رفتن به مطلب

بررسی کیس حرفه ایی و زیبایCorsair Graphite 760T


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بررسی کیس حرفه ایی و زیبای

Corsair Graphite Series 760T

 

m7zs4543y8adqqcksp9.jpg

 

 

 

سرب سیاه!

 

دوستان همانطور که میدانید خیلی از مواقع انتخاب کیس ها برای خیلی ها از روی ظاهر انجام میشود وفقط دسته ایی از حرفه ایی ها قبل از انتخاب کیس به خنک کنندگی ،محل نصب قطعات،کیفیت بدنه،مواد بکاررفته،سیستم های نصب کردن برد و لوازم جانبی و مدیرت کابل اهمیت میدهند.من هم خودم به شخصه خیلی روی بحث کیس ها مانور نمیدهم چون تنوع مدل خیلی زیاد است ولی چند روزی است که هرگاه به سایت های بررسی سخت افزار سر میزنم چشمم به یک شاهکار طراحی میافتد و احساس میکنم که باید شما دوستان گرامی راهم با این کیس حرفه ایی آشنا کنم ،بنابراین با مطلب همراه باشید تا بررسی کامل و جامعی از این کیس را که ترکیبی از نقد بررسی دو سایت برجسته تست سخت افزار میباشد برای شما ارائه کنم.

 

کیس مورد بررسی از سری گرافیتی کورسیر میباشد  و درست است که ویژگی های اجداد خودش را با خود حمل میکند اما در باطن تفاوت هایی  دارد که او را از بقیه سری متمایز میکند.طراحی ظاهری با تغییرات اساسی ،دیوانه وار است و اوج طراحی یک کیس با ظاهر ساده ساده اما فوق حرفه ایی را نشان میدهد،بدنه کاملا شفاف-درهای با دستگیره  و پنل سقف بالایی با حالت مغانطیسی و بله حتی کنترل دور فن ها-این کیس از آن محصولاتی خواهد بودکه توسط حرفه ایی های بازار PC    بخوبی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.بگذارید ببنیم این شرکت خوش نام قدیمی چه چیزهای دوست داشتنی برای ما آماده کرده است.

 

شاسی فول تاور با طراحی حرفه ایی کورسیر !!دیگر چه میخواهیم؟!

 

این مدل در فاصله زمانی همین چند روز ارائه شده است و در دومدل 760T  و 730T به بازار عرضه شده.مدل مورد آزمایش 760T پرچمدار محصولات سری گرافیتی کورسیر می باشد و از طراحی کاملا شفاف بدنه و در های که به طرفین و رو به اطراف باز میشوند و قابلیت بر داشته شدن هم دارند، سود میبرد. هر دو مدل 730 و 760 از نه اسلات توسعه  به علاوه شش محل نصب 3.5 اینچی /2.5 اینچی (دوقفسه ماجولار برای هارد دیسک ها)با چهار محل نصب جانبی Tool free برای SSD ها ،سه درگاه نصب بدون ابزار 5.25 اینچی و 2عدد USB 2.0 و 2 عدد USB 3.0 بهره میبرند.پیچ های انگشتی  برای تمام اسلات ها و سیستم مدیریت کابل با مکان های مخصوص  بستن کابل ها  از دیگر ویژگی های این شاسی می باشند.

در کنار ظاهر خیره کننده ،شاسی به سیستم عالی تهویه هوا و کنترلر های فن مجهز شده است که شامل 3 فن حرفه ایی AF140L 140mm می باشد و دو عدد فن های ورودی هوای جلو-intake-به چراغ  led مجهز اند.در مجموع شما میتواند تا 8 فن درون شاسی سوار کنید –سه عدد 120/140mm در سقف-دوعدد 120/140mm در جلو –یک 120/140mm در عقب-و یک 120mm در کف کیس!محل نصب رادیاتور هم بخوبی  در شاسی طراحی شده است.

کورسیر مدل 760 گرافیتی را در دو رنگ عرضه میکند،Arctic White  و Artic Black که باقیمت 179.99 دلار عرضه خواهند شد.730 فقط در رنگ مشکی  و با قیمتی حدود 139.99 دلار یعنی تقریبا 40 دلار ازان تر عرضه خواهد شد.امکان استفاده از کارت گرافیک های High end و سیستم های خنک کننده حرفه ایی خود شرکت نیز در شاسی فراهم شده است .جک های هدفون و میکروفن هم د رکنار پورت های USB قرار دارند .فضای داخلی کیس کاملا فول تاور بوده و از حتی از بردهای XL-ATX و EATX پشتیبانی میکند.محل های نصب رادیاتور ها از اندازه های 120تا 360 میلیمتری را نیز به راحتی پشتیبانی میکند.

 

 

tqtl2lk4bv5boxk8dem.jpg

 

این شاسی برای مکان های مختلف و اتاق های مختلف طراحی شده ،جاهایی که عملکرد بیصدا و کارایی اهمیت دارند .در ترکیب با فضای طراحی شده عالی و نصب بدون دردسر میتوان توان گیمینگ بالایی از آن گرفت!در طراحی زیبای کیس از مقدار زیادی مواد پلاستیکی با کیفیت به جای ظاهر کاملا فلزی استفاده شده است.

ظاهر با صلابت و شیک بیرونی همچون جعبه ایی زیبا فضای گسترده و حرفه ایی درونی را در بر گرفته تا استفاده از سخت افزار های سطح بالا را بیش از پیش جذاب تر کند!رنگ مشکی مجهز به  فن های لد های قرمز  و رنگ سفید به فن های  لد های سفید مجهز است.

 

اطلاعات شاسی

 

75svlj0xv2mt89j2admc.png

 

خوب برای دوستانی که علاقه  به  استفاده از لیکوئید کولینگ دارند باید خدمتتان عرض کنم!دیوانه شوید !زیرا محل نصب سه رادیاتور وجود دارد!!

 

 

kpz564glyyvftrz6coh.jpg

 

در حالت استاندارد دو فن جلو عملکرد وارد کننده هوا را دارند و فن پشتی کار خروج هوای گرم را انجام میدهد.مدل های فن ها    AF140L/AF120 می باشند و در صورت استفاده از فن در کف کیس یکی از قفسه های HDD باید برداشته شود.

 

استفاده از کولر مایع-خنک

 

در شاسی 760  میتوان یک رادیات 360 در سقف کیس و یک 140 در خروجی هوای پشت کیس  نصب نمود-در قسمت جلوی کیس نیز میتوان از یک 240 میلیمتری استفاده نمود.کولر های یک تکه مثل سری هایدرو H55-H60-H80i-H100i  کاملا پشتیبانی میشوند.در صورت استفاده از رادیات 360 در سقف ؛اولین درگاه 5.25 اینچی ممکن است توسط رادیات تا حدی بلوکه شود و در صورت نصب رادیات در جلوی کیس ؛محفظه های های هارد احتیاج به جابجایی یا برداشته شدن دارند.

 

مدیریت کابل پیشرفته

 

سری 760 گرافیتی حفره های پوشش پلاستیکی در سینی برد دارد که اجازه کابل کشی استاندارد را به کاربر میدهد،حتی با وجود چندین گرافیک و دستگاههای ذخیره سازی ،شما قادر هستید که کابل ها را مرتب  چینش کنید ونه تنها ظاهر زیبایی به سیستم بدهید بلکه به افزایش جریان هوا نیز کمک کنید.

 

محل نصب کولر CPU

 

محل نصب و تعویض کولر پردازنده نیز در سینی مادربرد به راحتی ایجاد شده تا بتوان طیف گسترده ای از کولرهای هواخنک را با سیستم های سوار کنندگی متفاوت بر سوکت های مختلف به راحتی نصب و  یا باز کرد.

در قسمت پشت سینی برد مکان های زیادی برای بستن  و گره زدن کابل ها تعبیه شده است و شکاف پنل کناری چنان طراحی شده است تا بتوان تمام کابل ها را در آن مخفی نمود و ظاهری بسیار مرتب و حرفه ایی به سیستم داد.

 

 

8k1qrcellpezialri2ca.jpg

 

اول از همه بسته بندی بگذارید جعبه را باز کنیم-جعبه استاندارد با نوشته های سیاه رنگ روی باکس مقوایی.

 

ebpmxezv9u33b1qck6p2.jpg

 

شاسی در یک پارچه مخصوص و محافظ پوشیده شده و بین دو شیت محافظ قرار  گرفته است.بسته بندی عالی بوده چون کوچک ترین خطی روی بدنه نیست!

 

ky92nsponwexl12ttlep.jpg

 

 

بعد از باز کردن بسته،این هم از غول کورسیر!بخش های حساس توسط روکش محافظت شده اند و دکمه ها هم روکش پلاستیکی دارند –کنتراست رنگ سیاه سفید خیره کننده است و هیچ چیز اضافه ایی در طراحی دیده نمیشود.

 

n09xc5xlbp023iub4v1.jpg

 

 

نگاهش کنید زیباست!760T سری گرافیتی!با این ظاهر پرصلابت شما قطعا یک چیز را متوجه خواهید شد و ان این است که  کارایی قطعات  را میتوان تا نهایت مرز شان در یک چنین فضای حرفه ایی  بالا برد!

 

wo3dmmcjpdzfys5ei0ap.jpg

 

البته تصاویر گویای همه چیز نیستند و شما باید خود با شاسی کار کرده لمسش کنید و در آن سیستم اسمبل کنید تا واقعا درک درستی از این کیس خوش ساخت داشته باشید.تمام اجزا از طریق بدنه شفاف  و تیره رنگ مشخص هستند و نورهای قرمز بردهای حرفه ایی از پشت این تیرگی جلای خاصی دارند!درهارو به بیرون باز  میشوند و طراحی جالبی دارند  و با باز کردن به طرفین وکشیدن به  سمت بالا کاملا  از جای خود خارج می شوند.

 

epdovrdw4nl0ig7zxa2.jpg

 

 

در طرف مخالف شیشه ایی نیست وهیچ مشی در آن تعبیه نشده است.بگذارید پنل جلوی را بررسی کنیم.

 

ssehjispn9dfm0fhu2ea.jpg

 

در قسمت جلو اگر روی تیکه پنل جلو فشار وارد کنید باز میشود-فیلتر قابل تعویض گرد و غبار  براحتی قابل خارج ساختن و تمیز کردن است.پشت فیلتر دو فن 140 میلیمتری با لد سفید رنگ قرار گرفته اند.

 

ezdq8t2ir174w8mcgium.jpg

 

اگر دقت کنید فن پشتی را میتوانید مشاهده کنید 140mm از مدل AF140L که پیش فرض نصب شده است.9 شکاف توسعه برای نصب کارت های گرافیکی دو اسلاته در حالت sli/cross fireX  در دو یا سه چینش ،تعبیه شده اند .  سایز ATX و میکروATX ،مینی ATX براحتی پشتیبانی میشوند و حتی سایزهای EATX  وXL ATX نیز پشتیبانی میشوند.در پایین فضای نصب منبع تغذیه مشاهده میشود.

 

s8zxst2fggj290bpx56k.jpg

 

 

سقف شاسی آماده نصب واتر کولر های  غول پیکر است  و کاملا میتواند برداشته شود.

 

cv0ttvim7075t9bpel3v.jpg

 

 

طراحی پنل I/Oجلو عالیست .دکمه های پاور و ریست با چراغ های فعالیت هارد دیسک در کنار جک های صدا و درگاه های usb  به طور منظم در کنار هم قراردارند.

سیستم کنترل فن نیز در دوحالت سریع و چرخش عادی نیز تعبیه شده است.

 

tp963rj400beosnxxcs.jpg

 

روکش سقف به آسانی خارج میشود و دسترسی به  یک مش عظیم را ممکن میکند.میتوانید بعد از نصب فن ها رویش را ازاد بگذارید تا جریان هوا به شکلی عالی منتقل شود.یا از رادیاتور های قوی  در این قسمت استفاده کنید.نصب رادیات120/140/240/280  و حتی سایز کامل 360 میلیمتری نیز امکان پذیر است.

 

m7pwbydeib4v24bhbpy.jpg

 

چهار پایه وظیفه نگه داری سیستم را به عهده دارند-شاسی فوق العاده سنگین است و به هیچ وجه امکان چپ شدن وجود ندارد.در کف در قسمت زیر منبع تغذیه فیلتر گرد و غبار وجود دارد.درسمت راستش مش های فن کف کیس قرار گرفته اند که البته فاقد فیلتر است.

 

clrxjwuga49cv062qcf6.jpg

 

 

فضای داخلی کیس را در تصویر میبینید.محل نصب پاور-محفظه های هارد –بریدگی سینی برای نصب راحت کولر –و اکثر نصب ها  بدون نیاز به ابزار و فقط با دست انجام میشوند.تعداد زیادی محل عبور کابل نیز مشاهده میشود.

 

xgyuhga5vhsx9tgqtw2.jpg

 

 

لوازم همراه نیز شامل بسته ایی کوچک  ولوازمیست که در تصویر مشاهد میکنید.

 

j0jqnq6s4rwcaxyip0x9.jpg

 

فن پشتی و فن های جلو هر سه PWM کنترل هستند  و میتواندی آنها را یا به کنترلر کیس یا مادربرد نصب کنید.طراحی فضای داخلی فوقالعاده کار آمد است  و برای کار فضای زیادی وجود دارد.نصب کارت های غول پیکر و مادربرد های فوق حرفه ایی نیز در این فضا امکان پذیر است.

 

4h0fll0d9ijm7uzmthxw.jpg

 

 

9 شکاف PCI و در کنارشان خروجی توب های واتر کولینگ  به سمت بیرون شاسی ،مشاهده  میشوند.

 

0npzhelfndyia4pvsz7d.jpg

 

 

 

محل نصب دستگاه های 5.25 اینچی بدون ابزار در تصویر مشاهد میشود فقط سه عدد درایو نوری را می تواندر اینجا به کار برد که کاملا کافی به نظر میرسند.یک ضامن کار سفت کردن درایو ها را در محل خود انجام میدهد هر چند یمتوان از پیچ نیز استفاده کرد.

 

toai1vl6ldt45nob1vkv.jpg

 

 

محفظه نصب پاور استاندارد تقریبا 18 سانتی متر طول دارد .در صورتی که به فضای بیشتری نیاز داشتید یا احتیاج به نصب فن دوم بود قفسه هارد  دوم را میتوانید بردارید.

 

i57zin48gqq7t0atr2ak.jpg

 

دو قفسه استاندارد 3.5 اینچی  HDD در شاسی نصب شده اند که میتوان 2.5 اینچی را نیز در آنها نصب نمود.

 

pfm4lfd5p8bai4kr101u.jpg

 

 

اینگونه هارد دیسک را نصب میکنیم:

هارد را در ترای قرار داده و ان را در محل مربوطه در قفسه قرار میدهیم   تا ضامن ها در جای خود قرار گرفته وآن را محکم کنند. SSD را نیز میتوان به همین شکل استفاده کرد هرچند باید با چهار پیچ آن را به کف ترای محکم نمود.هرچند فضای مخصوصی برای نصب   SSD ها  و یا کلا 2.5 اینچی ها در پشت کیس تعبیه شده است.

 

پایان بخش اول

ترجمه و تنظیم رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخش دوم

 

192qymtn66ktb7cvefcs.jpg

نمایی از طرف مخالف-مسیرهای کابل کشی کاملا مشخصند-چهار محل نصب SDD نیز در اینجا دیده میشوند.

 

ajj0x21o2rjuisdzgcp.jpg

 

 

محل نصب SDD ها و  قرار گیری در جایی فوق العاده هوشمندانه-فقط انها را کافی است روی ریل قرار داده و تا انتها ببرید تا محکم شوند فوق العاده آسان و کاربردی.

 

4ks36my0oudonvkgadl6.jpg

 

 

پنل کناری به گونه ایی طراحی شده تا بتواند نهایت فضای لازم برای کابل کشی را ایجاد کند.حدود 2.5 سانتی متر فضا کاملا کافیست.

 

vogb0ybswnzuxt61pl9m.jpg

 

 

چند عکس هنری از این کیس خوب!!کنتراست ها چشم ها را نوازش میدهد!

 

 

hmyccq1gb8w82jmd32b.jpg

 

یکی دیگر!!مد روز هست؟یا نه؟؟!!

 

 

fd8ba7j09culvxctqbv7.jpg

 

بالا سیستم روشن است نور های سفید در جلوروشن هستند این عکس از خود کورسیر گرفته شده چون ما هنوز سیستم درونش نصب نکرده ایم.درها عالی باز می شوند.

 

uknkbwhw5hff5dhoefb.jpg

 

اینهم از قطعات ما!

 

338ei2fr7vmzn13sxss.jpg

 

 

eb3h4heiil07ne7p8tb.jpg

بدون شرح!!!

 

n2dv8hvfypbdg5gcrlcn.jpg

 

 

 

یک چینش  حرفه ایی!!! همه آن چیزهای عالی!رنگها!

 

کابل کشی به کمک فضا های عالی شاسی انجام شده.ترکیب سایه سفید وقرمز در اینجا به کار رفته است .

 

رای نهایی!

 

همه چیز کیس کاربر حرفه ایی را تحت تاثیر قرار میدهد از ترکیب رنگ ها ،چیدمان ،نصب راحت ،خنک کنندگی و بقیه عوامل ،همه و همه با دقتی مثال زدنی طراحی شده اند.درست است که انتخاب کیس ها امری سلیقه ایی است ولی این مدل از سری گرافیتی قطعا یک انتخاب هوشمندانه است زیرا ترکیب عالی از قدرت و زیبایی ارائه میکند.

فقط کافیست تا از فن هایی با رنگ های متفاوت  در شاسی استفاده شود تا بدلیل شیشه ای بودن کل فضای کیس، حالتی تغییر رنگ به خود گرفته و اتمسفر کلی سیستم را با رنگی متفاوت عوض کند.

 

udlvg6kgfp6cai9x9o1c.jpg

 

 

هر چه  از یک شاسی حرفه ای بخواهید  در این مدل خواهید جست در طول مقاله به تجهیزات قابل نصب درون شاسی اشاره شده بنابراین در اینجا دیگر به انها اشاره نمیکنیم.ولی تعداد هارد ها و دستگاهای 5.25و2.5 اینچی و کارت های گرافیکی ،فن های مختلف،سیستم های واتر کولینگ یکپارچه،مادربردهای با نهایت اندازه،کولر های هوا-خنک بزرگ،در گاه هایUSB ،همه چیز کافی به نظر میرسد  .مدت ها بود که کیسی تا این حد بدون مشکل و عالی از دید طراحی داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار نداده بودیم.179 دلار برای این شاهکار عالیست  البته درست است که در رنج تقریبا گران قیمت قرار میگیرد ولی 760 امکاناتی عالی ارائه میکند.این کیس جایزه تاپ پیک GURU را قطعا دریافت خواهد نمود!

 

0dt5aj5smvhp47fauc0i.jpg

 

شاسی عالی با امکاناتی خیره کننده  توسط برند قدیمی کار.

Corsair آفرین بر تو!!

 

 

 

ترجمه و تنظیم رضا قاسمی

 

منابع:guru3d/bit-tech

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تست این کیس که بین تعدادی از بهترین کیس ها مقام های عالی رو بدست آورده:

دوستان بدلیل بزرگ بودن عکس های بنچمارک لینک گذاشتم میتونید اونجا در سایت bit-tech نگاهشون کنید

لینک

http://www.bit-tech.net/hardware/cases/2014/03/27/corsair-graphite-series-760t-review/3

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا کیس همه چی تمومیه.

خدا یک گونی پول بنداز پایین

آقا رضا من که خسته شدم این همه خوندم شما که دیگه این همه رو ترجمه کردید و تایپ کرده اید .

خسته نباشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

قیمتش باید حدود 700 تا 800 هزار تومان باشه اگر عادلانه قمیت بزارن ولی فکر میکنم بره بالای یک میلیون با احتساب هزینه ها!!هر چند واقعا کیس خوبیه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این کیس تو بازار هست دوستان؟

داش قيمت چنده كي داره كجا هست توي انترنت هس يا نه؟؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نه گرامی هنوز عرضه نشده قیمتش هم گفتم 170 دلاره توی ایران فکر نکنم وارد بشه .اگر وارد کنن 700 تا 800 تومانی بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

رضا جان، بسیار عالی بود این مقاله.

 

منم این کیس رو خیلی دوست دارم. هرچند فرانت پنل جذابی نداره اما میتوان چند حرکت زد که از روبه رو زیباتر به نظر بیاد. دستت درد نکنه، خیلی زحمت کشیدی برادر. @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رضا جان، بسیار عالی بود این مقاله.

 

منم این کیس رو خیلی دوست دارم. هرچند فرانت پنل جذابی نداره اما میتوان چند حرکت زد که از روبه رو زیباتر به نظر بیاد. دستت درد نکنه، خیلی زحمت کشیدی برادر. @};- @};-

درود سلیقه هامون شبیه همه!!من هم خوشم اومد منتها گفتم آره خیلی ساده است البته من همون سادگی روزیبایی میبینم چون همیشه کیس هام ترمالتیک و کولر مستر مدل های ساده بودن همین الان هم از یک CM sniper storm dragon platform black edition استفاده میکنم که معروفه برای سادگی ولی کیس قوی هستش .

کورسیر هم کیس هاش ساده و قوی هستن.این کیس واقعا برجسته است.خوشحالم خوشت اومد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...