رفتن به مطلب

Micron: حافظه ناند فلش TLC برای 2014 و SSD های ارزانتر برای 2015


Recommended Posts

مارک آدامز، رییس شرکت مایکرون تکنولوژی، در کنفرانس مشترک با سرمایه گذاران شرکت خبر از تولید حافظه های 16 نانومتری NAND FLASH TLC تا پایان سال جاری میلادی خبر داد، و قول داد با تولید این حافظه ها، در سال 2015 درایو های SSD ارزانتری توسط آن شرکت وارد بازار شود.


 


"حافظه های ناند فلش 16 نانومتری ما از نظر کارایی بسیار عملکرد خوبی دارند و از لحاظ صرفه ی اقتصادی نیز جایگاه مناسبی را در میان تولید کنندگان SSD برای ما بوجود خواهند آورد. طبق برنامه ما در سه ماهه ی پایانی سال 2014 این حافظه ها را به صورت انبوه وارد بازار کرده تا بخش های مختلف بازار SSD را به خوبی تغذیه کنیم."


 


5gasmt11dqhvq4g03fy3.jpg


 


این خبر بیشتر از این جهت اهمیت دارد که قریب به اتفاق SSD ها مجهز به حافظه های فلش MLC یا Multi-Level Cell می باشند. در حالیکه حافظه های ناند فلش TLC اغلب در مموری کارت ها، Audio Player ها و درایو های فلش USB استفاده می شوند. حافظه های MLC خیلی با دوام تر از حافظه های TLC می باشند، چرا که MLC می تواند در حالت معمول بین 3000 تا 10000 بار سیکل نوشتن/پاکسازی را برای هر سلول حافظه تحمل کند در حالیکه این میزان سیکل تحمل برای حافظه های TLC زیر 1000 سیکل است. بنابراین برای اینکه حافظه های TLC واقعا" بتوانند جایگزین مناسبی برای MLC باشند باید از لحاظ طول عمر و امنیت اطلاعات از MLC بهتر عمل کنند و این همان چیزی است که شرکت مایکرون در حال کارکردن بر روی آن است.


 


منبع: Tweaktown


 


مترجم: آرمین ابیشی


لینک به دیدگاه
Share on other sites

ما که هنوز SSD تهیه نکردیم، مثل صبر ایوبی که برای خرید کارت گرافیک داریم، برای این محصول جدید هم صبر می کنیم...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...