رفتن به مطلب

عکس و عکسبرداری(درخواست راهنمایی درباره عملکرد تجهیزات)


بی بهار
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام بچه ها.

برای گرفتن عکس های پرسنلی از چه لنزی استفاده کنم؟

Macro باشه یا نمیدونم مدل های دگه رو!

USM باشه یا STM?

ممنون میشم به صورت کامل توضیح بدین!

سوالات بعدی هم دارم که بعد میگم

مدل دوربین من:

Canon EOS 700D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به به

آخرش 700D رو انتخاب کردی؟

انتخاب خوبیه، ولی متاسفانه یکم نویز داره ;)

شما بگو که چقد واسه لنز میخوای هزینه کنی؟

و فقط پرسنلی؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لنز ماکرو که برای فواصل نزدیک و زیر 10 سانت به درد میخوره . شما با همون لنز 18-55 هم میتونید کارتون رو انجام بدید . این لنز هم معمولا همراه دوربین هست . البته من خیلی در این مورد اطلاعات ندارم . در حد کمی میدونم . ولی همینطوریه . شما باید تجهیزات نورپردازی مناسب داشته باشی . چتر ، فلش ، نور کامل ، پرده و اینها رو باید با دوربین سینک کنی .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لنز ماکرو که برای فواصل نزدیک و زیر 10 سانت به درد میخوره . شما با همون لنز 18-55 هم میتونید کارتون رو انجام بدید . این لنز هم معمولا همراه دوربین هست . البته من خیلی در این مورد اطلاعات ندارم . در حد کمی میدونم . ولی همینطوریه . شما باید تجهیزات نورپردازی مناسب داشته باشی . چتر ، فلش ، نور کامل ، پرده و اینها رو باید با دوربین سینک کنی .

درود حامد جان

شما استاد ما هستی، اما اگر بگم یکی از بهترین لنز ها برای پرتره،یک مدل ماکرو هست شاید تعجب کنید!

Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM Macro Lens

البته دلیل دیگه باز بودن گستره شاتر با f/2.8 هست و با فاصله کانونی فوق العاده 100mm!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این لنزی که شما گفتی فکر کنم 3-4 میلیونی پولش باشه نه ؟ ;) منظور من لنزهای ماکروی عادی بود . عکس پرسنلی هم خیلی نیاز به لنز خاص نداره . چون تو فاصله 2-3 متر دوربین قرار میگیره و لنز 18-55 هم کاربرد داره تو این فاصله .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این لنزی که شما گفتی فکر کنم 3-4 میلیونی پولش باشه نه ؟ ;) منظور من لنزهای ماکروی عادی بود . عکس پرسنلی هم خیلی نیاز به لنز خاص نداره . چون تو فاصله 2-3 متر دوربین قرار میگیره و لنز 18-55 هم کاربرد داره تو این فاصله .

3 تومن ناقابل

بله، آدم بخواد اونطر در نظر بگیره که میتونه واسه هرکاری از 18-55 استفاده کنه!

اما در کل واسه این کار ها، از این دیفراگم ها استفاده نمیشه!

وعلا چه کاریه آدم برهDSLR بگیره؟

با هزینه خیلی کمتر میشه G1X خرید که همین دیاف و فاصله کانونی 18-55 رو به آدم میده ;)

تازه خیلی بهتر! f/2.8 -5.8!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

3 تومن ناقابل

بله، آدم بخواد اونطر در نظر بگیره که میتونه واسه هرکاری از 18-55 استفاده کنه!

اما در کل واسه این کار ها، از این دیفراگم ها استفاده نمیشه!

وعلا چه کاریه آدم برهDSLR بگیره؟

با هزینه خیلی کمتر میشه G1X خرید که همین دیاف و فاصله کانونی 18-55 رو به آدم میده ;)

تازه خیلی بهتر! f/2.8 -5.8!!!!

داداش همکار هستیم

من میگم اگر کار شما پرتره هست اصلا هزینه نکن که فایده نداره

بهتر بود 7ED یا حداقلش 5D میخریدی یا نهایتا مارک2

حالا هم مبارک ها باشه ولی لنز خودش عالیه اون نویز هم که دوست عزیزمون فرمودن توی سایزهای 50x60 به بالا مشخص میکنه ولی خیلی کم. اگر با دید حرفه ای نگاه کنی نه از دید مشتری

نور هم یه فلاش چتری و یه فلاش هیزی و تنظیماتی که سایه رو حذف کنه کافیه

DSLR هم برای (اسپرت مود) بیشتر استفاده میشه که کلا مناسب هست ولی نه برای پرتره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

داداش همکار هستیم

من میگم اگر کار شما پرتره هست اصلا هزینه نکن که فایده نداره

بهتر بود 7ED یا حداقلش 5D میخریدی یا نهایتا مارک2

حالا هم مبارک ها باشه ولی لنز خودش عالیه اون نویز هم که دوست عزیزمون فرمودن توی سایزهای 50x60 به بالا مشخص میکنه ولی خیلی کم. اگر با دید حرفه ای نگاه کنی نه از دید مشتری

نور هم یه فلاش چتری و یه فلاش هیزی و تنظیماتی که سایه رو حذف کنه کافیه

DSLR هم برای (اسپرت مود) بیشتر استفاده میشه که کلا مناسب هست ولی نه برای پرتره

میشه بفرمایید دقیقا از کجا میگید که DSLR برای اسپرت استفاده میشه؟؟؟؟

و اینکه اگر پرتره کار میکنیم، نباید واسه DSLR هزینه کنیم؟

7D یکی از شکست های کنون هست به نظر من و خیلی های دیگه!

5D هم واسه کسی مناسبه که بخواد فیلم برداری انجام بده!

اون نویز هم نه در سایز، بلکه توی شرایط محیطی نور کم هست!

و همچنین، فرمت خام هم به شدت نویز داره!

شاید بادی توی آتلیه زیاد اهمیت نداشته باشه (که داره! البته میشه با هر دوربینی که مود manual داشته باشه عکس گرفت!) ولی اهمیتش اونقدر هم پایین نیست که واسش هزینه نکنی!

حرفه ای های دنیای عکاسی، کمترین تجهیزاتی که میخرن شاید با پول خونه من و شما برابری کنه!

به نظر من، بعضی جاها یا باید یه سری هزینه ها انجام بشه، یا کلا بیخیال اون کار بشیم، که همش تبدیل به ضرر میشه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به به

آخرش 700D رو انتخاب کردی؟

انتخاب خوبیه، ولی متاسفانه یکم نویز داره ;)

شما بگو که چقد واسه لنز میخوای هزینه کنی؟

و فقط پرسنلی؟

بعله دگ اینو انتخاب کردم چون با بودجه هم سازگاری داشت! :)

نویزش همونطور که فرمودی در جاهای تاریک به ندرت و زوم که کنی روی عکس دیده میشه ولی اگه نور باشه مشکلی نداره! ^_^

برای من قیمت لنز ملاک نیست / مهم وضوح و کیفیتیه که ارائه میده! منظورم فوکس اتوماتیکش هست که دقیق تمام شیارهای پوست رو نشون بده :)

البته فک کنم بیشتر بسستگی به بادی داشته باشه!

 

لنز ماکرو که برای فواصل نزدیک و زیر 10 سانت به درد میخوره . شما با همون لنز 18-55 هم میتونید کارتون رو انجام بدید . این لنز هم معمولا همراه دوربین هست . البته من خیلی در این مورد اطلاعات ندارم . در حد کمی میدونم . ولی همینطوریه . شما باید تجهیزات نورپردازی مناسب داشته باشی . چتر ، فلش ، نور کامل ، پرده و اینها رو باید با دوربین سینک کنی .

درسته. تجهیزات نور پردازی کامل باشه خیلی توی کیفیت عکسی که میندازیم اثر داره

من فلاش چتذی و سافت باکس رو دارم به علاوه اون ردیو چیه اسمش و سینک هستن با دوربین به اضافه نور کامل آتلیه

 

داداش همکار هستیم

من میگم اگر کار شما پرتره هست اصلا هزینه نکن که فایده نداره

بهتر بود 7ED یا حداقلش 5D میخریدی یا نهایتا مارک2

داداش انخاب دوربینم بستگی به بودجه ام داشت! و الا دوربین 800 نیکون هم دم دست بود با قیمت 6500!

و اینکه من قبل ازینکه وارد این کار بشم رفتم چنتا از عکاسی و آتلیه های شهرم رو چک کردم و متوجه شدم که اغلب (شاید خنده دار باشه) اغلب برای عکسبرداری از دوربین های کامپکت استفاده میکردن!

پس موقعیت جغرافیایی من برای همچین دوربینی یعنی بهشت!( از نظر کیفیت عکس)

DSLR حرفه ای کجا و کامپکت کجا؟!

 

 

 

حالا هم مبارک ها باشه ولی لنز خودش عالیه اون نویز هم که دوست عزیزمون فرمودن توی سایزهای 50x60 به بالا مشخص میکنه ولی خیلی کم. اگر با دید حرفه ای نگاه کنی نه از دید مشتری

نور هم یه فلاش چتری و یه فلاش هیزی و تنظیماتی که سایه رو حذف کنه کافیه

DSLR هم برای (اسپرت مود) بیشتر استفاده میشه که کلا مناسب هست ولی نه برای پرتره

از دید مشتری که ممکنه نهان بشه ولی خودم خیلی به کیفیت اهمیت میدم ولی حیف که دستم تنگه!

فلاش های مذکور رو دارا هستم!

DSLR برای اغلب عکسبرداری عالیه نه تنها برای اسپرت ^_^

البته بستگی به مدل دوربین داره که من چندان اطلاعی ازشون ندارم! @};-

 

 

 

شاید بادی توی آتلیه زیاد اهمیت نداشته باشه (که داره! البته میشه با هر دوربینی که مود manual داشته باشه عکس گرفت!) ولی اهمیتش اونقدر هم پایین نیست که واسش هزینه نکنی!

حرفه ای های دنیای عکاسی، کمترین تجهیزاتی که میخرن شاید با پول خونه من و شما برابری کنه!

به نظر من، بعضی جاها یا باید یه سری هزینه ها انجام بشه، یا کلا بیخیال اون کار بشیم، که همش تبدیل به ضرر میشه!

بنده هم با شما هم نظر هستم جیگر :clapping:

ولی باید بگم من حرفه ای نیستم یه آماتورم که میخوام یه شغلی داشته باشم! :x

من چن بار خواستم بیخیال اینکار بشم ولی دگ دیر شده بود!

دلو میزنم به دریا! تا جایی که بتونم میرم جلو

:)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روی دوربین یه کلید چرخشی وجود داره که انواع مود عکس ها رو میشه باهاش گرفت

مثلا اسپرت و پرتره و ...

یه قسمتی هست به اسم AV

خواستم یه اطلاعاتی ازین مدل بهم بدین

و بگم که این مود اپشن های بیشتری رو در اختیار عکاس میذاره

و نظرم این بود که در عکسهای پرسنلی ازین مود اسستفاده کنم

نظر شما چیه استادید عزیز؟ @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعله دگ اینو انتخاب کردم چون با بودجه هم سازگاری داشت! :)

نویزش همونطور که فرمودی در جاهای تاریک به ندرت و زوم که کنی روی عکس دیده میشه ولی اگه نور باشه مشکلی نداره! ^_^

برای من قیمت لنز ملاک نیست / مهم وضوح و کیفیتیه که ارائه میده! منظورم فوکس اتوماتیکش هست که دقیق تمام شیارهای پوست رو نشون بده :)

البته فک کنم بیشتر بسستگی به بادی داشته باشه!

 

بنده هم با شما هم نظر هستم جیگر :clapping:

ولی باید بگم من حرفه ای نیستم یه آماتورم که میخوام یه شغلی داشته باشم! :x

من چن بار خواستم بیخیال اینکار بشم ولی دگ دیر شده بود!

دلو میزنم به دریا! تا جایی که بتونم میرم جلو

:)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روی دوربین یه کلید چرخشی وجود داره که انواع مود عکس ها رو میشه باهاش گرفت

مثلا اسپرت و پرتره و ...

یه قسمتی هست به اسم AV

خواستم یه اطلاعاتی ازین مدل بهم بدین

و بگم که این مود اپشن های بیشتری رو در اختیار عکاس میذاره

و نظرم این بود که در عکسهای پرسنلی ازین مود اسستفاده کنم

نظر شما چیه استادید عزیز؟ @};-

خواهش میکنم عزیز

اول یه چند تا نکته بگم!

اینکه میگین محدودیت واسه لنز ندارین، ما لنز خوب زیاد داریم!

ولی اگه میخواین یه چیزی باشه که هم ارزون باشه و هم بهترین وضوح تصویر رو بده،باید از لنز های پرایم استفاده کنید که بنده این مدل رو پیشنهاد میکنم:

Canon EF 85mm f/1.8 USM

Canon EF 50mm f/1.4

USM Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

قیمت هاشون هم مناسب هست!

البته فوکوس اتوماتیک به شارمنس تصویر مربوط نمیشه! فقط سرعت فوکوس رو بالاتر یا پایین میاره!

در مورد پیچ های مود عکاسی:

AV: aperture value

یعنی، کنترل بر روی دیاف هست! به این معنی که میتونی دیاف رو تغییر بدی که باز باشه، یا بسته!

S or TV

که مربوط به شاتر هست! یعنی روی سرعت شاتر میتونی کنترل داشته باشی

P هست که میشه Program

میشه روی شاتر و دیاف کنترل داشت

M هست یا Manual

که رو دیاف، شاتر و حساسیت یا ISO کنترل داری

معمولا برای عکسهای خوب از مود M یا P استفاده میشه! اما شما میتونی با AV هم کار کنی! چون باشد دیافت باز باشه!

ویرایش شده توسط silvermn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 تفاوت لنزهای STM و  USM بیش‌تر هنگام استفاده از فوکوس خودکار (AF) در حالت فیلم‌برداری دیده می‌شود، و در شرایط غیر از این، تفاوت چشمگیری وجود نخواهد داشت.

 

شما هم که ظاهرا استفاده ای که از دوربین میکنید جهت عکاسی هست به نظر من با توجه به اینکه قصد ندارین زاد هزینه کنید لنز 135-18 تهیه کنید که اگه خواستید برای عکسهای غیر از پرسنلی بگیرید بکارتون بیاد و از عکاسی لذت بیشتری ببرید.

 

http://www.afrangdigital.com/pages/ProductViewDetailPage.aspx?ProductID=345&CateID1=4

 

اگه هم که میتونید بیشتر هزینه کنید پست 11 پیشنهادات خوبی رو بهتون داده.

ویرایش شده توسط I7_2020
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته. تجهیزات نور پردازی کامل باشه خیلی توی کیفیت عکسی که میندازیم اثر داره

من فلاش چتذی و سافت باکس رو دارم به علاوه اون ردیو چیه اسمش و سینک هستن با دوربین به اضافه نور کامل آتلیه

 

داداش انخاب دوربینم بستگی به بودجه ام داشت! و الا دوربین 800 نیکون هم دم دست بود با قیمت 6500!

و اینکه من قبل ازینکه وارد این کار بشم رفتم چنتا از عکاسی و آتلیه های شهرم رو چک کردم و متوجه شدم که اغلب (شاید خنده دار باشه) اغلب برای عکسبرداری از دوربین های کامپکت استفاده میکردن!

پس موقعیت جغرافیایی من برای همچین دوربینی یعنی بهشت!( از نظر کیفیت عکس)

DSLR حرفه ای کجا و کامپکت کجا؟!

 

 

 

از دید مشتری که ممکنه نهان بشه ولی خودم خیلی به کیفیت اهمیت میدم ولی حیف که دستم تنگه!

فلاش های مذکور رو دارا هستم!

DSLR برای اغلب عکسبرداری عالیه نه تنها برای اسپرت ^_^

البته بستگی به مدل دوربین داره که من چندان اطلاعی ازشون ندارم! @};-

 

 

 

بنده هم با شما هم نظر هستم جیگر :clapping:

ولی باید بگم من حرفه ای نیستم یه آماتورم که میخوام یه شغلی داشته باشم! :x

من چن بار خواستم بیخیال اینکار بشم ولی دگ دیر شده بود!

دلو میزنم به دریا! تا جایی که بتونم میرم جلو

:)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روی دوربین یه کلید چرخشی وجود داره که انواع مود عکس ها رو میشه باهاش گرفت

مثلا اسپرت و پرتره و ...

یه قسمتی هست به اسم AV

خواستم یه اطلاعاتی ازین مدل بهم بدین

و بگم که این مود اپشن های بیشتری رو در اختیار عکاس میذاره

و نظرم این بود که در عکسهای پرسنلی ازین مود اسستفاده کنم

نظر شما چیه استادید عزیز؟ @};-

 

 

میشه بفرمایید دقیقا از کجا میگید که DSLR برای اسپرت استفاده میشه؟؟؟؟

و اینکه اگر پرتره کار میکنیم، نباید واسه DSLR هزینه کنیم؟

7D یکی از شکست های کنون هست به نظر من و خیلی های دیگه!

5D هم واسه کسی مناسبه که بخواد فیلم برداری انجام بده!

اون نویز هم نه در سایز، بلکه توی شرایط محیطی نور کم هست!

و همچنین، فرمت خام هم به شدت نویز داره!

شاید بادی توی آتلیه زیاد اهمیت نداشته باشه (که داره! البته میشه با هر دوربینی که مود manual داشته باشه عکس گرفت!) ولی اهمیتش اونقدر هم پایین نیست که واسش هزینه نکنی!

حرفه ای های دنیای عکاسی، کمترین تجهیزاتی که میخرن شاید با پول خونه من و شما برابری کنه!

به نظر من، بعضی جاها یا باید یه سری هزینه ها انجام بشه، یا کلا بیخیال اون کار بشیم، که همش تبدیل به ضرر میشه!

 

من نظرم رو به عنوان همکار این دوستمون گفتم

حالا شاید شما بخوای بری یه لنز 7 تومنی بخری ایشون فرموده بودن پرتره و پرسنلی که مطمئنا این نیازی نداره چون در سطح سه در چهار و یک ذره بزرگتره

درضمن منظور از اسپرت توی کار ما همون عکاسی حرفه ای و مدلینگ و ژورنالی هست که شما میفرمایی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من نظرم رو به عنوان همکار این دوستمون گفتم

حالا شاید شما بخوای بری یه لنز 7 تومنی بخری ایشون فرموده بودن پرتره و پرسنلی که مطمئنا این نیازی نداره چون در سطح سه در چهار و یک ذره بزرگتره

درضمن منظور از اسپرت توی کار ما همون عکاسی حرفه ای و مدلینگ و ژورنالی هست که شما میفرمایی

عزیز منم کارم همین هست!

ولی اگر شما واقعا دارین با 18-55 عکس پرتره میندازی، بعد اسمش رو میزاری عکاسی حرفه ای، من شخصا حرفی برای گفتن ندارم!!!!!

اون اسپرت هم من شخصا تا حالا از کسی نشنیدم!!!!

تا اونجا که سواد من، و اطلاعاتم میگه، همچین چیزی نیست!!

نظر شما هم، هم واسه من و هم واسه بقیه قابل احترام هست، منم فقط نقدی بر نظر شما داشتم!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عزیز منم کارم همین هست!

ولی اگر شما واقعا دارین با 18-55 عکس پرتره میندازی، بعد اسمش رو میزاری عکاسی حرفه ای، من شخصا حرفی برای گفتن ندارم!!!!!

اون اسپرت هم من شخصا تا حالا از کسی نشنیدم!!!!

تا اونجا که سواد من، و اطلاعاتم میگه، همچین چیزی نیست!!

نظر شما هم، هم واسه من و هم واسه بقیه قابل احترام هست، منم فقط نقدی بر نظر شما داشتم!

خواهش میکنم :)

امیدوارم موفق و پیروز باشید @};-

اصلا چه بحثیه

کاملا حق با شماست ما هم استفاده میکنیم از فرمایشاتتون

تمام

ویرایش شده توسط امیر شاهان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهش میکنم عزیز

اول یه چند تا نکته بگم!

اینکه میگین محدودیت واسه لنز ندارین، ما لنز خوب زیاد داریم!

ولی اگه میخواین یه چیزی باشه که هم ارزون باشه و هم بهترین وضوح تصویر رو بده،باید از لنز های پرایم استفاده کنید که بنده این مدل رو پیشنهاد میکنم:

Canon EF 85mm f/1.8 USM

Canon EF 50mm f/1.4

USM Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

قیمت هاشون هم مناسب هست!

البته فوکوس اتوماتیک به شارمنس تصویر مربوط نمیشه! فقط سرعت فوکوس رو بالاتر یا پایین میاره!

در مورد پیچ های مود عکاسی:

AV: aperture value

یعنی، کنترل بر روی دیاف هست! به این معنی که میتونی دیاف رو تغییر بدی که باز باشه، یا بسته!

S or TV

که مربوط به شاتر هست! یعنی روی سرعت شاتر میتونی کنترل داشته باشی

P هست که میشه Program

میشه روی شاتر و دیاف کنترل داشت

M هست یا Manual

که رو دیاف، شاتر و حساسیت یا ISO کنترل داری

معمولا برای عکسهای خوب از مود M یا P استفاده میشه! اما شما میتونی با AV هم کار کنی! چون باشد دیافت باز باشه!

 

درود،

بنده زیاد اطلاعات ندارم و درس این کار رو نخوندم فقط تجربم رو از عکاسی هایی که کردم اگر بخوام بگم اینه که، شما زیاد روی f دوربین حساس نشو، چون مطمئن باش هیچ وقت شما با f زیر 5 برای پرتره عکاسی نمی کنی. اگر هم فلش قوی داری، بهترین مد همونطور که اشاره شد مد M هست.

من همین Canon فیکس 50 رو دارم، از لحاظ کیفیتی فوق العادست و فکر کنم برای کار شما عالیه !!! دیافراگم رو وقتی ببندی، درسته تصویر تاریک تر می شه ولی تصویرت نت تر می شه و جزئیاتت بیشتر خواهد شد. پس سعی کن فلاش قوی بخری، با f بالا عکاسی کنی، تازه بعدش هم می تونی توی فتوشاپ ، وایت بالانس و برایتنس رو زیاد و کم کنی.

الان هم 3 تا عکس با ISO و f مختلف برات با دوربین خودم گرفتم، می تونی کیفیتش رو ببینی. (بدنه 650D هستش و عکس ها توی خیمه 120cm گرفتم با 3 فلش) فایل های Jpeg رو زیپ کردم.

Test ax.rar

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی.

یعنی واقعا دمتون گرم. خیلی قشنگ توضیح میدین. آدم چن روزی با شما صحبت کنه، یه عکاس حرفه ای میشه!

فقط آخرش نفهمیدم مقدار f زیاد باشه یا کم؟؟؟!؟

توی مد M وقتی عکس میندازم نویز عکس میره بالا و نمیدونم ایزو رو چقد تنظیم کنم تا نویز برطرف بشه؟

و یه تکنیک میخام بهم یاد بدین :

عکس از یه فرد عینک دار (منظورو گرفتین دگ)!

نمیخوام نور فلاش بیوفته و منعکس بشه. شیشه های عینک اذیت میکنه! چه کنم؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی.

یعنی واقعا دمتون گرم. خیلی قشنگ توضیح میدین. آدم چن روزی با شما صحبت کنه، یه عکاس حرفه ای میشه!

فقط آخرش نفهمیدم مقدار f زیاد باشه یا کم؟؟؟!؟

توی مد M وقتی عکس میندازم نویز عکس میره بالا و نمیدونم ایزو رو چقد تنظیم کنم تا نویز برطرف بشه؟

و یه تکنیک میخام بهم یاد بدین :

عکس از یه فرد عینک دار (منظورو گرفتین دگ)!

نمیخوام نور فلاش بیوفته و منعکس بشه. شیشه های عینک اذیت میکنه! چه کنم؟

برای نشان دادن جزییات معمولا f رو پایین میگیرن! یعنی روی 2.8 اینطورا!

برای مد M هم ایزو باید پایین باشه! کلا توی شرایط محیطی ایده آل ایزو باید بین 100-600 باشه!

برای عینک هم از رفلکتور استفاده کن؛ نور رو پخش کن، مستقیم توی سوژه نباشه! هیتلر هم میتونی استفاده کنی!

و برای مد M کلا باید از مثلث عکاسی استفاده کنی! سرعت شاتر هم بین 1/250 تا 1/800 قرار بده، مقدار نوردهی رو دیگه خودت بدست بیار! ;)

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیارعالی. ممنون. نمیدونم چرا نمیتونم مثبت بدم به این مطالب!
بهرحال واقعا ممنون.
جریان این پلاریزه کردن لنز چیه که میگن هیتلر بذار نور اضافه ناشی از بازتاب عینک رو حذف میکنه!

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیارعالی. ممنون. نمیدونم چرا نمیتونم مثبت بدم به این مطالب!

بهرحال واقعا ممنون.

جریان این پلاریزه کردن لنز چیه که میگن هیتلر بذار نور اضافه ناشی از بازتاب عینک رو حذف میکنه!

جریانش اینه

http://www.pixel.ir/54-polarizer-filter

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان همچین لنزی در بساطتون هست واسه فروش؟Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6

Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS

 

Canon EF-S 18-135Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 ISmm F3.5-5.6 IS

 

 Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS

Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای نشان دادن جزییات معمولا f رو پایین میگیرن! یعنی روی 2.8 اینطورا!

برای مد M هم ایزو باید پایین باشه! کلا توی شرایط محیطی ایده آل ایزو باید بین 100-600 باشه!

برای عینک هم از رفلکتور استفاده کن؛ نور رو پخش کن، مستقیم توی سوژه نباشه! هیتلر هم میتونی استفاده کنی!

و برای مد M کلا باید از مثلث عکاسی استفاده کنی! سرعت شاتر هم بین 1/250 تا 1/800 قرار بده، مقدار نوردهی رو دیگه خودت بدست بیار! ;)

 

درود مجدد،

بخشی رو که به رنگ قرمز در آوردم، بنده با نظر دوستمون مخالفم، ولی بقیه فرمایشاتشون درسته(از نظر من)!

برای مثال در عکس پایین، عکس دست چپ F 1.4 هستش که وسط عکس نت شده و دور عکس فلو هست، و در عکس سمت راست F 22 هست که کل تصویر نت هست، پس برای افزایش جزئیات بایستی F رو زیاد کنید که باعث می شه تصویر تاریک تر بشه. برای کاهش نویز هم بایستی ISO کم بشه، که اون هم باعث تاریک تر شدن عکس می شه. (سرعت شاتر 1/125)

 

27949264526176232451.jpg

 

برای از بین بردن رفلکت ها ، می تونید از رفلکتور برای فلاش ها استفاده کنید، راه ساده ترش اینه که سر فلاش ها رو روبه سقف بگذارید(البته اگر سقف اتاق کوتاه و رنگش سفیده)

 

یا از هیتلر پولاریزه استفاده کنید، که بنده هم روی دوربینم دارم:

 

65152180661400193990.jpg

 

این هیتلر رو روی لنز می تونید بچرخونید تا رفلکت نور ها رو تغییر بده. نمونه عکس هم براتون گرفتم که در پایین می تونید ببینید:

 

43817134754061068901.jpg

 

در عکس بالا به مرکز CD نگاه کنید ، در عکس بالا سمت راست بنده هیتلر رو در بهترین حالتش قرار دادم تا رفلکت رو بگیره.

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود مجدد،

بخشی رو که به رنگ قرمز در آوردم، بنده با نظر دوستمون مخالفم، ولی بقیه فرمایشاتشون درسته(از نظر من)!

برای مثال در عکس پایین، عکس دست چپ F 1.4 هستش که وسط عکس نت شده و دور عکس فلو هست، و در عکس سمت راست F 22 هست که کل تصویر نت هست، پس برای افزایش جزئیات بایستی F رو زیاد کنید که باعث می شه تصویر تاریک تر بشه. برای کاهش نویز هم بایستی ISO کم بشه، که اون هم باعث تاریک تر شدن عکس می شه. (سرعت شاتر 1/125)

 

27949264526176232451.jpg

 

برای از بین بردن رفلکت ها ، می تونید از رفلکتور برای فلاش ها استفاده کنید، راه ساده ترش اینه که سر فلاش ها رو روبه سقف بگذارید(البته اگر سقف اتاق کوتاه و رنگش سفیده)

 

یا از هیتلر پولاریزه استفاده کنید، که بنده هم روی دوربینم دارم:

 

65152180661400193990.jpg

 

این هیتلر رو روی لنز می تونید بچرخونید تا رفلکت نور ها رو تغییر بده. نمونه عکس هم براتون گرفتم که در پایین می تونید ببینید:

 

43817134754061068901.jpg

 

در عکس بالا به مرکز CD نگاه کنید ، در عکس بالا سمت راست بنده هیتلر رو در بهترین حالتش قرار دادم تا رفلکت رو بگیره.

درود بر شما

یه نکته اینجا هست، که وقتی داریم پرتره کار میکنیم، معمولا طوری عکس میگریم که پشت  سوژه به صورت بلار در بیاد!

دلیل اینکه این حرف رو میزنم این هست!

مثلا اگه بخوایم از یه گروه آدم عکس بگیریم، میریم سراغ F های بالا!

و 100% این مقدار بسته به سوژه، مکان عکس و خیلی چیزهای دیگه داره!

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...