رفتن به مطلب

Recommended Posts

شرکت زالمن از پیشروان صنعت لوازم جانبی کامپیوتر، واترکولر Closed-Loop جدید Reserator 3 MAX Dual را معرفی کرد. این خنک کننده ی آبی بسیار زیبا، مشکلات و کمبودهای مدل سال قبل Reserator 3 MAX را بهبود داده است. رادیاتور این واتر کولر 24 سانتی متری است و توانایی نصب بر روی اغلب کیس ها را داراست.


 


q1pf6zinjgpzmwd7x4.jpg


 


کولانت موجود درون این واتر کولر دارای ذرات شناور نانو برای افزایش انتقال دما در مایع آن شناور است و به گفته ی زالمن این مهم باعث افزایش کارایی و قدرت خنک کنندگی این واتر کولر می شود.


 


sm4sfs9dn8h9johq2ytb.jpg


 


رادیاتور این واتر کولر متشکل از لوله های ظریف مسی است که کولانت را به خوبی در طول خود به جریان در می آورد و روکش نیکلی مروارید سیاه روی آن باعث مقاومت در برابر خورندگی می شود. این دستگاه در حقیقت متشکل از 4 رادیاتور مجزاست که با استفاده از این لوله های ظریف در هم تنیده شده اند تا قدرت خنک کنندگی بی نظیری را برای کاربران فراهم کنند.  


 


a3hj53fqzfu9b1vkt0a.jpg


 


پمپ پر قدرت و بی صدای این کولر توانایی جابه جایی 90 لیتر کولانت را در ساعت دارد و سطح واتر بلاک CPU آن از مس خالص پوشیده شده است.


 


muvraqrs8l0tg2xnsqd.jpg


 


خمیر سیلیکن ZALMAN ZM-STG2M همراه این کولر یکی از بهترین خمیر سیلیکن های است که از عهده وظیفه ی انتقال گرما به خوبی بر می آید. لازم به ذکر است با وجود براکت های نصب، می توان 2 فن 12 سانتیمتری دیگر نیز به این رادیاتور اضافه کرد تا کارایی آن بالاتر رود.


 


yy2p7yw9havm9jkvlx6.jpg


 


جهت اطلاعات بیشتر  میتوانید به سایت رسمی زالمن مراجعه کنید.


 


منبع: Techpowerup


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام . 

آرمین جان ای کاش یک مقدار اطلاعات در مورد نحوه ی چرخش سیال داخل رادیاتور و فرم رادیاتور و پمپ قرار میدادی . 

 

ویرایش : 

 

نحوه چرخش سیال 

 

 

 

r3max_d_03.jpg

بنظر دوستان ، میشه رادیاتور این واتر را داخل آب یخ گذاشت ؟ 

ویرایش شده توسط Black Flag
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام . 

آرمین جان ای کاش یک مقدار اطلاعات در مورد نحوه ی چرخش سیال داخل رادیاتور و فرم رادیاتور و پمپ قرار میدادی . 

 

ویرایش : 

 

نحوه چرخش سیال 

 

 

 

r3max_d_03.jpg

بنظر دوستان ، میشه رادیاتور این واتر را داخل آب یخ گذاشت ؟ 

 

میکائیل جان،

 

Reserator 3 MAX یکی از بدترین واترکولرهای Closed-Loop موجود در بازار بود. بسیار بسیار زیبا و خوش طرح، اما پر سر و صدا، شیوه ی نصب احمقانه، پرفورمنس فوق ضعیف در حد یک کولر معمولی. بسیاری از این فن آوری ها در اون کولر و این کولر مشترکه و تا زمانی که در عمل شرکت زالمن نتواند کاربران را قانع کند ترجیح میدم سکوت کنم تا هر زمان که این کولر در ریویو ها اثبات کرد فقط یک آشغال زیبا نیست - تا به قول گفتنی عروس تعریفی از آب درنیاد، آنوقت شاید با اطمینان بیشتری به توصیفش بپردازم. مع الهذا عکس مربوطه را به اخبار اضافه میکنم.

 

اون عکس توی کیس رو نگاه میکنم، هی با خودم میگم اصلا" چنین کیسی داریم که رادیاتورش با این فاصله ی زیاد نسبت به پشت کیس نصب بشه؟؟ نه، شاید هم کیسش از این کیس هاییست که رادیات 360 بهش میخوره و از جلو نصبش کرده. چون عموما" رادیاتورها که به سقف نصب میشن به ته کیس نزدیکتر هستند، که در عمل این خودش باعث عدم زیبایی اسمبل میشه. حالا اون به کنار، کافیه 2 تا فن دیگه به رادیاتورش نصب کنی تا قشنک ارتفاع رادیاتور یک سوم بالایی مادربرد رو بپوشونه، شاید هم به رمها گیر کنه. همه ی این موارد به کنار، 2 ماه این تو کیس کار کنه، تمام اون پلاستیک ها رو خاک میگیره و نور آبیش به خاکستری تبدیل میشه.

 

پنهان نمیکنم، اصلا" دوسش ندارم.

ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

تنها محصول جدید زالمن که ازش خوشم اومده کیس Z15 هست اونم بخاطر lamborghini mode که در واقع فلاپ های بالای کیس باز و بسته میشوند.

 

این واترکولر همون سیستم خنک کنندگی Reserator 3 MAX رو داره فقط اندازه رادیاتور و تعداد فن ها دوبرابر شده.بجای این اگر روی CNPS20LQ کار میکردن و رادیاتور بزرگتری براش در نظر میگرفتند و کمی بهینه سازی شاید نتیجه کار به یکی از بهترین کلوزلوپ ها تبدیل میشد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...