رفتن به مطلب

مشکل عجیب چند ساله من با اینترنت ADSL


mahdyshr
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

با عرض  سلام و خسته نباشید

 

اول از همه از شما دوست عزیز که این پست رو می خونید تشکر می کنم

 

قصه من و اینترنتم قصه بس طولانی هست ولی اگر خوام از آخر بگم وضعیتم الان اینجوری هست :

من از باکس مخابرات که وارد خونه می شود یک سیم کشیدم صاف آوردم زدم پشت مودم. ( هیچ تلفنی بهش وصل نیست .) این کار رو تقریبا 7 روز پیش کردم.( البته قبلا این به روش دیگه این کار رو کرده بودم ولی الان دیگه کاملا مستقیمه )

اوایل خوب بود با snr حدود 6 تا 8 و Attenuation حدود 63 . که 2048 آپ شده بود و مشکلی نبود.

تا دیروز که سرعتم افتاده رو 800.
وضعیت فعلیم :

20161518349778675083_thumb.jpg

من واقعا نمی دونم مشکلم چیه . سال های سال این مشکل را دارم . هر وقت سیم ها رو دست کاری می کنیم یک هفته سرعتم خوبه. بعد از دو مگ میشه یک ونیم مگ بعد میشه یک مگ و در نهایت در 800 متوقف می شود.

با پشتیبانی هم که صحبت می کنم فقط می گه فاصله تون از مرکز دوره. می گم باشه قبول که دوره ولی اون زمان هایی که سرعتم خوبه دقیقا چه اتفاقی می افتد ؟ فاصله ام نزدیک می شود ؟ چرت و پرت جواب می دهد.

 

واقعا دیگه برام مهم نیست اینترنتم درست بشه مهم برام اینه که بفهمم الان مشکل من چیه ؟

 

ممنون

post-4211-0-45766600-1398110263_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز. من سر در نمیکنم ولی احتمال داره که اتصالات مشکل داشته باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جناب شما تا حالا به فکره این افتادی که مودمت رو عوض کنی ؟ یا حداقل فرومور نرم افزاری رو آپگرید کنی

چون بعضی از سرویس دهنده ها لینک هایی که ارائه میدن به مشترک از یه smt1 مخصوص به یه دستگاه خاص استفاده میشه که شاید مودم شما از این خط نمیتونه درست پشتیبانی کنه

من شانس شما رو با تعویض یه مودم دیگه زیاد میدونم و آیا سیمی که شما از باکس به خونه کشیدی آیا در مسیرش امواج مغناطیسی یا نویز یا کابل برق رد نشده ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عزیز احتمال اینکه مشکل از اتصالات و کابل باشه خیلی زیاد هستش. حتما از کابل روکش دار استفاده کنید و اتصالات رو چک کنید و دوباره راه اندازی کنید و نتیجه رو بگید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حداکثر فاصله ای رو که امکانش هست ADSL رو با کیفیت قابل قبولی به شما ارائه بدن از مرکز مخابرات 5 کیلومتر هست البته بر حسب طول کابل و نه شعاع و مسافت و از این مسائل، در اولین گام خودتون اشاره کردید که پشتیبانی شرکت هم، همینو به شما میگه که مسافت مطلوبی ندارید.

 

از طرفی شما اشاره نکردید که اینترنت شما ضریب چند هست، یک به یک؟، یک به هشت؟، یک به ده؟، اختصاصی؟، چون وجود سایر کاربر ها در زمان پیک مصرف از همون لینکی که شما و اونها ازش استفاده می کنید میتونه باعث این مسأله بشه. و متأسفانه ممکن هست تصادفاً شما در این زمان ها ( همه ی ملت رفتن تعطیلات و شما خونه موندین، یا همه ی ملت رفتن برای مراسم ماه محرم و شبیه اینها... ) کابلتون رو عوض کرده باشید و احساس کرده باشید که چه جالب، سرعت افزایش پیدا کرد. و بعد از گذشت مدتی خوب ملت برمیگردن خونه هاشون دیگه و مشکل ضریب اشتراک شروع می شه.

 

کابلی که از دم درب وصل می کنید تا پشت مودم کابل تک زوج یا دو زوج فویل دار هست یا از این معمولیها؟

 

توی پروفایلتون هم که مشخص نکردید که کجا هستید، با سرویس یک شرکت دیگه تست کنید، از دوستانتون که احتمالاً در محله ی شما زندگی می کنند بپرسید که اونها هم همین مشکل رو دارند یا خیر؟، از اینترنت بیسیم شبیه وایمکس ایرانسل استفاده کنید و مانند اینها.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

 

دوست من بنده در مورد SNR و Line Attenuation یه نکته رو بگم !

رنج مناسب برای SNR بالای 30 هست.

برای Line Attenuation زیر 30 هست !

هرچی این نسبت اختلاف بیشتر بشه کیفیت خط مطلوب تر هست!یعنی شما SNR 60 و Line Attenuation 20 داشته باشید کیفیت و سرعت خططون کولاک هست !

خداییش من از کف کردن گذروندم وقتی اعداد و ارقام شما رو دیدم !

تو این وضعیت درسته که SNR 66 خیلی عالیه ولی Line Attenuation 695 افتضاح ترین عددی است که تا حالا من دیدم !

حالا مشکل از کجاست ؟

1-خود مودم !

مودم ها بعد از کارکرد 3-4 سال مداوم فرسوده می شوند !بطوری که اگر یک عدد آکبند از همون مودمی که سالها پیش تهیه کردید و دارید استفاده می کنید جایگزین کنید به طرز محسوسی SNR , Line Attenuation بهبود پیدا می کنه.

نکته دیگه سازنده و کیفیت ساخت مودم هم خیلی متفاوت هست.معمولا مودمهایی که کیفیت ساخت پایینی دارند اعداد و ارقام برای این دو گزینه جالب نیست.

2-اسپلیتر

اگر اسپیلیتر دارید سعی کنید اولین چیزی که تست می کنید یه اسپیلیتر سالم دیگه باشه !میتونید از یکی از دوستانتون برای چند ساعتی یک اسپلیتر سالم قرض کنید !

کیفیت ساخت اسپلیتر هم خیلی مهم هست که بنده خودم تست کردم این موضوع رو !

به هیچ وجه از دو اسپلیتر استفاده نکنید !

اگر نویز روی خططون نمی افته اسپلیتر رو سر راه تلفن بذارید تا سر راه مودم  که خیلی تاثیر داره و تست شده!

3-کابلها

کابلهای اتصال مودم اصلا تکه تکه و سرهم کرده نباشه !

حتما از سلامت اونها و سوکت هاش هم مطمئن بشید.

4-مجاورت کابل یا سیم تلفن با کابل برق که تست شده و تاثیرش کم هست ولی بی تاثیر هم نیست !

 

همه مواردی که در بالا گفتم اگر رعایت بشه مطمئنا در بهبود سیگنال و استیبل بودن اون موثر هست !

برای نمونه میگم خدمتتون !

بنده خط 10 مگابیت داشتم که بعد از چند روز استفاده شدیدا SNR و Line Attenuation خراب می شد و  باز کردن و بارگذاری صفحات  و پینگ تایم بازی افتضاح میشد !

یعنی SNR از 25 به زیر 15 میرسید و Line Attenuation هم از 27 به بالای 30 می رسید!

بعد از چند مرحله پیگیری و اعلام خود آسیاتک متوجه شدیم که تجهیزات مخابراتی منطقه ما کشش اون سرعت خط رو نداره و با پایین آوردن سرعت از 10 به 6 مشکل بکلی رفع شد !

در حال حاظر SNR و Line Attenuation بترتیب روی اعداد 30 و 27 فیکس هست !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اول از همه دوستان که وقت گذاشتند و با حوصله جواب دادند ممنونم

 

واقعا لطف کردند.

 

درود

 

دوست من بنده در مورد SNR و Line Attenuation یه نکته رو بگم !

رنج مناسب برای SNR بالای 30 هست.

برای Line Attenuation زیر 30 هست !

هرچی این نسبت اختلاف بیشتر بشه کیفیت خط مطلوب تر هست!یعنی شما SNR 60 و Line Attenuation 20 داشته باشید کیفیت و سرعت خططون کولاک هست !

خداییش من از کف کردن گذروندم وقتی اعداد و ارقام شما رو دیدم !

تو این وضعیت درسته که SNR 66 خیلی عالیه ولی Line Attenuation 695 افتضاح ترین عددی است که تا حالا من دیدم !

 

حالا مشکل از کجاست ؟

1-خود مودم !

مودم ها بعد از کارکرد 3-4 سال مداوم فرسوده می شوند !بطوری که اگر یک عدد آکبند از همون مودمی که سالها پیش تهیه کردید و دارید استفاده می کنید جایگزین کنید به طرز محسوسی SNR , Line Attenuation بهبود پیدا می کنه.

نکته دیگه سازنده و کیفیت ساخت مودم هم خیلی متفاوت هست.معمولا مودمهایی که کیفیت ساخت پایینی دارند اعداد و ارقام برای این دو گزینه جالب نیست.

2-اسپلیتر

اگر اسپیلیتر دارید سعی کنید اولین چیزی که تست می کنید یه اسپیلیتر سالم دیگه باشه !میتونید از یکی از دوستانتون برای چند ساعتی یک اسپلیتر سالم قرض کنید !

کیفیت ساخت اسپلیتر هم خیلی مهم هست که بنده خودم تست کردم این موضوع رو !

به هیچ وجه از دو اسپلیتر استفاده نکنید !

اگر نویز روی خططون نمی افته اسپلیتر رو سر راه تلفن بذارید تا سر راه مودم  که خیلی تاثیر داره و تست شده!

3-کابلها

کابلهای اتصال مودم اصلا تکه تکه و سرهم کرده نباشه !

حتما از سلامت اونها و سوکت هاش هم مطمئن بشید.

4-مجاورت کابل یا سیم تلفن با کابل برق که تست شده و تاثیرش کم هست ولی بی تاثیر هم نیست !

 

همه مواردی که در بالا گفتم اگر رعایت بشه مطمئنا در بهبود سیگنال و استیبل بودن اون موثر هست !

برای نمونه میگم خدمتتون !

بنده خط 10 مگابیت داشتم که بعد از چند روز استفاده شدیدا SNR و Line Attenuation خراب می شد و  باز کردن و بارگذاری صفحات  و پینگ تایم بازی افتضاح میشد !

یعنی SNR از 25 به زیر 15 میرسید و Line Attenuation هم از 27 به بالای 30 می رسید!

بعد از چند مرحله پیگیری و اعلام خود آسیاتک متوجه شدیم که تجهیزات مخابراتی منطقه ما کشش اون سرعت خط رو نداره و با پایین آوردن سرعت از 10 به 6 مشکل بکلی رفع شد !

در حال حاظر SNR و Line Attenuation بترتیب روی اعداد 30 و 27 فیکس هست !

 

مال من هم 695 نیست ..... 69.5 هست. ( مودمم واحدش 0.1 دسی بل هست)

 

مودم هم با دو مودم tplink چک کردم ( 8968 , 8960N ) و همچنین مودم زایکسل . تفاوت معناداری نداشت

 

اصلا توی این عکس اسپلیتر ندارم . اسپیلیتر هم که می گذارم پیش مودم کمی بدتر می شود.

 

کابل هام هم 4 زوج هوایی فویل دار هست. یک تکه هست.

سیم و سوکت هم همش تازه است و بعید می دونم مشکل داشته باشد.

 

کابل تلفن هم رو کاره و برقم تو کار و فاصل هاش هم زیاده

 

در مورد اون مطلب هم مخابراتخطم رو روی ده مگ ست کرده بود که پرش لینک داشتم شدید. الان دو مگ ست کرده که این سرعتم هست.

 

من رشته ام برق نیست نقشه کشی هم بلد نیستم ولی یک تصویر ساده از سیم کشی که انجام دادم کشیدم گذاشتم ( شد مثل نقاشی های بچه های 2 ساله :laughing: :laughing: :laughing: )

 

 

حداکثر فاصله ای رو که امکانش هست ADSL رو با کیفیت قابل قبولی به شما ارائه بدن از مرکز مخابرات 5 کیلومتر هست البته بر حسب طول کابل و نه شعاع و مسافت و از این مسائل، در اولین گام خودتون اشاره کردید که پشتیبانی شرکت هم، همینو به شما میگه که مسافت مطلوبی ندارید.

 

از طرفی شما اشاره نکردید که اینترنت شما ضریب چند هست، یک به یک؟، یک به هشت؟، یک به ده؟، اختصاصی؟، چون وجود سایر کاربر ها در زمان پیک مصرف از همون لینکی که شما و اونها ازش استفاده می کنید میتونه باعث این مسأله بشه. و متأسفانه ممکن هست تصادفاً شما در این زمان ها ( همه ی ملت رفتن تعطیلات و شما خونه موندین، یا همه ی ملت رفتن برای مراسم ماه محرم و شبیه اینها... ) کابلتون رو عوض کرده باشید و احساس کرده باشید که چه جالب، سرعت افزایش پیدا کرد. و بعد از گذشت مدتی خوب ملت برمیگردن خونه هاشون دیگه و مشکل ضریب اشتراک شروع می شه.

 

کابلی که از دم درب وصل می کنید تا پشت مودم کابل تک زوج یا دو زوج فویل دار هست یا از این معمولیها؟

 

توی پروفایلتون هم که مشخص نکردید که کجا هستید، با سرویس یک شرکت دیگه تست کنید، از دوستانتون که احتمالاً در محله ی شما زندگی می کنند بپرسید که اونها هم همین مشکل رو دارند یا خیر؟، از اینترنت بیسیم شبیه وایمکس ایرانسل استفاده کنید و مانند اینها.

 

اینترنتم دو مگ هست و ضریبش رو خودشون می گن یک به یک هست ( حداقل چیزی که خودشون می گویند این هست.)

 

اخه من دوبار این کابل ها رو دستکاری کردم. بار دوم هم خودم این کار رو نکردم. مسئولی که برای خرابی تلفن اومده بود بهش پول دادم اون برام سیم کشی کرد. و ظاهرا هم ماهر بود.

بعد برای 4-5 روز خوب بود بعد دوباره خراب شد.

اخه تو تعطیلات هم نبود . بنابراین بعید می دونم هر دوبار تصادفا سرعت خوب شده باشه.

 

کالبلم چهار زوج هوایی فویل دار هست.

 

سرویسم الان از مخابراته. از صبانت هم گرفتم همین بود. ولی سرعت صبانت کلا بهتره ولی وقتی سرعت مخابرات می افتد سرعت صبانت هم به همون نسبت افت می کرد.

عمه ام هم خونه بغلی ما بود تقریبا همین مشکل را داشت.

عزیز احتمال اینکه مشکل از اتصالات و کابل باشه خیلی زیاد هستش. حتما از کابل روکش دار استفاده کنید و اتصالات رو چک کنید و دوباره راه اندازی کنید و نتیجه رو بگید

 

کابل فویل دار هست.

و تمامی اتصالات رو جدیدا عوض کردم و مشکل پا برجاست

جناب شما تا حالا به فکره این افتادی که مودمت رو عوض کنی ؟ یا حداقل فرومور نرم افزاری رو آپگرید کنی

چون بعضی از سرویس دهنده ها لینک هایی که ارائه میدن به مشترک از یه smt1 مخصوص به یه دستگاه خاص استفاده میشه که شاید مودم شما از این خط نمیتونه درست پشتیبانی کنه

من شانس شما رو با تعویض یه مودم دیگه زیاد میدونم و آیا سیمی که شما از باکس به خونه کشیدی آیا در مسیرش امواج مغناطیسی یا نویز یا کابل برق رد نشده ؟

 

با دو مدل tplink و یک مدل زایکسل هم تست کردم تفاوت معناداری نداشت

 

سلام دوست عزیز. من سر در نمیکنم ولی احتمال داره که اتصالات مشکل داشته باشه

اتصالات رو تعویض کردم جدیدا

 

باز هم از همه دوستان ممنونم

 

بیشتر مشکل من اینه که واقعا نمی فهمم چرا 4-5 روز خوبه ییهو خراب می شود ؟ اگه مشکلی باشد باید از اول باشد نه اینکه ییهو ایجاد شود که .....

post-4211-0-61669300-1398190021_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم دقیقا مشکل شما رو دارم اینترنت هم مخابرات فقط یه راه حل اتفاقی پیدا کردم هر وقت سرعت خیلی میاد پائین دو تا سیم تلفن رو به هم میچسبونم تا چراغ adsl خاموش بشه بعد جداشون می کنم چراغ که دوباره روشن شد سرعت خیلی میره بالا

به نظر من همش زیر سر مخابرات هر چی هم زنگ بزنی فایده نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم دقیقا مشکل شما رو دارم اینترنت هم مخابرات فقط یه راه حل اتفاقی پیدا کردم هر وقت سرعت خیلی میاد پائین دو تا سیم تلفن رو به هم میچسبونم تا چراغ adsl خاموش بشه بعد جداشون می کنم چراغ که دوباره روشن شد سرعت خیلی میره بالا

به نظر من همش زیر سر مخابرات هر چی هم زنگ بزنی فایده نداره

 

اون اتصال رو زیاد نگه داری، هم فیوز Voice توی مخابرات میسوزه هم فیوز Data میسوزه، سعی کن اینکار رو نکنی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

باور کن دوست ندارم این کارو بکنم ولی اینترنت 1 مگ گرفتم روی 32 کیلوبیت بود بعضی موقعها هم 24 فقط فهمیده بودم که هر وقت سیم کشی روعوض می کنم خوب میشه اینم اتفاقی فهمیدم یه چند هفته هم پیگیر بودم هیچ اتفاقی نیفتاد تمام فروم ها رو گشتم هرچی گفتن کردم بازم هیچی

 

اون اتصال رو زیاد نگه داری، هم فیوز Voice توی مخابرات میسوزه هم فیوز Data میسوزه، سعی کن اینکار رو نکنی.

ویرایش شده توسط Eric 2
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود ،

دوست عزیز اتصالات رو در ورودی چک کنید . کابل های تلفن از کنار خطوط برق عبور کرده اند ؟ منزلتون آپارتمانی هستش ؟

اگه لپ تاپ دارید مودم رو بردارید ببرید همون ورودی خط تلفن به خانه تست کنید ببینید چطوریاست .

 

 

اون اتصال رو زیاد نگه داری، هم فیوز Voice توی مخابرات میسوزه هم فیوز Data میسوزه، سعی کن اینکار رو نکنی.

 

خط تلفن 54 ولت هستش و جریان خیلی کمی داره (در حد 25 میلی آمپر) اتصال کوتاه کردنش مشکلی رو ایجاد نمیکنه .

ویرایش شده توسط Mahyar_Curious
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز این همه مشگل میدونی از کجا  میاد از جای که سرویس میگیری. همه اینجورن اول خوبن بعد سرعتتو کم میکنن من خودم اوایل با 512 دانلود می کردم حالا شده 256زنگ هم میزنی میگن نه سرعت شما 512 هستش  مشگل خط تونه؟؟؟؟هزار یک ایراد میگیرن تا رد کنن ؟؟هی؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم دقیقا مشکل شما رو دارم اینترنت هم مخابرات فقط یه راه حل اتفاقی پیدا کردم هر وقت سرعت خیلی میاد پائین دو تا سیم تلفن رو به هم میچسبونم تا چراغ adsl خاموش بشه بعد جداشون می کنم چراغ که دوباره روشن شد سرعت خیلی میره بالا

به نظر من همش زیر سر مخابرات هر چی هم زنگ بزنی فایده نداره

 

این کار رو انجام دادم فرقی نکرد

 

درود ،

دوست عزیز اتصالات رو در ورودی چک کنید . کابل های تلفن از کنار خطوط برق عبور کرده اند ؟ منزلتون آپارتمانی هستش ؟

اگه لپ تاپ دارید مودم رو بردارید ببرید همون ورودی خط تلفن به خانه تست کنید ببینید چطوریاست .

 

 

 

خط تلفن 54 ولت هستش و جریان خیلی کمی داره (در حد 25 میلی آمپر) اتصال کوتاه کردنش مشکلی رو ایجاد نمیکنه .

 

اتصالات تازه عوض شده است

از کنار برق رد نمی شود.

اخه چون دم در ترمینال خوده و دورش هم پلاستیک پیچی کردم که بارون نرود توش نمی شه با مودم برد اونجا چک کرد.

 

دوست عزیز این همه مشگل میدونی از کجا  میاد از جای که سرویس میگیری. همه اینجورن اول خوبن بعد سرعتتو کم میکنن من خودم اوایل با 512 دانلود می کردم حالا شده 256زنگ هم میزنی میگن نه سرعت شما 512 هستش  مشگل خط تونه؟؟؟؟هزار یک ایراد میگیرن تا رد کنن ؟؟هی؟

 

نمی دونم شاید حرف شما درست باشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

عزیز درخواست بده که پورتت رو تو مرکز مخابراتی برات عوض کنند !

راستی یعنی کلا شما اسپلیتر ندارید ؟

اسپلیتر رو سر راه تلفنی که به این خط شما وصل هست قرار بدید !؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

صورت مسئله رو چرا اینجوری میبینید ؟ به طور مثال شما یه سرویس 2 مگ دارید هزینه میکنید سرویس دهنده باید طبق درخواست شما این سرویس رو در محل شما با تست کارکرد تحویل یده اگر مشکل باشه از 2 حالت خارج نیست 1- وجود ایراد تا قبل از ورودی به ساختمان محل مورد استفاده که در اینصورت از طریق سرویس دهنده و مخابرات باید مشکل برطرف بشه یعنی مسئول این هستند که سرویس رو سالم و با شرایط قرارداد به شما تحویل بدن 2- ایجاد ایراد در داخل ساختمان که کار خود شما هست که مشکل رو برسی کنید میتونید از یه متخصص یا سیم کش یا ... کمک بگیرید .

ویرایش شده توسط UnforgiveN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...