رفتن به مطلب

سه دلیل برای اینکه چرا مایکروسافت برای رسیدن به سونی دردسر دارد!


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

به نام خدا

 

درود بر دوستان گرامی من با ترجمه مقاله ای جالب در خدمتتون هستم منتها این دفعه از ترجمه و لفظ عامیانه استفاده شده تا کار من هم یکم سبک بشه  چون  من همینطور که مقاله رو الان دارم میخونم همین جا به صورت live !!دارم برای شما ترجمه اش رو تایپ میکنم پس با من باشید.

 

از عنوان متوجه شدید که درباره چی هستش .بله همه میدنید که کنسول های نسل جدید عرضه شدن  و جنگ کنسولی هر چند سالی یک بار ادامه داره  و نسل قبل هم نینتندو مفت مفت بدون خلاقیت با کنسول بچگانه تونست کلی wii بفروشه که  دلیل اش هم  مثل میزان فروش انیمیشن های هالیودی کاملا مشخصه!!یک چیز !!بازی هایی با درجه سنی کم مثل زیر 5 سال 7 سال و درجه E  و مشتر ی هاش که برای  کم سن سال رو در نظر گرفته بود یعنی برای Non  gamer ها یا Casual gamer ها.این دفعه البته تیرش به سنگ خورد چون باز میخواست با یک کنسول  مسخره دیگه و فقط با طراحی یک تبلت به جای کنترلر میلیارد ها بزنه به جیب که هم توسعه دهندها هم گیمر ها فهمیدن و تا  ورشکسته شدن wiiu بردنش. الان هم وضعش خوب نیست و هیچ استودیویی براش بازی حرفه ایی نمیسازه!

بگذریم که سونی و مایکروسافت کنسولهای غالب نسل بودن و عناوین زیادی روشون عرضه شد و لااقل چند تا بازی خوب حرفه ایی براشون توسعه داده شد گلی هزینه توسط این دو شرکت شد تا به غیر ا ز ماریو!!چهار تا بازی  با شخصیت پردازی در حد مرغ!! ارائه نشه  و اگر گیمر حرفه ایی هم خواست تجربه کنه قطعا میرفت سمت  سونی و یا مایکروسافت و فکر نمیکنم گیمر حرفه ایی پیدا کنید که نشسته باشه عناوین تکراری ،کودکانه و ساده   نینتندو رو بازی کنه!

 

از نینتندو بگذریم وبه بحث خودمون به پردازیم .در این نسل سونی عالی عمل کرده اولا برای کاربر ها اصلا محدودیت های امنیتی ایجاد نکرده و قیمتش هم شگفت انگیزه و همین ها که مهمترین عوامل زمان عرضه یک کنسول هستند رو رعایت کرده و  در بازی جلو افتاده .مایکروسافت چون نسل پیش کنسولش خیلی زودتر از سونی عرضه شد ( احتیاج هم نیست  که بگیم خواستن جنگ HD رو ببرن یک کنسول با هزار مشکل به بیرون دادن که از درایوش تا سیستم خنک کننده اش ناقص بود و هنوز داره تلفات میده!کنسول های روزهای اول عرضه 360 تقریبا غیر قابل استفاده بودن و مشکلات  خیلی زیادی داشتند و خیلی زود براثر فشار اجرا ی بازی ها از کا رمی افتادن.)ودر آخر هم تونست  با اختلاف  خیلی کمی از سونی ببره و در واقع برنده نسل پیش هم سونی هم مایکروسافت بودند، مایکرو سافت فکر کرد که این نسل هم جلو میافته ولی مشکلات از زمانی شروع شد که قیمتش و قوانین سخت گیرانه اجرای بازی و سیستم های امنیتی کنسولش و بازی های دست دوم کار دستش داد اساسی.

 

83zu5vdv7kjdwusgrxnb.jpg

 

جنگ کنسول یا جنگ خونین کدام بهتر است؟!

 

سراشیبی سقوط!

 

ایکس وان پشت سر PS4 لنگ لنگان میاد چرا؟این یک واقعیت آشکاره که زمان لانچ دو دستگاه د رنوامبر گذشته شروع شده و فاصله بین هردو کنسول هم با گذشت زمان بیشتر و بیشتر میشه.فیل هریسون که خودش کارمند سونی بوده و حالا شغل مشابه ایی در مایکروسافت داره گفته:درسته موقعیت ما سخته ولی با جایگزین کردن کلمه این رقابت یک مارا تون هست نه دو سرعت!به خیال خودش خیلی از مشکلات رو برای مایکروسافت کنار زده!البته الان هم برای نتیجه گیری زوده ولی نتایج خیلی بدی در انتظار چنین شروع های بد و کندی خواهد بود.و اگر ایکس وان زودتر دست به کار نشه و جا برای خودش باز نکنه  مشکل یک توپ برفی کوچولو تبدیل به بهمنی میشه  که دیگه امیدی به توقف اش نخواهد بود.

 

 

آب رفتن انحصار third -party ها!

 

مایکروسافت خیلی روی شرکای اصلی  و First  party  ایش به اندازه سونی و نینتندو حساب  باز نمیکنه  و این ناهمخوانی  دردهه گذشته برای این شرکت نگرانی نبوده چون این شرکت با همکاری تضمین شده  با تیم های انحصاری تونسته لیست بازی هاش رو  تقویت کنه.برای مثال نمیخواد جای دوری برید همین Gears of War رو ببنید تا بفهمید چقدر استراتژی هوشمندانه شریک جستن میتونه محبوییت یک سیستم رو افزایش بده!این مهمه که مایکروسافت خودش Gears  رو توسعه نداده؟؟البته  که نه!!گیمر ها تمرکزشون  روی هد شات کردن لوکاست های کثیفه تا اینکه بفهمن کی مثلا اره برقی گذاشت روی تفنگ!!!epic توافق کرد که این عنوان رو از دست سونی و نینتندو دور نگه داره  و حتی وقتی دیگه کارش باهاش تمام شد عنوان رو فروخت به مایکروسافت! همین چند وقت پیش بود فکر کنم!

 

2kbjxu94ucqz5cppq3sv.jpg

 

sunset overdrive  یکی از انحصاری هاست ولی خدا میدونه چند تا بازی دیگه باید انحصاری بشن!

 

حالا فهمیدین چرا مایکروسافت اینقدر ایجاد این روابط براش مهمه؟!رئیس استودیو مایکروسافت فیل اسپنسر سال گذشته درباره این تاکتیک ها  صحبت کرد  و گفت:

نسبت به اینکه شما صاحب کدوم استودیو هستید و یا با کی کار میکنید  برای بعضی ها یک حس تعلق خاطر وجود داره و برای  من چه خوب و یا چه بد همچین حسی وجود نداره چون مایکروسافت باید یا به first party ها پول بده تا براش بازی بسازن  و یا با تیم های خارج از محدوده همکار تماس بگیره   و درهر دو حالت باید پولش رو بده بره!درسته؟

 متاسفانه این طرز فکره که برای مایکروسافت مشکل درست میکنه.اگر بازی ر و از پلتفرم های دیگه دور میکنید و به انحصار خودتون درش میارید توسعه دهنده باید بها رو بپردازه و پتانسیل فروش بیشتر رو از دست بده.وقتی 360 اومد بیرون ، و از Ps3 جلو زد  در مسابفه  نسل HD خودش رو پیشتاز دید و همین کارو برای ردموند اسون کرد تا بتونه نظر توسعه دهندگان گیم رو بخودش جلب کنه وبگه ببنید کنسول من اول نسله پس بهترین جا برای بازی هاتون اینجاست!ولی این نسل با شروع طوفانی سونی  شروع شد و کنسول سونی محبویت خیلی بالای پیدا کرده و همین مایکروسافت رو مجبور میکنه که هی پول بپردازه بیشتر و  بیشتر تا بتونه بازی ها رو از سونی دور نگه داره!و این هزینه فقط شکاف رو بیشتر خواهد کرد.دیگه مذاکره وقتی توی اوج قدرت نیستید مثل قبل آسان نیست !این بدان معنی است که بازی های بیشتری روی مولتی پلتفرم ارائه میشن و فشار و بار اضافه فقط روی  دوش استودیو های مایکروسافت مثل

343 Industries, Turn 10 Studiosو Lionhead Studios می افته.تایتان فال  نمونش بوده و از دست ps4 و سونی  دورش کردند یا sunset overdrive  و یا Quantum break ولی خدا میدونه چقدر پول این وسط پرداخت شده! تا این عنواین انحصاری بمونن و یا آیا تیم های  سازنده حاضرن  با بازی های بعدیشون هم  همینطور برخورد کنن در حالی که میدونن دارن به بخش گسترده بازار  و پتانسیل بالقوه مخاطبان جدید پشت میکنند.؟

 

iqixf4c6b8j28vo2bxkk.jpg

 

قهرمانان Leaderboard بهترین بخش بازی Trials Fusion هستند.

 

دوستانت رو تا آخرش دنبال کن!

 

زمانی یادتونه که تنها  مینشستیم توی اتاقمون و تنها بازی میکردیم ؟!اون روزها گذشته و شبکه live و psn میلیونها میلیون کاربر دارند.حتی اگر کسی خونه نباشه با هاتون بازی کنه هزاران گیمر آماده اند تا یا رودر روی شما یا کنار شما با دشمنان بجنگند!البته این خودش یک جور ترسناک هم هست اگر خوب فکر کنید !یک جور جادوه و برای همیشه اینکه چطور بازی میکنیم رو تغییر داد.

 

هر چه بیشتر گیمر ها ps4 میخرن بر قدرت psn  هم افزوده میشه  و همین الان هم کلی جلو افتاده و  متعاقبا اجتماع گیمر ها به سمت کنسول سونی کوچ میکنه.وقتی دوستتون Evolve رو بگیره سال دیگه بخش بزرگ تصمیم این خواهد بود که کدوم سیستم بیس گیمر بیشتری داره؟منطقیه؟وقتی بازی مولتی پلیر تهیه میکنید میرید سراغ پلتفرم قوی تر تا با دوستان و گیمر های بیشتری بازی کنید.وقتی دوستی تصمیم گرفت عنوان بزرگ destiny  رو بگیره روی playstation 4 ،دوستانش و بقیه هم قطعا به دنبال اون خواهند رفت ،این فقط مثل یک دومینو منتظر یک تلنگره!

 

بازی های قوی اونلاین مثل call Of یا madden که بیس قوی تری دارن روی ps4 کاربران بیشتری جذب میکنن و لیدربرد شیپ کنسول مرتب در حال افزایشه و آدم های بیشتری میپرن توی قطار سونی تا بدوستان برسن!هر چی اوضاع پیش میره بازگشت ایکس وان سخت تر و سخت تر میشه.

 

عمل سخت تر از حرف و شعار!!

 

goh1y10cgj841zrwids.jpg

 

اگر همه ساختمان های دنیا هم ایکس باکس بشن نمیشه احساسات مردم رو عوض کرد!!

 

دلایا زیادی برای خرید کنسول هست!قیمت یکی از اصلی ترین هاست و بقیه چیز های دیگر کنسول یا قیمتش رو منطقی نشون میدن یا گرون!وضعیت کتابخانه بازی ها چطوریه الان؟شما چی میخرید در آینده نزدیک؟ایا دوستی دارید که یک سیستم رو به سیستم دیگه ترجیح داده؟ یک عامل است که از همه مهمتره! دهان بینی و شایعات ! ! هر شخصی چشمش به بازاره  و میخواد بدونه  تغییرات چطورن و قیمت ها چی شدن.

درسته ما بعضی تبلیغات رو دوست  داریم  ولی هیچ وقت با یک تبلیغ احساس نکردیم که وادارمون کردن یک محصول رو بخریم!برای مثال یک نوشابه انرژی زا!و یا یک محصول از برندی خاص  فقط برای اینکه به بیلبورد تبلیغاتیش خیره شدیم  و محسور !درسته؟

هیچ کس نمیتونه بگه که تبلیغات تونسته عادت خرید کردن منو رو نوسان بهش بده اگرچه واقعا بعضی مواقع همین جوره.ولی شایعات چیزی نیست که بخواهید و یا بتوانید  به آسانی ازش خودتون  رو جداکنید و این خودش رو به عنوان ابزاری خیلی قدرتمند تر  و موثر تر از بازار یابی سنتی نشان داده و ثابت کرده:وقتی ایده  و نظر عوام پسندی توی یک جهت و در ذهن عموم جا افتاد دیگه سخته اونو عوض کرد.

 

وضعیت خطرناک مایکروسافت  همین جوره.همین که سونی  هر روز محبوب تر میشه باکنسولش ، و کم کم به کنسول پیش فرض بدل میشه  ،یادتون به نسل پیش بیافته که چطور wii همه جار رو غارت کرد  و شد اون ایده ثابت چرا چون همه جا درباره اش صحبت میشد،عکسش افتاد رو ی مجله ها و اومد توی خونه ها در نهایت شد چیزی که همه میخواستند.

حتی خود مایکروسافت اقرار کرده که از زمان عرضه کنسول با پیغام رسانی و شفاف سازی در مورد کنسول با مشکل مواجه بوده و با اینکه خیلی از محدودیت ها از روی کنسول برداشته شد  دیگه سخته که ذهن مخاطب رو نسبت به اون دستگاه  عوض کرد.

 

vgm79cros3rmk4gc4s1.jpg

 

خجالت نکشید آشتی کنید!

 

مایکروسافت راست میگه که اول مسابقه است هنوز ،ولی اونها باید درک کنند که وقتی خیلی عقب موندی  بی نهایت سخت میشه  که دوباره بخوای خودتو برسونی!چیز های زیاد ی هست که پلتفرم های دوم و سوم بخوان سرشون بجنگن تا  سر جاشون بمونن.در آینده خواهیم دید که این سه شرکت قدیمی چه خواهند کرد  ولی مایکروسافت  اگر میخواد حرکتی انجام بده  باید الان خودش رو تکون بده که بعدا دیر خواهدبود.

 

رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که کینکت Xbox رو به بازیهای انحصاری PS ترجیح میدم . سونی برند مورد علاقه منه . ولی تو زمینه کنسول تا نتونه یک سنسور حرکتی درست و حسابی بده بیرون من قبولش ندارم . Move رو داد .ولی خیلی افتضاح بود . البته بحث بازیهای گرونش به کنار که از عهده خیلی ها خارجه تو ایران نهیه اونها . از جمله خودم :D هرچند Xbox One هم بازی کپی فعلا نداره و هنوز هک نشده انگار . ولی فعلا 360 رو داریم :D بعد دوباره میریم روی PC . تا اون موقع کینکت با ویندوز هم کاملا سازگار شده :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود حامد جان بله از این لحاظ البته باید دید عملکرد سنسور ps4 چطور میشه

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این که فاصله افتاده هم میتونه خوب باشه هم بد اگر فاصله از این هم بیشتر بشه کنسول ماکروسافت از گردونه خارج میشه و سونی نبض بازار رو به دست میگیره و هر بلایی میخواد سر مشتری میاره . اما اگر ماکروسافت بتونه به بازی برگرده اوضاع فرق میکنه . به هر حال نمیشه خیلی به کنسول ها امیدوار بود چون رقیب قدرتمندی به نام pc دارن که نتنها از همشون سرتره بلکه هر روز قویتر میشه . تا یه مدت دیگه pc بازها از کیفیت uhd توی هر بازی لذت میبرن اما کنسول بازها........ ..

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود اصلا یک دلیل فروش کم و اینکه بازار دیگه حوصله و تحمل سه کنسول رو نداره همینه.مثل سال 2006 نیست که هم سونی بود هم نینتندو هم 360 هر کدوم چند میلیون میفروختن .اگر مقاله من خونده باشید" ایا میشه با بوده کنسولی PC گیم بست؟" کاملا معلومه که PC های عادی هم از پس گیم ها برمیان چون سطح قدرت پردازش در هرد و بعد اصلی و گرافیک خیلی بالا رفته و دیگه بازار اشباحه و هر کس با هر سیستمی میتونه بازی ها و حالا نه در بهترین حد بلکه در حد مناسب اجرا کنه!برای همین ننیتندو که ول میدوئه.ایکس وان هم قیمتش بالاست میمونه سونی و اگر کسی هم خواسته کنسول بگیره همه رفتن سمت سونی.وگرنه حضور رقیبی قدری مثل PC در واقع یکی از عوامل هستش.

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...