رفتن به مطلب

جالب و کاربردی: اشتراک شخصی و عمومی فایلها و تکنولوژی ابری


Hamid . SHahan
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سرویس ابری dropbox چیست ؟

امروز میخواستم یه فایل حجیم رو به جایی بفرستم

با ایمیل و جی میل و ... که نمیشه چون محدودیت داشت

با اپلود هم نشد چون محدودیت داشت

تا اینکه به یه سایت برخوردم که تا حجم 2 گیگ رو برام شیر کرد

جالب اینجاست که این اطلاعات به صورت ریل بود یعنی مثلا من6گیگ رو میخواستم جابجا کنم و بدم به شخصی دیگه از این رو باز هم محدودیت داشتم

خوب وقتی 2گیگ رو فرستادم اونطرف شخص گیرنده فایل رو مثل یک فایل در درایو سیستمش کات کرد و دوباره فضا برای اپلود خالی شد و همینجور ادامه داشت تا 6گیگ تموم بشه .

goideaz_dropbox111.jpg

 

البته محدودیت هایی هم بود مثل اپلود و دانلود هر 250 مگ در یک ساعت ولی بهتر از هر چیزی بود

از این رو یک مقاله کامل برای معرفیش اینجا میگذارم

امیدوارم مفید باشه:

حتما اسم cloud computing یا پردازش ابری رو تاحالا شنیدید
 

goideaz_dropbox113.png


پردازشی که برمبنای اینترنت انجام می شود. یعنی یک سری از شرکت ها که دارای منابع دانش هستند با همکاری همدیگر و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشون با یکدیگر در روی یک شبکه مبتنی بر اینترنت باعث ارائه خدمات به کاربران در هر نقطه ای از جهان به شرط داشتن دسترسی به سخت افزاری که متصل به اینترنت باشه می شوند.

 

این به این معنی است که شما لازم نیست دانش خاصی در مورد پردازش ابری داشته باشید یا مثلا نگران داشتن رایانه یا سخت افزار هایی با قدرت پردازش بالا باشید یا نگران ارتقا ء اون باشید و یا برای ذخیره سازی اطلاعاتتان لازم باشه یه هارد اکسترنال یا یه فلش همیشه دنبال خودتان ببرید و یا اگه نیاز به نرم افزار خاصی داشته باشید مجبور باشید که اون نرم افزار رو روی تمام سیستم هایی که به انجا می روید نصبش کنید .(مثلا شما اگه خواستید یه فایل word داشته باشید ، کافی از سرویس google docs استفاده کنید بدون نیاز به نصب نرم افزار آفیس و بصورت انلاین از این سرویس در هرکجا که هستید بهره ببرید )

dropbox-350x287.png



پردازش ابری پایانی بر بسیاری از این بحث هاست و شما به ازای درخواست ها و تقاضای هایی که دارید هزینه پرداخت می کنید و لازم نیست همیشه نگران جابجایی اطلاعتتون یا خیلی موارد دیگر از این قبیل باشید. شما می توانید با توجه به نیاز تون یکی از سرویس های ابری رو انتخاب و با باز کردن یک حساب کاربری به راحتی بتونید از امکانات اون استفاده کنید.
مثلا سرویسی برای ذخیره عکس هاتون
یا سرویسی برای ذخیره فایل های mp3 یا تصویری
و یا سرویسی برای ذخیره متن هاتون و صدها سرویس دیگه ای که هم بصورت جداگانه این سرویس ها رو ارائه می دهند و در بعضی از انها هم این سرویس ها بصورت یکجا ارائه می شود.

لازم به ذکر که تمام پردازش ها و ذخیره سازی ها بر روی ابرها یا همان سرورهای مجازی (شرکت های ارائه دهنده خدمات ) ذخیره می شود.
 

Dropbox-Review.png
 
بااین مقدمه کوتاه درباره پردازش ابری توضیحاتی در مورد سرویس ابری Dropbox می دهیم.

 


این سرویس در سال 2007 توسط درو هیوستن و آرش فردوسی ساخته شد . و هم اکنون این سرویس ابری 100 میلیون کاربر دارد،96% این کاربران از فضای رایگان این سرویس استفاده می کنند و در هر 24 ساعت یک میلیارد فایل در حساب های خود ذخیره می کنند .


شما برای ارسال ایمیل های با حجم 20 یا 30 مگابایت از ایمیل به جی میل یا برعکس معمولا دچار مشکل خواهید شد یا ایمیل فرستاده شما دوباره بر گشت خواهد خورد شما مجبورید حجم فایل ارسالی تان را کم کنید یا آن را تکه تکه نماید.

اما drop box براحتی این مشکلو حل کرده و حتی ایمیل هایی با حجم بالا را نیز برای شما در زیر کمتر از 10 ثانیه برای شما با موفقیت ارسال می کند .

برای شروع کار کافی است ثبت نام کرده و نرم افزار drop box رو از سایتش دریافت و بر روی سیستمتون نصب کنید.
https://www.dropbox.com/downloading?plat=win&full=1


با این کار یک فولدر در کامپیوتر شما ساخته خواهد شد و خیلی راحت با کپی کردن فایل‌ها به آن، کامپیوتر به طور خودکار با حساب ابری سینک می‌شود

در این عکس می توانید پوشه drop box که در سیستم شما بوجود آمده رو ببینید

dropbox.png


بدین ترتیب می‌توانید فایل های شخصی و خصوصی خود را بدون اینکه در دسترس سایر کاربران قرار گیرد در آنجا ذخیره کرده و هر زمان که مایل بودید از طریق رایانه یا گوشی های هوشمند به آن دسترسی داشته باشید.

در صورت تغییر یا ویرایش در یک فایل در یک رایانه آن ویرایش بطور همزمان برروی تمام دستگا ه های شما اعمال خواهد شد که با عنوان همگام سازی از آن یاد می شود و یکی از مهم ترین مزیت های این سرویس محسوب می شود.


تمام سرویس های ابری در ابتدای عضویت یک فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهند که در این زمینه dropbox کمی خسیس است و در ابتدا به شما 2 گیگا بایت فضای رایگان اختصاص می دهد.
 

dropbox-15-450x358.jpg



ولی امکان افزایش این فضا با معرفی دوستان خود و عضویت آنها تا 18 گیگا‌بایت وجود خواهد داشت.

 



اما اگر احتیاج به فضای بیشتری دارید باید کمی دست به جبیب شده و مثلاً، برای تهیه 100 گیگابایت فضا باید 19.99 دلار در ماه بپردازید.




 


در اینجا به ویژگی های که باعث شده drop box یک سرویس ابری محبوب و کاربر پسند باشه به صورت خلاصه می پردازیم .

1- قابلیت افزایش فضا در ازای پرداخت مبلغی جزیی
2- محدود کردن میزان پهنای باند مصرفی برای برنامه رومیزی
3- امکان اشتراک گذاری فایل های دلخواه با دوستان و همکاران
4- دسترسی سریع و بدون نیاز به حساب کاربری به پوشه Public
5- سازگار با انواع سیستم عامل رایانه و گوشی ها و تبلت های گوناگون
6- هماهنگ سازی خودکار قسمت های تغییر کرده فایل بر روی سرور
7- مناسب برای انجام پروژه های گروهی از فواصل زیاد
8- مناسب برای تهیه نشخه پشتیبان از فایل های حیاتی و دسترسی ساده به آن ها
9- بازگردانی فایل های پاک شده و یا نسخه های قبلی فایل ها
10- امکان بازگردانی کلیه تغییرات اعمال شده بر روی فایل ها تا سی روز
11- امنیت بالا و قابلیت خصوصی سازی فایل های شخصی
12- مناسب برای افراد تازه کار
 

 

1.jpg
ویرایش شده توسط امیر شاهان
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ثبت نام در سایت Dropbox :

برای ثبت نام و استفاده از آن باید ابتدا به این لینک و آدرس بروید که با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید.

dropbox-1-450x383.jpg

در بالای صفحه و در سمت چپ روی گزینه Sign In کلیک کرده و برای ثبت نام روی گزینه Create an account کلیک کنید.

dropbox-2.jpg

در صفحه بعدی مشخصات خواسته شده را وارد کنید و چک باکس ” I agree ” را فعال نمایید.

dropbox-3.jpg

بعد از ثبت نام به پنل اصلی دراپ باکس هدایت می شوید که شامل نوار ابزار و گزینه های مورد نیاز کار کردن با این سرویس دوست داشتنی است که مانند تصویر زیر خواهد بود.

dropbox-4-450x139.jpg

آپلود فایل :

برای انتقال فایل های خود می توانید از روی درایو رایانه خودتان ، فایل های متنی یا تصویری را کشیده و در پنل اصلی یا در پوشه ای که ساخته اید بیندازید و یا از تصویر و گزینه Upload از نوار ابزار بالای سایت استفاده کنید و همین طور که می بینید فایلی که من آپلود کردم ، الان در پنل اصلی قابل دیدن هست و می توانم آن را به داخل یک پوشه انتقال بدهم.

dropbox-5-450x247.jpg

dropbox-6-450x266.jpg

ساخت پوشه و فولدر و کار با نوار ابزارها:

برای ساختن پوشه و یک فولدر برای قرار دادن انواع فایل های جداگانه ، می توانید روی گزینه و تصویر New Folder در بالای کادر سایت و یا با کلیک راست کردن بر روی قسمت سفید سایت ، یک پوشه خالی بسازید.

dropbox-7-450x349.jpg

dropbox-8.jpg

همچنین می توانید از طریق 2 گزینه دیگر در بالای سایت پوشه ها یا فایل ها را پاک یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از طریق کادر جستجو هم در بین فایل های خود به راحتی جستجو کنید.

dropbox-9.jpg

هنگامی هم که بر روی یک فایل متنی یا تصویری کلیک یا انتخاب کنید ، یک نوار ابزار آبی رنگ در بالای سایت نمایان می شود که می توانید برای دانلود ، حذف ، تغییر نام ، اشتراک ، کپی فایل های خود استفاده کنید و البته از طریق انتخاب فایل مورد نظر و کلیک راست کردن بر روی فایل هم می توان به ابزارهای مختلف دسترسی داشت.

dropbox-10-450x155.jpg

dropbox-11.jpg

تنظیمات حساب کاری :

برای دسترسی به تنظیمات حساب کاربری و هم چنین دانلود نسخه نرم افزار  Dropbox و آپگرید به اکانت های پولی و خروج از اکانت می توانید روی نام خود در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه های مورد نظر خود را برای ویرایش حساب کاربری خود استفاده کنید.

dropbox-12.jpg

dropbox-13-450x123.jpg

اشتراک گذاری پوشه ها و فایل ها :

برای اشتراک گذاری فایل ها و پوشه های خود می توانید روی گزینه Sharing در پنل سمت چپ کلیک کرده و برای اولین بار گزینه New Shared را زده و بعد از آن هم گزینه Send Mail را بزنید و سپس کد وریفای که به ایمیلتان فرستاده شده است را کلیک کرده تا بتوانید فایل ها و پوشه هایی که می خواهید به اشتراک گذاشته شوند را به راحتی انتخاب و قرار دهید.

dropbox-16-450x148.jpg

dropbox-17-450x175.jpg

در کادر بعدی هم می توانید خودتان یک پوشه جدید بسازید و یا از بین فایل هایی که می خواهید اشتراک گذاری کنید ، یکی را انتخاب نمایید.

dropbox-18-450x171.jpg

بعد از انتقال فایل ها و پوشه ها به بخش اشتراک گذاری با کلیک روی گزینه Option در کنار فایل ها می توانید در کادری که باز می شود ، ایمیل و یا دوستان فیس بوکی خود را وارد کنید تا آنها بتوانند به سادگی فایل ها را دریافت کنند.

dropbox-19-450x91.jpg

dropbox-20-450x271.jpg

با کلیک روی گزینه Events در پنل سمت چپ هم می توانید به جریانات و اتفاقاتی که در پنل شما روی داده است با ذکر زمان دست یابید.

dropbox-21-450x167.jpg

دانلود نرم افزار برای نصب در دسکتاپ :

برای استفاده از این سرویس بر روی رایانه و دسکتاپ ویندوز خود می توانید به بخش دانلود نرم افزار در اولین صفحه ورود به سایت و یا از طریق وارد شدن به حساب کاربری و رفتن روی نام کاربری و انتخاب گزینه Install به بخش دانلود نرم افزار هدایت شده و آن را دانلود کنید.

dropbox-22-450x193.jpg

بعد از دانلود ، نرم افزار را اجرا و Install کنید.

dropbox-23-450x321.jpg

سپس برای برقراری ارتباط بین رایانه شما و اکانت کاربری دراپ باکس باید اطلاعات اکانت خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

dropbox-24-450x417.jpg

سپس از بین 3 سرویس رایگان یا پولی ، یکی را انتخاب کنید.

dropbox-25-450x423.jpg

بعد اگر می خواهید که برنامه در شاخه ای دیگر از درایو شما نصب شود کافیست که گزینه Advanced را زده و با گزینه Change مسیر نصب را تغییر دهید.

dropbox-26-450x298.jpg

dropbox-27-450x254.jpg

همچنین می توانید تعیین کنید که آیا همه فایل ها از روی اکانت کاربری داخل درایوتان انتقال پیدا کند و یا برخی از آنها که شما معین می کنید.

dropbox-28-450x149.jpg

در گزینه های بعدی هم خود نرم افزار به شما نحوه انتقال و اشتراک گذاری فایل ها را نمایش و اموزش خواهد داد.

dropbox-29-450x366.jpg

پس از نصب برنامه Dropbox در درایو خود ، پوشه ای با نام Dropbox folder روی رایانه شما اضافه شده و اگر فایلی را در آن کپی یا انتقال دهید ، به صورت اتوماتیک به اکانت دراپ باکس شما متصل و آنها را به فضای مجازیتان اضافه می کند و البته این به شرطی است که برنامه مربوطه بر روی کامپیوتر شما فعال باشد.

dropbox-31-450x206.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

امیر جان خسته نباشید. همه چیز کامل بود و جای هیچ سوالی نگذاشته بودید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

امیر جان خسته نباشید. همه چیز کامل بود و جای هیچ سوالی نگذاشته بودید.

ممنون @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

امیر جان ببخشید من الان میخواستم از این سرویس استفاده کنم ولی مشکل داره و نمیشه ثبت نام کرد مشکل از کجا هستش؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

امیر جان ببخشید من الان میخواستم از این سرویس استفاده کنم ولی مشکل داره و نمیشه ثبت نام کرد مشکل از کجا هستش؟

شاید مشکل از ایمیل و یا نام کاربری که وارد میکنید هست

اگر باز هم درست نشد احتمالا باید پسوورد وارد شده رو با یک اسم بصورت مخلوط وارد کنی مثلا: mesi12345 و بیشتر از 8 کارکتر باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این رو هم من اضافه میکنم که در صورت استفاده از یکی از محصولات سامسونگ مثل تبلت یا گوشی های هوشمندش، بهتون نزدیک به 10 گیگ فضای رایگان میده

که هر چند وقت هم باز از طریق همون سامسونگ پیشنهاد های تشویقی زیادی قرار میده! با حجم های رایگان یا اینکه تخفیف در خرید!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شاید مشکل از ایمیل و یا نام کاربری که وارد میکنید هست

اگر باز هم درست نشد احتمالا باید پسوورد وارد شده رو با یک اسم بصورت مخلوط وارد کنی مثلا: mesi12345 و بیشتر از 8 کارکتر باشه

ممنون امیر جان مشکل حل شد مشکل از نام کاربری بود من اونموقع MESSI وارد میکردم حالا چند تا عدد اضافه کردم درست شد.

خودمم یادم رفته بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...