رفتن به مطلب

از مخروبه های برلین تا شن های سوزان آفریقا | اولین نگاه به Sniper Elite III


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

94624119373995766079.jpg


 


جنگ و نارنجک مثل کک و کرک می ماند ، سخت است درد ترکش! این ایهام را برای خودتان داشته باشید تا با یک سوال مقدمه خود را پیش ببریم ; گلوله درد دارد ، چرا اسلحه دواست ؟ مگر نمی شود همه چیز را مصالحت  آمیز حل کرد ؟ باید بگویم نه ! در این کره خاکی بعضی ها دلشان می خواهد مرز های مردمان دیگر را در نوردند و به وطن خویش بیافزایند ، در واقع حرص و طمعشان به قدری زیاد است که به چیزی که دارند هم قانع نیستند و باید همه ی دنیا را تصرف کنند ، این مردمان به مقوله ی "راسیسم" بد جوری گرفتار شده اند و فکر می کنند وقتی نژادشان برتر باشد باید بر تخت پادشاهی بنشینند ! منظورم هیتلریان وهم نژادانمان آریایی های محترم هستند که حتی دست از سر هم نوعان سیاه عزیزمان نیز دست بر نداشتند و تا صحرای بد بخت ها هم تصرف کردند. این همه را گفتیم برسیم به اینجا که استدیوی Rebellion بار دیگر با عنوان محبوبش Sniper Elite پس از ۲ سال بازگشته است تا سومین نسخه از این سری محبوب را روانه بازار کند.


 


89720108172994588678.jpg


 


نام بازی : Sniper Elite III


استدیوی بازیسازی : Rebellion


ناشر : ۵۰۵ Games


حالت بازی : Single Player


سبک : Tactical Shooter , stealth


پلتفرم ها : pc , xbox 360 ,xbox one , ps3 & ps4


تاریخ انتشار : ۱ جولای


 


73195996684340453656.jpg


 


سناریوی بازی قرار است ، فضایی پر از دلهره و هیجان را برای شما به ارمغان بیاورد و ماجرای جنگ جهانی دوم را در بازه زمانی بین سال های ۱۹۴۰ الی ۱۹۴۵  میلادی را  به تصویر بکشد ، جایی که نیرو های متعدد هیتلر در شمال صحرای آفریقا که یکی از بزرگترین صحرا های دنیاست استقرار یافته اند تا بتوانند به خوبی از این راه به قاره ی سبز دسترسی پیدا کنند. البته هدف اصلی نازی ها خاور میانه است . چرا!؟ زیرا خاور میانه بیشترین ذخایر نفت و گاز را در خود جای داده است ; همان چیزی که چرخ صنعت را به گردش در می آورد و یکی از مهم ترین نیاز های انسان در زندگی صنعتی خویش است.در این بین Karl Fairburne شخصیت اصلی بازی ، توسط Office of Strategic Services یا به اخصار OSS به این منطقه ی استراتژیک فرستاده می شود تا با توانایی هایی که در کشتن دشمنانش به صورت بی سر و صدا و با تک تیر انداز دارد اهداف گروه مزبور را پیش ببرد. این انتقال ها معمولا با ماشین های جنگی انجام می گیرد و "کارل" ابتدای هر مرحله از ماشین پیاده می شود و ماشین سریع از منطقه خارج می شود و او تک و تنها باید با استفاده از تپه های بلند صحرای آفریقا کار خود را تا جایی که ممکن است پیش ببرد و همچنین به نظر می رسد همانند نسخه ی قبل "کارل" در این ماموریت ها به دنبال به قتل رساندن افراد سر شناسِ دخیل در جنگ جهانی نیز باشد ! البته سازندگان تنها به فکر صحرای آفریقا نبوده اند و برای تنوع و به دست آوردن جیره و مواجبشان هم که شده دست به ساخت یک DLC به نام Hunt The Grey Wolf  زده اند که باز هم از قانون پایستگی هیتلر استفاده می کند ! این DLC قرار است باز هم مخروبه های برلین را به معرض نمایش بگزارد.


 


19068412309162467256.jpg


 


نفس حبس ، نشانه گیری و شلیک !


Sniper Elite  III نه ادعای بهترین بودن دارد ، نه سرمایه ی میلیاردی و نه خیلی دوست دارد که گیمر ها به مبحث ارتباط جمعی و بازی آنلاین و این جور صحبت ها درگیر شوند ! بلکه آمده است تا پس از مدت ها یک عنوان اسنایپر ناب و اصیل را به بازیبازان سراسر دنیا هدیه دهد و فقدانِ یک عنوان تک تیر اندازی بسیار خوب را به فراموشی گیمران بسپارد ، البته در این راه مشکلات  و سختی های زیادی پیش روی استدیوی Rebellion دیده می شود و باید به دنبال معجزه بود که بازی مورد نظر به یک عنوان AAA واقعی تبدیل شود ! این عنوان همچنان یک شوترِ مخفی کاری است که باز هم با دوربین سوم شخص خود پای در  مانیتور های گیمران خواهد نهاد ! اما نکته ی قابل بحث اینجاست که مخفی کاری در این نسخه بسیار جدی گرفته شده است ! و قرار است سطح مخفی کاری بازی به مراتب خیلی وسیع تر از نسخه های قبل باشد ،این عنوان یک محیط Sand Box را در اختیارتان قرار خواهد داد و البته دیگر شاهد استراتژی های از پیش تعیین شده برای مخفی کاری در بازی نخواهید بود ، شما با استفاده از چاقویی که در اختیار دارید می توانید به آرامی به دشمنانتان نزدیک شوید و گلوی او را ببرید و یا با استفاده از کلت High Standard HDM که دارای صدا خفه کن می باشد دشمنانتان را به آرامی بکشید. همچنین به نظر می رسد که این اسلحه تنها اسلحه بی صدای بازی باشد زیرا در نسخه ی قبل نیز تمام اسلحه ها و کلت های دیگر که می توانستید قبل مرحله انتخاب کنید از صدا خفه کن بی بهره بودند و حال که داستان بازی نیز به عقب برگشته است به نظر می رسد بازی از همین روش استفاده می کند.


 


59642806902337431491.jpg


 


در این نسخه می توانید به صورت مخفیانه و با چاقو نیز دشمنان خود را از پای در بیاورید


علاوه بر این اسلحه ها یک مسلسل و یک اسنایپ و البته مواد منفجره در اختیار خواهید داشت و بسته های سلامتی و سنگ برای گول زدن دشمنان با استفاده از پرتاب آن به قسمتی از محیط  نیز در اختیارتان قرار خواهند گرفت که همه ی این ها در یک منوی دایره ای قرار داده شده که بازی باز هنگامی که اراده کند می تواند از آن بهره بگیرد و زمان بازی را نیز برای مدتی متوقف کند. البته دکمه های فرعی نیز برا تعویض سریع اسلحه ها  وجود دارد تا از حال و هوای بازی به بیرون پرت نشوید ! همچنین در این نسخه نقطه ی قرمز رنگی کنار نشانه ی تفنگ اسنایپتان قرار می گیرد که با محاسبه ی شدت وزش باد و عوامل تاثیر گذار دیگر محل دقیق برخورد گلوله را نشان می دهند ، (همانند آنچه که در Sniper Ghost Warior دیدید). سازندگان بازی بسیار زیاد بر روی تکنولوژی X-Ray بازی مانور داده اند ! همان تکنولوژی که باعث می شود هنگام شلیک دقیق گلوله با اسنایپ ، حرکتِ گلوله ی تفنگ به صورت Slow Motion توسط یک دوربین نشان داده شود و  تا هنگامی ادامه می یابد  که گلوله متوقف شود و هنگامی که به بدن قربانی برخورد کرد ، تصویری از داخل بدن او اعم از استخوان ها ،ماهیچه ها و اندام های بدن ظاهر می گردد که نحوه ی برخورد گلوله را به آن ها را نشان می دهد ; این تکنولوژی در این نسخه پیشرفت شایانی کرده و شاهد این خواهید بود که هنگام شلیک به استخوان ، استخوان ها به زیبایی از یکدیگر جدا می شوند و تکه تکه خواهند شد که جزئیات بیشتر آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.لازم به ذکر است که Sniper Elite از بازی های مخفی کاری بسیاری الهام گرفته است تا گیم پلی هیجان انگیز تری ارائه کند ، مثلا : شما می توانید همانند Farcry ، با دوربینی که در اختیار دارید به مواضع دشمن نگاه بیندازید و پس از شناسایی بر روی آن ها مارک کنید و یا همانند Splinter Cell هنگامی که دشمنان مشاهده تان کردند ، هنگامی که از محل پا به فرار می گذارید ، شکلی سفید رنگ از بدن شما ظاهر می گردد که تصور دشمنان از محل اختفای شما را نشان می دهد !  هنوز هم در این درگیری ها تیر و محمات کمی در اختیار خواهید داشت که همین شما را وادار می کند حداقل قسمتی از بازی را به صورت مخفی کاری پیش ببرید یا دشمنان را بکشید و با تفنگشان بقیه آنان را سر به نیست کنید ! همچنین در این بازی می توانید با کشتن دشمنان XP کسب کنید و توانایی های خود را نیز بالاتر ببرید.


 


50417881383343153263.jpg


 


Head Shot کنید ، دشمان را به صورت مخفیانه بکشید ، XP بیشتری کسب کنید !


دل خود را اینگونه صابون نزنید که می توانید یک گرافیک فوق العاده و نسل هشتمی در حد The Order: 1886 تجربه کنید ! زیرا گرافیک این عنوان هنوز هم در حال و هوای نسل هفتم است ! با همه ی این لفظ ها هنوز کمی زود است که بخواهیم قضاوت عجولانه کنیم !  لوکیشن های بازی کاملا متناسب با صحرای بزرگ آفریقا طراحی شده است و شما را کاملا در آن جو و اتمسفر محو و غرق خواهد کرد ! یک لحظه غرق نشوید که نورپردازی بازی بسیار بهتر از طراحی لوکیشن های بدون لبه و دایره ای شکل بازی است و به شما توصیه می کنم اگر می خواهید غرق شوید ، در نورپردازی هایی که همه از قوانین فیزیکی ، نظیر : نور به خط راست منتشر می شود ، نور اگر به جسم شفافی بر خورد کند با همان زاویه ی تابش بازتاب می شود و از این نظیر حرف ها که بیشتر از معلم فیزیک شنیده ایم ، پیروی می کند !  سایه زنی ها نیز به یک مکمل خوب برای نورپردازی ها شده تا بازی را از نظر بصری ، به زیبایی برساند البته چهره پردازی ها کمی از این زیبایی های مذبو رمی کاهد.


Karl انمیشن های حرکتی متفاوتی دارد و می تواند به انواع و اقسام گوناگونی حرکت کند مثلا : نیم خیز ، ایستاده یا سینه خیز که باید بگویم که سازندگان زیاد بر روی این قسمت کار نکرده اند و حتی ذره ای این انیمیشن های زیبا را نسبت به نسخه ی قبل دست خوش تغییر نکرده اند که می توانستند با تکنولوژی موشن کپچر به این انمیشن های حرکتی قوتی ببخشند که متاسفانه هنوز حرکتی انجام نشده است ! اما هنوز این بازی ویژگی هایی دارد که بتوان آن هارا ستود مثلا همین تکنولوژی X-Ray که به زیبایی در بازی استفاده شده است و اگر بخواهیم از بعد گرافیک به آن نگاه کنیم ، باید بگوییم که :سازندگان در ساخت آناتومی بدن انسان بسیار زحمت کشیده اند و ماهیچه ها و استخوان های بدن انسان بسیار حرفه ای و تخریب پذیر کار شده است و پر شده است از هزاران پالیگان که قوت شایانی به این طراحی ها می بخشد ، فیزیک بازی هم همانند این بخش خیلی خوب کار شده است ! فیزیکی تفهیم پذیرکه به هرچه بهتر شدن بازی کمک خواهد کرد به گونه ای که حتی موج های انفجار نیز می توانند تاثیر گذار باشند ، علاوه بر این ها حتی قطعات جسمی که تخریب می شود نیز به زیبایی به اطراف پرتاب می شود  و این ترکش ها می تواند یک تانک غول پیکر زرهی را نیز منفجر کند !


 


15872587704565005949.jpg


 


قطعه ای از آن قطعاتی که در هوا در حال پر پر زدن هستند ، بر روی تانک خواهد افتاد و آن را منفجر خواهد کرد !


اگر آمده اید که آدرنالینتان را بالا ببرید ،راه را درست انتخاب کرده اید  ! موسیقی بازی از آن نوع موسیقی ها است که نفستان را در سینه تان حبس خواهد کرد تا مبدا دستتان بلرزد و نشانه گیری اشتباهی با موس یا دسته بکنید ! همین باعث می شود که شما هنگام تیر اندازی با دلهره زیاد و ترس از خطا رفتن گلوله همراه باشید و پس از شلیک گلوله نفس عمیقی از اعماق وجودتان بکشید . ولی این طرف داستان را هم باید ببینیم ،وقتی تیرتان خطا می رود چه می شود ؟! باید در قالب یک موسیقی هیجان انگیز دوتا پا نیز قرض کنید و خود را از منطقه دور کنید ! البته صداگذاری بازی تا به این جا دور از انتظار کار شده و حتی ذره ای تغییر در کیفیت صدا گذاری ها دیده نمی شود. علاوه بر این ها صدای تفنگ ها  و حتی نفس کشیدن شخصیت بازی نیز همانند نسخه ی قبل است و حتی ذره ای تغییر نیافته است ، ذره ای تغییر خوب است تا صداهای بازی از یک نواختی خارج شوند !


 


11030663115794203872.jpg


 


نورپردازی ها حس بسیار خوبی را به بازی باز القا خواهند کرد !


SE3 تیری است به سوی تاریکی که اگر درست نشانه گیری شود و تمام عوامل محیطی و فیزیکی و این ها محسوب شوند و به سنگی برخورد نکند ، قادر خواهد بود تا نام خود را به عنوان بهترین عنوان تک تیر اندازی دنیای گیم مطرح کند و تعریف جدیدی از سبک تیر اندازی را به بازیبازان ارائه کند. برای یافتن همه ی این اما و اگر ها کافی است تا دهم تیر ماه صبر کنید و با خیالی آسوده در تابستان بازی را تجربه کنید !!!


 


39076314995740259600.jpg


 


 


The End:D


 


منبع:میهن گیم

ویرایش شده توسط mehran_nVIDIA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این سری بازی های جدیدی که میخان منتشر بشن وقتی وارد بازار ایران شدن ادم نمیدونه کدومو باید بازی کنه

ویرایش شده توسط mehran_nVIDIA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهران عزیز واقعا متن زیبایی بود و همش رو خوندم مثل اینکه در حال خواندن داستان بودم.

این نسخه جدید خیلی زیباتر شده و پیشرفت چشمگیری داشته .گرافیک بازی نسبت به نسخه ی قبلی خیلی بهتر شده و بازی طبیعی تری رو شاهد هستیم .

ببخشید مطمئن هستید که این بازی واسه pcهم انتشار پیدا میکنه چون من قبلا یک تریلری از این بازی دیدم که در آخرش نامی از pc برده نشده بود

ویرایش شده توسط MESSI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته مصطفی جان هنو هم  خبری در مورد انتشار این بازی برای pc اطلاع داده نشده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولی تو این مطالبی که نوشتم از

 

پلتفرم ها : pc , xbox 360 ,xbox one , ps3 & ps4

 

نام برده شده در کل خودمم نمیدونم هنوز :D

ویرایش شده توسط mehran_nVIDIA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درسته مصطفی جان هنو هم  خبری در مورد انتشار این بازی برای pc اطلاع داده نشده

نمیدونم چرا اینقدر در حق pc بازها ظلم میکنن؟؟؟

حالا که یک نسخه ی جالب از این بازی میدن بیرون واسه pc نمیاد.من به شخصه با نسخه ی اول خیلی حال کردم ولی نسخه ی دوم خیلی فرقی نکرده بود.این یکی تو همه چیزش پیشرفت داشته

ویرایش شده توسط MESSI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

شرمنده دوست عزیز ویرایش شد :)

ویرایش شده توسط mehran_nVIDIA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

درود با تشکر از دوست خوبمون-من مثبت هام تمام شده امروز !!از بس دوستان کارشون درسته!!فردا حتما امتیاز به ایشون داده میشه!خدمت دوستان بگم از این دو عنوان اخری که معلوم بود فقط برای coup  تحت شبکه ساخته شده بودند و زامبی ها رو وارد معرکه کردند خیلی خوشم نیامد با اینکه خودم و برادرم  از طرفدار های سرسخت این بازی مخصوصا قسمت های یک و دو اصلی هستیم زیاد از  این دونسخه آخر که کلا ذات  بازی رو تغییر داده بود و درحالی که مکانیزم های بازی چریکی پا برجا بود ،حس حال اکشن به خودش گرفته بود زیاد لذت نبردیم!ولی این نسخه 3 به نظر باز گشت به ریشه هاست وقت اینه باز هم جمجمه ها رو سوراخ کنیم!ای کاش موتور گرافیکی رو تا حد ممکن ارتقا بدن!همین

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

وای من عاشق این بازی های هوشی واستتاریم. نسخه های قبلیش هم جالب بودند.تا تیرماه صبر میکنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...