رفتن به مطلب

مشکل بسیار عجیب با شبکه


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

سلام عزیزان یه چند سالی هست که با یک مشکل رو عصاب برخوردم
اونم اینکه بعد از افتتاح اسانسور در ساختمون بعد از هر بار استفاده اسانسور Line نت من قطع میشه
جالبیش اینجاس که طبقه پایینیمون این مشکل رو نداره
برای همین این گزینه ها رو تست کردم:
1- با مودم اونا تست کردم
2- بابرق اونا تست کردم
3- اسپلینتر رو عوض کردم
4- سیم تلفن رو شیلد دار کردم (اول ما طبقه 4 بودین کلا سیم های تلفنمون فرق داشت (معمولی بود) بعد سوییچ کردیم طبقه 3 و بعد کل سیم تلفن اون طبقه رو شیلد دار کردیم )
5- پریز اتصال به خط تلفن رو عوض کردم و بردم انور خونه تست کردم

ولی همشون در اخر یه نتیجه داد

قطع شدن لاین و شبکه 2.gif
--------
خب پس یعنی:

برق درسته
مودم درسته
خط هم درسته
پس مشکل چیه ؟

حالا دوستان به نظرتون چه راه کار های دیگری وجود داره تا بفهمیم مشکل از چیه ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 91
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

درود امیر محمود جان ،

روی کابل تلفنتون نویز میفته ، احتمالا از یه داکت کنار آسانسور عبور کرده .

شما که همه اینا رو تست کردی اینم تست کن :

سیم تلفن از طبقه پایین رو بکش بیار بالا برای تست اگه مشکلی نداشت پس همونه ، و باید از یه جا دیگه ردش کنی کابل تلفن رو ، یا اینکه با نوع شیلد دار تعویضش کنی .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود امیر محمود جان ،

روی کابل تلفنتون نویز میفته ، احتمالا از یه داکت کنار آسانسور عبور کرده .

شما که همه اینا رو تست کردی اینم تست کن :

سیم تلفن از طبقه پایین رو بکش بیار بالا برای تست اگه مشکلی نداشت پس همونه ، و باید از یه جا دیگه ردش کنی کابل تلفن رو ، یا اینکه با نوع شیلد دار تعویضش کنی .

گقتم که شیلدار کردم کابل رو

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گقتم که شیلدار کردم کابل رو

 

از طبقه پایین تا بالا ؟

یکبارم وصل کن خط طبقه پایین و تست کن .

راستی isp هردوتون یکی هست ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

از طبقه پایین تا بالا ؟

یکبارم وصل کن خط طبقه پایین و تست کن .

راستی isp هردوتون یکی هست ؟

بله از پایین تا بالا رو شیلد کردم

یعنی چطوری وصل کنم؟

بله جفتمون پارس انلاینیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله از پایین تا بالا رو شیلد کردم

یعنی چطوری وصل کنم؟

بله جفتمون پارس انلاینیم

وصل کن به پریز اونها

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

وصل کن به پریز اونها

فکر نکنم جواب ده چون رو دو طبقه 3 و 4 که تست کردیم این مشکل بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

فکر نکنم جواب ده چون رو دو طبقه 3 و 4 که تست کردیم این مشکل بود

پیگیر بشو ببین ، سیم تلفن از کجا عبور کرده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سیم تلفن بعد از این که از جعبه تقسیمش میاد بیرون با سیم برق میره تو دیوار ولی خب اینکه شیلد داره  پس چرا اینطوریه؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان متخصص از این چیزی میشه گیر اورد؟

 

57110425073099462030.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

امیر جان سرعت خطتون روی چند هست ؟

 

از صفحه ابتدایی و یا Status مودمتون قابل رویت هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه SNR در حالت عادی  19.7  دسی بل باشه  و وقتی آسانسور حرکت میکنه مقدارش منفی میشه یعنی نویز  غالب میشه بر سیگنال
ظاهرا فرقی نمی کنه تو حرکت بین طبقات مختلف این نویز هست و فرقی نمیکنه و فقط مسیر ها که طولانی تر میشه نویز هم بیشتر که تو این مواقع انقدر منفی میشه که دیگه اتصال به آی اس پی قطع میشه .

اگه نوع کابل تلفن شما از نوع J-Y(st)Y  نیست بهتره وقت رو زیاد هدر ندی و از این مدل کابل استفاده کنید
اگه این مدل استفاده شده باید بدنبال قسمت دیگه ای بگردید

فکر میکنم کابل برق با کابل تلفنتون رو کنار هم انداختن و آسانسور هم که آمپر بالا میکشه واسه همین نویز میفته رو خط تلفنتون و اینترنتتون قطع میشه
شما سیم تلفنتون رو از طرف دیگه ای ببرید داخل ساختمون فکر کنم مشکلتون حل میشه منظورم از روکار بکشی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

امیر جان سرعت خطتون روی چند هست ؟

 

از صفحه ابتدایی و یا Status مودمتون قابل رویت هست.

والا تا حالا سرعت های محتلف گرفتم از این شرکت ( همیشه این بساط بوده ) ولی این اخریس

 

28553659372897812076.png

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

اگه SNR در حالت عادی  19.7  دسی بل باشه  و وقتی آسانسور حرکت میکنه مقدارش منفی میشه یعنی نویز  غالب میشه بر سیگنال

ظاهرا فرقی نمی کنه تو حرکت بین طبقات مختلف این نویز هست و فرقی نمیکنه و فقط مسیر ها که طولانی تر میشه نویز هم بیشتر که تو این مواقع انقدر منفی میشه که دیگه اتصال به آی اس پی قطع میشه .

اگه نوع کابل تلفن شما از نوع J-Y(st)Y  نیست بهتره وقت رو زیاد هدر ندی و از این مدل کابل استفاده کنید

اگه این مدل استفاده شده باید بدنبال قسمت دیگه ای بگردید

فکر میکنم کابل برق با کابل تلفنتون رو کنار هم انداختن و آسانسور هم که آمپر بالا میکشه واسه همین نویز میفته رو خط تلفنتون و اینترنتتون قطع میشه

شما سیم تلفنتون رو از طرف دیگه ای ببرید داخل ساختمون فکر کنم مشکلتون حل میشه منظورم از روکار بکشی

 

من که مدلشو نمیدونم یه سیم کش اشنا اوردیم گفتیم برای نت می خوام یه کابل شیلد دار بکشی که وقتی کابل های برق و تلفن از بقل هم رد میشن نویز نیوفته رو خط

چطوری میشه فهمید مدلش چیه ؟

ویرایش شده توسط AmirMahmood
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

والا تا حالا سرعت های محتلف گرفتم از این شرکت ( همیشه این بساط بوده ) ولی این اخریس

 

28553659372897812076.png

 

امیرمحمود جان زنگ بزنید پشتیبانی و بگید دیتا ریت رو روی 4 یا 6 بذارند.

بنده هم این مشکل رو با روشن کردن لامپ مهتابی داشتم ! و یا وقتی تلفن زنگ میخورد !

سرعتم روی 10 بود و سیگنال استیبل نبود و با کوچکترین اتفاق در محیط اطراف لینک می رفت !

الان روی 6 هست مشکلی ندارم.

شما هم بگید روی 4-6 ست کنه درست میشه احتمالا !

نکته دیگه در مورد اسپیلیتر !

اگر چند تا تلفن در منزل دارید ؛ اسپیلیتر رو سر راه تلفن و نه سر راه مودم و اون تلفنی که بی سیم هست قرار بدید!

از استفاده چند اسپلیتر هم پرهیز کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که مدلشو نمیدونم یه سیم کش اشنا اوردیم گفتیم برای نت می خوام یه کابل شیلد دار بکشی که وقتی کابل های برق و تلفن از بقل هم رد میشن نویز نیوفته رو خط

چطوری میشه فهمید مدلش چیه ؟

باید یه متخصص ببینه که سر در بیاره نه یک برق کش ساده کار

اصولا متخصص های اداره برق

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

امیرمحمود جان زنگ بزنید پشتیبانی و بگید دیتا ریت رو روی 4 یا 6 بذارند.

بنده هم این مشکل رو با روشن کردن لامپ مهتابی داشتم ! و یا وقتی تلفن زنگ میخورد !

سرعتم روی 10 بود و سیگنال استیبل نبود و با کوچکترین اتفاق در محیط اطراف لینک می رفت !

الان روی 6 هست مشکلی ندارم.

شما هم بگید روی 4-6 ست کنه درست میشه احتمالا !

نکته دیگه در مورد اسپیلیتر !

اگر چند تا تلفن در منزل دارید ؛ اسپیلیتر رو سر راه تلفن و نه سر راه مودم و اون تلفنی که بی سیم هست قرار بدید!

از استفاده چند اسپلیتر هم پرهیز کنید.

نه ربطی به اون نداره حتی وقتی ریت رو 256 هم بود باز مشکل داشتم ، ولی یه بار هم رو 4 تست گرفتم باز مشکل بود ، کلا اکثر راه هارو رفتم منتظر یه ایده جدیدم

( کلی سر همین 8 یا 9 کردنش فک زدم با این پشتیبانیش کلی پول ازم گرفتن بعد بهم 4 دادن !!)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

باید یه متخصص ببینه که سر در بیاره نه یک برق کش ساده کار

اصولا متخصص های اداره برق

ای بابا حالا اونا رو از کجا گیر بیاریم ؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای بابا حالا اونا رو از کجا گیر بیاریم ؟؟

فردا شنبه هست البته امروز دیگه شنبه شده تماس بگیر با اداره برق قسمت مشترکین مشکل رو توضیح بده بعد خودشون با خدم و حشمشون میان برات ok میکنن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

سیم تلفن بعد از این که از جعبه تقسیمش میاد بیرون با سیم برق میره تو دیوار ولی خب اینکه شیلد داره  پس چرا اینطوریه؟

220 ac شیلد میلد حالیش نیست ، و اینکه شاید خط خیلی طولانی هست .

راحت ترین کار اینه که سیم تلفن رو از یکجای دیگه بکشی ببری پای . یه نگا بنداز ببین جاشو شاید پیدا کردی ، مثلا از کنار سیم آنتن .

 

-----

در رابطه با نویز خطوط برق تجربه یکی از دوستان رو نقل قول میکنم :

توی یک کارخونه شبکه lan راه اندازی کرده بودیم که تمام تجهیزات سخت افزاری اوکی بود ولی شبکه مدام قطع میشد و پایدار نبود . همه چیزو تست کردیم هیچ مشکلی نداشت .

بعد از چند مدت متوجه شدیدم که از 20 سانتی خط شبکه ، کابل برق سه فاز عبور کرد . فاصله رو بیشتر کردیم و مشکل حل شد !

ویرایش شده توسط Mahyar_Curious
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

نه ربطی به اون نداره حتی وقتی ریت رو 256 هم بود باز مشکل داشتم ، ولی یه بار هم رو 4 تست گرفتم باز مشکل بود ، کلا اکثر راه هارو رفتم منتظر یه ایده جدیدم

( کلی سر همین 8 یا 9 کردنش فک زدم با این پشتیبانیش کلی پول ازم گرفتن بعد بهم 4 دادن !!)

 

محمود جان منظورم اون 8134 هست !

یعنی اون عدد روی 4096 هم بوده و تست کردید ؟

بنده خودم 10 گرفتم دیدم جواب نمیده اومدم روی 1 مگابیت خودشون رو 6 ست کردند :دی

ویرایش شده توسط HeX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

محمود جان منظورم اون 8134 هست !

یعنی اون عدد روی 4096 هم بوده و تست کردید ؟

بنده خودم 10 گرفتم دیدم جواب نمیده اومدم روی 1 مگابیت خودشون رو 6 ست کردند :دی

 

اره بابا ما داستان ها داریم با این پارس انلاین

تا زنگ میزنیم میگیم مشکل دارم اونو دست کاری میکنن

اخر سر زنگ زدم تک تک سرعت ها رو تست هارو گفتم که ست کنه تا  تست  بگیرم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پس هیچی دیگه....

راستی محمود جان من یکسری هم پورت مخابراتم خراب بود!؟

SNR رو 7-8 بود !رسما تعطیل !یعنی کسی تصمیم می گرفتم زنگ به خونمون بزنه لینکم می رفت. :lol:

من میگم شما که همه جوره تو خونه رو تست کردید یه درخواست تعویض پورت هم بدید !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر شما دوست گرامی
لطف کنید تست زیر را انجام بدین و خبر + اسکرین شات از تپ های مربوط به snr و Attenuation  را قرار دهید

1 به سر خط تلفن برین ( کنار کنتور برق و یا ورودی ساختمان)

2-اتصال خط را به تلفن منزل قطع کنید و مودم را مستقیم و بدون اسپیلیدر به خط وصل کنید
3-اسکرین شات از snr و سرعت بگیرین

4- اسانسور را استفاده کنید ببینید قطعی دارین یا خیر

در صورتی که شبکه تون قطع بشه با تعویض مودم تست کنید

در صورتی که قطعی نداشتید:

به متراژ سیم مسی تهیه کنید که عایق الومینیوم داشته باشه (متری 500-700 ) هست قیمتش و از راهی جداگونه و روی کار سیم کشی کنید تا منزل

موید باشین

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام عزیزان یه چند سالی هست که با یک مشکل رو عصاب برخوردم

اونم اینکه بعد از افتتاح اسانسور در ساختمون بعد از هر بار استفاده اسانسور Line نت من قطع میشه

جالبیش اینجاس که طبقه پایینیمون این مشکل رو نداره

برای همین این گزینه ها رو تست کردم:

1- با مودم اونا تست کردم

2- بابرق اونا تست کردم

3- اسپلینتر رو عوض کردم

4- سیم تلفن رو شیلد دار کردم (اول ما طبقه 4 بودین کلا سیم های تلفنمون فرق داشت (معمولی بود) بعد سوییچ کردیم طبقه 3 و بعد کل سیم تلفن اون طبقه رو شیلد دار کردیم )

5- پریز اتصال به خط تلفن رو عوض کردم و بردم انور خونه تست کردم

ولی همشون در اخر یه نتیجه داد

قطع شدن لاین و شبکه 2.gif

--------

خب پس یعنی:

برق درسته

مودم درسته

خط هم درسته

پس مشکل چیه ؟

حالا دوستان به نظرتون چه راه کار های دیگری وجود داره تا بفهمیم مشکل از چیه ؟

دوست عزیز بنده هم همین مشکل رو توی ساختمون قبلیم داشتم ؛ بعضی مودم ها به این مورد حساسند چونکه موقع جابجایی آسانسور برق ساختمون با یه افت ولتاژ مواجه میشه.

در نهایت با گداشتن یه استابلایزر سر راه برق کامپیوتر مشکل مرتفع شد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری


×
  • اضافه کردن...