رفتن به مطلب

زلزله تهران را لرزاند


AL! REZA
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

لحظاتی پیش حوالی ساعت 14و25 دقیقه زمین لرزه ای در تهران به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار «آینده»، در مناطق مختلف در شرق، غرب و مركز تهران این زمین لرزه محسوس بود و پس لرزه های خفیف تری هم داشت.

هنوز مركز این زمین لرزه مشخص نشده است، اما احتمال این كه این زلزله شدت زیادی داشته، جدی است.

تكمیلی: فارس به نقل از موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران شدت این زلزله را 4 ریشتر و كانون آن را شهرری اعلام كرد.

خدا کنه این پیش لرزه نبوده باشه

زلزله به صورت عمودی احساس شد جالب بود توی کلاس دانشگاه همه به هم خیره نگاه میکردن تا یکی بگه زلزله تا همه بپرن بیرون دی:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام علیرضا اشتباه می کنی داداش من شهر ری بودم ساعت 2 اون زلزله هم من بودم با 2تا ساب کیکر l7 !!!!

:(

مویدات

رضا مقدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرد حسابی خودم احساسش کردم چی چی رو اشتباه میکنم

کل خبرگزاری ها تائید کردن اونوقت میگی اشتباه میکنم :(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

علائم متصل و منتهى به آغاز زلزله:

شاهدان زیادى پس از زلزله گفته اند که با صدایى عجیب روبرو شده اند، بله درست است. در ابتدا معمولاً صدایى نامتعارف شنیده مى گردد. در زلزله هاى بزرگ ابتدا صداى عجیبى همچون باد و حرکت درختان و برگها و سپس صداى ضعیف شیشه هاى منزل شنیده مى شود و به سرعت لرزش هاى اولیه که معمولاً با شدت بالا نیستند آغاز مى گردد و پس از آن موج اصلى با مدت زمان چندثانیه اى و پس از آن پس لرزه هایى با شدت پایین و سپس اتمام زلزله!

عزیزان من گاهى این چند لحظه، چند دقیقه و حتى همچون بم چند ساعت است. به صورتى که خود پیش لرزه ها را ما با زلزله اصلى اشتباه مى گیریم. بم در ساعات پایانى شب دوبار لرزیده بود اما عزیزان ما یا با بى توجهى به آن در منازل خود خوابیدند و یا چند ساعتى را که سرماى بیرون به آنها تحمل داده بود را در حیاط ها ماندند و به داخل بازگشته، خوابیدند!...

پس اول از همه اگر زلزله کوچکى را تجربه کردید فراموش نکنید که ممکن است موج اصلى در راه باشد مکان هاى امن خانه را که برایتان توضیح خواهم داد را براى استراحت در نظر بگیرید حتماً با هوشیارى بخوابید اگر امکان خوابیدن در حیاط را دارید به عنوان یک تفریح هم شده شبى را با عزیزانتان در حیاط بیدار بمانید البته توجه کنید که از آوار دیوارهاى حیاط و خود ساختمان ایمن باشید.

در بم جوانى آواره که چشمان قرمز او نشانه از دست دادن عزیزانش بود می گفت: تا صبح در ماشین خوابیدیم سردمان که شد به منزل بازگشتیم چون خوابم به هم خورده بود براى نماز صبح به حیاط رفتم تا وضو بگیرم که زلزله همه را با خود برد و من ماندم با وضو....!

منبع http://www.earthquake.ir/index.php?menu=signs

ویرایش شده توسط AL! REZA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرد حسابی خودم احساسش کردم چی چی رو اشتباه میکنم

کل خبرگزاری ها تائید کردن اونوقت میگی اشتباه میکنم :(

علی جان من خبر نمیخونم که از همین دوستان یه چیزهای متوجه میشیم . زلزله ای که من چند سال پیش در شمال دیدم فکر نمیکنم که خیلی از دوستان دیده باشن . یعنی زلزله شمال قویتر از بم بوده .

ولی یه نصیحت دوستانه . هیچ وقت از زلزله نترسید و فرار نکنید و حتما امنیت رو در همونجا بر قرار کنید و حتما از چهار چوب و تمام مسائل اموزشی زلزله استفاده کنید . این مسئله خیلی خیلی امن تره دوستان ثابت شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خدا رو شکر که به خیر گذشته ولی باید مراقب بود ..

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من شرق تهران بودم و اینجا هم حس شد !

اخبار گفته که امشب حواستون رو جمع کنید و چیزهائی که اساسی هستند رو دم دستتون نگه دارید .

بچه ها همگی مواظب باشید .

انشا الله که دیگه زلزله نیاد .

توکل به خدا .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم زلزله رو احساس کردم.ولی جای تعجبش برام این بود که چقدر طولانی بود.

خدا بخیر کرد ولی واقعا بعد از این چند سال خطر یک زلزله ی قوی تهران رو تحدید میکنه.:(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بنده توصیه میکنم که تمامی دوستانی که در تهران هستند تا یکی دوشب بیدار باشن ودر فروم فعالیت کنن کار از محکم کاری عیب نمیکنه:(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

:(تهران یک ریست درست حسابی نیاز داره-فقط خدا کنخه من همون ساعات اول له بشم بقیشو نبینم#-o

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

یه نکته خیلی جالب امروز توی نت دیدم که بد نیست شما هم بدونید

سازمان زمين شناسي و لرزه نگاری ايالات متحده هنوزمشخصات زلزله تهران را ثبت نکرده

سایت سازمان زمین شناسی ایالات متحده، که لحظه به لحظه وقوع هر گونه زلزله در جهان را ثبت می کند، هيچ خبری در خصوص زلزله تهران اعلام نکرده و در پیوند با ایران، آخرین زلزله ای که ثبت کرده، مربوط به زلزله روز 13 اکتبر(چهار روز پیش) است که در مناطقی از غرب کشور نظیر سنندج و کرمانشاه رخ داد؛اما در نمودارهای امروز این مرکز، هیچ اثری از وقوع زلزله در تهران مشاهده نشده است.

آنسوتر، مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زمین لرزه در ساعت ۱۴ و ۲۳ دقیقه و ۵۶ در نقطه ای در جنوب شرقی تهران و در عمق ۱۲ کیلومتری سطح زمین رخ داده است.

خبرگزاری فارس هم درست سه دقیقه پس از وقوع این زلزله، وقوع آن را از خروجی خود اعلام کرد و متعاقبا در یک خبر تکمیلی به نقل از معاون پژوهشگاه زلزله شناسی، کانون آن را شرق تهران و شمال پاکدشت اعلام کرد؛ اما رييس ستاد حوادث و سوانح غير مترقبه بلافاصله در گفتگو با ایرنا، وقوع زلزله در شرق تهران را رد کرد و واظهار داشت: "اين موضوع صحت ندارد محل وقوع اين زمين لرزه شهرري بوده است".

همچنین رئیس پژوهشگاه زلزله گفت: "زلزله امروز شنبه تهران بر خلاف پیش بینی های ما رخ داده است و انتظار وقوع این زلزله در منطقه جنوب شرقی تهران وجود نداشت لذا باید احتیاط های لازم رادر این زمینه در نظر گرفت".

اما در چندین اظهارنظر متناقض، برخی از مسئولین از احتمال وقوع پس لرزه های این زلزله خبر دادند هر چند برخی دیگر این موضوع را رد کردنداز جمله رییس هلال احمر استان تهران با بیان اینکه "زلزله امروز تهران زلزله ای مستقل بود" گفت:" كارشناسان مختلف احتمال وقوع زلزله‌هاي بعدي را با توجه به ريشتر پايين آن رد كرده‌اند".

درحالیکه رییس امداد و نجات هلال احمر اعلام کرده که شهروندان تهرانی باید منتظر پس لرزه های زلزله باشند.وی گفته:" برای آمادگی‌ بیشتر حتی المقدور برای امشب و روزهای آینده برخی از موارد امدادی و همچنین پیشگیریهایی برای مقابله با زلزله را انجام دهند".

این زمین لرزه خساراتی به همراه نداشته است.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...