رفتن به مطلب

نسل نهم مادربرد های اینتلی ایسوس در ایران معرفی شدند


Recommended Posts

18182411839530001423.jpg

 

 

ایسوس از جدیدترین مادربرد های خود در سری Deluxe، Sabertooth و ROG در ایران و همزمان با سایر کشورهای دنیا رو نمایی کرد. در این مراسم که در هتل فردوسی تهران برگزار شد جمعی از اصحاب رسانه و خانواده فروش ایسوس حضور داشتند و علاوه بر نمایش محصولات، به فناوری های جدید به کار گرفته شده در این سری از مادربرد ها نیز پرداخته شد.

 در ابتدا علی مفلح، مدیر توسعه بازار بخش قطعات ایسوس در ایران ضمن خوش آمد گویی به حضار، در مورد سابقه ایسوس در قطعات و حضور گسترده در بازار های کشورمان توضیحاتی را ارائه نمود. سپس حسام ریاضی مدیر فروش کالای مادربورد، کارت گرافیک و محصولات چند رسانه ای ایسوس در ایران، به توصیف ویژگی های جدید چیپ ست جدید اینتل و ویژگی های کلی مادربورد های ایسوس پرداخت.

93102913162289993286.jpg

 

 

سری Deluxe

 

در بخش بعدی این مراسم مجید کشاورز، مدیر روابط عمومی ایسوس در ایران به معرفی مدل های جدید و فناروی های مرتبط با آن ها پرداخت. سری جدید مادربورد های Deluxe این کمپانی دارای نشانی به نام5-WAY OPTIMAZATION که بیان کننده پنج ویژگی اصلی DIGI+ Power، Fan Xpert 3، EPU، TPU و Turbo App هستند. Turbo App در واقع نوآوری ایسوس برای اجرای هرچه سریعتر و بهتر نرم افزار های مختلف است. کاربر می تواند از طریق نرم افزار AI Suite و انتخاب نرم افزار مورد نظر خود، تنظیمات مربوط به کارایی، شبکه و صدای هر نرم افزار را به طور جداگانه تغییر دهد.

ایسوس به مانند گذشته در بحث کاهش دمای مادربورد و قطعات حیاتی نصب شده بر روی آن حساسیت ویژه ای به خرج داده و در نسخه جدید Fan Xpert 3 قابلیت های ویژه ای را در نظر گرفته است. از جمله این ویژگی ها، تعبیه سوکت های فن PWD/DC استد که پیش از این فقط برای سوکت فن پردازنده استفاده می شد. اما وجود این نوع سوکت باعث خواهد شد تا سرعت فن ها به طور دقیق تر و با توجه به دمای سیستم تنظیم شود به طوری که تمامی قطعات دمای یکسانی را تجربه نمایند. فناوری TPU ایسوس به منظور افزایش کارایی قطعات و اورکلاک طراحی شده است. یکی از قابلیت های جدید این ویژگی اورکلاک سخت افزاری از طریق دکمه های در نظر گرفته شده روی مادربورد است.

DIGI+Power در بخش مدار برق رسانی نیز دارای یک کنترل کننده برق برای هسته های پردازنده به منظور کارکرد بهتر در زمان اورکلاک و همچنین پایداری بیشتر است. فناوری EPU در نسخه جدید می تواند منابع مورد استفاده توسط قطعات را در صورت عدم استفاده به طور کامل قطع کرده و به شکل هوشمند آن ها را در حالت Standby قرار دهد. بایوس مادربورد های ایسوس نیز تغییر یافته و بهبود پیدا کرده است. رای مثال در بایوس جدید می توان به طور کامل تنظیمات هر یک از فن ها را به صورت مجزا کنترل نمود. ایسوس نسخه نهایی پورت SATA Express و M.2 را در این مادربورد در نظر گرفته است و سرعت انتقال اطلاعات را به 10 گیگابیت در ثانیه میرساند. شارژر بی سیم برای تبلت ها و گوشی های هوشمند و همچنین ارتباط NFC Express 2 ویژگی های دیگری هستند که برای این سری در نظر گرفته شده اند.

 

17156239588705496292.jpg

 

به خانواده Sabertooth چند مدل جدید با چیپ ست Z97 افزوده شده است. در سری جدید از یک میکروچیپ به نام TUF ICE استفاده شده که به طور دقیقی دما را پایش و همچنین فن های سیستم را کنترل می نماید. علاوه بر این کاربر می تواند برای هریک از فن های سیستم تنظیمات خاصی را اعمال نماید و یا به واسطه ویژگی Thermal Radar 2 و با یک کلیک تمامی فن ها را به صورت اتوماتیک و با توجه به شرایط سیستم تنظیم کند. در این سری فن پشت مادربورد را به نحوی می توان تنظیم نمود تا در موقع بوت سیستم چرخش فن را برعکس نموده و قطعات را از شر گرد و غبار خلاص نماید (البته مشخص نیست تلاش این فن کوچک تا چه حد می تواند موثر واقع شود!).

این سری دارای یک صفحه فلزی به نام TUF Fortifier در پشت هستند تا هم مانع از خم شدن مادربورد شده و هم به دفع گرمای MOSFET های نصب شده پشت مادربورد کمک کند. Choke ها در این سری دارای سطحی نا هموار است تا سطح تماس آنها با محیط افزایش یافته و گرما بهتر دفع شود. ایسوس برای آنکه خیال کاربران را از بابت دوام، پایداری و همگام بودن آن با دیگر محصولات راحت و مطمئن کند، آن را تحت هفت هزار ساعت تست قرار داده و به ادعای ایسوس، مادربورد های این کمپانی با بیشاز هزار قطعه مختلف سازگار است.

51658011718673899831.jpg

 

 

سری ROG

 

 

 مادربورد های سری ROG علاوه بر اعضای Hero، Gene و Extreme دارای یک عضو تازه دیگر به نام Ranger نیز هستند. طراحی مدل های ROG تغییر کرده حالا شاهد هک شدن نام سری روی هیت سینک مادربرد هستیم. قابلیت Key Bot یکی از ابزار های جدید افزوده شده به این سری است. به کمک Key Bot کاربر می تواند کلید های میانبر برای دستورات مختلف تعریف کند و برای مثال با فشار یک کلید، سیستم را اورکلاک نماید.

اتصال شبکه گیگابیتی در این سری به شکلی طراحی شده تا در برابر الکتریسیته ساکن و نواسانات برق مقاومت بیشتری داشته باشد. همچنین در بخش شبکه، قابلیت GameFirst III به مدیریت بسته های اطلاعاتی روی شبکه و اولویت بخشیدن به اطلاعات مرتبط با بازی ها کمک میکند تا کاربر با تاخیر کمتری در اجرای بازی های شبکه ای مواجه شود.

 

منبع:Sakhtafzar

ویرایش شده توسط mehran_nVIDIA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من ویزگی های جدید این مادربودرها مثل استفاده از SATA Express و M.2 و NFC Express 2 خیلی عالی هستش وپیشرفت قابل قبولی داشته.

ممنون مهران جان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من ویزگی های جدید این مادربودرها مثل استفاده از SATA Express و M.2 و NFC Express 2 خیلی عالی هستش وپیشرفت قابل قبولی داشته.

ممنون مهران جان

خواهش میکنم مصطفی جان. آره همین طوره به نظر منم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این سری از سی پی یو های اینتل خیلی عالی هستن، فکر می کنم ارزش داشته باشه از Z77 به Z97 ارتقائ بدم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اون گرده که شبیه سینی چای میمونه چیه ؟

:wacko:

اره منم موندم این چیه اول فکر کردم باطریش هستش :laughing:

شاید واسه خنک کردنش هست ولی هر چی که هست خیلی زیباست کلا ایسوس محصولاتش زیبایی هم دارن از همه لحاظ مشتری پسنده

ویرایش شده توسط MESSI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پسر فکر کن، از سوکت های ISA برای CPU های اینتل تا  این سوکت، یادش بخیر، Pentium 233Mhz.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

برد های ایسوس همه شاهکار های طراحی هستن -طراحی سری دولوکس  این دفعه خیلی از نسل قبل زیبا تر شده-ولی سری ROG تقریبا همون شکل هستند-انتخاب من قطعا سری ROG خواهد بود-البته تفاوت های خیلی زیادی  بین دونسل ایجاد نشده ولی دارندگان Z87 هم میتونن با یک اپدیت بایوس از پردازنده های رفرش استفاده کنن-و تغییر مادربرد حتما نیاز نیست -با این گرونی هزینه ها و ضرر موقع فروختن دست دوم ها و غیره-به نظرم ارتقا در این سطح خیلی منطقی نیست -اینا دوزو کلک های بازاریابی شرکت هاست که قانونا باید انجام بشه تا بازار رفرش بمونه و بتونن در تمام طول سال قطعه بفروشن -وگرنه افزایش کارایی خاصی ایجاد نشده و اصولا این تغییرات بین نسلی  رو فقط فقط میشه با حریص بودن شرکت ها برای فروش بیشتر توجیح کرد-

 

من قصد بررسی 4790 رو داشتم-مقاله ای طویل و 30 صفحه ای دربابش در GURU3D کار شده بود- اینقدر تفاوت ها کم بودن و کارایی ها افزایش ناچی)(( (0داشتن پشیمون شدم چون دقیقا انگار 4770  رو داشتم کار میکردم -من هم نصفه کار دست از ترجمه و بررسی کشیدم  تا 4790K بیاد بینیم چی میشه-که اونهم بخش عمده اش بخاطر افزایش کیفیتش برای او رکلاکه - خوب آیا تمام کاربر ها اصولا نیاز به اینقدر اور کلاک دارند؟یا اور روی هر سیستمی لازمه؟؟

اینجا باز هم باید اشاره کرد که شرکت های سخت افزاری هیچوقت نمیخوان بزارن از پتانسیل قطعات خوبشون درست استفاده بشه-!آیا شرکت بزرگ و پیشرویی چون اینتل نمی تونست  همون نسل اول چند ماه پیش رو کمی دیرتر بده بیرون بیشتر پولیشش کنه؟ایا نمیدونستن که پردازنده ها برای اور کمی مشکل دارن؟کسانی که اون پردازند های گران رو خریدن چه؟ فقط چند ماه؟؟آیا شرکتی در این سطح نمیدونسته مجبوره به اصطلاح هازول رفرش رو بعدا بده بیرون-؟غیر از اینکه که نسخه یک رو با کمی مشکلات بدی بیرون بعد خوب بفروشی چون برندت معروفه بعد دوباره بیایی فقط چند ماه بعد رو ی همون پلتفرم نسخه دیگه بدی بگی مشکلاتش حل شد باز بیایین بخرین؟؟

دیگه گفتیم بازرایابی نگفتیم  اینجور!!

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...