رفتن به مطلب

معرفی و نقد و برسی بازی Wolfenstein The New Order


Recommended Posts

معرفی:

 

بازی کامپیوتر Wolfenstein The New Order ولفنشتاین : فرمان جدید , یکی از سری بازی های اکشن و اول شخص است که کمپانی MachineGames آن طراحی کرده و در تاریخ 20 می سال۲۰14 توسط کمپانی Bethesda Softworks برای پلتفرم های PC , XBox360 و PS3 منتشر شود و برای ساخت بازی از موتور id Tech 5 استفاده شده است. این سری از بازی نهمین قسمت از سری ولمنشتاین است که از سال ۱۹۹۲ توسعه یافته است .

 

اروپا سال ۱۹۴۶ , جنگ جهانی دوم در سرتاسر اروپا شدت گرفته است. جایی که نیروهای متفقین با نیروهای نازی در حال جنگ هستند و توانسته اند آنها را به عقب برانند . سرانجام مقامت نیروهای متفقین شکسته شده و در سال ۱۹۶۰ نازی ها پیروز می شوند و تمام کشور را به زانو در می آورند . در حال حاضر , قوانین مشت آهنین نازی ها است . در این بازی , شما کنترل کاپیتان B.J. Blazkowicz , کسی که در آمریکا به قهرمان جنگ شهرت دارد را برعهده دارید . شما باید یک حمله علیه نازی ها برنامه ریزی کرده و به آنها یورش ببرید چون فقط شما جرات ایستادن در مقابل ارتش غیر قابل توقف و شکست ربات های نازی را دارید و فقط شما می توانید تا تاریخ را تغییر دهید .

برسی:

بسیاری بر این عقیده اند که DOOM سردمدار و به نوعی پدر اکشن های اول-شخص است، اما حقیقت چیز دیگریست. به هنگام عرضه نسخه سه بعدی Wolfenstein که پیش از DOOM منتشر گردید، فصل جدیدی در این سبک از بازی ها پایه ریزی شد که هنوز هم آثار و باقی مانده های آن را می توان در عناوین امروزی به وضوح مشاهده کرد. درست است که سری DOOM‌ به نوعی باعث محبوبیت این سبک شده و استانداردهای جدیدی را از خود به جای گذاشته، اما حقیقتاً این Wolfenstein 3D بود که FPS با فضای ۳D را بنیان نهاد. از آن اتفاق تا اکنون، سال های زیادی می گذرد و Wolfenstein تنها تداعی کننده خاطرات قدیمی در ذهن هر بازیکنی است.

آخرین نسخه از مجموعه Wolfenstein که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، به هیچ وجه نتوانست خاطرات خوبی که از این سری در ذهن داشتیم را زنده کند و با نقدها و بازخوردهای ضعیفی که بدست آورد، به نوعی یک شکست تلقی شد و برای چند سال این عنوان در سکوت کامل به سر برد. مدتی قبل، نسخه جدیدی از این سری معرفی شد و بسیاری را به آینده و بازگشت این سری محبوب خوش بین کرد. Wolfenstein: The New Order تلاشی برای بازگرداندن محبوبیت و اعتبار از دست رفته این سری محسوب می شود که قرار است زیر نظر اعضای سابق Starbreeze در غالب استودیوی جدید MachineGames توسعه داده شود.

تا کنون اطلاعات چندانی از سناریوی بازی فاش نشده، اما آنچه مشخص است، داستان TNO همچون گذشته، ریشه در تاریخ دارد. البته نه آن چیزی که ما به عنوان تاریخ بشریت می شناسیم. نیروی های نازی که در سال ۱۹۶۰ به رهبری هیتلر توانسته اند جنگ جهانی دوم را با پیروزی پشت سر گذاشته و حاکم مطلق بخش عمده ای از جهان لقب بگیرند، دنیایی سیاه و پر از ناامیدی را در مناطق تحت سلطه خود بوجود آورده اند. اکنون اروپا بطور کامل فتح شده، اما این پایان جنگ نیست، بلکه شروع ماجراست

آلمان ها با قصد فتح جهان و برقراری سلطه مطلق خود در سراسر دنیا در حال تجدید قوا هستند و در همین راستا از هیچگونه اقدامی واهمه ندارند و حتی دست به ساخت روبات های غول پیکری زده اند که آن ها را به خواسته هایشان نزدیک تر کنند. طبیعی است که چنین دنیای ماتم زده و تاریکی نیاز به قهرمانی دارد تا بار دیگر به وسیله او مصاف نیروهای خیر و شر از سر گرفته شود. این شخصیت، کسی نیست جز ویلیام بلازکوویچ (William Blazkowicz) که مجدداً بازگشته تا علیه نیروهای متخاصم آلمانی قیام کرده و به همراه هم قطارانش از پیشروی های خطرناک نازی ها در پایان جنگ جهانی دوم جلوگیری کند. گیم پلی TNO علاوه بر تمام پیشرفت هایی که کرده، سعی داشته تا بر اصالت و ریشه های این سری پایبند باشد و همان ساختار کلاسیک و محبوب گذشته را در غالبی مدرن با استانداردهای روز بازسازی کند.

از ویژگی های قدیمی موجود در این بازی، می توان به نیروها و سلاح های فوق بشری اشاره کرد که هر چند دستخوش تغییراتی شده اند، اما هنوز هم حال و هوای خاص نسخه های کلاسیک را تداعی می کنند. نکته مثبت جدید، امکان استفاده از تعداد سلاح های بیشتر است. علاوه بر نیروهای آلمانی و ماورایی، روبات هایی هم که توسط نازی های ساخته شده اند، نقش بسیار پررنگی را در گیم پلی ایفا خواهند کرد و از آن ها به عنوان نماد این نسخه یاد می شود. آن ها می توانند از بزرگترین چالش ها و همچنین امکاناتی برای پیشروی و از بین بردن دشمنان باشند. گفته شده که امکان بالا رفتن از روبات ها و بدست گرفتن کنترل آن ها در بازی وجود دارد.

TNO همانند نسخه های کلاسیک خود و بر خلاف عناوین امروزی، یک اکشن مستقیم نیست و بخش های مخفی-کاری نیز در آن وجود خواهند داشت. مدهای سخت تر و پیچیده ای در مراحل بازی گنجانده شده که در زمان برخورد، بهترین روش، استفاده از المان های مخفی-کاری و پیشروی به صورت نامحسوس است و هوش مصنوعی و قدرت بسیار بالای NPCها باعث می شوند تا هر بازیکنی این روش را به درگیری مستقیم ترجیح بدهد. ویروس سنگر گیری به این نسخه هم سرایت کرده که به نظر می رسد ساختاری استاندارد و کاربردی داشته باشد. همچنین کمی طنز نیز چاشنی کار شده و شخصیت اصلی گاهی حرکات جالبی همچون بوکر دوئیت (Booker Dewitt) در عنوان BioShock: Infinite انجام می دهد که در نوع خود می تواند جالب باشد.

این حرکات، اغلب پس از نابودی و از بین بردن دشمنان اتفاق خواهند افتاد، اما اینکه وجود چنین ویژگی جدیدی در یک بازی با خشونت بالا تا چه حد می تواند تأثیرگذار باشد، هنوز نیست. بطور کلی، هر آنچه که از ساختار کلی گیم پلی تا کنون قابل برداشت است، مثبت و جالب توجه به نظر می رسد، اما هنوز برای نظر دادن کمی زود است. TNO از نظر گرافیکی هم بسیار زیبا به نظر می رسد و حتی به چشم کسانی هم که از موتور قدرتمند بازی (id Tech 5) آگاهی کافی ندارند، قابل درک است. به این ترتیب می توان از فیزیک کلی و ساختار گرافیکی بازی اطمینان حاصل کرد. تا به اینجای کار، اطلاعات بسیار اندکی از نسخه جدید سری محبوب Wolfenstein در دسترس است. آنچه که مسلم است، اهمیتی است که TNO برای طرفدارن قدیمی این مجموعه قائل شده است.
لازم هست بگم این بازی یه جورایی رقیب watch dog هست زیرا تو سایت ها بین این دو بازی چالش زیادی در گرفته
مثلا تو سایت game-debate بهترین بازیه بعد watch dogs 
تو سایت game spot دومین بازیه
post-12468-0-12485300-1400772775_thumb.jpg
post-12468-0-42775700-1400772797_thumb.png
post-12468-0-78925600-1400772818_thumb.jpgpost-12468-0-75443500-1400772850_thumb.jpg
post-12468-0-79119500-1400772897_thumb.jpg
 

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون ولی فکر کنم موضوع تکراری باشه .

سیستم مورد نیازش چیه ؟؟؟؟!!!!!!!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من چند صفحه گشتم نبودفکر کردم حتما نزدن

intel i7 930 

amd phenom 1090t

gtx 460

hd 6850

ram 4

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این بازی حدود 11 تا dvd5 gig و 6تا dvd9 هستش. Www.Maniyasoft.ws www.getgame.ir

ویرایش شده توسط 3hooman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام. اقا این بازی رو میتوان با   10 Directx بازی کرد ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

درود

من مطلب شما روندیدم تاپیک زدم با عرض پوزش شما دیروز تاپیک زدید!من امروز-البته چند روز پیش درگیرش بودم وقت نکردم خود بازی نمی گذاشت بیام دور تایپ-!البته به دوستان در  فروم قول بررسی کامل  داده بودیم!بهرحال خسته نباشید.

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=29539&hl=

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...