رفتن به مطلب

معرفی و بنچمارک های تایتان Z!


Recommended Posts

توسط انویدیا "قدرت بی پایان" خوانده شد، کارت جدید Geforce GTX TITAN Z هدفش را برگرداندن تاج پادشاهی در جنگ بی پایان گرافیک ها قرار داده! با 2 پردازنده گرافیکی ضریب باز GK110 (همان هایی که در تایتان سیاه و 780Ti استفاده شده بود.) و با قیمت سرسام آور 3000 دلاری وارد بازار شد!

اگر قصد دارید که بدونین که این کرگدن کارت های گرافیک چگونه عمل میکنه و یا قصد این رو دارید که از این کارت در نسل بعدی کامپیوتر های گمینگ 4K استفاده کنید، در ادامه با بررسی ما همراه باشید.

GeForce_GTX_Titan-Z_Top_Final.jpg

NVIDIA® CUDA® Cores 5760

Base Clock (MHz) 705

Boost Clock (MHz) 876

Memory Clock (Gbps) 7.0

Memory Amount 12288 MB GDDR5
Memory Interface Memory Interface 768-bit  (384-bit per GPU)

Memory Bandwidth (GB/sec) 672

Texture Fill Rate (billion/sec) 338

 

 

 

همانطوری هم که در مشخصات کارت دیده مشود، این کارت به 5760 هسته کودا ، و 12 گیگ حافظه GDDR5 و همچنین پردازنده گرافیکی مجهز به 705 مگاهرتر سرعت کلاک پایه است در حالی که تایتان سیاه با کلاک پایه 889 مگاهرتز و 6 گیگ حافظه روانه بازار شد.

با این حال که این کارت از 2 هسته مجزا استفاده میکند، انتظار میرفت که هر دوی این هسته ها روی یک مدار چاپی قرار داشته باشن!

از انجایی که هر دوی این هسته ها روی یک مدار چاپی قرار دارند، ممکن است که کارت مقداری داغتر باشد. به همین دلیل هم انویدیا سایز کارت را افزایش داد به طوری 3 تا از اسلات های گرافیک را در بر میگیرد!

NVIDIA_GeForce_GTX_TITAN_Z_computer_SLI.
 

اگر این کارت رو با دیگر کارت ها از روی ارزش خرید نسبت به عملکرد باهم مقایسه کنید، واضح است که 2 کارت مجزا عملکرد بهتری خواهد داشت! اگرچه، تایتان Z برای اون دسته هدفگذاری نشده است! تایتان Z برای کامپیوتر هایی با سایز کوچک (Micro-ATX or Mini-ATX) طراحی شده که قدرت دیوانه وار پردازش را به رخ همهگان بکشد!

همچنین این را هم باید مد نظر قرار بدهید که این کارت به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارد! (630 وات برای حالت فول لود!) در عوض حتما از این که پاورتان قابلیت این را دارد که از پس  تایتان Z براید اطمینان حاصل کنید!
 

کیفیت ساخت و طراحی

NVIDIA_GeForce_GTX_TITAN_Z.jpg

تایتان Z حتما یکی از زیباترین کارتهای گرافیکی هست که ما تا به امروز مشاهده کرده ایم. پوسته بیرونی این کارت عمدتا از آلومینیوم ساخته شده است و حتی شامل یک صفحه فلزی در پشت کارت برای دفع بهتر حرارت حافظه و VRM است. اگر طراحی کارت به نظر آشنا میاید، به خاطر این است که دقیقا طراحی GTX 690 است، اما به همراه فن متفاوت و وزن بیشتر!

NVIDIA_GeForce_GTX_TITAN_Z_backplate.jpg

از آنجا که این، یک کارت 3 اسلاته است، باید از عرض کافی کیس کامپیوتر خود برای نصب کارت اطمینان حاصل کنید.

شما یک خروجی استاندارد Display port، HDMI ، و دو خروجی DVI را میتونید در این کارت مشاهده کنید.

NVIDIA_GeForce_GTX_TITAN_Z_io.jpg

GTX-Titan-Z-bare.PNG

GTX-Titan-Z-bare-2.PNG

 

خارج از کارت تماما با آلومینیوم پوشانده شده که قدرت فوق العاده ای  برای دفع حرارت کارت، به آن میدهد. فنی که کار خنک سازی تایتان Z را به عهده دارد، یک فن نصب شده در مرکز کارت است که که با استفاده از کانال های تعبیه شده هوا را به لوله های انتقال حرارت منتقل میکند. هریک از کانال ها 60% ظرفیت بیشتری را در مقایسه با تایتان سیاه دارا هستند که سطح بیشتری را در برای خنک سازی آسان تر اختیار انها قرار میدهد.

 

بنچمارک ها

 

از آنجا که تایتان Z یک کارت دو هسته ای است، بران شدیم که در آن را در مقابل هر دو گزینه موجود در بازار تست کنیم. که شامل کارت های  تک هسته ای و همچنین کارت های دوهسته ای مانند AMD Radeon R9 295X2 است. برای بنچمارکهای اورکلاک شده، ما سرعت فن را بروی 90% تنظیم کردیم که ببینیم آیا فن میتواند یک جفت GK110 را کنترل نماید یا خیر. ما در آن سرعت فن، 130 مگا هرتز به سرعت کلاک هسته  بدون ایجاد هرگونه گلوگاهی اضافه کردیم.

Motherboard ASUS Rampage IV Black

CPU Intel 4960X at 4.6 GHz

Memory 32 GB Corsair Dominator 1866 Mhz

Monitor ASUS PQ321Q

Drivers 337.91

 

bf4.jpg

در تست Battlefield 4، تایتان Z تقریبا همان طوری عمل کرد که انتظار میرفت. این کارت سریعتر از دو کارت تایتان سیاه نیست، اما توانست که AMD R9 295X2 را در تست های بدون Mantle شکست دهد.

bioshock.jpg

به نظر میرسد که در تمام تست های که ما در بازی Bioshock infinite انجام دادیم، کارت های  انویدیا عملکرد بهتری را داشته باشند. نتایجی مشابهی که در این تست به دست امد و تایتان Z  توانست 3 فریم بیشتر از کارت AMD R9 295X2 کسب نماید.

crysis3.jpg

Crysis 3 جایی بود که ما انتظار بیشترین تفاوت را داشتیم. با این حا، در کمال تعجب ما، AMD R9 295X2 کارت تایتان Z را ضربه فنی کرد، اما در مقابل کارت تایتان سیاه به صورت SLI مغلوب شد.

heaven.jpg

در بنچمارک های Heaven 4.0 تایتان Z کارت AMD R9 295X2 را با اختالف 1.9 فریم پست سر گذاشت. یک جهش بزرگ نیست، اما در کیفیت 4K این کوچکترین دست اورد ها هستند که تفاوت را مشخص میکنند. در حالت اور شده، تایتان Z تقریبا همانند 2 کارت تایتان ساه در حالت SLI با فرکانس هسته پایه عمل کرد.

3dmark.jpg

چیزی که اینجا جالب است، این است که کارت AMD R9 295X2 در واقع تایتان Z را در تست  3DMarkشکست داد! از این که درایور ها بهینه شده باشند مطمئن نیستیم یا هر فاکتور دیگر، اما اون چه کا واضح است، شکست تایتان Z در مقابل AMD R9 295X2 با یک اختلاف خیلی بالا است.

دما

 

temperature.jpg

این کارت به خودی خود کمی گرم است، هر هسته پردازشی در دمای 82 درجه سانتیگرات فعالیت میکنند، و کارت میتواند مقدار زیادی از گرما را بیرون دهد. حتما باید از این مسئله که کیس شما گردش هوای مناسبی دارد اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت گرمای تایتان Z میتواند به افزایش دمای دیگر قطعات شما منجر شود!

 

نتیجه گیری

 

قطعا تایتان Z یک گرافیک حیرت انگیز است که در رزولوشن های 4K عالی عمل میکند. متاسفانه، ما چندین مانیتور 4K برای نشان دادن قدرت و تست 12K و همچنین برای وارد کردن فشار بالا به VRM گرافیک در دسترس نداشتیم. شاید آن جایی باشد که تایتان Z در مقابل  AMD R9 295X2 درخشان تر خوهد بود. به هر حال، تا آن زمان که ما قادر باشیم این تست ها را انجام دهیم، در حال حاظر با توجه به آنچه که در دسترس داریم باید قضاوت را انجام دهیم!

با این قیمت، این کارت برای کسانی است که واقعا میخواهند یک قدرت دیوانه وار را در یک بسته کوچک در اختیار داشته باشند! داشتن دو پردازنده گرافیکی GK110 کاملا ضریب باز بر روی یک مدار چاپی با دقت دوبرابر، این رو به یک اسب بخار تبدیل کرده! اگر کاری بیشتر از بازی کردن انجام میدهید، تایتان Z قدرت خیلی بیشتری برای مقابله با نرم افزار های محاسیه گر را داراست!

در کل چیزی که بحث رو مهم میکند، نیاز های شما میباشد، چه کاری میخواهید با کامپیوتر خود انجام دهید؟ واقعا به قدرت دو برابر تایتان Z احتاج دارید برای استفاده از 4K ها؟ جواب به این پرسش زمانی امکان پذیر است که شما نیاز خود را در استفاده از سیستم گیمینگ و یا ورکاستیشن خود بدانید و بدانید دقیقا چه کاری میخواهید با آنها انجام دهید. آیا قیمت عادلانه است؟؟ خوب، این چیزی است که شما باید برای آن جوابی پیدا کنید.

 

مترجم : محمد نبی علیرضایی

منبع: ِDigitalstormonline

ویرایش شده توسط silvermn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.

 

2 تا 8 پین داره؟ یا 3 تا؟

درود

 

2 تا 8 پین هست

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

طرف باید پولدار و کشته مرده انویدیا باشه که این کارت رو بخره 

در غیر این صورت ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

محمد جان خسته نباشی

 این لینک معرفی کامل از سایت جیفورس رو گذاشته بودم پس فردا کار کنم -یکم گرفتار بودم! شما زحمتشو کشیدی عالی  اینهم @};- برای ترجمه خوبتون-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر بابت مقاله خوبتون  @};- 

احساس می کنم اگر به سمت گیم 4k نرم، این گیم هایی که الان بازی میکنم فقط طلاف وقته، احتمالاً با فروش کارت 9500gt خودم شروع کنم...  =)) 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اگه تایتان z لانچ شده چرا سایتهایی مثل تامز و یا guru3d رویوهای رسمی شون رو نمیدن بیرون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

طرف باید پولدار و کشته مرده انویدیا باشه که این کارت رو بخره 

در غیر این صورت ...

درود

خیلی ها شکایت کردن و گفتن نمیخرن! (حتما پولش رو دارن!)

اما چرا انقدر گرون؟

ما که نفهمیدیم!!

 

محمد جان خسته نباشی

 این لینک معرفی کامل از سایت جیفورس رو گذاشته بودم پس فردا کار کنم -یکم گرفتار بودم! شما زحمتشو کشیدی عالی  اینهم @};- برای ترجمه خوبتون-

سلامت باشید رضا جان،

خواهش میکنم، به پای کارهای شما نمیرسه @};-

 

اگه تایتان z لانچ شده چرا سایتهایی مثل تامز و یا guru3d رویوهای رسمی شون رو نمیدن بیرون

این سایت هم صرفا معرفی کرده، البته با چند تا بنچمارک، اگر بیاد رویو ها حتما سعی میکنم قرار بدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...