رفتن به مطلب

Recommended Posts

شاید روزی فرا رسد که برای ورود به انجمن ها، حسابهای بانکها و ایمیل ها، دیگر نیازی به پسورد نداشته باشید. همه میدانیم از نظر امنیتی استفاده از یک پسورد مشابه برای همه ی حساب های کاربری خود در اینترنت به هیچ وجه درست نیست. اما نتیجه ی عمل به این نصیحت خردمندانه، زحمت فراوان برای درست کردن تعداد زیادی پسورد مختلف و استفاده از آنها برای حساب ها ی کاربری مختلفی است که ما روزانه با آنها سر و کار داریم.


 


e8sohwujfwiavpz5cudk.jpg


 


مشکل از آنجا بغرنج تر میشود که بسیار دشوار است تعداد زیادی پسورد های مختلف را در ذهن خود نگاه داریم. شاید راهکار جایگزین این مشکل، استفاده از سخت افزار های تشخیص هویت باشد. این یک پیشبینی ساده انگارانه نیست. آقای کریستفر میمز، از نویسندگان وال استریت ژورنال، آنقدر به این مسئله ایمان دارد که پسورد حساب کاربری خود را در شبکه ی اجتماعی توییتر به صورت عمومی منتشر کرده است. حساب وی نه یک حساب عادی، بلکه مولد 51000 توییت از سال 2007 است. پسورد وی christophermims است.


 


oujbej4gv059kyimaut.jpg


 


حال چرا این شخص به این راحتی پسورد خود را منتشر کرده است؟ پاسخ آن را باید در نحوه ی تنظیم کردن دوگانه ی ورود به حساب کاربری خود جستجو کرد. بدین صورت که برای ورود به این حساب کاربری، شما در کنار پسورد به تاییدیه ی اثر انگشت کریستوفر میمز بر روی گوشی آیفونش نیز نیاز دارید.


 


sy1i98du23qqkqbxkhp9.jpg


 


کریستوفر در مقاله اش در وال استریت اظهار میدارد: "اگر میخواهید دوران پسا-رمزها یا Post-Passwords را امروز مشاهده کنید، کافی است سری به تنظیمات ورود به حساب کاربری خود در ایمیل ها، صفحات اجتماعی، و بانک خود بزنید، تا تشخیص هویت دوگانه یا Two Factor Authentication را فعال سازید."


 


lm7p8prw1qg2ktoj9x4e.jpg


 


در ادامه کریستوفر میمز توضیح میدهد که: "این روش مانند کار با دستگاه خودپرداز بانک یا ATM است. هنگام کار با دستگاه خودپرداز، شما یک روش تشخیص هویت دوگانه را به کار میبرید، بدین صورت که ضمن دادن پسورد حساب خود به ATM، همزمان کارت بانکی را نیز باید داخل دستگاه کنید، تا بدین طریق مجموع داده ها، شامل پسورد و تشخیص فیزیکی هویت (کارت بانکی) دسترسی شما را به حسابتان مقدور سازد. بدون کارت بانکی، دانستن پسوردتان توسط دیگران بی فایده است و استفاده ای ندارد."


 


n2ssl4l93r3dz6fc0be5.jpg


 


دستگاه های سخت افزاری تشخیص هویت، مانند تشخیص اثر انگشت، تشخیص مویرگ های کف دست، تشخیص چهره توسط دوربین، و یا تشخیص چشم، در آینده احتمالا" جایگزین پسوردها برای ورود به انواع سایت ها، حسابها و انجمن ها می شوند و امیدواریم که هر چه زودتر کاربران را از زحمت به خاطر سپردن تعداد زیادی پسورد نجات دهند.


 


منبع: MaximumPC


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN 2012
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

به به حالی میده اساسی. الانم هست ولی از نظر قدرت آنالیز داده ضعیف هست. منظورم اونایی هست که کاربران عادی استفاده میکنن نه قطعاتیکه تو سازمانهای امنیتی هستش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر از مقاله ی بسیار خوب.  @};- 

 

من که سالهاست منتظر همچین چیزی ام، خیلی دوست دارم امنیت به این سطح برسه، حتی برای ورود به یک انجمن اگر امنیت تا این حد وجود داشته باشه، تبعات جانبی ورود به حساب ها در حالات متداول هم کم میشه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...