رفتن به مطلب

شیطان را بِرِان-لحظه شماری برای عرضه بازی در 14 اکتبر


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

شیطان را بِران!

 

6nkm4ds1406req8dmef.jpg

 

ترس..... ترس کلمه  عجیبی است ،حتما تکرارش هم حسی عجیب در ذهن ما بوجود میاورد.یک حالت روانی پیچیده که در ذهن همه  مخلوقات وجود دارد. ترس یک احساس است که به وسیله یک عامل محرک  چه درونی یا بیرونی با نام تهدید بوجود  میآید،که باعث ایجاد تغییراتی در عملکرد مغز  شده و هورمون های خاصی را در بدن فرد ترشح میکند،همین باعث رفتار های ضد ترس گونه ایی مثل فرار کردن،خشک شدن،مخفی شدن و یا حتی در تقابل با حمله  پاسخ دادن میشود. احساس خطر کردن قدیمی ترین احساس بشر است زیرا از روز اول آفرینش او با دشمنان درونی و یا بیرونی خود درکشمکش و تقلا بوده است.ترس ممکن است در ابتدا به شکل استرس و اضطراب بوجود آمده و بعد ناگهان به اوج حمله روحی روانی برسد.

 

خود کلمه Fear یا ترس از کلمه زبان انگلیسی باستانی با نام feer /fere مشتق شده که به معنی danger یا همان خطر است.ذهن انسان امروز بدلیل پر شدن از دانش وآگاهی  کمتر و کمتر ترس زده میشود-نگاهی به گذشته های نه چندان دور این موضوع را براحتی ثابت خواهد کرد:در گذشته سری فیلم های دراکولا یا سری فیلم های مردگان جرج رومرو  ،مخاطبان خود را تا سرحد مرگ می ترساندند،اما امروزه تاثیر خیلی ناچیزی بر مخاطبان میگذارند چه بسا مخاطب نا آشنا به سینما  به خنده هم بیافتد؛خوب این آثار ارزش کلاسیک بودن را در خود دارند و همچنین اصل بودن را  و همین آنها را مهم میکند .در گذشته برای مثال سوژه زامبی یا Undead چیز ترسناکی بود ولی امروزه کودکان در گوشی های هوشمند گله گله زامبی را با انگشتان خود له میکنند و یا در باغ گیاهان علیه زامبی ها با مشت های کاکتوسی دمار از روزگار این مخلوقات درمیاورند و اگر آثار برجسته ای چون سریال Walking dead نبود شاید فاتحه این مخلوقات را باید تا الان میخواندیم!گاهی اوقات برای سرگرم شدن انسان ترجیح میدهد بترسد و برای مثال فیلم ترسناک ببیند  و خوب این آماده بودن برای ترس و بعد روبرو شدن با آن حسی تقریبا خوش آیند وسرگرم کننده ایجاد میکند .تعامل با ترس در بازی های رایانه ایی که تعاملی ترین شکل سرگرمی هستند رنگ و بویی تازه به خود می گیرد و برای همین بسیاری از عناونی مطرح بازی های رایانه ای در ژانر ترس /بقا /کاوش قرار دارند و محبوبیاتشان سر به فلک می کشد.

 

مدتی است که نمیترسم!بوی ترس اصیل نمی آید!

 

از زمان  دیدن اولین بار شاهکار ویلیام فریدکین یعنی The Exorcist   تولید سال 73 میلادی ،فیلم های ترسناک زیادی ساخته شده است ،بازی های زیادی هم در این ژانر تولید شده اند ولی به غیر از خود سری رزیدنت و سری سایلنت هیل و این چند ساله شاهکاری به نام Dead Space که البته به شکلی هوشمندانه توانسته بود المان های سری رزیدنت اویل را با فیلم های چون Thing جان کارپنتر ،سری بیگانه،و بازی Doom III ترکیب کند و معجونی خوشمزه باب دهان ترس باز ها ایجاد کند ،عنوان خاص دیگری ساخته نشده و یک سری بازی هایی مستقل و پارانرمال اکتیویتی زده و تحت تاثیر دو گانه خوش ساخت اسپانیایی REC ،مثل Outlast-daying light-slender man    و ...یک بازی خیلی عالی بانام Amnesia: The Dark Descent ،چیز خاص دیگری نظرم را جلب نکرد البته باید بگویم از این ژانر تازه بودجود آمده خیلی لذت نمیبرم و هنوز ترجیح میدم چون Doom  و رزیدنت اویل و سایلنت هیل با آن روبرو شده و با سلاح سرد  یا گرم با آن بجنگم تا اینکه فقط با یک دوربین فیلم برداری و یا موبایل نظاره گر باشم و گهگاهی شوک های آنچنانی مرا بترساند.

در بازی های رایانه ای روبرو شدن با ترس و شکست دادن مخلوقات وحشتناک  حسی عجیب توام با پیروزیی خاص دارد ،سری بازی های ترسناک Resident Evil   ار آن جمله هستند و  و احساسی که بعد از شکست باس های این سری به بازیباز دست میدهد از جمله همین احساس هاست.سری رزیدنت اویل  بازی مشهور شرکت ژاپنی کپکام که اشتباها بعضی مواقع اقامتگاه شیطان هم ترجمه شده از محبوب ترین های این ژانر است .ترجمه صحیح فارسی آن شیطان مقیم اشاره به  مقیم شدن ویروس در بدن میزبان دارد . و نام آن در ژاپن به Biohazard  معروف است  و بازیی با تم اکشن و کاوش و حل معما است کاری از شینجی میکامی استاد سبک دلهر و وحشت –اگر سینمای آمریکا جرج رومرو و جان کارپنتر را دارد، و سینمای اروپا داریو آرجنتو را ،عالم بازی بدون شک برای نشان دادن خود به عنوان یکی از بهترین جایگاه های  نمایش دلهر آوری از ترس مدیون شینجی بزرگ است،بازیساز خوش سلیقه و با سواد که با درک درستی که از المان های ژانر داشت رزیدنت اویل یک را در سال 1996 خلق کرد –داستان گروهی از نیروهای زبده S.T.A.R.S که  از طرف پلیس راکون سیتی به دنبال کشف راز قتل های مرتبط با کانیبالیزم در اطراف شهر به انجا فرستاده میشوند و در دو تیم آلفا و براوا وارد عمل میشوند و کم کم پایشان به قصری در حومه شهر کشیده میشود.رازهای شرکت غول داروز سازی  آمبرلا و خانواده اشفورد نیز از اینجا به بعد وارد داستان میشود و  داستان های آلبرت وسکر هم در نوع خود جذاب و بیاد ماندنی هستند.

 

 

tbfsfr9umznokuqo0xjs.jpg

 

 

خوشبختانه کپکام نسخه یک این بازی را با کیفیتی خیلی خوب ریمستر کرده و برای تعطیلات این نسخه برای Pc در دسترس خواهد بود.با HD شدن اویل 4 و عرضه آن برای Pc چند ماه پیش ،حالا فقط برای بازسازی اویل 2 و 3 مانده اند ، که جز بهترین های سری  هم هستند و همچنین جز بهترین بازی های تاریخ ژانر و کپکام گویی قصد کرده آنها را نیز بازسازی کند البته هنوز چیزی دقیق معلوم نیست.

یک بازی عالی هم  از سری   رزیدنت توسط تیمی جدا برای کنسول دستی نینتندو سال 2012 با نام Resident Evil  Revelation عرضه شد که فوق العاده به نظر میرسید و سال 2013 برای pc پورت شد و جالب اینجاست که خیلی ها بعد از عرضه نسخه ششم که بازی خوبی نبود این را نسخه 6 میدانند!در واقع تا اویل 5 که همه بازی های خوب و جذابی بودند و د رخور نام رزیدنت اویل بازی زیبای Revelation  فوق العاده به نظر میرسد و من به شخصه بعد از تجربه بارها و بارهای آن هنوز هم آن را یکی از بهترین اویل های عرضه شده میدانم .مخصوصا نسخه Pc آن که یک پورت ساده نبود و واقعا به دلیل تفاوت های سخت افزاری  3ds با pc ،نسخه کامپیوتر کاملا یک بازی مدرن به نظر میرسید و از گرافیکی خیلی خوب بهره میبرد و بازی درنقش جیل ولنتاین هم بی نظیر بود.این نسخه که  از لحاظ زمانی بین رزیدنت اویل 4 و 5 اتفاق میافتاد داستان جیل و کریس را روایت میکرد که در مناطق مختلف دنیا با تروریسم بیو شیمیایی د رجنگ بودند و خود نیز جز تیم ضد تروریسم BSAA بودند.بازگشت این نسخه به ترس اصیل و  سیستم کلاسیک اسلحه ها و ارتقا و هیجان مبارزات و محیط های رعب آور همه همه  دست به هم داده اند تا رزیدنت اویل :مکاشفه یکی از بهترین های سری در سال های اخیر باشد.

 

2bfjpguy5r0mwnur9vku.jpg

 

یکی از سرزمین های عجیبی که دربازی به ان سفر میکنید!

 

 

 

خوب میکامی که از کپکام سالهاست جدا شده و باز یهای خودش را می سازد ولی در این چند سال ژانری که در آن استاد است را تنها گذاشته بود .بله ژانر وحشت باز هم میخواد  حسابی زنده شود و حسابی بترساند و حسابی محبوب شود-چه کسی بهتر از شینجی میکامی و چه چیزی بهتر از اسمی که در آن کلمه شیطان به کار فته است؟!

 

نگاهی جامع به بازی شاخص ژانر وحشت سال 2015 که بزودی عرضه خواهد شد:

Evil within  The

جدید ترین ساخته شینجی میکامی

 

تمام این ژانر بر پایه سری رزیدنت اویل شینجی شکل گرفت،از Dead space   و Cold fear تا همین بازی  مشهوری که قرار است امروز بررسی کنیم –عده ای ازدوستان از من خواستند تا بازی Evil witin  جدید ترین کار شینجی میکامی را برایشان نقد و بررسی کنم،خوب من هم تمام بررسی ها را طبق روال انجام دادم و از آنجایی که شینجی را خیلی دوست دارم خودم از مدتها پیش درباره این بازی مطالب زیادی میدانستم  و اکنون وقتش است که با شما دوستان خوب در میان بگذارم.

 

بوی ترس اصیل می آید

 

6lfrsraoj3rwvoxizx.jpg

 

 

بازی شیطان درون که با نام شکست روانی در ژاپن شناخته میشود یک بازی Survival horror در حال مراحل پایانی ساخت توسط استودیو Tango Gameworks  زیر شاخه استودیوی بزرگ بتسزدا bethesda و مجموعه زینه مکس مدیا سازندگان و ناشران سری الدر اسکرول و عنوان ولفنشتاین 2014  بوده و از کمک های شینجی میکامی  بهره میگیرد.بازی از نمای سوم شخص انجام میشود و عناصر نام اشنای ژانر را چون جستجو در محیط های ترسناک  و مدیریت منابع به سبک رزیدنت اویل 4  و سیستم عقب نشینی و فرار یا مبارزه را درمواقع رویارویی با باس های فوق قوی در خود دارد.

قهرمان داستان sebastian castllanos باید با محیط های اطراف خود برای بقاء تعامل داشته باشد وگرنه شکست خواهد خورد. محیط بازی در حین روایت داستان عوض شده و حالتی رویایی به خود میگیرد.مسیرهای جدید و محیط های تازه در مقابل بازیباز ایجاد خواهد شد و بسته به درجه سختی بازی حدود 15 تا 20 ساعت اتمام آن طول خواهد کشید.قهرمان باید از بسته های سلامتی برای رفع اسیب ها استفاده کند و بعضی از این مواد اثری توهم زا خواهند داشت و با جمع آوری ماده ای به نام ژل سبز بازیباز میتواند ویژگی های قهرمان را که شامل استقامت دردویدن ،میزان قدرت ضربات دست و میزان کادرسلامتی هستند را ارتقا دهد .

اسلحه هایی مثل رولور و شات گان ،چاقو و کراسبو و نارنجک را با مهمات یخی ،اسیدی و برقی ،کور کردن و انفجاری در اختیار خواهند بود.مهمات دربازی کمیاب است اما میتوان با پیدا کردن کامپوننت های لازم آنها را کرفت کرد و هر کسی که بازی های میکامی را بازی کرده است میداند Item management راهی اصلی مبارزه وبقا است.

 

wwiqq5ckudfhmhu9e750.jpg

 

 

هدشات راهی برای ذخیره مهمات

 

یکی از منابع این مواد بمب ها هستند که میتوان آنها را توسط مینی گیم خاصی خنثی نمود و در مکان های دیگر به کاربرد یا آنها را برای دست یابی به مواد جدید از بین برد.سیستم melee combat فقط برای ایجاد فاصله بین دشمنان و سباستین ایجاد شده البته سباستین می تواند در حالت مخفی کاری از پشت دشمنانی را که متوجه حضورش نشده اند با یک ضربه چاقو  بکشد.دشمنان  افتاده بر زمین یا آنهایی که حتی سرشان قطع شده است  باید کاملا کشته شوند زیرا  بعضی از آنها حالت Revive دارند یعنی می توانند دوباره زنده شوند پس باید آنها را  با منابع محدود کبریت  و سوخت سوزاند  تا  به طور کامل نابود شوند.از عناصر محیطی نیز میتوان در نابودی دشمنان استفاده کرد.

 شخصیت اصلی بازی سباستین یک کاراگاه حرفه ایی پلیس است  و یک دستیار به نام جولی کیدمن   و یکی دیگر هم به نام جوزف دارد که در مقابل دشمن مرگبار بازی ،Ruvik  شبح،اورا همیاری میکنند. سباستین در حال پیگیری یک سری قتل های وحشیانه دسته جمعی است با نیرویی مرگبار و قدرتمند روبرو میشود.بعد از اینکه دوستانش به دست این نیروها کشته می شوند خود سباسیتن هم براثر ضربه ای بی هوش  میشود،بعد از بیدار شدن متوجه میشود در مکانی پر از نیروهای شیطانی و مردگانی که زنده شده اند قرار دارد ،در حالی که وحشت عظیمی سرتاپایش را فرا گرفته است باید زنده بماند تا رازهای این نیروی شیطانی عظیم را کشف کند.

اسم اولیه این پروژه Project zwei بود  و از سال 2010 تولیدش آغاز شد.کارگردان بازی هم شینجی میکامی  بود  و بازی در استودیو او Tango در حال توسعه بود.کمی بعد از شوع توسعه بازی استودیو توسط بتسزدا خریداری شد .خود میکامی بارها اعلام کرده بود که میخواهد بازی ترسناکی بسازد که کمتر روی اکشن  و بیشتر روی بقا تمرکز داشته باشد زیرا از دید او بازی های ترسناک سالهای اخیر خیلی اکشن شده اند.

 

به گفته او عناصر مورد نیاز برای ساخت یک  بازی  سبک وحشت /بقا ،محیط های ترسناک –حس تنهایی-مهمات کم ولی اسلحه های خوب و قابل اتکا-شخصیت های پیچیده  ولی کم حرف ،تحت فشار گذاشتن بازیباز، و حضور دشمنانی تقریبا شکت ناپذیر که حتی بعضی مواقع بازیباز را مجبور به فرار یا مخفی شدن میکنند ،از المان های مهم ساختن یک بازی خوب در این ژانر هستند و درواقع همین جمله ها  یک کلاس درس کامل برای ساختن عناوینی شبیه Resident 4 است.

 

v0xv8zh9u7qkx88n3gc4.jpg

 

فرار و سکانس های تعلیق گونه لازمه ساخت بازی این سبک هستند

 

خوب این بازی قرار است یک تجربه وحشت /بقای ناب باشد باید دید تیم تانگو  و شینجی تا الان که کمتر از 15 روز تا عرضه بازی باقی مانده چه کرده اند.میکامی اعتقاد دارد دنباله سازی یک مشکل بزرگ برای سبک هراس است .او معتقد است در بازی جدید همه چیز از نو ایجاد شده ولی اینقدر بازی در این سبک ساخته شده که دیگر خلق نوآوری واقعا سخت است."با ساخت نسخه جدیدی از یک بازی شما مجبورید دشمنان و سلاح های تازه هم به محیط اضافه کنید خوب همین باعث میشود که شما میزان اکشن را دربازی جدید بالاتر ببرید و در نتیجه از المان های وحشت /هراس کم کنید"این چیزی است که شینجی اعتقاد دارد البته خود ما هم چنین چیزی را را در سری بازی های Dead space تجربه کردیم-نسخه یک از همه نسخه ها ترسناک تر بود ولی هرچه جلوتر رفتیم اکشن تر شد تاجایی که در نسخه 3 co-op شوتر داشتیم!برای همین میکامی یک پروژه جدید را شروع کرد تا همه چیز ناشناخته باشد و احساس هراس هم در دل داستان بیداد کند.میکامی میگوید برای او جالب است که دیگران را با آثارش بترساند و اعتقاد دارد با همین ترس هاست که ریشه های سبک survivial Horror زنده خواهد ماند.او میگوید میخواهیم ترس را بار دیگر در دنیای مجازی تجربه کنیم و با تجربه بر ترس مخوف بازی ،احساس شیرین پیروزی را چند برابر ارزشمند تر جلوه دهیم.

 

چه نوع  هراسی در دل بازی نهفته است؟

 

آنچه نهان است......

اگر کسی بتواند باز هم به ریشه سبک برگردد آن شخصی هیچ کسی نیست جز خالقش که سری رزیدنت اویل را برای کپکام ساخت .سری رزیدنت برای اولین بار توانست فرمول هراس را در باز یها پایگذاری کند.مکتب کلاس قدیمی هراس که همه مان در رزیدنت و سایلنت هیل  و یا  در تنها د رتاریکی تجربه کردیم-صحنه های هراسناک و یا سکانس های فرار از دست مخلوقات غیرقابل شکست دادن  و یا لحظاتی که برای جانمان به سختی میجنگیدیم.خوب بعد ها سبکی را به نام ماشه کشی تجربه کردیم !!این نام را خودم برای این سبک گذاشته  ام مثل ترسی که در بازی Doom III بود و شما حتی برای لحظه ای نمیتوانسیتد فکر کنید و فقط کشیدن ماشه یا همان فشردن کلیک چپ موس راهکار گذر از درون گرفتاری بود!در حالی که درسری رزیدنت یا سایلنت هیل ما فقط و فقط باید میزان مهمات و تعداد بسته های سلامتی را میشمردیم چون تنها موضوع مهم بقا بود بله بقا .سبک هراس در بازی های جدید شامل صحنه های سریع و پخ کردن های ناگهانی  و نگه داشتن  موبایل یا دوربین دید شب برای دیدن چیزی است که شما را بترساند ولی در سبک کلاسیک ترس آرام آرام رخنه میکرد موسیقی همچون رودخانه ای آرام و گاهی خروشان بر روانتان جاری بود و و صدای باز شدن در ها هم حتی هراسناک جلوه میکرد.انگار که دیگر بازی واقعی سبک survival horro نداریم! واقع فکرش را که بکنید متوجه خواهید شد .برای کسانی که زمانی با سایلنت هیل و رزیدنت اویل  حسابی روزگار میگذراندند دیگر بازی های امروزه آن تجربه را نمی توانند ایجاد کنند.بعد از اویل 4 که نمونه نادری در سبک هم هراسناک هم اکشن بود و در واقع بازی های کمی هستند که بتوانند همزمان شما را بترسانند هم به فکر فرو ببرند هم اکشن نفس گیرشان عالی باشد ،رزیدنت 4 یک شاهکار به تمام معنی است و خوشبختانه نسخه ریمستر شده آخری که برای Pc عرضه شد یک نسخه خوب و کامل و بدون مشکل بود تا کسانی که در زمان عرضه بازی 10 سال پیش آنرا نمیتوانستند تجربه کنند اکنون مزه بازی survival horror  را بچشند.آخرین کار شینجی روی سری اویل همین نسخه 4 بود –این سری با نسخه6 عملا رو به نابودی رفته و شاید همین Resident Evil  Revelation نسخه یک که عرضه شد و نسخه 2 آن تا ماهی دیگر عرضه میشود بتوانند نام رزیدنت اویل را زنده نگه دارند –در آخر مقاله یا د ربخش دیگری از همین تاپیک کمی درباره آنها نیز بحث خواهیم کرد چون به اعتقاد من بهترین اویل های ساخته شده این چند سال  هستند که خیلی ها از حضورشان غافل ماندند زیرا نسخه یک Resident Evil  Revelation بازسازی نسخه نینتندو 3DS بود خیلی ها جدی اش نگرفتند در حالی  که نسخه Pc ان عالی بود و واقعا به ریشه ها برگشته بود.

 

 

76k94cp6gxmqx8pwpoou.jpg

 

 

 

Resident Evil 4

 

قهرمان محبوب اویل 4 ،یعنی لئون کندی ویژگی های اشتراکی زیادی با سباستئن در شیطان درون دارد.هردو در شرایط سخت میدانند چگونه از خود دفاع کنند  و هردو ناگهان با نیرویی مخوف وشیطانی روبرو میشوند .هر دو چاقو حمل میکنند که می تواند برای آسیب زدن به دشمنان و یا شکستن جعبه ها از آن استفاده  کرد.در اویل 4 هدف گیری دقیق کمی وقت گیر بود ولی هد شات کردن راهی برای کاهش مصرف مهمات بشمار میرفت  که خود راهی برای بقا بود البته هدف گیری و شلیک برای سباستین خیلی روان تر است و انیمیشن های مدرن سیستم حرکتی بازی را دگرگون کرده اند و در اینجاسیستم حرکتی لئون را نداریم.حتی بعضی از صحنه های اسکریپت شده  بازی شیطان درون شباهت زیادی به اویل 4 دارند ،مثل مواقعی که سباسیتن وارد یک محیط میشود و کمی اوضاع عادی ولی ذات محیط عجیب است و بعد ناگهان همه  چیز خراب میشود و دشمنان از زمین و زمان روی سر قهرمان خراب میشوند –روستای اول اویل 4 را درنظر بگیرید-دشمنان در هر دو بازی زیادند و متنوع و راهکار های شکست شان کاملا متفاوت-

 

Resident evil remake   نسخه  گیم کیوب-

 

دقت کنید که همین رزیدنت اویل یکی که در حال بازسازی برای کنسول های نسل جدید  و و Pc است و ماه آینده عرضه میشود  در واقع خود بازسازی نسخه بازسازی شده گیم کیوبی است که از روی نسخه اصلی ps1 ایجاد شده است درواقع اول نسخه ps1 را داشتیم بعد سال 2003 برای کنسول نینتندو بازسازی شد و همین نسخه باز سازی شده برای گیم کیوب هم توسط شبیه ساز دلفین نینتندو روی pc  اجرا میشد و برای همین کپکام تصمیم گرفت که چرا کاربران با شبیه ساز و به شکل غیر قانونی بازی کنند چرا خود شرکت نسخه ای مخصوص Pc ایجاد نکند؟برای همین نسخه یک بازی  هم ریمستر شده و با کیفیتی خوب و پشتیبانی از سیستم عامل های جدید و کنترلر 360 و ایکس وان و تنظیمات گرافیکی و درایور های جدید بزودی عرضه خواهد شد که در این تاپیک به معرفی اش پرداختیم.مخفی شدن و خارج از دید بودن و ماندن خارج از درگیری یکی از راه های بقا در بازی های این ژانر است که در بازی شیطان درون شاهدش هستیم  -تعداد کم کبریت  راهی است که شما را برای نابودی فقط دشمنان درون مسیرتان محدود میکند زیرا سوزاندن بعد از کشتن تنها راه نابودی کامل این مخلوقات است.الگوی برگشت بعضی از مخلوقات در بعضی از محیط ها به سبک رزیدنت اویل ریمیک نسخه گیم کیوب هم روشی است برای خالی نشدن بیش از حد محیط ها –بنابراین اگر محیطی را از دشمن خالی کردید و بعد برای حل معمایی و یا گذر از آن منطقه به انجا برگشتید باید حواستان باشد زیرا ممکن است بازهم با مخلوقاتی روبرو شوید.بعضی  از مخلوقات بازی به نام Crimson Heads خیلی خطرناکند و اگر یکبار شکستشان دادید ولی آنها را نسوزاندید و باز بلند شدند اینبار قوی تر خواهند بود و شکست دادنشان سخت تر است .

 

بازی Out last

 

فرار کردن ازدشمنان هم خود راهی است-سباستین میتواند زیر تخت ها یا زیر میزها و درون کمد ها مخفی شود  تا دشمنان بگذرند و محیط کمی امن  شود و این متد در بازی خوب سبک بقا یعنی Outlast به خوبی به کار رفته بود-سباستین میتواند ازمخفی گاهش محیط بیرون را با گوشه چشمی نگاه کند و مواظب حرکات دشمن بودن در بازی خیلی مهم است زیرا حرکت سریع و وارد شدن ناگهانی به محیط مساوی است با گیر کردن بین چندین دشمن وحشی و مرگ.

 

ydtyqvymljyodgxkpms.jpg

 

در Outlast دشمنان بیشتر شما را از مخفی گاهها پیدا میکردند در حالیکه در شیطان درون این موضع کمی بخشیدنی تر است و کمتر د رمخفی گاهها پیدا میشوید.

 

اتمسفر تاریک بازی شیطان درون عالی است و کافی است نگاهی به دموی نمایشگاه E3 امسال بی اندازید تا محیط ورودی  ویلای بزرگ را از بعد بصری خیره کننده و هراسناک بیابید.دموی امسال نمایشگاه شباهت زیادی به یک بای ریبوت کننده ژانر هراس داشت .دمو از درون یک حیاط تاریک و و مه الود که از طراحی هنری خیره کننده ایی بهره میبرد شروع شد  که خود سرما را زیر پوست بازیباز تزریق میکرد و نور چراغ دستی سباسیتن در دل تاریکی سوسوزنان گاه گرد زرد رنگی برمحیط میپاشید تا با خیال راحت آماده نابودی وزوال باشیم !–همین جا یک حق انتخاب داشتیم:

به سمت درختی که در زیرش آتشی برپا برویم تا ببنیم چه خبر است و چه جوایزی برای ما آنجا نهفته است البته آن چهار Undead وحشی را هم باید از پا در میاوردیم –یا نه !از سایه ها استفاده  کرده  و  به آرامی وارد عمارت میشدیم.چند تا تیر در اینجا  اضافه تر برای مان میماند تا مرهمی باشد بر وجود خسته مان در نبرد با هیولاهای کابوس وار و  خون آلود بازی-

 

خوب دمو راه مخفی کاری را پیمود و بعد وارد کابینی شد در گوشه عمارت- و در همان جا صدایی از داخل آن به گوش می رسید.به آرامی شخصیت شروع به گشتن کمد ها و کشو ها برای لوازم کرد تا شاید چیز بدرد بخوری پیدا کند و از یک اتاق ترسناک به درون اتاقی دیگر میرفت ولی وقتی شخصیت به سمت زیرمین رفت منبع صدای هراسناک را پیداکرد .ناگهان پله ها شروع به ناپدید شدن کردند و و ناگهان به یک راهروی صاف و بزرگ تبدیل شدند که  جسم شبح گونه ایی در انتهایش ظاهر شد و گویی قصد شکار سباستین را داشت –شخصیت شروع به دویدن کرد و ناگهان کف محیط راهرو تماما خون شد و انگاردر رودخانه ای از خون راه میرفتیم! یاد صحنه یورش خون بدرون ساختمان عمارت هتل اورلوک در شاهکار کوبریک –درخشان یا درخشش به خیر!!ناگهان سباستین به هوش آمد و خود را در محیطی شبیه مجراهای فاضلاب گونه جست-

محیط های بازی شیطان درون فوق العاده هستند و همین که در یک محیط احساس ارامش و یا امنیت را یافتید کافی است یک چشم بهم زدن محیط را برای شما تبدیل به جهنمی کابوس وار کند.کافی است مهماتان کم باشد و ناگهان از طریق پرتالی بدرون شهر جهنمی مرگ زده بازی بروید –زیرا در آن شهر خرابه که بی شباهت به روستای نفرین شده  اویل 4 هم نیست  فقط و فقط دشمنان مخوف و نامیرا در انتظارتان هستند –تله های مرگ بار و تارهای نامرئی عنکبوت های شکارچی نیز جزیی از روش های شکار شما هستند  که ممکن است در دل تاریکی یا گوشه های دیوار ناگهان عنکبوت های غول پیکری شما را شکار کنند.تله های زیادی در محیط هستند که  باید خیلی مراقب باشید تا به آرامی خنثی یشان بکنید و بتوانید از اجزا تله ها برای خود مهمات و چیز های دیگر بسازید.

 

لارا بانوی خونین نیز یکی دیگر از دشمنان هراسناک بازی است –زنی شبیه عنکبوت که ناگهان از حوزچه های خون  بالا میاید و حمله میکند و بسیار وحشتناک است –درواقع گاهی شما بی اعتنا یک حوزچه خون میبینید و از کنارش میگذرید در حالی که لارا در داخل آن د رکمین است و جالب اینجاست که کف اکثر محیط های بازی پر است از خون -!! پس مراقب باشید.

 

nlulku0dzjx2rnf2f640.jpg

 

باکس من با مرد کله جعبه ای نیز آدم را یاد کله هرمی های هراسناک سایلنت هیل میاندازد و ملاقات با او هم نتیجه خوش آیندی نخواهد داشت.

 

bgqy799k1o4clt3cd.jpg

 

موتور گرافیکی  بازی نسخه بهینه شده ایی از ID TECH 5  است موتور بازی هایی چون RAGE و WOLF 2014 -این نسخه ویژه از نورپردازی ولومتریک سنگین و افکت های خاص که برای این بازی در موتور گنجانده شده است بهره میبرد و بافت های بکار رفته هم خیلی خوب به نظر میرسند.سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی هم به شرح زیر اعلام شده است :

 

eu5z277nmw74rj97k0iw.png

 

 

 

 

 

در مرحله عمارت نیز شبح ruvik باز هم ظاهر میشود که به گفته کارگردان این مخلوق کاملا نامیرا است و هر وقت ظاهر شد فقط فرار راه نجات است و اگر شما هم مثل بازیکن دمو در نمایشگاه e3 به سمتش شلیک کنید شبح مرگبار به سرعت به سمت شما تلپورت میشود و شما را با یک ضربه میکشد.فرار از دست رویک تنها راه مبارزه با آن است ضمنا شما نمیتوانید از دستش مخفی شوید زیرا شما را پیدا خواهد کرد.

 

68csdp6uyfznflv2ap72.png

 

 

 

 شینجی میکامی :

bvovweuoqza3pifh26bn.jpg

 

 

شینجی 49 ساله در سال 90 به کپکام پیوست و روی پروژه های بزرگی چون رزیدنت اویل  و داینو کرایسس کار کرد.از 1994 تا 1999 مهمترین بازی های شرکت کپکام را برایشان ساخت یا خود کارگردانی کرد یا ناظر فنی بود و یا تهیه کننده اجرایی-دقت و وسواس او در ساخت بازی شهره خاص و عام است -اینقدر سخت گیری در ساخت بازی شیطان درون به کار رفته است که کارمندانش از دوران ساخت بازی با نام کابوسی شیرین یاد میبرند!سال 2002 تا 2004 رزیدنت اویل 4 را ساخت   بعد از فروش  خیره کننده و دریافت نقد های مثبت  بینهایت! از کپکام جدا شده و در حال حاضر هم استودیو خود را در زیر مجموعه بتسزدا داردواسم استودیوی او Tango games است.

 

حرف درباره بازی زیاد است ولی نمیخواهم بیشتر از این بازی را اسپویل کنم! اتمسفر عالی درکنار مبارزات خوفناک و نفس گیر و سیستم مخفی کاری هیجان انگیز و سیستم مدیریت منابع و دشمنان بیاد ماندنی و .......همه نشانه های یک بازی ترسناک سبک بقای عالی هستند –سکانس فرار از دست نمسیس دشمن مخوف بازی اویل 3 را حتما گیمر ها به یاد دارند-وقتی نمیسس ظاهر میشد چه کلمه ای بر زبان می آورد؟؟و بعد تنها کاری که ما میکردیم رفتن به صفحه لوازم و نگاه انداختن به رنگ آبی عدد میزان مهمات نوشته شده زیر مگنوم 44 بازی بود!!! چون تنها این بود که آن غول را نقش زمین میکرد-این صحنه ها در اویل یک تا 4 زیاد هستند و بی نظیر و همه را شینجی خلق کرده است امیدوارم با شیطان درون موفق باشد و  ما هم یک بازی خوب را درژانر وحشت تجربه کنیم.

 

 

The EVIL Within برای همه کنسول های نسل 7 و 8  و pc  در15 اکتبر 2014 عرضه خواهد شد .

 

رضا قاسمی

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی بود. من اویل ۲ تا ۴ رو بازی کردم، اویل در نسخه های آخر شبیه بازی هایی مثل سایلنت هیل شد و اون جذابیت و هیجان واقعی رو نداشت. یادمه وقتی اویل ۳ رو بازی میکردم هر لحظه استرس مواجه با nemesis رو داشتم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خوب بیدش

ممنون از توضیحات کامل

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بخش معرفی رزیدنت اویل های revelation نسخه یک سال 2012 و نسخه جدید resident evil  revelation 2 که اطلاعات کمی ازش درج کرده رو اینجا اضافه میکنم :

 

-حتما اگر resident evil  revelation  سال 2012 -2013  نسخه pc  را بازی نکرددید حتما تجربه کنید عالی است از هر لحاظ گیم پلی اون چیزی بود که باید رزیدنت اویل 6 میبود -برای همین من الان بیشتر از همه منتظر نسخه 2 revelation  هستم

 

نسخه یک در کنار جیل و کریس بخش هایی داشت که با تعدادی از شخصیت های تازه وارد سری بازی میکرددید البته مراحل بخاطر محدودیت های سخت افزاری 3ds خیلی بزرگ نبودند ولی خود بازی چیزی در حدود 9 تا 10 ساعت اتمامش طول میکشید و انصافا نسخه پورت pc  عالی بود.

 

 

i3unjvrd482mvvvoce1j.jpg

 

عکس پک نسخه یک

 

conq92p1vxrfxlpy69m8.jpg

 

نسخه Pc  عالی ریمستر شده و همهچیز رو بخاطر محدودیت 3ds از اول ساختند

 

e1a32vqtzi1gr4gaakr.jpg

 

مقایسه بین عکس نسخه pc بالا و نینتندو  3ds د رپایین

 

bt6f1sk6vou9gw68v.jpg

 

 

از رزیدنت اویل revelation 2 خیلی مطلب بیرون نیامده بجز دو تا دمو یکی cg یکی گرافیکی و میدونیم که شخصیت اش هم کلر ردفیلد است و چون تیم سازنده همون تیم سازنده نسخه یک است خیلی بهش امید دارم ضمنا نسخه 2 دیگر برای کنسول دستی ساخته نمیشود و با موتور نسخه جدید کپکام برای کنسول های نسل بعدی و Pc ساخته شده و تا ماهی دیگر هم عرضه خواهد شد و این یعنی گرافیک بازی هم بی نظیر خواهد بود./فقط داستان رو در این حد لو دادند  که مثل اینکه کلر ردفیلد رو با ویروسی آلوده میکنند و به جزیره ای دور افتاده میبرند  -خیلی بهش امیدوارم-حتما دموی قسمت دو را بگیرید نگاه کنید وحتما اگر نسخه یک رو بازی نکردید تجربه کنید.

 

mjk7x9yy8oizxh3chx63.png

 

بازگشت کلر !!!

jaa27v5didobdr04iwt.jpg

 

عکس گیم پلی هم از روی مجله گرفته شده است گرافیک بازی رو عالی نشون میده

 

موفق باشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انصافا بازیه outlast خیلی خوب بود!!

خصوصا بازی تو تایم 2 صبح به بعد و هدست استریو.

 

واقعا همونجور که گفته بودن یه تجربه دیگه ای از ترس بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

برای بازی جدید استاد شینجی میکامی دارم لحظه شماری میکنم استاد شینجی میکامی معرفه به پدر بازیهای ترسناک 8-X 8-X 8-X 8-X

 

 

یکی نیست به این کوجیما بگه بابا تو برو متاگیرت را بساز تو را چه به بازیهای ترسناک =))

ویرایش شده توسط SOUL REVER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی بود @};-

واقعا ترس در رزیدنت رو دیگه مثل اون سری های اول نمیشه حس کرد بیشتر اکشن شده تا ترسناک رزیدنت 1.2.3 واقعا عالی بود چون ترس  روحس میکردی .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا هم revelation حس قدیمی اویل های ps1 رو برام زنده کرد(البته نه تماما ولی خیلی بهتر از مسخره هایی چون op.racoon,city :puke:  :puke:  :puke:  :puke:  :puke:  :puke:  :puke:  :puke: و 6 بود که آبروی این سری رو بردن)

 

...........nemsis:stars

ویرایش شده توسط kasra991
لینک به دیدگاه
Share on other sites

داش رضا کم کم دیگه صدام می خواست دربیاد که چرا نقد اینو نمیذاری؟ که گذاشتی دمت گرم  @};-

نقد alien isolation رو هم بذار که بدجوری منتظرشم  :big hug:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

داش رضا کم کم دیگه صدام می خواست دربیاد که چرا نقد اینو نمیذاری؟ که گذاشتی دمت گرم  @};-

نقد alien isolation رو هم بذار که بدجوری منتظرشم  :big hug:

ممنون از شما

alien رو که ماه ها پیش گذاشتم!

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=29115&hl=alien

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از شما

alien رو که ماه ها پیش گذاشتم!

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=29115&hl=alien

آره راس میگی یادم اومد اخه من بدجوری مشتاق این بازی شدم کلی ازش گیم پلی دیدم واقعا با نسخه های قبل فرق کرده و گرافیک عالی به همراه صداهای طرف که از ترس از خودش میده بیرون واقعا به نظرم خیلی خوب میرسه فقط کاش اونطوری که میگن باشه یعنی اکشن نباشه و فقط فرار باشه من عاشق این جور بازیام 

من نسخه ریمیک رزیدنت اویل رو بازی کردم اونم دو بار رو  pc با دلفین خیلی باحال بود اولین باز که با راهنما می رفتم چون دیگه هی گیر میکردم ولی بازی به  شدت دلهره اور بود کاش اصلا همه بازیاس ترسناک اینطوری صحنه شون ایزومتریک باشه یا شخص اول باشن شخص سوم واسه ترسوندن خوب نیس

ولی من رویلیشن رو خوشم نیومد حتی 6 رو بیشتر پسندیدم درسته که ترسناک نبود و لی رویلیشن هم ترسناک نبود بلکه خیلی حوصله بر بود یعنی یه کشتی بود باید هی می رفتی اینور اونور لااقل 6 محیط های زیادی داشت

" الان که کامنتمو تو اون تاپیکتون میبینم می فهمم از اون موقع خیلی فرق کردم  :-? "

ویرایش شده توسط Jang Yi Jin
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

باشه اصل سبک بقا همینه نه اکشن رزیدنت 6-شما در یک کشتی گیر افتادی باید راه خروج پیدا کنی نه از خیابان های منهتن بکشی بری سوار هواپیما بری چین بعد توی کوه های روسیه بجنگی با هیولا ها!!این نمیشه سبک وحشت-رویلیشن را باید یک بار تمام کنی کلی راه مخفی است کلی جایزه است همون اصل رزیدنته اگر یادت باشه رزیدنت اویل 1 2 3 هم یک شهر نه چندان بزرگ بود که شاید صد بار باید از یک جا  عبور میکردی خوب میشه بهش گفت بد؟!دلیل نداره -اون محیط های زیاد 6 ارزش خاصی نداشتن شماببنید رزیدنت 6 از گیم اسپات گرفت 4! ولی رویلیشن گرفته 8.5!! همین بهت چه چیزی نشون میده؟وقتی منتقد حرفه ای میاد این تفاوت نمره رو ایجاد میکنه خودت تا تهش روبخون -رولیشن خیلی قشنگه شاید کسانی که رزیدنت 1 و 2 و3 رو تجربه نکردن چون بهرحال سن ها همه که قد نمیده یک دید دیگری به رزیدنت داشته باشن  مثل اویل 5  به بعد ولی درواقع اصل رزیدنت 1-2-3 بود .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون از این مقاله های عالی و انحصاری که برای سایت تهیه می کنی رضا جان. یکی از اعضای مفید و متفاوت سایت هستی که در زمینه ی گیم می شه چیزهای زیادی ازت آموخت. 

 

حرف دیگه ای نیست جز یک نکته کوچیک : اسم بازی بهتره ترجمه بشه "شیطانِ درون" Within که هم قید هست، هم حرف اضافه، هم اسم و هم صفت اینجا دلالت به درون یا دنیای درون داره. دلیل استفاده از این واژه در تیترهای نامی، حس تفکر درونی هست که در انسان ایجاد می کنه. احساس اینکه مسیح و اهریمن حقیقی چیزی جز دنیای درونی ما نیست و آنچه بشر بهشت و جهنم، سعادتِ ابدی یا عذاب پایدار می نامه دنیایست که با کلام، رفتار، نگرش و در نهایت شخصیتی که از خودش می سازه شکل می ده. این بازی هم با انتخاب این اسم عالی گیمر رو به تفکر نسبت به دنیای درونی خودش دعوت می کنه. البته بعضی از بازی ها مثل Bioshock Infinite و Spec Ops : The Line آنچنان گیمر رو به فکر فرو می برن در انتهای بازی که فراتر از یک بازی کامپیوتری بی نظیر به یک اثر هنری بی نظیر تبدیل می شن به برکت خط داستان انحصاری و نحوه ی بیان معرکه ای که ارائه کردن. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

باشه اصل سبک بقا همینه نه اکشن رزیدنت 6-شما در یک کشتی گیر افتادی باید راه خروج پیدا کنی نه از خیابان های منهتن بکشی بری سوار هواپیما بری چین بعد توی کوه های روسیه بجنگی با هیولا ها!!این نمیشه سبک وحشت-رویلیشن را باید یک بار تمام کنی کلی راه مخفی است کلی جایزه است همون اصل رزیدنته اگر یادت باشه رزیدنت اویل 1 2 3 هم یک شهر نه چندان بزرگ بود که شاید صد بار باید از یک جا  عبور میکردی خوب میشه بهش گفت بد؟!دلیل نداره -اون محیط های زیاد 6 ارزش خاصی نداشتن شماببنید رزیدنت 6 از گیم اسپات گرفت 4! ولی رویلیشن گرفته 8.5!! همین بهت چه چیزی نشون میده؟وقتی منتقد حرفه ای میاد این تفاوت نمره رو ایجاد میکنه خودت تا تهش روبخون -رولیشن خیلی قشنگه شاید کسانی که رزیدنت 1 و 2 و3 رو تجربه نکردن چون بهرحال سن ها همه که قد نمیده یک دید دیگری به رزیدنت داشته باشن  مثل اویل 5  به بعد ولی درواقع اصل رزیدنت 1-2-3 بود .

بله قبول دارم 1 و 2 و3 و زیرو خیلی جذاب بودن من تو 3 بار اول ساعت ها می گشتم تا راهو پیدا کنم و واسم جذاب بود اما این چندان معمایی نداشت فقط واسه کارای مسخره باس برمی گشتی نمی دونم شاید من اشتباه می کنم ولی رویلیشن رو خیلی اجبارا تمومش کردم ولی 6 رو دو بار تموم کردم هر دو اکشن بودن و از نظر ترس واسم هر دو صفر بودن ولی اکشن لاقل 6 بهتر بود  @};-  بازم نظر شما محترمه 

راستی میگم بازیای دیگه رو هم نقد کنین نسخه جدید اساسین به نظر میاد یه شاهکار جدیدی هس و همچنین middle earth نمراتش شگفت اوره 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من یادمه 5 سال پیش ps2 داشتم عشق اویل 4 بودم وقتی این بازی رو میذاشتم دروغ نگم خدایی میترسیدم موقع بازی  همیشه دوست داشتم یکی کنارم باشه تا بازی کنم

حالا بعد گذشت اون موقع الان  پلتفرم pc اون رو دان کردم البته نسخه HD با حجم 11 گیگ با اینکه تکراری بود برام ولی کلی حال کردم

 

داستان اویل از سری 1 تا 5 اون خوب بود ولی 6 اون واقعا مزخرف و حرفی برای گفتن نداشت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از این مقاله های عالی و انحصاری که برای سایت تهیه می کنی رضا جان. یکی از اعضای مفید و متفاوت سایت هستی که در زمینه ی گیم می شه چیزهای زیادی ازت آموخت. 

 

حرف دیگه ای نیست جز یک نکته کوچیک : اسم بازی بهتره ترجمه بشه "شیطانِ درون" Within که هم قید هست، هم حرف اضافه، هم اسم و هم صفت اینجا دلالت به درون یا دنیای درون داره. دلیل استفاده از این واژه در تیترهای نامی، حس تفکر درونی هست که در انسان ایجاد می کنه. احساس اینکه مسیح و اهریمن حقیقی چیزی جز دنیای درونی ما نیست و آنچه بشر بهشت و جهنم، سعادتِ ابدی یا عذاب پایدار می نامه دنیایست که با کلام، رفتار، نگرش و در نهایت شخصیتی که از خودش می سازه شکل می ده. این بازی هم با انتخاب این اسم عالی گیمر رو به تفکر نسبت به دنیای درونی خودش دعوت می کنه. البته بعضی از بازی ها مثل Bioshock Infinite و Spec Ops : The Line آنچنان گیمر رو به فکر فرو می برن در انتهای بازی که فراتر از یک بازی کامپیوتری بی نظیر به یک اثر هنری بی نظیر تبدیل می شن به برکت خط داستان انحصاری و نحوه ی بیان معرکه ای که ارائه کردن. 

درود

ممنون ولی فکر میکنم شما مطلب رو. نخوندید جون من  اسم تاپیک رو گذاشتم شیطان را بران  یعنی شیطان را از خود دور کن و اشاره به فیلم/شاهکار پولانسکی بچه روزمری داره- در خود متن بیش از 100 بار از واژه شیطان درون به کار رفته !

بهرحال ممنون از توضیحتون

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

ممنون ولی فکر میکنم شما مطلب رو. نخوندید جون من  اسم تاپیک رو گذاشتم شیطان را بران  یعنی شیطان را از خود دور کن و اشاره به فیلم/شاهکار پولانسکی بچه روزمری داره- در خود متن بیش از 100 بار از واژه شیطان درون به کار رفته !

بهرحال ممنون از توضیحتون

 

رضا جان دیشب فقط تونستم اول و آخر پستت رو بخونم و چون تو نقد های قبلی که ازت خوندم تیترهای انتخابیت اشاره مستقیم به عناوین بازی داشتن فکر کردم چنین ترجمه ای انتخاب شده. حق با شماست و ممنون از توضیحت عزیز. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

رضا جان دیشب فقط تونستم اول و آخر پستت رو بخونم و چون تو نقد های قبلی که ازت خوندم تیترهای انتخابیت اشاره مستقیم به عناوین بازی داشتن فکر کردم چنین ترجمه ای انتخاب شده. حق با شماست و ممنون از توضیحت عزیز. 

ممنون از تو دوست عزیز وگرامی

 

موفق باشی 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود دوستانی که خواسته بودندبازی سایه موردور رو بررسی کنیم اینم هم لینک

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?showtopic=33769

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...
  • کاربر ویژه

نسخه pc رو میشه از طریق فرمان کنسولی اوراید کرد به 60 فریم ولی تسم سازنده پشنهاد میده که اینکار انجام نشه  ضمناRatio بازی ور میشه از 2:35:1 تغییر داد و او ن بارهای سیاه سینمایی  رو حذف کرد منتها از طریق  فرمان کنسولی نه از طریق آپشن توی بازی! که اونهم پیشنهاد نمیشه چون بازی فول اسکرین با 60 فریم به نظر میاد خیلی اپتیمایز نیست!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

 کمتراز 48ساعت دیگه تا عرضه بازی مونده و کلی دمو و تریلر جدید آمده برای بازی -خود بازی خیلی امیدوار کننده است امیدوارم بالاخره یک عنوان خوب  در این سبک که بعد از Dead space 3 دیگه چیزی درست حسابی عرضه نشد هرچند Resident evil revelation هم عالی بود-منتظرم و قطعا یک بررسی کامل و نقد براش خواهم زد چه خوب چه بد !البته امیدواریم خوب باشه!

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...