رفتن به مطلب

Recommended Posts

هر دو سوکت LGA2011 و LGA2011-3 دارای جایگاه های سوراخ همسان و ابعاد مشابه هستند. از نظر قدرت دمایی نیز قوی ترین پردازنده ی سوکت جدید 2011-3، پردازنده ی Core i7 5960X می باشد که قدرتی معادل 140W دارد، بنابراین کولر های موجود برای LGA2011 هم از لحاظ سوراخ های نصب بر روی مادربرد و هم از نظر توانایی دفع گرمای تولید شده ی پردازنده کاملا" با سوکت LGA2011-3 سازگار می باشند.


 


ddh5javve9e7e3sdwqv2.jpg


 


اما یک تفاوت بین این دو وجود دارد و آن ارتفاع است. سوکت 2011-3 مجموعا" حدود 0.5 میلیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به سوکت 2011 قدیم دارد. می توان گفت مکانیزم نصب اکثر کولر ها می تواند این اختلاف ارتفاع را پوشش دهد. تقریبا" تمام کولرهایی که مکانیزم نصب آنها شامل پیچ های فنری است تا کولر بر روی پایه های خود محکم بایستد همه می توانند بدون مشکل برای سوکت 2011-3 نیز استفاده شوند.


 


m08gl4gw6fqrnpphdr3b.jpg


 


اما کولر هایی که از مکانیزم کلیپس فلزی برای نصب استفاده می کنند، ممکن است فشار بیش از حدی را به پیکر سوکت وارد کنند و یا حتی آن را دفورم و دچار مشکل کنند. از این لحاظ کولر های سازگار با سوکت 2011 که مکانیزم نصب غیر فنری دارند و به صورت فشاری (دفعی) روی سوکت قفل می شوند، با سوکت جدید 2011-3 سازگار نیستند.


 


بنابراین در پاسخ به سوال آیا کولر های LGA2011 با سوکت جدید LGA2011-3 سازگار هستند یا خیر، نمی توان جواب سر راستی داد. برای اطمینان از این موضوع، یا به سایت سازنده ی کولر خود مراجعه کنید و یا اگر هنگام نصب کولر بر روی سوکت 2011-3 احساس کردید فشار بیش از حدی برای نصب آن دارید وارد میکنید، دست نگه دارید و حتما" کولر خود را یا یک کولر سازگار با 2011-3 عوض کنید.


 


منبع: frostytech


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN ABISHI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون بابت خبر.

وای حالا خودمونیم کسی که انقدر بول بردازنده بده بول برا کولر نمیده؟ :wacko:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...