رفتن به مطلب

برندگان اولین دوره مسابقات سخت افزار مایکروسافت رو شما انتخاب کنید


Recommended Posts

درود دوستان

همیشه تصمیم گیری بر انتخاب بهترینها سخته از اینرو ما مقاله هایی که مورد قبول بودن رو انتخاب کردیم و اینجا بر طبق شماره میگذاریم بدون اینکه اسم فرستنده رو اعلام کنیم و شما بر طبق شماره مقاله برای من پیغام خصوصی کنید .

مهم نیست که مقاله طولانی یا کوتاه باشه لطفا به بهترین مقاله رای بدید

موضوع مسابقه این بود

به دو مقاله و نوشته در مورد محصولات سخت افزاری و لوازم جانبی مایکروسافت و مقدمه ای از این شرکت در این زمینه جوائزی به انتخاب خود برندگان داده میشود .

در ضمن کسانی که رای به مقالات میدن به قید قرعه به یک نفر یک عدد flash 4GB kingmax جائزه داده خواهد شد .

تا روز 18/10/1388 رایتون رو برام پیغام خصوصی کنید یعنی تا جمعه

منتظرم دوستان

مقاله 1

ورود مایکروسافت به عرصه ی سخت افزار و استفاده از صنعت نرم افزار به عنوان سکوی پرش به این عرصه

مایکروسافت یک کمپانی چند ملیتی تکنولوژی های کامپیوتری است که در زمینه ی ساخت و صدور مجوز نرم افزارها فعالیت میکند و از تعداد کثیری از محصولات نرم افزاری برای کامپیوتر ها پشتیبانی میکند. مایکرو سافت کارش را از شهر ردموند واقع در واشنگتن آمریکا شروع کرد. که سودمند ترین پروژه هایش تا کنون پروژه های سیستم عامل های ویندوز و مجموعه برنامه های آفیس بوده اند. کمپانی اولین بار در سال 1975 پا به این عرصه گذاشت به منظور تهیه و فروش زبان برنامه نویسی بیسیک برای میکرو کامپیوتر آلتیر 8800 بر پایه ی سی پی یو ی اینتل 8080 که اولین میکرو کامپیوتر بود که در سال 1975 به جهانیان عرضه شد و محبوبیت کثیری بدست آورد. و بعد از آن در اواسط سال 1980 میلادی با سیستم عامل داس توانست حکمفرمایی خود را بر بخش سیستم عامل های کامپیوتر های خانگی شروع کند.یکی از مفسرا ن مایکرو سافت گفت هدف اصلی مایکروسافت این بود: یک کامپیوتر روی هر میز در هر خانه ای برنامه ای از مایکروسافت را در حال اجرا داشته باشد.مایکرو سافت در پی ورود به سایر بازارها و تثبیت کمپانی خود بود بنابر این دست به کار شد و حاصل کارش شبکه ی تلویزیونی ام اس ان بی سی و پرتال اینترنتی ام اس ان و دایره المعارف مولتی مدیای انکارتا شد. همچنین در زمینه ی سخت افزار شروع به تولید سخت افزار های جانبی کامپیوتر از قبیل موس و کیبورد کامپیوتر کرد و همچنین تولید ایکس باکس در زمینه ی تفریحات خانگی.و انواع و اقسام محصولات دیگر.

اولین اقدام مایکروسافت برای ورود به عرصه ی سخت افزار:

در حالی که تکنولوژی میکرو کامپیوتر ها بسرعت در حال گسترش بود با معرفی هر تکنولوژی جدیدی نامی از مایکروسافت در آن تکنولوژی مشاهده میشد برای تولید یک زبان کامپیوتری. در اولین حرکات مایکروسافت نسخه هایی از زبان های برنامه نویسی بیسیک (يک زبان برنامه نويسى ساده از نظر آموزش و بکارگيرى و داراى فهرست کوچکى از دستورات و قالبهاى ساده که اولین بار توسط جان جی کمنی و توماس ای کرتز در دانشگاه دارت موت در اواسط دهه ی 60 میلادی تهیه شد) و فورتران (يک زبان سطح بالا براى انجام محاسبات رياضى علمى و مهندسى که اولین بار توسط جان باکوس و مابقی تیمش در کمپانی مطرح آی بی ام در سال 1957 به منظور انجام محاسبات پیچیده ی عددی تهیه شد) را برای چیپ جدید 16 بیتی اینتل تهیه کرد.و همچنین یک سافت کارت برای دومین نسل از کامپیوتر های شخصی اپل موسوم به اپل 2 که اولین بار در نمایشگاه وست کاست کامپیوتر در سال 1977 معرفی شدند که جزو پر فروشترین میکرو کامپیوتر ها در زمان خود بودند که برای اولین بار توانسته بودند ازسی پی ام(نخستین نسل سیستم عامل ها برای کامپیوتر های شخصی که بعد از آن شاهد ظهور سیستم عامل داس بودیم)و زبان برنامه نویسی بیسیک تهیه شده توسط مایکروسافت بهره ببرند.بدین ترتیب جهش موفقیت آمیز مایکروسافت بسوی صنعت سخت افزار کامپیوتر صورت گرفت.که در واقع این جهش را مایکرو سافت مدیون پروژه های موفق نرم افزاری خودش بود و بواسطه ی نرم افزار توانست وارد سخت افزار بشود.

در حال حاضر مایکروسافت محصولات متنوعی در زمینه ی سخت افزار تولید میکند انواع موس های کامپیوتر با کاربری های خاص و عام ، انواع کیبورد های حرفه ای که گاها خود استاندارد های جدیدی برای این صنعت به ارمغان آورده اند. سخت افزار های جانبی نت بوک ها مانند پد های کولر دار و از این قبیل و در زمینه محصولات مولتی مدیا هدفون های اچ دی و وب کم های اچ دی و همچنین انواعی از محصولات متنوع در حوزه ی پرزنتیشن الکترونیک مانند دستگاه های با خاصیت سفارشی سازی برای کنترل کنفرانس ها و ویدیو پروژکشن ها. حضوری گسترده در صنعت تفریحات و سرگرمی با محصول پر طرفدار ایکس باکس که شاهد موفقیت های روز افزونی بوده است تا جایی که مایکروسافت را به سمت داشتن کنسول پرتابل نیز سوق داده است.و در آخر ام پی فور های کیفیت اچ دی این شرکت.و انواعی از محصولات متنوع در حیطه ی شبکه و اینترنت. در حال حاضر در اکثر بازار های مطرح جهانی که مورد توجه کاربران میباشند نامی از مایکروسافت دیده میشود که نشان از حضور موفق این کمپانی دارد.

مقاله 2

مايكروسافت در سال 1982 با طراحي موس به جمع توليد كنندگان سخت افزار پيوست تا مردم از الين فناوري جديد اين كمپاني كمك كنند هدف مايكروسافت از توليد سخت افزار كمك بهار به مردم در استفاده بهتر از سخت افزار و همچنين سازگاري سخت افزارها با نرم افزارهاي متيكروسافت باشد .

در ريع قرن سخت افزارهاي مايكروسافت برجسته شد كه باعث شد انقلابي در طراحي دستگاههاي جانبي به وجد ايد كه باعث كارايي و راحتي ان شد و مورد استقبال كاربران قرار گرفت .

ميكروسافت در نتيجه توليد موس حرفه اي به نام چشم سبز (GREEN EYED) بود كه مورد توجه كاربران قرار گرفت و بواسطه اين توليدات در عرصه هاي ديگري شروع به توليد كرد از جمله انها مي توان به وب كم ، كيبورد ، سيستمهاي ارتياطي

، وايرلس براي دسكتاپ و..... مي توان اشاره كرد همان طور كه گفته شد هدف اصلي مايكروسافت از توايد سخت افزار سازگاري آنها با توليدان نرم افزاري مايكروسافت از جمله ويندوز مي باشد.

مقاله 3

● مقدمه

phpaaij4pgut0vxojrvk.jpg

شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation) بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا دارای فروشی بیش از دهها میلیارد دلار و حدود 60000کارمند در بیش از 90 کشور است. پایگاه اصلی مایکروسافت در ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است. مایکروسافت در زمینه تولید، صدور مجوز، و ارایه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت های گسترده ای دارد. معروف ترین محصولات این شرکت سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آفیس هستند که هر دو به موفقیت گسترده ای در میان کاربران رایانه دست یافتند. از دیگر محصولات این شرکت می توان به کنسول های بازی XBOX 360وXbox اشاره کرد

.مایکروسافت با درآمد سالیانه ی ۴۴.۲۸ میلیارد دلار و ۷۶۰۰۰ کارمند در ۱۰۲ کشور به موفقیت بزرگی رسیده است. مایکروسافت در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه ی خدمات نرم افزاری برای وسایل کامپیوتری فعال است.

این شرکت در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن در شهر ردموند ایالت واشنگتن آمریکا تاسیس شد. مایکروسافت از تمام وجوه اعم از نرم افزارها، مدارک و ساپورت ها و کالاها برای تمام فعالیتهای کامپیوتری پیشرفت کرد.

● تاریخچه

9nu77stghzgrhkbvg82x.jpg

تأسیس مایکروسافت (۱۹۷۵تا۱۹۸0)

"Micro-soft" (کوتاه شده کلمات Microcomputer software) در ابتدا توسط بیل گیتس و پل آلن در Albuquerque در نیو مکزیکو سال 1975 ایجاد شد، که فعالیت آنان برای گسترش و فروش basic Interpreters برای Altair 8800 بود. سرانجام این کمپانی توانست حکمفرما تمام سیستم عامل ها شود. واژه مایکروسافت (بدون خط فاصله بین دو جزء مایکرو و سافت) را اولین بار بیل گیتس در نامه ای که نوامبر 1975 به پل آلن نوشت، به کار برد. ایجاد کننده کمپانی، پل آلن در راه برای ملاقات بیل گیتس بود که آن وقت به مجله ای برخورد که حاوی اطلاعاتی در مورد Altair 8800 بود. Altair 8800 اولین microcomputer (کوچکرایانه) بود که وارد عرصه رقابت کامپیوتری شد. چند روزی بعد، بیل گیتس با MITS که سازنده آن میکروکامپیوتر بود تماس گرفت و آنان را از ساخت نرم افزاری که توسط گروهش با Basic نوشته شده بود مطلع ساخت. این نرم افزار برای Altair 8800 نوشته شده بود. جالب اینجا بود که نه بیل گیتس و نه پل آلن تا آن موقع دست هم به Atair 8800 نزده بودند. ولی با این حال، MITS بسیار تمایل به داشتن این برنامه داشت. بعد از هشت هفته، هنگامی که گیتس و آلن به این باور رسیدند که برنامه به پایان رسیده و آماده انتشار هست، آلن به MITS رفت تا سیستم جدید بیسیک را پرده برداری کند. آلن تا حالا Altair به دست هم نگرفته بود، با این حال توانست با موفقیت نرم افزار را ارایه دهد. و همین باعث شد تا MITS برنامه ی آنان را برای Altair platform خریداری کند. بعد از این موفقیت گیتس دانشگاه (هاروارد) را رها کرد و به دنبال بازار رفت و در نهایت کمپانی مایکروسافت را تاسیس کرد.

در سال 1978 مایکروسافت اولین دفتر بین المللی اش را در ژاپن راه انداخت و یک سال بعد هم دفترش را از نیومکزیکو به واشنگتن برد. استیو بالمر، همان موقع به مایکروسافت پیوست و جالب این که با ریاست گیتس جوان بر هیات رییسه هم موافقت کرد.

اولین سیستم عامل مایکروسافت مایکروسافت اولین سیستم عامل خود را در1980 به بازار عرضه کرد. این سیستم عامل، ورژن متفاوتی از یونیکس بود که شرکت با کسب اجازه از ای تی اند تی (AT&T) با عنوان زی نیکس به بازار فرستاد. زی نیکس خیلی فراگیر نبود و در ابتدا فقط توسط نرم افزارسازها مورد استفاده قرار می گرفت. اما نکته قابل توجه این است که این ورژن یونیکس، تبدیل به نخستین ورژن مایکروسافت ورد شد. مایکروسافت ورد (که آن موقع اسمش مولتی تول ورد بود) به خاطر قابلیت نمایش متن های بولد شده در کنار سایر توانایی هایش خیلی زود معروف شد. البته شعار هر چه می بینی، همان را می گیری هم به این امر کمک کرد. کپی های مجانی مایکروسافت ورد به همراه شماره نوامبر 83 مجله پی سی ورلد بین مردم توزیع شد. کاری که برای اولین بار اتفاق می افتاد. اما موفقیت اصلی مایکروسافت، با سیستم عامل داس اتفاق افتاد؛ آن هم فقط یک سال بعد از عرضه مولتی تول ورد به بازار و بعد از این که مذاکرات مایکروسافت با دیجیتال ریسرچ به نتیجه ای نرسید. آی بی ام قراردادی با مایکروسافت بست تا ورژن جدیدی از سیستم عامل سی پی ام را تهیه کند. مایکروسافت برای این کار50هزار دلار به تیم پترسن داد و سیستم عامل سریع و کثیف( QDOS (Quick & Dirty را خرید و با نام پی سی داس به آی بی ام داد . منتها به خاطر قوانین کپی رایت، آی بی ام ناگزیر شد سی پی ام و پی سی داس را با هم به بازار بفرستد. اولی250 دلار و دومی40 دلار.

رابطه نرم افزارها با سخت افزارشرکت مایکروسافت

رابطه نرم افزارهای مایکروسافت نتنها با سخت افزارهای این شرکت با عث حداکثر کارایی میشود بلکه این شرکت با کمپانی های بزرگ ساخت سخت افزار نیز در تعامل میباشد تا کارایی نرم افزارهای خود را با سخت افزارها به نحو مطلوبی بالا ببرد یکی از این شر کت های مهم کمپانی اینتل میباشد

یکی از نرم افزارهای به کار گرفته شده شرکت مایکروسافت در محیط ویندوز یا سیستم عاملDirectX ‏است که کمک زیادی در به نمایش گذاردن تصاویر سه بعدی در رایانه ها میکن

PI‏A يا واسط نرم افزاري ‏DirectX‏ از مجموعه اي از اينترفيس ها تشكيل شده است كه مشخص ميكنند توسعه دهندگان ‏بازي ها و نرم افزارهاي مختلف چگونه بايد با سخت افزار به صحبت بپردازند. نوشتن يك برنامه براي يك ‏API‏ استاندارد بسيار ‏ساده تر از نوشتن و بهينه سازي همان برنامه براي اجرا بر روي سخت افزارهاي خاص است. به منظور هرچه يكپارچه تر كردن ‏سخت افزار و نرم افزار، مايكروسافت يك بازنگري كلي را بر روي ‏DirectX‏ اعمال كرده است. از آنجايي كه اين ‏API‏ در طول ‏زمان حياط ‏Windows Vista‏ به عنوان پايه و اساس توسعه و اجراي هر نرم افزار و يا سخت افزار جديدي مورد استفاده قرار ‏خواهد گرفت، ‏Microsoft‏ سعي كرده است با ارايه برخي از مشخصات پيشرو و كاملا جديد و علاوه بر آن ساده سازي اين ‏API‏ به برنامه نويسان امكان دهد تا با سرعت و سهولت بتوانند با دريافت حداكثر كارايي از سخت افزارهاي ‏PC‏ ،نرم افزارها و ‏بازي هايي با كيفيت و كارايي بالا را طراحي كنند.‏

استفاده وسيع تر از توانايي هاي كارت گرافيكي براي اجراي كاربردهاي مختلف، نياز به اختصاص منابع سيستمي بيشتر از ‏سوي سيستم عامل به آن را دارد سيستم عامل بايد به كاربردها امكان دهد تا بتوانند سخت افزار را به نحو موثرتري به ‏اشتراك بگذارند بزرگترين تغيير در اين زمينه در ‏Windows Vista‏ تكنولوژيي است كه با نام ‏Virtualized Memory‏ و يا حافظه ‏مجازي شناخته مي شود از اين پس كارت گرافيك فضاي حافظه اختصاصي خود را در حافظه سيستم خواهد داشت اين ‏حافظه اختصاصي ميتواند براي ذخيره داده هايي كه داراي اندازه بزرگتر از حافظه محلي كارت گرافيك هستند مورد استفاده ‏قرار گيرد.هم اكنون كارت هاي گرافيكي گران قيمت و سطح بالا معمولا با حافظه هايي به ميزان 256 يا 512 مگابايت عرضه ‏ميشوند اما بازي ها ميتوانند به سادگي تمامي حافظه موجود را براي ذخيره قطعات بسيار بزرگ داده، مانند بافت هاي با ‏وضوح بسيار بالا، مورد استفاده قرار دهند. ‏

كارت هاي ‏گرافيك بايد داراي مجموعه كاملي از مشخصات باشند تا بتوانند تاييديه هاي10 ‏DirectX را بدست آورند البته اين استاندارها ‏به طور كامل با آنچه كه در نسل فعلي كارت هاي گرافيكي شاهد ان هستيم متفاوت نخواهند بود. براي مثال كارت هايي كه از ‏DirectX 9.0c‏ و يا سايه زن هاي نسخه 2 پشتيباني كنند ميتوانند از بسياري از توابع موجود در ‏DirectX 10‎‏ نيز پشتيباني كنند. ‏اما ‏Microsoft‏ مشخصه هاي كاملا دقيقي را اعلام كرده است تا سازندگان مختلف پردازنده هاي گرافيكي مجبور به ساخت ‏سخت افزارهاي سازگار با يكديگر شوند. براي مثال تفاوت هاي موجود در واحد هاي مميز شناور پردازنده هاي گرافيكي ‏مختلف شركت هاي ‏ATI‏ و ‏nVIDIA‏ توسعه دهندگان بازي را براي سازگار كردن موتور بازي با هر دو نوع پردازنده گرافيكي تحت ‏فشار قرار ميداد، اما مشخصه هاي تعريف شده در ‏DirectX 10‎‏ كمك بزرگي به حذف اينگونه ناسازگاري ها در سخت افزارهاي ‏مختلف و در نتيجه كاهش هزينه و زمان توسعه نرم افزار براي كار با آنها خواهد كرد.‏

[/center]

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مقاله 4

کمپانی بزرگ مایکروسافت در سال 1975 توسط bill gates و paul allen در واشنگتن آمریکا تاسیس شد .

مایکروسافت فعالیت های بسیار عالی و گسترده ای در زمینه نرم افزار و و سخت افزار و ساپورت کالاها برای تمامی فعالیت های کامپیوتری دارد و از معروفترین نرم افزارهای آن میتوان به windows اشاره کرد که در همه جای جهان استفاده میشود .

Micro-soft کوتاه شده (microcomputer software) است ..اسم مایکروسافت برای اولین بار در نامه ای که بیل گیتس به آلن نوشته شده بود استفاده شد.

در سال 1978 مایكروسافت اولین دفتر بین المللی خود را در ژاپن به راه انداخت و یك سال بعد هم دفترش را از مكزیكو به واشنگتن برد و مایکروسافت به یک کمپانی بزرگ بین المللی با دفاتر مختلف در چند کشور جهان تبدیل شد و پر فروش ترین محصولات آن در حال حاضر مایکروسافت ویندوز (microsoft windows) و مایکروسافت آفیس (microsoft office) می باشند...

این دو محصول با سهمی حدود ۹۰٪ در سال ۲۰۰۳ برای مایکروسافت آفیس و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای رومیزی پیدا کردند.

مایکروسافت علاوه بر بازار سیستم عامل و نرم‌افزار اداری در زمینه‌های دیگر هم فعالیت می‌کند مانند: شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی «msnbc»، سایت اینترنتی «msn» و دانشنامه چندرسانه‌ای انکارتا. مایکروسافت همچنین در زمینه ساخت سخت افزار رایانه با ساخت محصولاتی مانند موشواره و نیز سرگرمی‌های خانگی از جمله ایکس‌باکس، ایکس‌باکس ۳۶۰، زیون، و «msn tv» فعالیت دارد. مایکروسافت از گذشته تاکنون با استفاده از روش‌های مختلف مانند گروه خبری «usenet» و وب، پشتیبانی از نرم افزارهای خود را همواره ادامه داده‌است ..

مقاله 5

شرکت مايکروسافت در تاريخ چهارم آوريل 1975 در شهر آلبوکرکي (ايالت نيو مکزيکو) امريکا توسط پل آلن و جناب بيل گيتس تاسيس شد. اين شرکت در واقع براي ايجاد و ارتقاع نرم افزارهايي تدارک ديده شده بود که بر بستر سخت افزاري ديگر شرکتها از جمله آي بي ام فعاليت کند. اما از آنجا که موسسان اين شرکت ايده هاي بزرگ براي آن داشتند، باعث ايجاد قسمت سخت افزاري شرکت مايکروسافت در سال 1982 گرديد. شرکت براي گسترش و راحتي استفاده از برنامه واژه پرداز خود؛ اولين وسيله را با عنوان "موشواره" ساخت(1983) و به همراه يک برنامه word (واژه پرداز) عرضه نمود که اين نقطه، شروع ساخت ديگر محصولات سخت افزاري براي استفاده راحت تر از نرم افزارهاي آينده را بهانه گرديد. هم اکنون پس از گذشت نزديک 30 سال از آن زمان؛ مايکروسافت با داشتن بزرگترين نرم افزار مديريتي سيستم (ويندوز) و همينطور کاملترين نرم افزار پردازشي متن (office- word) در حال پيروي از خط مش خود مبني بر ساخت لوازم جانبي براي راحتي و استفاده بهتر از نرم افزارهاي خود است. محصولات جانبي مايکروسافت هم اکنون شامل: صفحه کليد، موشواره،وب‌کم، لايف‌کم(دوربين وبي که داراي ميکروفن داخلي و منبق بر نرم افزار live messenger ميباشد)، سورفيس (surface يک سيستم چندکاربره), پاکت پي‌سي (pocket pc)، xbox360(دستگاه براي بازيهاي ويدئويي)،لايف چت(lifechat هدست ساخت مايکروسافت)، side winder(دسته کنترل براي بازي هاي ويدئويي)، umpc (سيستم قابل حمل بسيار پيشرفته که داراي مشخص هايي از جمله سيستم عامل ويندوز، سيستم بلوتوث و بي سيم و تونر تي وي و ...ميباشد)،فينگرپرينت (کنترل اثر انگشت)، natural keyboard (صفحه کليدي که به دو قسمت مجزا با طراحي منحصر بفرد تقسيم شده که عمل تايپ براي مدت طولاني را با خستگي کمترامکان پذير ميسازد)، zune(دستگاه پخش کننده صوت و تصوير قابل حمل که داراي سيستم wifi و حافظه داخلي بالاست) هستند که مايکروسافت باز هم در حال بروزرساني و اول شدن در اين رقابت جهاني مي باشد.

مقاله 6

پرواز بین پنجره ها با سخت افزاری رویایی

با شروع به کار این شرکت در 4آوریل1975کمتر کسی باور داشت چند جوان بتوانند نگاه انسان را به زندگی تغییر دهند. اما این آرزو در1983با معرفی اولین نسخه ی ویندوز راه خود را به سوی حقیقت گشود.در پی این حرکت ماکروسافت در سال 1983 اولین موس 2 کلیدی(green-eyed)رابه جهان معرفی کند که کاربران هرچه بهتر بتوانند محیط تغییر یافته ویندوز را درک کنند.

حال ماکروسافت بزرگ و مشهور شده بود. نه تنها در نرم افزار بلکه در سخت افزارهایی چون موس و کیبورد اما نکته ای که وجود داشت این بود که موس و کیبوردهای ساخته شده زیبایی و راحتی لازم را نداشتند و نکات سلامت در آنها رعایت نشده بود به همین دلیل ماکروسافت در سال 1993 اولین موس ارگونومیک را راهی بازار کرد و یک سال بعد اولین کیبورد ارگونومیک این شرکت به جهان معرفی شد. به همین دلیل ماکروسافت را می توان یکی از پیشگامان ارگو نومی کامپیوتر دانست.اما سعی ماکروسافت بر این بود که کامپیوتر را در تمام گروه های سنی و در تمام موقعیت ها کاربردی کند به همین دلیل برای آشتی کودکان با این وسیله یک ball point با ظاهری کودکانه را در سال 1995 وارد بازار کردو در پی آن دو سال بعد اولین عروسک با برند ماکروسافت راهی بازار شد. اما در حال حاضر کامپیوتر جزءای از زندگی ما شده است و این شرکت برای بهتر زندگی کردن ما محصولات سخت افزاری زیر را در دستور کاری خود قرار داده:

1-موس و کیبورد

2-محصولات مناسب برای بازی

3-وب کم و هدست

4-وسایل جانبی نوت بوک

5-محصولات مناسب برای ارائه مطلب(presenter)

6-محصولات مدیا سنتر

که در تمام این محصولات سعی شده ارتباط مناسب و شگفت انگیزی بین سخت افزار و نرم افزار بر قرار شود البته اگر می خواهید حس پرواز بین پنجره ها را به دست بیاورید نیاز به سخت افزاری رویایی دارید.پس یک بار این حس را امتحان کنید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مقاله 7

بررسي كنسول XBOX360

تاریخچهٔ شركت مایکروسافت

شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation) بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا دارای فروشی بیش از دهها میلیارد دلار و حدود 60,000 کارمند در بیش از 90 کشور است. پایگاه اصلی مایکروسافت در ردموند در ایالت واشنگتن آمریکا واقع شده است. مایکروسافت در زمینهٔ تولید، صدور مجوز، و ارائهٔ خدمات نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. معروفترین محصولات این شرکت سیستم عامل ویندوز و مایکروسافت آفیس هستند که هر دو به موفقیت گسترده‌ای در میان کاربران رایانه دست یافتند. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به کنسول‌های بازی XBOX 360وXbox اشاره کرد.

این شرکت در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن در شهر ردموند ایالت واشنگتن آمریکا تأسیس شد. مایکروسافت از تمام وجوه اعم از نرم افزارها، مدارک و ساپورت‌ها و کالاها برای تمام فعالیت‌های کامپیوتری پیشرفت کرد.

شركت مايكروسافت بعداز موفققيت چشم گير خود در زمينه نرم افزار به ويژه ويندوز با ارائه كنسول XBOX360 به عرصه سخت افزار وارد شد.

كنسول XBOX 360 در تاريخ 22 نوامبر سال 2005 با قدرت تمام و بدون هيچ رقيبي وارد بازار شد و از آن زمان تاكنون به عنوان كنسولي بي‌رقيب در پردازش بازي‌هاي پيشرفته شناخته مي‌شود. در ابتدا تيم توسعه‌دهنده كنسول‌هاي بازي در شركت مايكروسافت تصميم داشت كنسول XBOX 360 را با نامXenon يا XBOX 2 به بازار معرفي كند، اما شركت مايكروسافت براي اين‌كه طيف اثرگذاري اين محصول را بيشتر براي مردم نمايان كند، نام XBOX 360 را بر آن نهاد. در اين مقاله به بررسي ويژگي هاي اين کنسول قدرتمند خواهيم پرداخت...

این کنسول در دو مدل به بازار عرضه شده است. مدل اول Core هست و مدل دوم Premium. حالا برای شما می گویم که این دو مدل چه فرقهایی دارد:

مدل Premium شامل:

یک عدد کنسول xbox360

یک هارد 20 گیگابایتی

یک دسته بی سیم (Wireless Controller)

یک هدست برای کار در محیط Xbox Live به دسته وصل می شود

کابل انتقال صدا و تصویر که هم شامل Component HD می باشد و هم Composite A/V معمولی (دارای 6 فیش خروجی می باشد)

یک سیم شبکه (Ethernet) برای اتصال به شبکه کامپیوتر

یک ماه اشتراک مجانی Gold در Xbox Live

مدل Core شامل:

یک عدد کنسول xbox360

یک دسته سیم دار (USB)

کابل انتقال صدا و تصویر که فقط Composite A/V می باشد (دارای 3 فیش خروجی می باشد)

به نظر من مدل Premium خیلی بهتر هست چون امکاناتی که این مدل دارد بسیار خوب و به درد بخور هست.

.دسته بازی کنسول Xbox 360 :

كنسول XBOX 360 حداكثر از چهار كنترلر بي‌سيم و سيم‌دار در يك زمان پشتيباني مي‌كند. كنترل‌هايي كه به صورت سيمي به كنسول مرتبط مي‌شوند، به وسيله سه كانكتور جلويي و يك كانكتور پشتي دستگاه به كنسول مرتبط مي‌شوند. همچنين كنسول XBOX 360 از صفحه‌كليدUSB براي اتصال به دستگاه پشتيباني مي‌كند، اما در اين حالت صفحه كليد بيشتر براي وارد كردن اطلاعات و متن كاربرد دارد و نمي‌توان از آن براي اجراي بازي استفاده نمود.

دسته بازي طراحي شده در اين كنسول از لحاظ طراحي شباهت فراواني به دسته بازي نوعS كنسولXBOX دارد. نوع سيم دار اين دسته‌بازي داراي سيمي به طول 74/2 متر است تا كاربر بتواند با فاصله مناسبي از تلويزيون قرار گيرد و به راحتي به انجام‌دادن بازي دلخواه خود بپردازد. قابليت جالبي كه در اين نوع گيم‌پد وجود دارد، هماهنگي آن با تمام دستگاه‌هاي مجهز بهUSB و سيستم عامل ويندوز‌اكس‌پي است كه اين عامل امكان استفاده از آن را روي كامپيوتر امكان‌پذير مي‌سازد.

نوع بي‌سيم اين دسته بازي فاصله نُه متر را با دو باتري AA از نوع NimH پشتيباني مي‌كند كه اين فاصله براي يك دسته بازي بي‌سيم فاصله مناسبي است. شركت مايكروسافت براي آگاهي كاربر از فعال بودن دسته بازي بي‌سيم، قابليت جالبي را در كنسول 360 XBOX تعبيه نموده است. براي اين منظور درصورت اتصال دسته بازي به كنسول XBOX 360 در اطراف دكمه پاور دستگاه چراغي روشن مي‌شود كه به وسيله آن كاربر قادر خواهد بود از ارتباط ميان كنسول و دسته بازي آگاه شود. همچنين در صورت كاهش توان باتري گيم‌پد بي‌سيم، چراغ اطراف پاور به صورت چشمك‌زن به كاربر هشدار خواهد داد.

معرفی امکانات کنسول Xbox 360 :

1- هاردديسك پرتابل : اين دستگاه به يك هاردديسك بيست گيگابايتيSATA مجهز است كه امكان ذخيره‌ بازي، موسيقي و دموهاي بازي را به كاربر مي‌دهد. چهارده گيگابايت از فضاي اين هاردديسك براي كاربر قابل استفاده است؛ زيرا در حدود شش گيگابايت از فضاي اين هاردديسك توسط نرم‌افزار و امكانات جانبي موجود در كنسول استفاده شده است.

-2كارت حافظه : وجود يك كارت حافظه 64‌مگابايتي، امكان انتقال ذخيره بازي را به كاربر مي‌دهد. با وجود اين كارت حافظه، كاربر قادر است پروفايل خود را از كنسولي به كنسول ديگر انتقال دهد و بدون كوچك‌ترين مشكلي، بازي خود را در كنسولي ادامه دهد. بنا به گزارش‌هاي مختلف، قرار است در نيمه چهارم سال 2006 حافظه‌هاي جديدي با ظرفيت 256‌‌مگا‌بايت به بازار عرضه شود كه از سرعت و قابليت‌هاي بالاتري نسبت به اين نوع حافظه‌ها برخوردار است.

-3كارت شبكه بي‌سيم : وجود كارت شبكه بي‌سيم با قابليت‌ پشتيباني از انواع فرمت‌هاي انتقال داده در شبكه، امكان ارتباط كنسول XBOX 360 را با انواع شبكه‌هاي بي‌سيم مهيا مي‌كند. البته اين كارت شبكه به صورت مجزا و با قيمتي حدود نودهزار تومان به فروش مي‌رسد.

-4 گوشي : وجود گوشي به بازيكن امكان مي‌دهد هنگامي كه با ويژگيXBOX Live با ديگر دوستان خود در حال بازي است، همزمان بتواند با آن‌‌ها صحبت كند. گوشي در كنسول XBOX 360 به كانكتوري كه در زير دسته بازي قرار دارد، وصل مي‌شود و اين مسئله امكان استفاده سريع از اين وسيله را فراهم مي‌كند.

-5 كنترل چند رسانه جهاني : اين وسيله در شنيدن موسيقي و پخشDVD كاربرد فراواني دارد. اين كنترل از نسخه اوليه آن كه در كنسول XBOX 360 نسخهPremium وجود داشت، بزرگ‌تر است. و از لحاظ امكانات و قابليت‌ها از نسخه قبلي خود كامل‌تر است و اين مسئله استفاده آن را در كاربردهاي مختلف افزايش مي‌دهد. اين كنترل به وسيله رابط infrared (مادون قرمز) با كنسول XBOX 360 ارتباط برقرار مي‌كند.

-6 شارژر قدرتمند : شركت مايكروسافت يك شارژر پيشرفته را براي شارژ باتري‌هاي موجود در دسته‌هاي بازي بي‌سيم قرار داده است تا كاربر بتواند با استفاده از آن در مدتي كوتاه باتري دسته بازي خود را شارژ كند.

مشخصات فنی:

پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مركزي در كنسول XBOX 360 با نام رسمي Xenon توسط شركت مايكروسافت و Waternoose توسط شركتIBM ناميده مي‌شود. اين پردازنده به صورت سه هسته‌اي و براساس ساختار پردازنده پاور پي‌سي طراحي شده است.

Xenos نام اختصاصي پردازنده گرافيكي كنسول 3600‌XBOX است كه شركت ATi آن را طراحي كرده است. اين پردازنده گرافيكي با نام رمز C1 و گاهي R500 در شركت ATi ناميده مي‌شود. چيپ‌ست Xenos شامل دو ساختار جدا از يكديگر است. اولين قسمت اين چيپ‌ست مربوط به واحد پردازش گرافيكي است كه بيشترين قسمت از فضاي اين چيپ‌ست را اشغال نموده است. قسمت دوم اين چيپ‌ست حافظه سريعي به نام eDRam است كه در سمت چپ واحد پردازش گرافيكي قرار دارد.

در كنار واحد پردازش گرافيكي حافظه ده مگابايتي eDRam وجود دارد كه با سرعت سيصد مگاهرتز فعاليت مي‌كند. اين حافظه همانند واحد پردازش گرافيكي از فناوري نود نانومتري براي طراحي بهره مي‌برد.اين قسمت وظيفه ذخيره اطلاعات كلي مورد نياز براي پردازنده گرافيكي را برعهده دارد. علاوه بر اين، قسمت اطلاعاتي كه در ب

حافظه

كنسول XBOX 360 مجهز به 512 مگابايت حافظه از نوع GDDR3 است كه با فركانس هفتصد مگاهرتز فعاليت مي‌كند. اين حافظه متعلق به شركت سامسونگ است كه قادر به تامين اطلاعات موردنياز پردازنده گرافيكي با حداقل تأخير است.

پهناي باند حافظه:

پهناي باندي كه ميان حافظه موجود درeDRam و واحد Logic (منطقي) وجود دارد حدود 256 گيگابايت در ثانيه است كه ارتباط سريع ميان اين دو واحد را با كمترين تأخير مهيا مي‌كند.

واحد پردازش صوتي

واحد پردازش صوتي در كنسول XBOX 360 از دقت 48‌كيلوهرتز شانزده بيت در هنگام پخش فايل‌هاي صوتي پشتيباني مي‌كند. اين واحد پردازش از نوع 32 بيتي است و در هر ثانيه قادر به پردازش بيش از 256 نوع صداي مختلف است. اين پردازنده صوتي از صداي 5/1كانال براي پردازش صداي بازي‌ها پشتيباني مي‌كند. شركت مايكروسافت اين واحد پردازش صوتي را مجهز به رمزگشايXMA كرده است كه بيشتر براي پردازش فرمتWindows Media Audio Pro به كار مي‌رود.

درايو نوري

درايو نوري اين دستگاه با كنترلرSATA به كنسول متصل مي‌شود و حداكثر از سرعتX21 پشتيباني مي‌كند. اين درايو نوري در دو نوع مختلف براي كنسول XBOX 360 معرفي شده است. نوع اول كه توسط شركت LG و هيتاچي طراحي شده بود كه در هنگام فعاليت باعث ايجاد نويز قابل شنيدن در محيط مي‌شد. اين درايونوري از لرزش و نويز نسبتاً بالايي در هنگام فعاليت برخوردار بود.

نوع دوم اين درايو نوري توسط شركت توشيبا و سامسونگ طراحي شد كه جايگزين درايو قبلي اين كنسول گرديد. اين درايو نوري از كارايي بالاتر و نويز كمتري نسبت به نسخه قبلي برخوردار است. شركت مايكروسافت قرار است يك درايو نوري خارجي با قابليت پشتيباني از فرمتHD-DVD را ارائه نمايد.

هدف از ارائه اين درايو مقابله با فناوريblu-ray شركت سوني است كه به عنوان رقيب اصليHD-DVD شناخته مي‌شود. البته به گفته مدير فني كنسولXBOX در بخش ژاپن شركت مايكروسافت بازي‌هاي 3600‌‌XBOX را روي ديسك‌هاي نوريHD-DVD ارائه نمي‌كند و اين ديسك‌ها براي نمايش فيلم و ذخيره اطلاعات كاربرد خواهد‌‌داشت.

تشخيص مشكلات فني

شركت مايكروسافت براي نمايش اشكالات موجود در سيستم XBOX 360 يك ايده‌اي جالب را به كار برده است. در اين حالت اطراف چراغ سبز پاور يك نور قرمز روشن مي شود كه به وسيله آن مي‌توان به تعدادي از مشكلات موجود در كنسول XBOX 360 پي برد..

مقاله 8

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5f/Microsoft_wordmark.svg/250px-Microsoft_wordmark.svg.png

Microsoft، آری همان غول نرم افزاری جهان که همگان بی شک با محصولات این کمپانی چند ملیتی آشنا هستید. مایکروسافت در سال 1975 توسط بیل گیتس تاسیس شد. او ابتدا کارش را با برنامه نویسی برای میکرو کامپیوتر Altair ۸۸۰۰ آغاز نمود و در سال 1976 Microsoft به عنوان یک برند تجاری توسط گیتس ثبت شد. جالب است بدانید مایکروسافت مخفف جمله MICROcomputer SOFTware (نرم افزار میکرو کامپیوتر) است. از بزگترین محصولات تجاری مایکروسافت می توان سیستم عامل ویندوز و مجموعه نرم افزاری آفیس اشاره نمود که همگی به آنها سر و کار داریم و بر اهمیت بالای انها واقفیم.

علاوه بر خدمات ارزنده به دنیای نرم افزار، مایکروسافت دنیای سخت افزار را نیز زیر پوشش خود قرار داده و مهمترین رابط برنامه نویسی بین سخت افزار و نرم افزار را در حال حاضر تولید و ارائه می کند. DirectX این رابط است که بی شک مهمترین API (رابط برنامه نویسی) می باشد. جدیدترین نسخهDX در حال حاضر دایرکت ایکس11 بوده که قابلیت های همچون سایه زن نسخه5 ، بهبود موازی سازی، هشت برابر شدن بافر UAV نسبت به DX10 و خیلی موارد دیگر که در این مقاله نمی گنجد. افزون بر DX کنسول محبوب و پرطرفدار Xboxو Xbox 360از شاهکارهای مایکروسافت است که نیازی به توضیح ندارد و بیش و کم با این کنسول آشنا هستیم.

علاوه بر اینها مایکروسافت لوازم جانبی سخت افزار از جمله Mouse و کیبوردهای حرفه ای و نیمه حرفه ای هم تولید می کند که غول بودن این کمپانی را اثبات می کند. گفتنیست تمامی موس ها و کیبوردهای تولیدی با سیستم عامل ویندوز و لینوکس و به جز تعدادی محدود با سیستم عامل مکینتاش به راحتی کار می کنند و هر گونه نگرانی از این بابت را از بین می برد.

تولید کیبورد از جانب مایکروسافت به سال 1994 بر می گردد. اولین کیبورد تولید شده را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/26/MS_Natural_Keyboard_Pro.JPG/250px-MS_Natural_Keyboard_Pro.JPG

این کیبورد به دلیل طراحی منحصر به فردی که داشت موجب می شد که در تایپ های طولانی مدت مچ دست ها و انگشتان کمترین عارضه را دچار شوند و همین امر باعث محبوبیت این محصول شد. پیشرفت های مایکروسافت در تولید کیبورد چشمگیر بود و روز به روز شاهد پیشرفت های روز افزونی بودیم تا اینکه در سال 2004 کیبورد بی سیم را معرفی نمود. در این کیبورد یک ردیف از دکمه هایی اضافه شده بودند که برای تنظیمات موسیقی و بازی کاربرد فراوانی داشتند.

این پیشرفت ها همچنان ادامه داشته و هم اکنون شاهد کیبوردهای حرفه ای و مطرح و در نوع خود زیبا و بی نظیر از جانب این برند تجاری هستیم.

Mouseهایی که مایکروسافت تولید می کند در دو نوع 3 و 5 دکمه می باشد که نوع 5 دکمه ای قابلیت برنامه ریزی داشته و می توان دو دکمه اضافی را برای کاربردهایی در برنامه های مختلف برنامه ریزی نمود. در بعضی موس های تولیدی شاهد ادغام دو دکمه "Alt+Tab" و قرار گیری آن در یکی از دکمه های اضافی موس هستیم، می توانید مهم بودن این دکمه ها را عملی و از طریق کیبوردتان آزامایش کنید! حال متوجه ارزش این دکمه شدید؟!

باید اعتراف نمود که موس ها و کیبوردهایی که مایکروسافت تولید می کند هم از نظر کارایی و راحتی بسیار زیبا و جالب طراحی شده اند و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. علاوه بر این در هر رده ای می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و با غولهایی همچون Razer و لاجیتک رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

ویرایش شده توسط saeed_hosseiny
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن دوستانی که با راپید شر برام مقاله ها رو فرستادن متاسفانه نتونستم دانلود کنم و فکر میکنم به خاطر کلمه مایکروسافت بوده

ببخشید خلاصه

کسانی که در این مرحله برنده میشن در دو مرحله دیگه شرکت نمیکنن و ولی در مرحله چهارم که شش نفر هستن مسابقه بر گذار خواهد شد .

منتظر نظرات خوب شما هستم پیغام خصوصی یادتون نره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در ضمن دوستان میتونن با sms هم مقاله مورد نظرشون رو انتخاب کنن شما میتونید شماره مقاله مورد نظر رو به شماره 09123077893 sms کنید

دست دوستانی که زحمت مقاله ها رو کشیدن میبوسیم و به کمک شما دوستان برترینها رو انتخاب میکنیم

ویرایش شده توسط saeed_hosseiny
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر دوستان خوبم که در مسابقه شرکت کردن و چه اونهایی که زحمت کشیدن مقاله ها رو مطالعه کردن و به دوستان خوبشون رای دادن . امیدوارم که در مرحله های بعد دوستان شرکت کنن تا به مرحله چهارم برسن .

این بود مقدمه ای از مایکروسافت و رابطه نرم افزارهای این شرکت با سخت افزارهاش .

بیشترین رای رو به طور مساوی مقاله 3 و 8 اوردن که :

مقاله 3 متعلق به دوست خوبمون کاربر koorosh kabir هستش

مقاله 8 متعلق به دوستمون کاربر lord5 هستش

این دوستان و سایر دوستان خیلی زحمت کشیدن و لطفا این دوستان در 2 دوره بعدی یعنی مسابقه 2 و 3 شرکت نکنن و منتظر بمونن تا مرحله 4 رو ما طرح ریزی کنیم که 6 نفر خواهند بود که دو نفرشون در مسابقه دوره اول انتخاب شدن .

شما دوستان میتونید جائزه مورد نظرتون رو فقط از اون محصولاتی که در تاپیک مسابقه اعلام کردیم انتخاب کرده و ادرستون رو برای من پیغام حصوصی کنید و لطفا حتما شماره تلفن تماسی بهم بدید . لطفا اگر عکسی از خودتون دارید برای در اپلود سنتر لیون در بالای فروم اپلود کرده و برای من بفرستید تا در سایت قرارش بدم و لینکش رو برای شرکت پانا بفرستم .

در ضمن ما امروز کسانی که به ما SMS زدن شمارهاشون رو و کسانی که به ما پیغام خصوصی دادن قرعه کشی کردیم و قرعه ما به نام کاربر mostafaa در اومده و یک عدد فلش مموری kingmax 4gb برنده شدن با گارانتی اواژنگ و از ایشون هم تشکر میکنیم و امیدوارم که جائزه ها مبارکتون باشه

امیدوارم که اولین دور هاین مسابقات مورد توجه شما قرار گرفته باشه

منتظر مسابقات بعدی باشید

ویرایش شده توسط saeed_hosseiny
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ببخشید دوستان من اصلا حواصم نبود که این تاپیک رو بسته بودم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

در ابتدا باید از آقای حسینی بابت برگزاری این مسابقه و مسابقات بعدی تشکری بکنم و در همین راستا از شرکت پانا.

پس از این تشکری خالصانه از دوستانی که وقت گذاشتند و مقالات رو مطالعه کردند و در بین مقالات، مقاله من و دوست عزیزمون koorosh kabir رو انتخاب کردند که به ایشان هم تبریک می گم.

امیدوارم که در مراحل بعدی دوستان متخصص بیشتری هم شرکت کنند تا ما هم سطح اطلاعات خودمون رو با این دوستان بسنجیم و اگر اشکالی در کار ما بود برطرف بکنیم تا همگی پیشرفت نماییم.

ویرایش:

درود

ما هم ممنونیم از شما بابت اطلاعاتی که در مقاله به ما دادید . من بیشتر در مورد زمان تولید سخت افزار و لوازم جانبی مایکروسافت و سنخیتش با نرمافزارش مد نرم بود که شما اطلاعات خلاصه و مفیدی رو ارائه کردید و باز هم از شما تشکر میکنیم در ضمن در پستتون ممنون میشم که اعلام کنید چه کالایی رو انتخاب کردید

خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفت.

از بین جوایز MS Wired Desktop 500 رو انتخاب می کنم، گرچه هدف من از شرکت در مسابقه این جوایز نبوده و نخواهد بود، بلکه آشنایی بیشتر با سایر دوستان، سنجیدن اطلاعات خودم و افزایش اطلاعات خودم بوده و انتقال اطلاعاتی اندکی که دارم

ویرایش شده توسط LORD5
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

در ابتدا باید از آقای حسینی بابت برگزاری این مسابقه و مسابقات بعدی تشکری بکنم و در همین راستا از شرکت پانا.

پس از این تشکری خالصانه از دوستانی که وقت گذاشتند و مقالات رو مطالعه کردند و در بین مقالات، مقاله من و دوست عزیزمون koorosh kabir رو انتخاب کردند که به ایشان هم تبریک می گم.

امیدوارم که در مراحل بعدی دوستان متخصص بیشتری هم شرکت کنند تا ما هم سطح اطلاعات خودمون رو با این دوستان بسنجیم و اگر اشکالی در کار ما بود برطرف بکنیم تا همگی پیشرفت نماییم.

درود

ما هم ممنونیم از شما بابت اطلاعاتی که در مقاله به ما دادید . من بیشتر در مورد زمان تولید سخت افزار و لوازم جانبی مایکروسافت و سنخیتش با نرمافزارش مد نرم بود که شما اطلاعات خلاصه و مفیدی رو ارائه کردید و باز هم از شما تشکر میکنیم در ضمن در پستتون ممنون میشم که اعلام کنید چه کالایی رو انتخاب کردید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان عزیز

عرض تبریک و خسته نباشید خدمت کاربران عزیزlord5 , koorosh kabir برای برنده شدن مقالات خوبشون در مسابقه و جناب آقای حسینی برای برگزاری مسابقه. ان شاء الله مسابقات بعدی با کمیت و کیفیت بیشتر و بهتری برگزار بشه تا ماهم از دانسته های اساتید محترم بهره کافی و وافی را ببریم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...