رفتن به مطلب

مصاحبه با مغز متفکر و کارشناس ارشد گیمینگ شرکت AMD


 اشتراک گذاری

Recommended Posts


 


f281ac802210810c0fb503efc1b12ce0_L.jpg

 


در حاشیه برگزاری کنفرانس IDF اینتل، نماینده بعضی از وب سایت های فعال در فضای مجازی مصاحبه هایی را را با مغز متفکر و کارشناس ارشد گیمینگ شرکت AMD با نام Richard Huddy انجام داده اند که در آن به موارد متعددی از جمله پروژه Mantle و برنامه های آتی AMD در زمینه گیمینگ و فناوری واقعیت مجازی اشاره شده است. در بخش اول آقای Richard Huddy به سه دلیل اصلی اشاره کرده که AMD با تکیه بر آنها به سرمایه گذاری خود روی توسعه API های پروژه Mantle ادامه خواهد داد و این حرکت را به نفع عام طرفداران بازی می داند.




 


دلیل اول: بزرگترین مسئله حمایت از گذشته است. به احتمال زیاد مایکروسافت همچنان روند سنتی خود را در زمینه عدم پشتیبانی API های جدید و به روز در سیستم عامل های قدیمی تر ادامه دهد. (مثلا DirectX 12 و ویندوز 7) این در صورتی است نصف بیشتر کاربران ویندوزی در حال استفاده از ویندوز 7 هستند. این همان دلیل اصلی است که AMD با پروژه منتل پا به میدان گذاشته است. برای طرفداران ویندوز 7 که می خواهند از آخرین API ها گرافیکی بهره مند شوند ولی قصد عزیمت به سمت سیستم عامل جدید مایکروسافت را ندارند، تنها راه حل استفاده از پردازنده های گرافیکی AMD است.


دلیل دوم: AMD قصد دارد منتل را به ابزاری برای حرکت روبه جلوی صنعت تبدیل کند و بهترین معماری های خود را از طریق بروز رسانی API های آن در معرض نمایش بگذارد. در واقع AMD قصد دارد به مجرد معرفی معماری های گرافیکی جدید خود، بروز رسانی هایی جدیدی از API های منتل معرفی کند که در این صورت توسعه دهندگان به سادگی از قابلیت های پیشرفته سخت افزاری بهره مند خواهند شد. بسیاری از شرکت های بزرگ مثل Microsoft، Apple و Khronos رابط های برنامه نویسی با سطح دسترسی پایین به سخت افزار را در اختیار می گذارند. AMD با ایجاد دسترسی های کافی و سریع یک روند جدید و مهم را در زمینه API های گرافیکی بوجود آورده است.


دلیل سوم: AMD منتل را برای عملکردش می خواهد. این شرکت اعتقاد دارد در اکثر موارد منتل عملکرد بهتری را نسبت به DirectX 12 ارائه می دهد زیرا منتل یک API با وابستگی کمتر است. البته این شکاف عملکردی چیزی در حدود 10 درصد است و در بعضی موارد هم DirectX 12 منتل را مغلوب می کند. AMD در زمینه بهینه سازی منتل برای پردازنده های گرافیکی خود نسبت به کاری که مایکروسافت در DirectX 12 و یا Khronos در OpenGL انجام داده، بهتر عمل کرده است. این امر منطقی است که AMD خودش کنترل محصولات تولید شده در آینده را به عهده بگیرد تا اینکه منتظر شرکت های دیگر باشد. AMD در مورد احتمال پشتیبانی اینتل، انویدیا و دیگر تولید کنندگان از تکنولوژی منتل هنگامیکه اواخر امسال API آن به طور عمومی عرضه شود، اعلام کرده که خیلی در این باره مطمئن نیست و نمی داند عکس العمل ها چگونه خواهد بود.


 


و اما برخی سوال و جواب ها در این مصاحبه: AMD برای پیشرفت بازی در پلتفرم PC چه برنامه ای دارد؟


البته ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنم که AMD در زمینه بازی فراتر از پلتفرم PC فعالیت می کند و نمونه آن کنسول های بازی هستند که در XBOX One ،PS4 و Wii U از پردازنده های گرافیکی AMD استفاده شده است. این جاه طلبی ما برای ارائه پردازنده های گرافیکی در مورد PC نیز مانند کنسول های بازی است و قصد داریم بهترینها را در جهان تولید کنیم. API منتل شرکت AMD به طور مسلم یک گام روبه جلوی بسیار مهم در کیفیت و عملکرد برای کسانی خواهد بود که از سخت افزار ما استفاده می کنند.


چقدر برای پیشرفت منتل امیدوار هستید و برنامه بعدی شما در این زمینه چیست؟


تعداد توسعه دهندگان ثبت نامی برای استفاده از منتل با سرعت چشمگیری در حال گسترش اند. این عدد تا اوایل جولای (اواسط تیرماه) به 75 رسیده بود. اولین بازی مبتنی بر منتل Battlefield 4 بود که ژانویه سال 2014 عرضه شد. طبق آمارهای ما 9 تا 12 بازی امسال از پورت های منتل بهره مند شده یا خواهند شد. این عدد مشابه آمار حضور DirectX11 در اولین سال عرضه شدنش است. این پروژه برای ما بسیار ارزشمند است و شما برای سال بعد شاهد سرمایه گذاریها و بروز رسانی های بیشتری بر روی آن خواهید بود.


 


انتظار شما از رقابت بین مانیتور های با قابلیت AMD FreeSync و Nvidia G-Sync چیست؟


یکی از جذابترین مواردیکه درمقایسه FreeSync و G-Sync وجود دارد، رایگان بودن آن برای تمامی شرکای ما است و آنها هیچ پولی بابت آن به ما پرداخت نمی کنند. به همین دلیل مانیتورهای با قابلیت G-Sync 150 دلار گرانتر به دست مصرف کننده می رسند زیرا انویدیا حق امتیاز این فناوری را از شرکای خود دریافت می کند. قابلیت FreeSync از ژانویه 2015 در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.


 


برخی از بازیهای آینده پلتفرم PC که مبتنی بر Steam Machines هستند توسط AMD ساخته و طراحی شده اند. شما فکر می کنید تا چه حد Steam Machines با استقبال مواجه شود؟


این موضوع واقعا یک سرمایه گذاری بزرگ از شرکت AMD است. ما می خواهیم مطمئن شویم که شرکت Valve و مشتریانی که قصد دارند سیستم عامل و بازیهای این شرکت را انتخاب کنند به بهترین نتیجه دست یابند. این یکی از تغییرات اعمال شده به بازار است که کمی غیرقابل پیش بینی می باشد. اما Steam Machines یک بخش بزرگ از بازیهای پلتفرم PC است و حتما جای خوبی برای بازی کردن خواهد بود!


 


موضوع واقعیت مجازی و Oculus Rift از لحاظ اهمیت، در حال گسترش اند. این مورد تا چه اندازه با بازار بازی های PC جدایی ناپذیر است؟


از دیدگاه تکنولوژیکی، AMD عاشق این موضوع است. ما لذت می بریم از اینکه در جعبه هایی که برای این کار طراحی شده اند، حضور داشته باشیم. کارت گرافیک های سطح بالا و قدرتمند که برای سیستم های واقعیت مجازی به کار برده می شوند و باید رندرهای جداگانه ای برای چشم سمت چپ و راست انجام دهند، ما عاشق این ابزار هستیم. حالا اگر بتوان دقت تصویر را برای هر چشم به 1080p یا 2K و حتی 4K رساند، دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند!


 


سطح گرافیک در آینده چگونه تغییر می کند؟ در 5 سال آینده به کدام سمت حرکت خواهد کرد؟


ما الان به مرحله ای رسیدیم که گرافیک سیستم های کامپیوتری سطح بالا واقعا به تصاویر واقعی نزدیک شده اند. به طوریکه گاهی اوقات تشخیص واقعیت از گرافیک بسیار مشکل می شود. حالا به چهار سال پیش برگردید و مقایسه ای را پیش خودتان انجام دهید؟ به کار بردن کلمه شگفت آور برای توصیف تغییرات اتفاق افتاده کافی نیست! پس 5 سال آینده بازیهایی تولید می شوند که اختلافی با تصاویر واقعی نخواهند داشت.


 


فکر می کنید چه زمان شاهد نوآوریهایی از توسعه دهندگان بازی با ژانرهایی جدید و فراتر از نمونه های موجود مثل میدان نبرد چند نفره آنلاین (MOBA) خواهیم بود؟


من اینچنین تصور می کنم و البته انتظار دارم که ما شاهد نوآوری مهمی از آنها خواهیم بود. آماریکه الان از تعداد کاربران در بازیهایی با ژانر MOBA وجود دارد واقعا غیر قابل باور است! بازی League of Legends در سال گذشته حدود 130 میلیون عضو داشت. و بعد از این شنیدن اینکه یک بازی 200 میلیون کاربر دارد عادی به نظر خواهد رسید. علاقه مندان همچنان روی بازیها متمرکز باشند و هیچ وقت از بازی های پلتفرم PC نا امید نشوند. نوآوریها و دست آوردهای جدید در این عرصه همیشه جذاب و هیجان انگیز اند.



 


نویسنده : محسن دلشاد


 


بنده لینک های مربوط به مصاحبه رو براشون فرستادم و ترجمه بسیار خوب و روانی اماده کردند

ویرایش شده توسط iMPACT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

نظر شما چیست ؟! ( هم طرفدران AMD و هم طرفداران NVIDIA  نظر بدن )


@};-  @};-  @};- 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

عالی بود دوست عزیز دست درد نکنه بابت این مطلب خوب

من شخصا انویدیایی هستم اما واقعا ای ام دی رو هم قبول دارم پیشرفتش واقعا عالیه

اما اینشاا.. که هر دو کمپانی در یک جهت حرکت کنند اونم رضایت مشتریها و قیمتی کمتر برای تجربه هر دو کارت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهش میکنم دوست عزیز ، ولی من فقط لینک رو برای یکی از نویسنده های مطالب سخت افزار فرستادم و ایشون زحمت ترجمه رو کشیدند ، و در نهایت بنده مطلب رو شر کردم

 

----

 

متاسفانه مسیر مشخصی نمیرن هر دو !!!

 

این جور که همه میگن این رقابت ها در نهایت به سود یک کمپانی و به ضرر یک کمپانی دیگر میشه ، ولی این مصرف کننده ها هستند که برنده از قبل تایین شده هستند !!! { البته %100 نمیشه گفت }

ویرایش شده توسط iMPACT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...