رفتن به مطلب

Ubisoft: گیمینگ بیش از30فریم درثانیه جالب نیست،وضوح که اهمیتی ندارد!


AORUS
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

یوبی سافت در اظهارنظری جنجالی گفته است که گیمینگ با  بیش از 30 فریم درثانیه عجیب و غریب یا غیر طبیعی است،Nicolas Guérin کارگردان طراحی Assassin's Creed Unity به TechRadar گفت:ما در یوبی سافت برای مدتی طولانی در نظر داشتیم بر روی 60 فریم در ثانیه کار کنیم ،اما من فکر نمیکنم که ایده خوبی باشد،زیرا با اینکار هیچ چیز طبیعی به نظر نخواهد رسید،درواقع چیزی شبیه فیلم The Hobbitمیشود،مرموز و غیر واقعی !

در بخش دیگری و می افزاید: اگر بازی مجلل باشد چه کسی به رزولوشن اهمیت میدهد!

در همین راستا مدیر خلاقیت یوبی سافت  Alex Amancio می گوید:  فروش این بازی با سطوح مختلف تجربه(رزولوشن و فریم ریت) می تواند غیر منصفانه باشد.

 

نتیجه تست عملی توسط لیونی ها افزوده شد(انتهای مطلب)

 

40495_11_ubisoft_says_60fps_gaming_looks

 

Film-Review-The-Hobbit.JPEG1.jpg

 

 

 

Hobbit-covers-1-3.jpg

 

 

 

نتیجه:

 

51636-102057.jpg

 

منبع خبر:http://www.gamespot.com/articles/assassins-creed-unity-director-who-cares-about-res/1100-6422838/

ترجمه: خبات کریمی

ویرایش شده توسط Extreme+
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 71
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

  • کاربر ویژه

در مورد رزولوشن به نظرم گل گفته.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در مورد رزولوشن به نظرم گل گفته.

سلام

جذابیت بازی مهمترین مسئله است اما دیگه اینطور نیست  که کیفیت  بی اثر باشه.gamer3.gif

من برم یه کارتFX 5200  پیدا کنم! smiley-transport018.gif

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چطور فرق نداره؟فرقش بین زمین تا آسمونه.بازی خیلی طبیعیتر به نظر میرسه با 60فریم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

چطور فرق نداره؟فرقش بین زمین تا آسمونه.بازی خیلی طبیعیتر به نظر میرسه با 60فریم

حالا یه چیزی گفت اما من برای علاقه مندان Assassin's Creed Unity نگرانم. smilie_girl_155.gif

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چطور فرق نداره؟فرقش بین زمین تا آسمونه.بازی خیلی طبیعیتر به نظر میرسه با 60فریم

اگه چشم مگس داشتیم زمین تا آسمون فرق میکرد ولی الان نه :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

چشم انسان معمولی بیش از 24 فریم رو نمی بینه(گفتم آدمای معمولی چشم گیمر ها نمیدونم چه شکلیه :D  :D )

ویرایش شده توسط MohamadCm
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

همه اینا زیر سر مایکروسافت نیست !!! برا اینکه ایکس باکسش نسبت به PS4 ضعیف هست و این بازی هم بره رو PS4 آبرو براش نمیمونه !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اگه چشم مگش داشتیم زمین تا آسمون فرق میکرد ولی الان نه :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

چشم انسان معمولی بیش از 24 فریم رو نمی بینه(گفتم آدمای معمولی چشم گیمر ها نمیدونم چه شکلیه :D  :D )

مگس؟170fs799081.gif169.gif

 

88895592327260157884.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

همه اینا زیر سر مایکروسافت نیست !!! برا اینکه ایکس باکسش نسبت به PS4 ضعیف هست و این بازی هم بره رو PS4 آبرو براش نمیمونه !!!

سلام -استاد گل گفتی

 

با این وضع روی Xbox و PS4 با 30فریم اجرا میشه- یه خط کد مینویسن بیش از30 ممکن نباشه.

 

Ubisoft has confirmed that Assassin's Creed Unity, the first game in the series to be built from the ground up for the new consoles, will be running at 900p and 30FPS on both the Xbox One and PS4.

 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

http://www.tweaktown.com/news/40495/ubisoft-says-60fps-gaming-looks-weird-feels-better-at-30fps/index.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مگس؟170fs799081.gif169.gif

 

88895592327260157884.jpg

منظورتون رو نگرفتم/گفتم که برا چشم انسان بیشتر از 24 فریم قابل تشخیص نیست و این هایی که گفتی میشه بیشتر برا زمانی که افت فریم داشته باشیم.

اونی هم که گذاشتید زنبوره.

ویرایش شده توسط MohamadCm
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

منظورتون رو نگرفتم/گفتم که برا چشم انسان بیشتر از 24 فریم قابل تشخیص نیست و این هایی که گفتی میشه بیشتر برا زمانی که افت فریم داشته باشیم.

اونی هم که گذاشتید زنبوره.

اصولا چنین اندازه گیری ناممکنه اما :

 

How many frames per second can your eyes see?

To avoid confusion, keep in mind that eyes are not able to see, meaning that the number of frames an eye can capture per second usually differes from the number of frames the brain can process.

The human brain processes about 20 frames per second, but can go as high as 60 when in panic.

This is purely made for survival purposes, and can only be achieved by reducing other important brain activity (which you would need for rational thinking, emotions or social interaction, for example).

This also explains why, when you are in panic, you perceive everything as being in a sort of slow motion, compared to how fast you would normally perceive things. This is so that your brain can know and decide where to go next in a dangerous situation (as falling to ground, or being chased by a wild animal).

However, the human eye is able to capture much more frames per second, even higher than 200 fps in some cases. This varies a lot from person to person, and it does not change the fact that your brain processes 20 fps. Since the human eye perceives information continuously, at a rate much higher than the brain can process, you would not be able to see at 200 fps.

Under ideal conditions you would even be capable of processing the afterimage of a single frame that had been shown for 5 milliseconds (wich corresponds to 200 fps) or less.

منبع:http://www.answers.com/Q/How_many_frames_per_second_can_your_eyes_see

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

چشم عادت میکنه.....مثلآً اگه کسی با فریم بالای 45 بازی بکنه وقتی با 30 بازی میکنه به نظرش کند میاد ولی بعد از مدتی عادی میشه........

به نظرم فریم بالای 45 هدر دادنه.........

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واچ داگ رو 60  فریم بازی می کردم راضی نبودم یک کارت دیگه کراس کردم برم بالای 60 دیدم افزایش فریم در مقابل هزینه اصلا مناسب نیست

 

 

فریم بالاتر از یک حدی می شه مثل اورکلاک زیاد به چشم نمی یاد مگر برای لحظه ای در بعضی صحنه ها ...

ویرایش شده توسط Titan Black
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یوبی سافت چند روز قبل اعلام کرد به علت ضعف پردازنده کنسولها ما بازی رو بر روی هر دو کنسول به صورت 900P و 30 فریم  ارائه میکنبم

اما بعد که بازخورد کنسول گیمرها رو دید اومده تو یک چرخش 180 درجه ایی از تجربه سینمایی 30 فریم صحبت میکنه واز مناسب بودنش برای این بازی میگه اگه اینجوریه 24 فریم باید تجربه سینمایی تری داشته باشه نسبت به 30 فریم!!

 بعید نیست با این وضع چند سال دیگه بازیسازها بگن که 720P اصولا بهتر از 4K هست و تجربه سینمایی تری داره :laughing:

چشم عادت میکنه.....مثلآً اگه کسی با فریم بالای 45 بازی بکنه وقتی با 30 بازی میکنه به نظرش کند میاد ولی بعد از مدتی عادی میشه........

به نظرم فریم بالای 45 هدر دادنه.........

نه دوست عزیز مسئله عادت کردن نیست شما به وضوح تفاوت 30 و 60 فریم رو درک میکنید و وقتی به 60 فریم عادت کنید تجربه 30 فریم براتون عذاب اور میشه .به هیچ وجه فریم بالا هدر دادن چیزی نیست 

تازه 60 فریمم دیگه داره کم به نظر میرسه الان دیگه کم کم  با ورود مانیتورهای Refresh Rate بالا  پی سی گیمرها دارن به دنبال 120 فریم میرن شاید رویه یک نمایشگر 60HZ تفاوت 60 فریم و فریم بالاتر رو نتونید تشخیص بدید ولی روی یک نمایشگر 120HZ تفاوت60 , 120 فریم از زمین تا اسمونه!

ضمنا فریم بالاتر روی تعامل گیمر با بازی هم تاثیر میگذاره یعنی مستقیماً روی گیم‌پلی بازی تاثیر داره و شما کنترل بهتری سریعتری نسبت به بازی دارید

 

در کل در هر حال در هر بازی همیشه 60 فریم برتر از 30 فریمه.

ویرایش شده توسط M.O.H
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصولا چنین اندازه گیری ناممکنه اما :

 

How many frames per second can your eyes see?

To avoid confusion, keep in mind that eyes are not able to see, meaning that the number of frames an eye can capture per second usually differes from the number of frames the brain can process.

The human brain processes about 20 frames per second, but can go as high as 60 when in panic.

This is purely made for survival purposes, and can only be achieved by reducing other important brain activity (which you would need for rational thinking, emotions or social interaction, for example).

This also explains why, when you are in panic, you perceive everything as being in a sort of slow motion, compared to how fast you would normally perceive things. This is so that your brain can know and decide where to go next in a dangerous situation (as falling to ground, or being chased by a wild animal).

However, the human eye is able to capture much more frames per second, even higher than 200 fps in some cases. This varies a lot from person to person, and it does not change the fact that your brain processes 20 fps. Since the human eye perceives information continuously, at a rate much higher than the brain can process, you would not be able to see at 200 fps.

Under ideal conditions you would even be capable of processing the afterimage of a single frame that had been shown for 5 milliseconds (wich corresponds to 200 fps) or less.

منبع:http://www.answers.com/Q/How_many_frames_per_second_can_your_eyes_see

خب این چیزای که شما بولد کردید اول اینکه گفته وقتی شما بترسید بیش از 60 فریم می بینید.

دوم اینکه که گفته چشم شما  بیش از 200 فریم رو عکس برداری میکنه،ینی در واقع شما همون 24 فریم رو می بینید.

خب بسه زیاد وارد جزییات شدیم!بر گردیم سر اصل مطلب!

ولی اوضاع خیلی داغونه ها!!!!امروز فهمیدم The evil within روی PC روی 30 فریم قفله! 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اگه چشم مگس داشتیم زمین تا آسمون فرق میکرد ولی الان نه :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:  :laughing:

چشم انسان معمولی بیش از 24 فریم رو نمی بینه(گفتم آدمای معمولی چشم گیمر ها نمیدونم چه شکلیه :D  :D )

جالبه که هر ازچند گاهی این چنین مطالبی رو میبینیم! حتی تفاوت 120 فریم و 60 فریم هم به راحتی در همون لحظه اول توسط انسان معمولی قابل درکه! حالا 24 فریم که جای خود داره!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

پیشنهاد میکنم دوستانی که فکر میکنن 60 فریم تفاوتی با 30 فریم نداره یه سری به این سایت بزنن :

 

http://30vs60.com/

 

توضیح : اگر 2 ویدئو همزمان نبودند فقط کافیه بعد از این که کامل لود شدند صفحه رو ریفرش بکنید ( F5 ) تا همزمان پخش بشن. 

 

بهتره اول برای مدت حدود 30 ثانیه فقط به تصویر سمت چپ که 30 فریم در ثانیه هست خیره بشین و بعد به تصویر سمت راست که 60 فریم در ثانیه هستش نگاه بکنید. تا تفاوت رو به وضوح احساس بکنید.

ویرایش شده توسط Bahman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالبه که هر ازچند گاهی این چنین مطالبی رو میبینیم! حتی تفاوت 120 فریم و 60 فریم هم به راحتی در همون لحظه اول توسط انسان معمولی قابل درکه! حالا 24 فریم که جای خود داره!

 

قابل تشخیص که بله هست ولی اونطور نیست که شما بگید فلان و بهمان یعنی شما اینجا 30 فریم بازی کنید برید خونه دوستتون 300 فریم هم بازی کنید تفاوتشون رو نمی فهمید!

پیشنهاد میکنم دوستانی که فکر میکنن 60 فریم تفاوتی با 30 فریم نداره یه سری به این سایت بزنن :

 

http://30vs60.com/

با این نت ذغالی هر دوتا شون 1 فریم بر ثانیه اجرا میشن!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

سلام

جذابیت بازی مهمترین مسئله است اما دیگه اینطور نیست  که کیفیت  بی اثر باشه.gamer3.gif

من برم یه کارتFX 5200  پیدا کنم! smiley-transport018.gif

حیفه هزینه یه کارت دایرکت ایکس ۱۱ بگیر شما متضرر نشین:)

ایشون هم منظورش به نظر من این نبوده که رزولوشن ۳۲۰ در ۲۰۰ بازی کنین. رزولوشن 720p به نظر کافی و 1080p عالیست. 4k رو واسه خالی نبودن نوآوری جدید ارائه کردن. اگه دقت کرده باشیم فن آوری برای گجت ها و کامپیوترها توی این چند سال اخیر بدجوری خلا نوآوری رو حس میکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

خب این چیزای که شما بولد کردید اول اینکه گفته وقتی شما بترسید بیش از 60 فریم می بینید.

دوم اینکه که گفته چشم شما  بیش از 200 فریم رو عکس برداری میکنه،ینی در واقع شما همون 24 فریم رو می بینید.

خب بسه زیاد وارد جزییات شدیم!بر گردیم سر اصل مطلب!

ولی اوضاع خیلی داغونه ها!!!!امروز فهمیدم The evil within روی PC روی 30 فریم قفله! 

دوست عزیز این مسئله رو یه بررسی سایکو دینامیک سطحی بکنیم :

اصولا اگه شما از فردی بخواین 100عدد تصادفی بگه بدون شک الگوهایی در اعدادی که میگه وجود داره-این یه طرف-از طرف دیگه اعدادی مثل7 هم در بسیاری از ایده ها و عنوان ها ریشه هایی داره و اصلا جنبه علمی یا منطقی نداره-مثلا چرا هفته؟چرا هشته یا نهه نیست؟

این 24ی هم که شما اشاره کردین دقیقا به فریم ریت تلویزیون DVD VCD های گذشته و حتی امروز برمیگرده-چرا انسان در یک ثانیه 24 تا نمی بینه یا26 ؟

در واقع هم تاپیک منساب نیست و هم تایپ کردن والا این مسئله رو بخوبی باز میکردم

 

24p is a progressive format and is now widely adopted by those planning on transferring a video signal to film. Film and video makers use 24p even if they are not going to transfer their productions to film, simply because of the on-screen "look" of the (low) frame rate, which matches native film. When transferred to NTSC television, the rate is effectively slowed to 23.976 FPS (24×1000÷1001 to be exact), and when transferred to PAL or SECAM it is sped up to 25 FPS. 35 mm movie cameras use a standard exposure rate of 24 FPS, though many cameras offer rates of 23.976 FPS for NTSC television and 25 FPS for PAL/SECAM. The 24 FPS rate became the de facto standard for sound motion pictures in the mid-1920s.[7] Practically all hand-drawn animation is designed to be played at 24 FPS. Actually hand-drawing 24 unique frames per second ("1's") is costly. Even in big budget films, usually hand-draw animation is done shooting on "2's" (one hand-drawn frame is shown twice, so only 12 unique frames per second)[10] and some animation is even drawn on "4's" (one hand-drawn frame is shown four times, so only six unique frames per second

http://scienceblogs.com/cognitivedaily/2007/02/05/is-17-the-most-random-number/

 

در هر حال بابت ابراز نظرتان سپاسگزارم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

در مورد فریم کاملا تو بازیهای اکشن و مسابقه ای ورزشی مثل ماشین سواری به ۶۰ فریم نیاز هست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

30 فریم ادم دیونه میکنه

حتی 45 فریم من حساسیت دارم  :wacko:

قابل توجه فن هایAssassin's Creed :من بی گناهم،به همین تاپیک قسم

 

حیفه هزینه یه کارت دایرکت ایکس ۱۱ بگیر شما متضرر نشین :)

ایشون هم منظورش به نظر من این نبوده که رزولوشن ۳۲۰ در ۲۰۰ بازی کنین. رزولوشن 720p به نظر کافی و 1080p عالیست. 4k رو واسه خالی نبودن نوآوری جدید ارائه کردن. اگه دقت کرده باشیم فن آوری برای گجت ها و کامپیوترها توی این چند سال اخیر بدجوری خلا نوآوری رو حس میکنه.

 

الان گجتهایی که 4kدارن رو بررسی کنید،هیچکدون نمیتونن1ساعت ضبط کنن-فورا اورهیت میشن(شخصا s5 وz2 رو تست کردم)

پیشنهاد میکنم دوستانی که فکر میکنن 60 فریم تفاوتی با 30 فریم نداره یه سری به این سایت بزنن :

 

http://30vs60.com/

 

توضیح : اگر 2 ویدئو همزمان نبودند فقط کافیه بعد از این که کامل لود شدند صفحه رو ریفرش بکنید ( F5 ) تا همزمان پخش بشن. 

 

بهتره اول برای مدت حدود 30 ثانیه فقط به تصویر سمت چپ که 30 فریم در ثانیه هست خیره بشین و بعد به تصویر سمت راست که 60 فریم در ثانیه هستش نگاه بکنید. تا تفاوت رو به وضوح احساس بکنید.

درود جناب بهمن-مثل همیشه به عنوان  یک متخصص ظاهر شدین.

 

جالبه که هر ازچند گاهی این چنین مطالبی رو میبینیم! حتی تفاوت 120 فریم و 60 فریم هم به راحتی در همون لحظه اول توسط انسان معمولی قابل درکه! حالا 24 فریم که جای خود داره!

اگه استیون هاوکینگ هم ایران زندگی میکرد میگفت فرقی نداره!(بدور از هرگونه بی احترامی و یا توهین)

 

یوبی یکم شیرین عقله.

:wacko:

چه 30 باشه چه600 پول خودشون رو میگیرن

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تفاوت 30FPS با 60FPS خیلی خیلی بالاست! واقعا نمیدونم چجوری دوستان میگن چشم انسان بیشتر از 24FPS رو تشخیص نمیده... من که خودم به خوبی تشخیص میدم. برای مثال بازی BF3 رو با یه سیستم ذغالی روی 24فریم بازی کنید بعد برید با یه سیستم دیگه با 60فریم بازی کنید. خودتون تشخیص میدید که واقعا چقدر بازی نرم تر شده و راحت تر میشه کاراکتر رو کنترل کرد و مانور داد!
یوبی سافت هم به خاطر کنسول ها این کارو کرده وگرنه برای PC که محدودیتی وجود نداره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...