رفتن به مطلب

تحلیل فنی:چرا کیفیت Assassin’s Creed Unity محدود شد؟


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

دروازه وضوح تصویر بازگشته است ، این بار در قالب "کیش یک آدم‌کش:اتحاد" نگاه ها را به خود جلب کرده ،آزردن گیمرها از سوی Ubisoft دیگر امری عجیب نیست و اگر عادلانه بگوییم این رویکرد به دلیل تشابهات سخت افزاری میان اکس باکس 1 و پلی استیشن4 اصلا درست نیست،یو بی سافت در بیانیه رسمی آشکارا  اظهارات  قبلی خود را پس گرفته و اعلام کرده این محدودیت وضوح تصویر  صرفا به دلیل "وابستگی بازی به پردازنده" است و نه هیچ چیز دیگر!اینجاست که دلایلی برای رد این ادعا ارائه میشود:
 

Assassins-Creed-Unity-Ubisoft-Resolution

 

آیا محدودیت وضوح تصویر "کشیش آدم کش" یو بی سافت به دلیل ضعف پردازنده مرکزی است؟(تحلیل از نظر فنی)

در صنعت بازی رایانه های شخصی،مخاطبان مورد هدف نسبت به جنبه های فنی بسیار آگاه اند ، همین مسئله مانع از استفاده آشکار AMD و Nvidia از لقبهای تبلیغاتی میشود و اگر چنین کاری بکنند دلیل معقولی برای حملات رقیب میشود.

با این حال متاسفانه این مسئله در مورد صنعت کنسولها که در آن علاقمندان بازی معمولا دانش فنی نسبت به کنسولهایشان ندارند صدق نمی کند.این امر منجر به استفاده  شرکت ها از اصتلاحات فنی یک صنف به عنوان استراتژی بازاریابی در برابر مصرف کنندگانی که توضیحات فنی را به عنوان چیزی کمتر از حقایق نمی بینند می شود.پیش از آنکه ادامه دهیم اجازه دهید کمی به قبل برگردیم  و نگاهی بر گزیده ای از  نکات مهمی که طی مصاحبه اختصاصی با VideoGamer.com بیان شده ،بیاندازیم:

در 6 اکتبر Vincent Pontbriand  تولید کننده ارشد یو بی سافت در مصاحبه ای با VideoGamer.com گفت: "ما تصمیم گرفتیم که به منظور جلوگیری از هرگونه بحث  و حاشیه ،همه آنها (کنسول ها )را بر روی مشخصات یکسانی قفل کنیم".کمی پس از آن در بیانیه ای رسمی که در وبلاگ یوبی سافت انتشار یافت وی گفت:هنگامی که در مورد وضوح بازی ها صحبت کردم،کلمات اشتباهی را به کار بردم و از این بابت متاسفم"در ادامه این بیانیه آمده است:"اجازه دهید شفاف صحبت کنیم،یو بی سافت هرگز بازی هایش را  محدود نمی کند،ما وضوح بازی هایمان را محدود نمی کنیم،و ما هرگز به عمد هر آنچه که تولید و توسعه داده ایم را ناقص نمی کنیم".

سپس اظهارات فوق با توضیحی طولانی درباره قفل وضوح تصویر بر روی900پیکسل به دلیل مسائل فنی هر 2کنسول ادامه یافت.اگر بخواهیم این بیانه را خلاصه کنیم  ،این بازی به پردازنده مرکزی متکی است و به دلیل وجود مقدار فوق العاده بالایی شخصیت غیر قابل بازی(Non-player character)،کنسولها قادر به اجرای آن با وضوح تصویر بیش از 900p نیستند.اکنون من برخی حقایق را نقل قول میکنم که با جستجویی ساده در گوگل قابل اثبات است.

 

 

1-هردو PS4 وXbox One دارای  واحد پردازش شتاب یافته(APU) دوگانه 4هسته ای با معماری Jaguarهستند.

 

2-واحد پردازش گرافیکی PS4 تقریبا40%توان پردازشی بیشتری دارد(1.84ترا فلاپس در مقابل 1.31ترافلاپس)

 

3-پردازنده مرکزی Xbox One از فرکانس پایه بالاتر 1.75گیگاهرتز برخوردار است(حدود150مگاهرتز بیش ازPS4 )

 

4-هر دو کنسول از سیستم عامل آنی(Real-time operating system) برخوردارند بنابراین میتوان دسترسی سریعی به سخت افزار داشت.

 

hqux9lhodsqvffrtglqw.jpg

 

اینجا مسئله ای وجود دارد،تصمیم محدود کردن هر دو کنسول بر روی 900p به استفاده فشره از پردازنده مرکزی نسبت داده شده است،اما به نظر من این ادعا از نظر فنی قابل قبول نیست،در حالتی که بازی به پردازنده مرکزی متکی باشد افزایش وضوح تصویر از آنجا که توسط پردازنده گرافیکی(GPU) محدود نشده بر روی نرخ فریم دهی اثری نخواهد داشت.تنظیمات گرافیکی و وضوح تصویر که بر روی نرخ فریم دهی تاثیر میگزارد عملا در حیطه کاری پردازنده گرافیکی است و تنها کاری که پردازنده مرکزی می کند به زبانی ساده پردازش منطق بازی و صدور دستورات drawcalls و کارهای که به پردازنده گرافیکی محول می شود است .در سناریوی مقید بودن بازی به GPU ،کاهش وضوح تصویر شگفت انگیز خواهد بود.

 

 

بگزارید کمی بیشتر توضیح دهیم،صحنه ای از بازی Assassin’s Creed: Unity را تصور کنید که دوربین بر روی پشت بام قرار دارد و شما میتوانید صدها  (شخصیت غیر قابل بازی)NPCرا  بر روی صفحه ببینید،آنچه که در پشت پرده اتفاق می افتد این است که پردازنده مرکزی صحنه مقابل دوربین را محاسبه و دستورات پردازش drawcall مربوط به آن را به پردازنده گرافیکی ارسال میکند.

اصولا تعداد آن خرد خواهد بود،هرچند تا اینجا وضوح تصویر در عمل تاثیری بر این سناریو نخواهد داشت،حالتی را تصور کنیم که در هر ثانیه 45 دستور drawcal به پردازنده گرافیکی آن هم با وضوح تصویر 1920×1080ارسال میشود،از آنجا که ما با سیستم عامل آنی روبرو هستیم ممکن است از جنبه نرم افزاری با گلوگاه ناچیزی مواجه  شویم و در سمت پردازنده گرافیکی اطلاعات لازم برای رندر و فریم دهی 45فریم برثانیه کاملا مهیا میشود.

 

اگر وضوح تصویر را هم بر روی 640×480(کاری که عملا پردازنده های گرافیکی مدرن را در حالتIdle قرار می دهد)بگزاریم ،بازهم پردازنده مرکزی کلیه محاسبات مربوط به هر آنچه که بر روی صفحه نمایش ظاهر میشود را انجام میدهد،افزایش وضوح تصویر (باحفظ همان تنظیمات گرافیکی)به تنهایی از نظر تئوری مطلقا هیچ اثری بر نرخ فریم دهی خروجی نخواهد داشت!پیچیدگی ناشی از افزایش نرخ فریم دهی،با بکارگیری ظرفیت بلااستفاده پردازنده گرافیکی براحتی قابل حل خواهد بود.بنابرین در این بخش نیز شما میتوانید به حقیقتی دیگر پی ببرید:

 

اگر"کیش یک آدم‌کش:اتحاد" 100%متکی بر پردازنده مرکزی باشد،افزایش وضوح تصویر احتمالا تغییر ناچیزی در میزان فریم دهی هر دو کنسولPS4 و Xbox Oneایجاد میکند.
 
توجه داشته باشید که من گفتم از نظر تئوری،در دوران مدرن ،قوانین به شکلی فزاینده بی ربط هستند و چیزی به عنوان 100%مقید به پردازنده مرکزی وجود نخواهد داشت،هرچند ممکن است شما با بازی روبرو شوید که نسبتا به پردازنده مرکزی مقید است اما بازی ای با عنوان تجاری 100% متکی بر پردازنده مرکزی وجود نخواهد داشت ،فقط در برخی موارد نادر(نظیر ترکیب Pentium 4 با GTX 980) شما در حقیقت با گلوگاه ناشی از پردازنده مرکزی مواجه می شوید.آنچه که در حقیقت برای پردازنده فرق خواهد کرد نه وضوح تصویر ، بلکه میدان دید گسترده است.وسعت میدان دید پاینتر به معنای کاهش موجودیت های صفحه و  در نتیجه کاهش تعداد پردازش های پردازنده مرکزی خواهد بود،در مقابل گستره دید بیشتر  به معنای نمایان بودن موجودیت های بیشتری(اگر دوربین در بالای پشت بام باشد) در صفحه به منظور رندر و بنابراین شانس سناریوی مقید بر پردازنده مرکزی را افزایش میدهد.
 
نتیجه گیری:
 
وضوح تصویر روی بار پردازنده مرکزی عملا تاثیری نخواهد گذاشت اما تاثیری اساسی بر بار پردازشی GPUخواهد داشت،بنابراین کاهش وضوح تصویر در بازی Assassins Creed Unity اگر کاملا متکی بر CPUباشد کاری بیهوده است اما همانطور که قبلا هم اشاره شد Assassins Creed Unity بر GPU هم متکی است و همین مسئله دلیل قفل بر روی900p است.دلیل اصلی  این مشکل میتواند ضعف هر دو کنسول در اجرا بر روی وضوح 1080p باشد اما محتمل ترین دلیل ضعف Xbox Oneبر روی وضوح تصویر 1080p است ، این دلیل توسط Pontbriand  هم مورد اشاره قرار گرفته و قابل قبولترین دلیل به نظر میرسد.
 

 

نویسنده:Usman Pirzada

 

منبع:http://wccftech.com/article/assassins-creed-unity-900p-resolution-lock-analysis-due-cpu-ps4-xbox/

 

ترجمه: خبات کریمی

 

 

در این زمینه بیشتر بخوانید:

 

Ubisoft: گیمینگ بیش از30فریم درثانیه جالب نیست،وضوح که اهمیتی ندارد!

 

بیانیه Ubisoftدر مورد محدودیت Assassin's Creed Unity بر روی کنسولها

ویرایش شده توسط Extreme+
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از شما که مطلب رو گذاشتید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ممنون از شما که مطلب رو گذاشتید

سلام استاد تاپیک رو منور فرمودین64213_persiana_mer30.gif

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شما بزرگوارید ممنون از شما -خوب بود خسته نباشی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز خدا قوت. در ادامه اضافه کنم جالبه بار پردازش در رزولوشنهای بالا بیشتر بر دوش گرافیک هست. مثلا اختلاف فریم g3220 و 4770 در رزولوشن بالا. کمتر از از رولوشن پایینتر هست

ویرایش شده توسط fireinpole
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام استاد تاپیک رو منور فرمودین64213_persiana_mer30.gif

به هرحال آماتورم و  از  شما و همه عزیزان بابت کاستی ها و ایرادات احتمالی پوزش میخوام.emoticon-anime-041.gif

درود

با احترامات قبلی من به هیچ عنوان قبول ندارم.شما واقعا درزمینه ترجمه وتجزیه وتحلیل مسائل عالی عمل میکنید و نکات رو قابل فهم واسه همه روشن میکنید.ضمنا در ایجاد تاپیکهای جنجالی و پر بازدید استاد بینظر هستید در فروم. @};- @};- @};-

گذشته از این شما فکر نمیکنید یوبی سافت با این مصاحبه ها و اعلامیه ها ی ضد ونقیض به نوعی داره سیاستی رو دنبال میکنه و همه جزو برنامه ی از پیش تعیین شده باشه حالا میتونه به نوعی پایین آوردن انتظارات و کم کردن فشار از متخصصان و برنامه نویسان و بازیسازانش در این هجمه تبلیفات پر سر وصدای سایر شرکتها باشه یا حتی باج خواهی از سازندگان کنسولها و یا مسائلی از این دست باشه؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز خدا قوت. در ادامه اضافه کنم جالبه بار پردازش در رزولوشنهای بالا بیشتر بر دوش گرافیک هست. مثلا اختلاف فریم g3220 و 4770 در رزولوشن بالا. کمتر از از رولوشن پایینتر هست

سلام دوست خوبم،خوش اومدین43079_29vfnr8_th.gif-کاملا درست می فرمایید و این بهانه یوبی سافت اصلا قابل قبول نیستgirl_feminist_0.gif

 

 

دقیقا-اختلاف فریم قابل توجه نیست

 

واچ داگز کبیر هم همینطور-بابت تصاویر سپاسگزارم-

درود

با احترامات قبلی من به هیچ عنوان قبول ندارم.شما واقعا درزمینه ترجمه وتجزیه وتحلیل مسائل عالی عمل میکنید و نکات رو قابل فهم واسه همه روشن میکنید.ضمنا در ایجاد تاپیکهای جنجالی و پر بازدید استاد بینظر هستید در فروم. @};- @};- @};-

گذشته از این شما فکر نمیکنید یوبی سافت با این مصاحبه ها و اعلامیه ها ی ضد ونقیض به نوعی داره سیاستی رو دنبال میکنه و همه جزو برنامه ی از پیش تعیین شده باشه حالا میتونه به نوعی پایین آوردن انتظارات و کم کردن فشار از متخصصان و برنامه نویسان و بازیسازانش در این هجمه تبلیفات پر سر وصدای سایر شرکتها باشه یا حتی باج خواهی از سازندگان کنسولها و یا مسائلی از این دست باشه؟؟؟

سلام جناب حمیدرضای بزرگوار-خوش اومدین worship.gif

نظر لطف شماست هنوز آماتوری بیش نیستم،(عه میخوای به عنوان اسپمر بازداشتم کنن؟)smiley-sick021.gif

برای چنین اتفاقاتی خوشبختانه ما ایرانی ها جملات حکیمانه زیادی داریم،حیف نمیشه اینجا گفت.4.gif

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

CPU

این cpu که انداختن رو کنسولا (جگوار) واسه تبلت ها و لپتاپ های رده پایین هست نه کنسول.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیار عالی . کامل و شفاف  :x 

 

 

یوبی داره EA دوم می شه فکر کنم 

 

من مطمعا هستم یوبی از شرکت های سونی و ماکرو پول می گیرد تا این حرف ها رو بزنه تا ضعف کنسول ها رو مخفی کنن شاید هم نه ولی سیاست خوبی رو دنبال نمی کنه و این بیشتر به ضرر ما ها تمام می شه تا برای خودشون اون ها پولشون رو می گیرن و به ریش ما می خندن 

 

کلا صنعت بازی سازی داره به سمت های بدی کشیده می شود همان طور که می دانید این صنعت یکی از پر دآمد ترین صنعت ها شده حتی از سینما هم جلو زده و کلا پول بیشتر باعث بیشتر شدن زیاده خواهی و در بعضی از مواقع پایین امدن کیفیت می شه ( این موضوع در تمام صنعت های بزرگ در حال افزایش هست )

و با تبلیغات بسیار زیاد سعی به فروش بیشتر دارن و توجه کمتر به خلاقیت می کنن

و تکراری شدن توی اساسین که دیگه نگو از شماره ی 2 به بعد تکراری شد رفت  و کلا موتور های این یوبی هم اپتیمایز نیست 

 

مثلا بازی destiny بیشتر از 500 میلیون دلار خرج بازی شد که بیشتر این مقدار برای تبلغات و شیپینگ بود و در روز اول تمام این هزینه برگشت اما بعد از این که مردم بازی کردن متوجه اشتباه در خرید خود شدن 

 

و این موضوع توی کنسول های در حال افزایش هست تا به حال هیچ بازی انحصاری قوی برای کنسول های جدید نیامده و بیشترشون شکست خوردن در صورتی که تبلیغات خیلی سنگینی پشت این کنسول ها و قدرت این کنسول ها بود که در نهایت بعد از گذشت 1 سال به ضعف کنسول ها پی بردیم من فکر نکنم که دیگه این کنسول ها بیشتر از 2 سال دوام بیاورند - خیلی ها هم می گن گرافیک به چه دردی می خوره ما گیم پلی می خواهیم خوب پس دلیل وجود کنسول های جدید چی هست و چرا می خرید ؟؟ چون دنبال گرافیک بهتر و تجربه ی بهتر هستید 

 

حالا بعضی ها شاید بگویند که صنعت پی سی بد تر هست !! خیر شما حتی با یه GTX 580 هم می توانید قدرت بیشتر در دست داشته باشید تا کنسول ها و کسی شما رو مجبور نکرده تا قطعات جدید خریداری کنید 

 

حرف اخر 

 

صنعت بازی سازی بعد از لانچ این دو کنسول ضعف شدید کرد نه از لحاظ مالی بلکه از لحاظ کیفی این اولین سالی بود که هیچ بازی قوی رو از طرف کمپانی های بزرگ تجربه نکردم به جز دارک سولز 2 ( روش مود گرافیکی زدم خیلی زیبا شد ) ولی از طرفی این سازنده های مستقل دارن کولاک می کنن Space Engineers - The Vanishing of Ethan Carter این 2 بازی یکی از بهترین بازی های عمر من هستم جالب تر از اون که من حتی از بازی ParVaNeh که ایرانی هم هست لذت بردم و این یکی از مهم ترین اتفاقات های سال 1393 بود برای من ولی سال 2015 قرار هست سالی خوبی باشه مخصوصا برای PC باز ها که دنبال گرافیک - گیم پلی و داستان هستم The Witcher 3 Wild Hunt 

 

درضمن من قصد توهین به هیچ فن کنسولی رو ندارم من خودم XBONE رو دارم ولی تا به حال باهاش بازی نکرده ام فقط به درد فیلم دیدن می خوره  =))   و پسر عمه ی من هم PS4 داره که فقط با اون یکم بازی کردم همین 

 

با شواهد موجود من حرف های بالا رو زدم همین  @};- 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بسیار عالی . کامل و شفاف  :x 

 

 

یوبی داره EA دوم می شه فکر کنم 

............

سلام

بابت  اشتراک گزاری نظرتان و وقتی که صرف کردین سپاسگزارم @};-

کلا دنیای سرمایه داری روز به روز بدتر میشه.

به نظر منم کنسول کلا مورد داره(با توجه به سخت افزارهای امروزی)-یعنی مثل PCنمیتونن هر هفته یک محصول جدید بزنن و طرف دارا بخرن.کاش طراحی modular  داشت که بشه ارتقا داد.

چنین اشکالات بزرگی تا حدی فروش رو کاهش میده و همیشه یه عده میخرن-نمونش پرایده ،مگه بدتر از اینم قابل تصوره؟ اما ماشااله.....

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حالا این تازه اولشه خدا به داد اخر نسل این کنسولا برسه

دقت کنید نسل قبل کنسولها  در زمان عرضه همرده قدرتمندترین pc های دوران خودشون بودن اما این نسل هنوز یکسال نشده این بحثها در مورد عدم توانایی اونها در اجرای بازیها به صورت 1080 , 60 فریم که تبدیل به یک استاندارد شده شروع شده و مطمئن باشد با پیشرفت موتورهای گرافیکی سازنده ها مجبورن یا از وضوح و فریم بزنن یا از کیفیت کلی بازی

از نظر من این نظریه که به دلیل عدم توانایی xo در اجرای بازی با وضوح 1080 نسخه ps4رو هم محدود به 900P کردند کذب محضه به چند دلیل 

یوبی سافت رابطه خوبی با سونی داره و بعضی از نمایشهای بازیهاش تو کنفرانسهای سونیه بوده چرا باید یه همچین کاری بکنه؟از طرفی چرا تو بازیهای دیگه که اوضاع XO به مراتب بدتر بود این کار رو نکردند اگر قرار به محدود شدن ps4 به دلیل عدم توانایی xo بود باید تو بازی WD  این کار رو میکرد که نسخه XO با وضوح مسخره  792P !!! به اجرا دراومد و باعث زیر سوال رفتن ماکروسافت شد 

همون اول که کیفیت اجرایی بازی بر روی کنسولها مطرح شد عنوان کردند ضعف پردازنده هر دو کنسول دلیل اصلی این وضوح و فریم هست در مورد 30 فریم بودن بازی هم گفتن اگر مسئله فقط گرافیک بود ما میتونستیم بازی رو 100 فریم بر ثانیه اجرا کنیم اما به خاطر AI ما به 30 فریم محدود شدیم.

ویرایش شده توسط M.O.H
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حالا این تازه اولشه خدا به داد اخر نسل این کنسولا برسه

دقت کنید نسل قبل کنسولها  در زمان عرضه همرده قدرتمندترین pc های دوران خودشون بودن اما این نسل هنوز یکسال نشده این بحثها در مورد عدم توانایی اونها در اجرای بازیها به صورت 1080 , 60 فریم که تبدیل به یک استاندارد شده شروع شده و مطمئن باشد با پیشرفت موتورهای گرافیکی سازنده ها مجبورن یا از وضوح و فریم بزنن یا از کیفیت کلی بازی

از نظر من این نظریه که به دلیل عدم توانایی xo در اجرای بازی با وضوح 1080 نسخه ps4رو هم محدود به 900P کردند کذب محضه به چند دلیل 

یوبی سافت رابطه خوبی با سونی داره و بعضی از نمایشهای بازیهاش تو کنفرانسهای سونیه بوده چرا باید یه همچین کاری بکنه؟از طرفی چرا تو بازیهای دیگه که اوضاع XO به مراتب بدتر بود این کار رو نکردند اگر قرار به محدود شدن ps4 به دلیل عدم توانایی xo بود باید تو بازی WD  این کار رو میکرد که نسخه XO با وضوح مسخره  792P !!! به اجرا دراومد و باعث زیر سوال رفتن ماکروسافت شد 

همون اول که کیفیت اجرایی بازی بر روی کنسولها مطرح شد عنوان کردند ضعف پردازنده هر دو کنسول دلیل اصلی این وضوح و فریم هست در مورد 30 فریم بودن بازی هم گفتن اگر مسئله فقط گرافیک بود ما میتونستیم بازی رو 100 فریم بر ثانیه اجرا کنیم اما به خاطر AI ما به 30 فریم محدود شدیم.

ضمن تشکر،با وضع فعلی محدود کردن بهتر از ایراد و اشکال مختلفه.یعنی یوبی یه مقدار واقع بین بوده و بد رو از بدتر تشخیص داده.

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

CPU

این cpu که انداختن رو کنسولا (جگوار) واسه تبلت ها و لپتاپ های رده پایین هست نه کنسول.

 

این همه مهندس و برنامه نویس این شرکت ها اندازه شما نمی دونستن , ایمیل بزنید دفعه بعد از شما مشورت بگیرن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه قراره گلوگاه فقط cpu باشه دیگه نیازی نیست که رزولوشن پایین بیاد چون پردازش رزولوشن به عهده گرافیک هست.....

پس میشه نتیجه گرفت هم cpu و هم gpu گلوگاه هستند.

حالا چرا کیفیت هر دو کنسول روی 900 هست جای سوال داره....

با توجه به gpu قویتر ps4 به نظر میرسه بتونه رو 1080 اجراش کنه :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعدشم یه مساله ای که مگین کنسول ضعیفتر از  pc هست....

شما خیال میکنین همه بودجه بستن pc های اند رو دارن؟

یا مثلاً همه به این مسایل گرافیکی اینقدر اهمیت میدن؟

فقط گیمرای حرفه ای اینجوری فک میکنن.

در نظر بگیرین که با بودجه ای که برای یک کنسول خرج میشه شما نمیتونید pc هم قدرت بخرین....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اگه قراره گلوگاه فقط cpu باشه دیگه نیازی نیست که رزولوشن پایین بیاد چون پردازش رزولوشن به عهده گرافیک هست.....

پس میشه نتیجه گرفت هم cpu و هم gpu گلوگاه هستند.

حالا چرا کیفیت هر دو کنسول روی 900 هست جای سوال داره....

با توجه به gpu قویتر ps4 به نظر میرسه بتونه رو 1080 اجراش کنه :-?

سلام

 

فعلا تصاویر زیر رو داشته باشید:

 

Thief: PS4 1080p vs Xbox One 900p

ps4-1080p-635x357.jpg xbox-one-900p-635x357.jpg

 

Diablo III: PS4 1080p vs Xbox One 900p

ps4-1080p-3-635x357.jpg xbox-one-900p-3-635x357.jpg

Battlefield 4: 1080p vs 900p vs 720p

battlefield-1080-635x357.png battlefield-900p-635x357.png battlefield-720p-635x357.png

ویرایش شده توسط HeLen jOOn
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اون عکس اولی مربوط به بازی metro 2033 هست نه thief!!!

سلام

توی منبع همین رو نوشته بود اما چشم اصلاح میشه.

 

این ماجرا از مقاله به نظرسنجی تغییر یافت:

نظرسنجی:جنگ کنسولها برسر دستیابی به 1080p واقعا ضروری است؟
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگر اولویت اول گیم پلی باشه دیگه رزولوشن و فریم ریت مهم نیست.

من تمام دیشب داشتم مقایسه رایز کنسولی و سیستمی رو میدیدم.

ورژن pc بهتر بود ولی اصلا در حد و اندازه wow نبود.

یعنی منی که جفتشونو دارم ترغیب نشدم که برم و رو pc بازی کنم. تازه اونم با وجود اشکالات احتمالی که همیشه هم هستن.

و یه نکته رو هم که خودم به چشمم دیدم

خیلی فرق هست بین بازی ای که برا فریم 30 بهینه شده تا بازی ای که 30 هم میتونه بده و 60 هم میتونه بده.

ویرایش شده توسط Santa Cruise
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بعدشم یه مساله ای که مگین کنسول ضعیفتر از  pc هست....

شما خیال میکنین همه بودجه بستن pc های اند رو دارن؟

یا مثلاً همه به این مسایل گرافیکی اینقدر اهمیت میدن؟

فقط گیمرای حرفه ای اینجوری فک میکنن.

در نظر بگیرین که با بودجه ای که برای یک کنسول خرج میشه شما نمیتونید pc هم قدرت بخرین....

خوب یک سوال از شما دارم کسانی که کنسول دارن ایا pc هم در کنارش دارن یا خیر

 

به نظر من جواب مثبت هست 

 

برای بستن یک pc برای جستو جو در وب و کمی هم بازی های سبک که فقط بر روی pc وجود دارد که امروزه در کشور های خارج بسیار محبوب شدن به بوجه ای نزدیک به 1500 الی 2000 نیاز هست 

 برای خرید کنسول بین 1600 تا 2000 هم باید هزینه کرد ( در ضمن بازی کنسول هم گرون می باشند و برای مالتری پلیر هم باید پول پرداخت کرد در بعضی از بازی ها ) 

 

خوب اگر 2000 تومان پول pc می دهید و 1600 هم پول ps4 روی هم 3600 هزینه می کنید 

 

این لیست قطاعاتی که می شه یک سیستم گیم قوی تر از کنسول ها بست 

 

post-14499-0-76573400-1413142151_thumb.jpg

 

فکر کنم تمام قطعات مورد نیاز رو گفتم کارتی که اینجا گفتم 280x هست بسیار قوی 

ولی ولی ولی بعد از ورود gtx970 که قیمتش بین 1400 تا 1600 خواهد بود می شه 280x رو با 970 عوض کرد و cpu هم i5 شاید خیلی قوی نباشه ولی به اندازه ای هست که خیلی گلوگاه نمی شه 

8 گیگ رم 

1 ترا هارد 

پاور عالی 

کیس بسیار زیبا 

 

 

خوب با 280x شد 3000 حتی از بوجه ی کل هم کمتر این سیستم کنسول ها رو به راحتی شکست می دهد 

 

شاید بپرسید پس مانیتور کو خب کسی که کنسول می خره چی کار می کنه یا از قبل مانیتور داره به اون وصل می کنه یا tv داره که با اون بازی می کنه پس pc هم همین طور حالا اگر مانیتور هم نداری می شه با 600 باقی یه 22 بگیری و از 1080p لذت ببری 

 

در ضمن این قطعات توی خارج قیمتش بسیار به کنسول ها نزدیک تر هست ولی این سیستم حتی توی ایران هم برای کسانی که دنبال سیستم خیلی قوی هستن بسیار مناسب هست 

 

پس دیدید که قیمت کنسول خیلی بالا هست با توجه به قدرتی که داره 

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

متأسفانه کنسول های این نسل خیلی قدرتمند نیستند ولی اونقدر هم ضعیف نیستند که نتونن بازی رو با کیفیت 1080 اجرا کنند این مشکل فکر میکنم بیشتر مربوط موتور گرافیکی هست که واسه بازی استفاده شده

ولی الان واسه قضاوت زوده باید بقیه بازی ها رو هم دید

یوبی برای بازی farcry 4 هم فریم 30 رو در نظر گرفته البته برای ps4 با رزولوشن 1080

ویرایش شده توسط amin-nvidia
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خوب یک سوال از شما دارم کسانی که کنسول دارن ایا pc هم در کنارش دارن یا خیر

 

به نظر من جواب مثبت هست 

 

برای بستن یک pc برای جستو جو در وب و کمی هم بازی های سبک که فقط بر روی pc وجود دارد که امروزه در کشور های خارج بسیار محبوب شدن به بوجه ای نزدیک به 1500 الی 2000 نیاز هست 

 برای خرید کنسول بین 1600 تا 2000 هم باید هزینه کرد ( در ضمن بازی کنسول هم گرون می باشند و برای مالتری پلیر هم باید پول پرداخت کرد در بعضی از بازی ها ) 

 

خوب اگر 2000 تومان پول pc می دهید و 1600 هم پول ps4 روی هم 3600 هزینه می کنید 

 

این لیست قطاعاتی که می شه یک سیستم گیم قوی تر از کنسول ها بست 

 

attachicon.gif1.jpg

 

فکر کنم تمام قطعات مورد نیاز رو گفتم کارتی که اینجا گفتم 280x هست بسیار قوی 

ولی ولی ولی بعد از ورود gtx970 که قیمتش بین 1400 تا 1600 خواهد بود می شه 280x رو با 970 عوض کرد و cpu هم i5 شاید خیلی قوی نباشه ولی به اندازه ای هست که خیلی گلوگاه نمی شه 

8 گیگ رم 

1 ترا هارد 

پاور عالی 

کیس بسیار زیبا 

 

 

خوب با 280x شد 3000 حتی از بوجه ی کل هم کمتر این سیستم کنسول ها رو به راحتی شکست می دهد 

 

شاید بپرسید پس مانیتور کو خب کسی که کنسول می خره چی کار می کنه یا از قبل مانیتور داره به اون وصل می کنه یا tv داره که با اون بازی می کنه پس pc هم همین طور حالا اگر مانیتور هم نداری می شه با 600 باقی یه 22 بگیری و از 1080p لذت ببری 

 

در ضمن این قطعات توی خارج قیمتش بسیار به کنسول ها نزدیک تر هست ولی این سیستم حتی توی ایران هم برای کسانی که دنبال سیستم خیلی قوی هستن بسیار مناسب هست 

 

پس دیدید که قیمت کنسول خیلی بالا هست با توجه به قدرتی که داره 

 

البته من تو پستم هیچ مقایسه ای بین قدرت کنسول و سیستم نیاوردم.

منتها چون شما مقایسه کردین درنتیجه من یجور دیگه این مقایسه رو انجام میدم

اولا در انتخاب cpu و بورد و رم و گرافیک باید اینو هم لحاظ کنیم که قراره این سیستم 7 سال بدون آپگرید کار بکنه.

پس صرف اینکه این قطعات رو اروزن ببندیم درست نیست.

کما اینکه ps3 و 360 بعد 7 سال همچنان پابپای رقیب اومدن ولی سیستم کتمپیوتری اونزمان اوت شد.

کیس باید یه چیز خنک و زیبا باشه چون قراره با کیسهای زیبای کنسولی برابری کنه.

در ضمن خنک کننده برای cpu و گرافیک هم هست.

پاور هم باید 7 سال کار مداوم رو تحمل کنه.

ما حتما به یدونه ویندوز اریجینال هم نیاز داریم.

بازی های pc رو هم عین کنسولی ها باید اریجینال خیداری کنیم و صد البته نسخه اروپایی یا آمریکایی.

مونیتور یا تلویزیون در این مقایسه جایی ندارن چون بنا رو بر این قرار میدم که ثابت هست برای هر 2 تا سیستم.

و اما میرسیم به 3 تا قطعه که اصلا به حساب نمیان ولی هستن و خیلی هم تعیین کننده.

یکی درایو نوری هست که باید رو pc هم یدونه بلوری نصب کنیم.

و 2 تای دیگه کیبورد و ماوس هستن.

چون داریم مقایسه میکنیم پس نمیتونیم در یه طرف دسته های فوق العاده کنسول ها رو بزاریم و اینطرف بیایم کیبورد و موس بنجل استفاده کنیم.

باید حتما بیسیم باشن و چیزی باشن که اولا از لحاظ زیبایی کارایی و کیفیت با دسته ها برابری کنن و دیگه اینکه بعد 7 سال همچنان مد روز و کارا به نظر برسن.

من صحبت از برند خاصی نمیکنم منتها لاجیتک و ریزر و استیل سریز میتونن با کیفیت دسته ها رقابت کنن.

الان یدونه کنسول 400 دلاره که قیمتش شده 1450 تومن.

شما یدونه سیستم ببندین که با توجه به عرایض بنده 7 سال کار کنه، و تو این موارد بالا با کنسول هم بتونه رقابت کنه.

ویرایش شده توسط Santa Cruise
لینک به دیدگاه
Share on other sites

هیمن دیروز بنچمارک های بازی Ryse  اومد یک کارت 7870 برابر هست کارت 770 پس همه چیز قدرت سخت افزاری نیست بلکه موتور گرافیکی و نحوه برنامه نویسی و بهینه سازی حرف اول می زنه

 

 

برای همین هست کنسول می تونه چند سال با کیفیت خوب بازی ران کنه 

 

 

 

در نسل جدید اومدن 8 هسته برای سی پی یو قرار دادن این مثل پی سی نیست با برنامه نویسی و بهینه سازی کاری می کنن همه هسته ها در گیر بشن ....

 

 

 

به نظر من اگه فریم ها در بعضی بازی ها محدود شده به این معنی نیست سخت افزاری مشکل داره بلکه بدین منظور هست که در سال های آتی هم حرفی برای گفتن داشته باشن

ویرایش شده توسط Titan Black
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...