رفتن به مطلب

GeForce GTX 980 AMP: قدرتمند ترین کارت گرافیک سری 900 در دستان زوتاک


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

 امروز تصمیم گرفتیم تا نگاهی اجمالی به یکی از جدیدترین و قطعا قدرتمند ترین های دنیای کارت های گرافیکی، GeForce GTX 980 AMP ساخت شرکت زوتاک بیاندازیم و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم ؛


 


 2zz.jpg


GeForce GTX 980 AMP که به گفته تولید کننده با وجود فرکانس های 1293 مگاهرتز و 1393 مگاهرتز در دو حالت پایه و BOOST پرقدرت ترین نمونه تولید شده از سری کارت های سری 900 انویدیا محسوب می شود، نسبت به دیگر اعضای خانواده خود ظاهری متفاوت دارد و قطعا برای گیمرهایی که به زیبایی درون کیس خود اهمیت ویژه ای می دهند گزینه ای استثنای محسوب می شود چرا که وجود LED های رنگی از پیش نصب شده برروی PCB اختصاصی این بورد، زیبایی آن را بیش از پیش افزایش داده است؛ اما زیبایی این کارت به همین جا ختم نمی شود چرا که تولید کننده، زوتاک، از فیبر کربن در تزئین قسمت هایی از این کارت بهره گرفته است که ترکیب رنگ LED هایی با رنگ سبز و قرمز برروی نمای خاکستری آن ها، جلوه ای متفاوت و خیره کننده به آن بخشیده است.


5zzzzz.jpg


زوتاک در تولید این محصول از خنک کننده ای قدرتمند متشکل از پره های خنک کننده متراکم، 5 لوله انتقال حرارت یا به طور معمول هیت پایپ و سه فن بزرگ استفاده کرده است؛ این هیولا که سه اسلات PCI Express مین بورد کاربر خود را اشغال می کند، همانطور که گفته شد دارای فرکانس پایه 1291 مگاهرتز می باشد که این میزان در حالت BOOST و در فشار کاری بالا تا چیزی حدود 1393 مگاهرتز افزایش پیدا می کند و با 4 گیگابایت حافظه رم GDDR5 (فرکانس موثر 7200 مگاهرتز) با رابط حافظه ای از همین خانواده و با میزان 256 بیت در ارتباط است.


3zzz.jpg


GeForce GTX 980 AMP  که نیروی خود را از طریق دو کانکتور 8 پین دریافت می کند، دارای انواع خروجی های ویدیویی DVI، HDMI و سه Display Port است و تصاویر و داده های گرافیکی را با کیفیت بالا به صفحه نمایش منتقل می کند.


4zzzz.jpg


بورد اختصاصی این کارت که متشکل از مداررگولاتوری 2+8 فاز، ماژول اختصاصی برای اوکلاک با عنوان Zotac OC و خازن های PowerBoost است، دست اورکلاکرها و کاربران حرفه ای را برای بهره گیری از نهایت قدرت این محصول بازگذاشته است تا جائی که به گفته زوتاک حتی افزایش کلاک این محصول به وسیله استفاده از خنک کننده های مایع و همچنین نیتروژن مایع تا بیش از 1.5 گیگاهرتز دور از انتظار نخواهد بود!


این کارت پرزرق و برق که مطمئنا نظر شما را هم به خود جلب کرده است، به زودی و در آینده ای نه چندان دور رکوردهای جهانی را جابه جا و تحولی در دنیای اورکلاک ایجاد خواهد کرد.


منبع : شهرسخت افزار


ویرایش شده توسط Vill
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

منم قبلا دچار این اشتباه شده بودم،بالاترین فرکانس رو asus 980 stri داره(مخاطبم برادران شهرستان سخت افزاره )

 

تصاویری دیدنی از کالبدشکافی Zotac GTX 980 AMP! Extreme

 

بازهم رکوردها شکسته شد؛این بار Asus GTX 980 Strix
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...