رفتن به مطلب

Recommended Posts

اگر بشود یک کیلو یخ را به یک اسکیمو بفروشید، باید اعتراف کرد قدرت فروشندگی فوق العاده ای دارید. اما از این معامله بزرگتر فروش خط تولید چیپ سازی IBM به شرکت Globalfoundries  است. شرکت IBM رسما" اعلان کرد با پرداخت 1.5 میلیارد دلار خط تولید نیمه هادی (چیپ سازی) خود را کاملا" به Globalfoundries واگذار کرده است.


 


gaj6ook71nux2ky16njd.jpg


 


بله درست خوانده اید، IBM مبلغ 1.5 میلیارد دلار به  Globalfoundries ظرف سه سال می دهد تا خط تولید چیپ سازی IBM را تحویل بگیرد. موضوع به این جا ختم نمی شود. IBM همچنان متعهد می ماند تا بر اساس قولی که پیشتر داده است مبلغ 3 میلیارد دلار را ظرف 5 سال صرف تحقیق، توسعه و سرمایه گذاری در فن آوری نیمه هادی ها پرداخت نماید، برای خط تولیدی که از این به بعد Globalfoundries مالک آن است.


 


شاید به عقل صاحبین IBM شک کنید، اما در حالیکه IBM فن آوری در حد کلاس جهانی عرضه می کند و مالک معنوی بسیاری از فن آوری هاست، اما مدتی است این بخش از خط تولید IBM مدام ضرر می دهد. خط تولید نیمه هادی ها به یک وظیفه سنگین بر روی دوش IBM تبدیل شده است که با خلاص شدن از آن IBM می تواند بر روی بخش موبایل، رایانش ابری، و توسعه سیستم های تراکنش مالی تمرکز کند.


 


قسمتی از این معامله شامل تحویل هزاران مالکیت معنوی فن آوری ها به Globalfoundries می باشد. دکتر سانجای جاه رییس هیئت مدیره ی Globalfoundries در مورد این معامله اظهار داشت: مالکیت ما بر صنایع نیمه هادی سازی IBM جایگاه رهبری مارا در صنایع نیمه هادی در جهان مستحکم تر می کند.


 


شرکت IBM سود سه ماهه ی سوم سال 2014 خود را برابر 3.5 میلیارد دلار ذکر کرده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 17 درصد کاهش داشته است.


 


منبع: MaximumPC


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN ABISHI
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود جناب آرمین خسته نباشید،سبک ترجمه بسیار برام جالب بود :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...