رفتن به مطلب

جنون سرعت: Radeon R9 490X میتواند بیش از 1 ترابایت بر ثانیه پهنای باند داشته باشد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه
میدانیم که کارت گرافیک Radeon R9 390X  محصول خاصی خواهد بود و بر اساس شایعات میتوان انتظار پهنای گذرگاه حافظه 4096 بیتی را داشت که به لطف حافظه های پهنای باند بالا(HBM) میسر می شود.این کارت احتمالا پهنای باند حافظه واقعی نسل بعد را با 640 گیگابایت بر ثانیه با خود خواهد داشت اما چیزهای بیشتری هم در جریان هستند  و این آغازی است برای حافظه های HBM .
 
41493_09_amd_s_radeon_r9_490x_could_feat
 
نسل نخست حافظه های HBM که کمپانی SK Hynix در حال عرضه آن به سازندگان است از پهنای باند 2 گیگابیت به ازای هر ماژول حافظه  و 1 گیگابیت بر ثانیه به ازای هر پایه تراشه ها برخوردار است و میزان 128 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند را مهیا می کند که میتوان تا چهار تراشه از این نوع را به صورت پشته ای به هم متصل کرد ، نتیجه آن 512 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند پرسرعت خواهد بود که در کنار یک تراشه دیگر بر روی کارت 128 گیگابایت دیگر پهنای باند ایجاد می کند.اما نسل دوم حافظه های HBM می روند تا در مقایسه با نسل اول آن که سرعت مبهوت کننده ای دارد بیش از این هم بدرخشند.

نسل دوم فناوری حافظه HBM میتواند تا 8 گیگابایت حافظه را به ازای هر ماژول حافظه ممکن سازد که در نسل اول فقط 2 گیگابایت بود و این بدان معناست که می توان انتظار کارت گرافیک هایی با 8 تا 16 گیگابایت حافظه را داشت که پهنای باند آنها به 256 گیگابایت بر ثانیه نسبت به 128 گیگابایت بر ثانیه نسل پیشتر خود افزایش می یابد و باید حدود 1.28 ترابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه را در دسترس پردازنده گرافیکی بگذارد.با توجه به اینکه نسل دوم کارت های مبتنی بر معماری Maxwell انویدیا فقط 224 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه و رابط 256 بیتی داشته اند مطمئنا پهنای گذرگاه حافظه 4096 بیتی و 1.28 ترابایت پهنای باند برای وضوح تصویر Ultra HD و حتی فراتر از آن دیوانه کننده خواهد بود.
 
اینجاست که که این مسئله جالب می شود؛پهنای باند فراتر از 1 ترابایت برثانیه با باس 4096 بیتی به ویژه برای وضوح تصویر 4K  و یا 8K هیجان انگیز و قابل تامل خواهد بود.حتی فراتر از وضوح تصویر بالا میتوان به دستگاه Oculus Rift و واقیعت افزوده اشاره کرد که تصویر برای هر چشم به صورت مجزا پردازش و نمایش داده می شود و با وضوح 1440p بخشی از چنین پهنای باند بالایی دست نخورد باقی خواهد ماند.همه چیز  با کارت Radeon R9 390X به صورت شگفت انگیزی پیش می رود اما به نظر میرسد که این تنها آغاز آن باشد و Radeon R9 490X زمانی از راه خواهد رسید که همه چیز به سطح جدیدی رسیده باشد.
نه تنها برای کنسولهای نسل بعد بلکه باید خوشبین بود که توسعه دهندگان بازی ها هم هوشیارند و برای چنین پهنای باند عظیمی برنامه نویسی می کنند،چرا که آنها واقعا نسل بعدی فناوری هستند.
 
منبع خبر: tweaktown
برگردان فارسی: خبات کریمی   
ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با تشکر از دو دوست عزیزم iMPACT و SWAT_MEHDI. @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون خبات عزیز همیشه اطلاعات مارو بروز میکنی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چون امتیازهای مثبت امروزم تموم شده شده جا داره همینجا از خبات عزیز تشکر ویژه کنم @};-

در مورد خبر هم باید بگم با این حرکت ای ام دی سرعت عرضه مانیتورهای 4k به مراتب بیشتر از گذشته خواهد شد . کم کم باید منتظرعرضه مانیتورهای 4k با قیمت مناسب تری باشیم ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من موندم وقتی dx12 اومد با این سری کارت های میشه تو همون 8k هم فریم ریت خوبی گرفت . . .با 490x  میخوان چی کار کنند مگه ؟؟؟!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

ویرایش شده توسط iMPACT
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 ماه بعد...

ممنونم خبات جان بابت خبر عزیز

 

من فن ای ام دی نیستم کاری هم ندارم هر چی بهتر باشه با توجه ب پولم میخرم چون از نظره من منطقی تره

 

اما با توجه ب پیشرفت صعنت گیمو  کامپیوتر نرم افزارو سخت افزارو... ب زودی مانیتور های فول اچ دی جای خودشون رو ب مانیتور های الترا اچ دی میدن همونطور ک مانیتور های سی ار تی جا خودشون رو ب ال سی دی و ال ای دی دادن ...

 

از موضوع دور نشیم اینو میخاستم بگم ک من فکر میکنم ای ام دی داره اینده نگری میکنه کماکان از کارت 290X مشخصه چون بسیاری از بنچمارک ها فریم ریت بهتری داشته در مقایسه با  970  (منظورم در رزولیشن بالاتر از فول ای چی دی البته تفاوت زیاد فاحش نیست )

 

فقط امیدوارم رقابت هر چ بیشتر تنگ تر بشه تا ما از محصولات بهتری بهره مند بشیم @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به به amd دوستان جمع بشن - بحث شیرینی راه افتاده

 

 

فقط من نمیدونم چرا R390X ---شده ---R490X ؟؟؟

 

یعنی amd هم مثل NVIDA - --از سری 3XX جهش کرد روی 4XX ?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا این اتفاق، اتفاق عالیه چرا که ما شاهد پیشرفت تکنولوژی خواهیم بود - امیدوارم معماری و درایور AMD/ATI پیشرفت کنه و این رقابت تنگ تر و تنگ تر کنه و این دو رقیب برای پیشرفت دست به کار های خارق العاده بزنن

 

ممنون از خبات جان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

این تاپیک قدمیه یا جدید زدین و تاریخش اشتباه نشون میده...چون بنظر قدیمیه قبلا خونده بودم !  :-?

 

راستی دوستانی که فکر می کنند amd تا یمدت و قراره برای یک نسل قوی ظاهر بشه و انویدیا بعدش با اون رم های جدیدش میاد تو بازار ... دقت داشته باشید که اینجا براحتی نشون داده که amd بیکار ننشسته و رقابت همچنان با قدرت هر دو طرف در پیش رو دارند ... به امید موفقیت و قدرت هر چه بیشتر کارتها که باعث خوشحالی هر سه سمت (هردوشرکت وماها) میشه... !  @};-

کم کم خودمون رو باید برای 8k اماده کنیم اینجوری که پیداست 4k هم دیگه با یک کارت براحتی نسخش پیچیده میشه...  :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته Amd فقط دنبال جذب گیمیر نیست  بلکه خریدارهای اصلی بنظرم ماینرکارها  هستن قدرت بی اندازه این کارتها از همه بیشتر اونا رو خوشحال میکنه که زمان انجام کار رو پایینتر بیارن

 

در کل از روند کار Amd خوشم میاد یه تحولی هم تو سیپیو ها بدن اینتل باید کاسبی شو تعطیل کنه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...