رفتن به مطلب

مشکل عجیب با مانیتور ایسوس


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

این مانیتور 27 اینچ ایسوس مدل VK278Q رو من حدود یک سال قبل از لیون خریدم و درون جعبش فقط کابل VGA و DVI بود اما من بخاطر راحتی و گرفتن کیفیت بهتر از همون اوایل استفاده بوسیله کابل HDMI وصلش کردم به کارت گرافیک ASUS GTX 780 OC DCII و براحتی استفاده کردم. ( کارت گرافیک رو هم همراه با مانیتور از لیون خریدم ).

 

این عکس پورتهای مانیتور :

 

http://lioncomputer.ir/product/3464/ASUS+VK278Q+27inch+LED+Monitor/#prettyPhoto[gallery1]/3/

 

اینم عکس پورتهای کارت گرافیک:

 

http://lioncomputer.ir/product/3027/ASUS+GTX+780+OC+DCII+3GB+GDDR5/#prettyPhoto[gallery1]/3/

 

تا امروز هیچ مشکلی با این مانیتور نداشتم و خیلیم راضی بودم ازش. اما امروز که روشنش کردم کلا انگار ورودیه HDMI و DVI خراب شدن.

 

چون با اینکه کابل HDMI وصل هست ولی روی صفحه HDMI NO SIGNAL مینویسه و وقتی با کابل DVI که داخل جعبه ی خود مانیتور بود به کارت گرافیک وصل میکنم DVI NO SIGNAL نشون میده.

 

ولی مشکل از کامپیوتر و کارت گرافیک و کابلها نیست چون با یه مانیتور دیگه تست کردم.

 

الان فقط پورت VGA این مانیتور سالم هست و من مجبور شدم یدونه تبدیل DVI به VGA به خروجی DVI-I کارت گرافیکم نصب کنم و با کابل VGA که داخل جعبه ی خود مانیتور بود به پورت VGA مانیتور متصل کنم و تصویر بگیرم. الانم به همین صورت دارم تایپ میکنم و رزولوشن 1920*1080 روی 60HZ هست و کیفیت تصویر هم با HDMI اصلا فرق نداره!

 

کلا هر دستگاه دیگه ای مثل DVD-Player و ... که به پورت HDMI این مانیتور وصل میکنم NO SIGNAL میده! هزارتا کابل مختلف HDMI امتحان کردم که همشونم تست شده و سالمن اما هیچکدوم جواب نداد DVI هم همینطور!

 

البته کابل Displayport ندارم و نمیدونم ورودی Displayport هم خراب شده یا نه. حتی تو جعبه های مانیتور و کارت گرافیک هم نبود. کل شهر رو زیر و رو کردم یارو اصلن نمیدونه Displayport چی هست!!! (مملکته داریم!)

 

خود فروشگاه لیون هم که کابل Displayport نداره ولی تو کل اینترنت فقط یه سایت پیدا کردم اونم سفارش ثبت کردم حالا معلوم نیست موجودی دارن یا نه...

 

این مانیتور تا 2017 گارانتی ویستا داره حالا بنظرتون من اینو بفرستم گارانتی یا همینطور استفاده کنم؟ میترسم این پورت VGA هم خراب بشه از کار و مشغله بمونم....

 

دوستان شاید بعد از خوندن این پست فکر کنین دارم از لیون کامپیوتر گلایه میکنم در حالیکه اینطور نیست من از خدمات و پشتیبانی و مخصوصا طرز برخورد این عزیزان بسیار راضیم.

 

ولی خدا میدونه اگه پول دستم بیاد عمرا دویاره مانیتور ایسوس بخرم...  ~x(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خب دوستان این مانیتور همانطورکه ورودی HDMI ش خودبخود خراب شده بود خودبخود هم درست شد ولی ورودی DVI هنوز جواب نمیده...

خلاصه اگه شما هم مانیتور ایسوس دارید و از پورت HDMI استفاده میکنید و یه روز دیدید پیغام NO SIGNAL میده، از پورت VGA و یا دیگر پورتها استفاده کنید به احتمال زیاد خودبخود درست میشه...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام.دوست عزیز بفرستین گارانتی.منم یکی داشتم البته سامسونگ بود مشکل مشابه رو داشت.البته قبلش از مانیتور عکس بگیرید که یه دفعه مشکل پیش اومد گردن شما نندازن.مانیتور من بردش مشکل داشت برام بردش رو تعویض کردن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالب اینه که وقتی کل شهر و یا اینترنت رو برای یه کابل DisplayPort گشتید و چیزی پیدا نکردید مانیتور رو به گارانتی نفرستادید، هر چند به شدت توصیه می شه که همچین کاری بکنید، ولی اصولاً کم توجهی به این مشکل بعداً گریبانگیر خودتون میشه، چون لوازم الکترونیک ممکنه بعد از بروز مشکل در قطعات بصورت رندم کار کنند و این اصلاً خوب نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...