رفتن به مطلب

ایا خرید کالای بدون گارانتی بدون خطر است .نظر سنجی


Analyser
 اشتراک گذاری

خرید کالای بدون گارانتی درست است ؟نظر سنجی  

301 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. گارانتی در ایران ارزش دارد ؟

    • بله مشکلی پیش نمی اید
      18
    • خیر اصلا توصیه نمی شود
      29
    • بستگی به شرایط کالا و فروشنده دارد
      163
    • ریسک 50 /50 است
      63
    • با کالای با گارانتی فرقی نمیکند
      28


Recommended Posts

با توجه به اینکه قطعات الکترونیک مانند سایر کالاها پایداری قابل اطمینان کمتری دارند این نظر سنجی ایجاد شد تا نظر کاربران گرامی مشخص شود 


ویرایش شده توسط Analyser
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از استارتر- چراغ اول رو ما روشن میکنیم :) گزینه سوم چون واسه بعضی از اجناس گارانتی لازمه و برای بعضی دیگه فقط باعث میشه قیمت کالا بالاتر بره و فایده ای نداره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اصلا توصیه نمیشه

گارانتی نجات دهنده و یا به نوعی امید هستش

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

اصلا توصیه نمیشه

گارانتی نجات دهنده و یا به نوعی امید هستش

سلام

تایید میکنم مخصوصا برای طبقات مالی ضعیف تر

شما که ادم مرفهی تاحالا نشون دادی اینجوری نالیدی وای به حال دوستانی که مشکلات مالی دارن 

اگه فقط 1 درصد هم برای سوختن قطعه حساب باز کنیم و جیبمون خالی باشه حتما باید سمت گزینه گارانتی دار بریم

حالا اگه میخواهید لذت کالا قدرتمندتر بدون گارانتی رو بچشید باید از لحظه خرید فکر احیانا سوختن و بغض کردن :D  رو از سرتون بیرون کنید چه پولدار باشید چه نباشید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز خواهش میکنم اندازه فونت رو یه مقدار کوچکتر بکنید!! اصلا نیازی نیست به این بزرگی نوشته بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از استارتر- چراغ اول رو ما روشن میکنیم :) گزینه سوم چون واسه بعضی از اجناس گارانتی لازمه و برای بعضی دیگه فقط باعث میشه قیمت کالا بالاتر بره و فایده ای نداره.

 

بله کاملا موافقم و منم همین نظر رو دارم

اصلا توصیه نمیشه

گارانتی نجات دهنده و یا به نوعی امید هستش

آقا تروخدا به این بنده خدا انقدر منفی ندید !!! یعنی ایشون اجازه نظر دادن هم نداره ؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله کاملا موافقم و منم همین نظر رو دارم

آقا تروخدا به این بنده خدا انقدر منفی ندید !!! یعنی ایشون اجازه نظر دادن هم نداره ؟

دلیل منفی گرفتن ایشون اینه که با دست خودش زده مین برد و CPU و 3 تا 290 رو سوزونده و بعد در حالی که حقش نبوده مین برد و 2 تا گرافیک رو براش گارانتی حساب کردن و بعدش ایشون به جای این که بگه آقا حق من نبود ولی گارانتی بهم حال داد و عوضشون کرد گیر داده بود به این که چرا CPU اینتل در ایران گارانتی نداره!

 

گارانتی در ایران با این که حق خیلی ها رو خورده ولی از اون طرف به خیلی ها که حقشون نبوده هم حال داده و مفت و مسلم قطعاتی رو که خودشون سوزونده بودن رو براشون تعویض کرده

ویرایش شده توسط Bahman
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

بستگی به جایی که خرید میکنید داره.گارانتی هم یه جور دلگرمی بیشتر تا پشتیبان که اکثرا تا جایی که بتونن از زیرش شونه خالی میکنن

من خودم راحترم بدون گارانتی بگیرم چون اونقدری که شرکتها بابت گارانتی پول میگیرن خدمات نمیدن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دلیل منفی گرفتن ایشون اینه که با دست خودش زده مین برد و CPU و 3 تا 290 رو سوزونده و بعد در حالی که حقش نبوده مین برد و 2 تا گرافیک رو براش گارانتی حساب کردن و بعدش ایشون به جای این که بگه آقا حق من نبود ولی گارانتی بهم حال داد و عوضشون کرد گیر داده بود به این که چرا CPU اینتل در ایران گارانتی نداره!

 

گارانتی در ایران با این که حق خیلی ها رو خورده ولی از اون طرف به خیلی ها که حقشون نبوده هم حال داده و مفت و مسلم قطعاتی رو که خودشون سوزونده بودن رو براشون تعویض کرده

ولی این نظرشون هیچ ربطی به اون تایپک نداره 

ایشون توی این تایپک نظرشون رو اعلام کردن و گفتن گارانتی یک نوع دلگرمی هست و به نظرشون نباید جنس رو بدون گارانتی تهیه کرد. 

فرض کنید همین جمله رو آقای حسینی یا سایر اعضای دیگه می زدن یا حتی خود شما باز هم اینقدر منفی می گرفت؟ 

آدم یه جا یه خطایی می کنه دیگه قرار نیست که تا ابد واسه اون یه خطا هر جایی که رفت مجازات بشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

قشنگ معلوم شد کیا دارن منفی میدن!

متعصب های اینتل ، اینکه amd گارانتی داره عزیزم شکی نیست

تازه اگه خودتم دستگاه رو بسوزونی و ببری پیش شرکت و خوش برخورد باشی حتما کارت رو راه می اندازن،

والا وسیله برقی زیر 600 هزار قیمت بدون گارانتی ارزش داره چون سوخت دلت نمسوزه. اما 1 تومن به بالا اصلا شوخی نیست،

من که دیگه دلم نمیاد، یک دفه دیدی برق پرید یا یه چیزی شد سوخت! گارانتی امید هستش، و اطمینان،

من بد بلایی سرم اومد، بد بلایی ،، بد بود و سر هیچ بشری نیاد انشالله، دوستان خودتون رو جای من بگذارید بعد منفی بدید بی انصاف ها

ویرایش شده توسط sashaelit
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دلیل منفی گرفتن ایشون اینه که با دست خودش زده مین برد و CPU و 3 تا 290 رو سوزونده و بعد در حالی که حقش نبوده مین برد و 2 تا گرافیک رو براش گارانتی حساب کردن و بعدش ایشون به جای این که بگه آقا حق من نبود ولی گارانتی بهم حال داد و عوضشون کرد گیر داده بود به این که چرا CPU اینتل در ایران گارانتی نداره!

 

گارانتی در ایران با این که حق خیلی ها رو خورده ولی از اون طرف به خیلی ها که حقشون نبوده هم حال داده و مفت و مسلم قطعاتی رو که خودشون سوزونده بودن رو براشون تعویض کرده

 

بازم منطقی نیست خب نظرش اینه ! هر کاری هم کرده به خودش و خدای خودش مربوطه ایشون هم قطعا دلیل خودشون رو داشتن !!!

ضمنا اگر کمی صادق باشیم 99.9% مردم همین کار رو میکنن چه ایرانی چه خارجی .

بگذریم ... بحث منحرف میشه بهمن جان .

مخلص  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ولی این نظرشون هیچ ربطی به اون تایپک نداره 

ایشون توی این تایپک نظرشون رو اعلام کردن و گفتن گارانتی یک نوع دلگرمی هست و به نظرشون نباید جنس رو بدون گارانتی تهیه کرد. 

فرض کنید همین جمله رو آقای حسینی یا سایر اعضای دیگه می زدن یا حتی خود شما باز هم اینقدر منفی می گرفت؟ 

آدم یه جا یه خطایی می کنه دیگه قرار نیست که تا ابد واسه اون یه خطا هر جایی که رفت مجازات بشه 

دقیقا موافقم .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بستگی داره چه قطعه ای باشه 

و گارانتی کدوم شرکت باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دلیل منفی گرفتن ایشون اینه که با دست خودش زده مین برد و CPU و 3 تا 290 رو سوزونده و بعد در حالی که حقش نبوده مین برد و 2 تا گرافیک رو براش گارانتی حساب کردن و بعدش ایشون به جای این که بگه آقا حق من نبود ولی گارانتی بهم حال داد و عوضشون کرد گیر داده بود به این که چرا CPU اینتل در ایران گارانتی نداره!

 

گارانتی در ایران با این که حق خیلی ها رو خورده ولی از اون طرف به خیلی ها که حقشون نبوده هم حال داده و مفت و مسلم قطعاتی رو که خودشون سوزونده بودن رو براشون تعویض کرده

درود بهمن جان

ببین من کاری ندارم که تقصیر خودش بوده یا نه اما حالا گرارانتی هم حال داده و به ایشون سرویس داده باید خوشحال باشیم چون ایشون دوست هممون هست.

و در مورد اینکه گارانتی حق خیلی هارو ضایع کرده شکی نیست و خودم هم ضربه خوردم تا بحال ، منتهی تو کشور خودمون کدوم چیز با حساب کتابه که این باشه؟

به جان خودم تو طرح آمارگیری کشاورزی که همین چند روز قبل تموم شد، من امارگیر بودم، از صبح پیاده ای میرفتم سر کار اونم تو یه شهر و روستاهای دور و غریب

خودم تنها، ماشین میبردم پیادم میکرد ، از صبح ساعت 8 تو آفتاب گرم جنوب سر آمار گیری بودم تا ساعتا 4 بعد از ظهر قید ناهارم میزدم چون کارم زیاد بودش

بعد ما کارشناس فنی داشتیم، این کارشناسا فنی هیچ کاری نمیکردن بخور بخواب، خوشونم خسته بودن، بعد به من 1700 دادن به اون کارشناسا 2 میلیون

به نظر این درسته؟ پس...

ویرایش شده توسط NaeemSameti
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که میگم ریسک 50 50 هستش.

ببینید دوستان اول از همه اینو توصیه کنم که دیگه به این بنده خدا منفی ندین بابا یه اشتباهی کرد حالا شما دیگه چرا اینقد سرزنش میکنین :mad: ؟

خیلی خب برم سر اصل مطلب دوستان نمیشه گفت گارانتی خوبه یا بده و یا اینکه گارانتی نباشه خوبه یا باشه بهتره ولی برای بعضی از اجناس مانند کیس و اینا و رم واقعا به نظرم خیلی خیلی مهم نیست در مقابل برای بعضی چیزا مثله گرافیک و سی پی یو و مین واقعا لازمه حالا به اینکه سی پی یو های اینتل گارانتی نداره کاری ندارم.(خوب نداره نداره ولی کیفیتش که تکه ! :-? )

از طرفی هم گارانتی نباشه ریسک محسوب میشه به نظرم (منکه تو ایران از گارانتی خیری ندیدم!)

ممنون

ویرایش شده توسط Bravo
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست عزیز خواهش میکنم اندازه فونت رو یه مقدار کوچکتر بکنید!! اصلا نیازی نیست به این بزرگی نوشته بشه

سلام خدمت بهمن جان

جالبه؟ به چی منفی میدن

 

--------------------------------------------------------

من نظرم روی گارانتی دار بودن هست 

 

من خودم بخاطر قیمت 4790k و فقر مالی از خرید و کوچ روی اینتل منصرف شدم و اصلا ربطی به فن بازی نداره(پیشنهاد میکنم دوستان هم این تفکر رو بریزن دور) فقط بخاطر گارانتی نداشتنش هست و فقر مالی و ترس از سوختن که با مثال زیر میتونم بگم امکان  داره اتفاق برای سی پی یو های اینتل که دوستان میگن سوختن تو کارش نیست هم بیفته

 

یه مثال میزنم که باعث ترس امسال ادمهایی مثل من میشه

یه بار اومدم کابل تلفن مودم دایل اپ رو از جا در بیارم که خارج نمیشد مجبور شدم به کمک ابزاری از جاش در بیارم یه فاز متر انداختم لاش که او لحظه بدنه مودم با کیس ارتباط بر قرار کرد و یه جرقه خیلی ریزی زد و با کمال تعجب زد چیپ صدای مادربورد رو سوزوند حالا این کجا و ان کجا بماند

 ببینید تو دنیای الکترونیک هیچ چیزی بعید نیست و خرابی هر لحظه در کمین هست پس باید خودمون تا جایی که ممکنه این خرابی رو به تعویق بندازیم یکی از همین راهکارها گارانتی هست

پس امکان سوختن برای هر قطعه ای هست حالا چه خود شخص مسبب باشه چه دست تقدیر و شانس مثل اتفاق برای بنده که اصلا کسی فکر همچین مشکلی رو نمیتونه بکنه 

ویرایش شده توسط MEHDI-GTX
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه عدم گارانتی باعث بشه قطعات به قیمت واقعی همون قیمتی که در خارج از کشور فروش میره به دست من برسه . من به شخصه ریسک خرابی رو قبول می کنم و جنس ارزان اما بدون گارانتی رو می خرم . در تمام این سالا که قطعات رو با گارانتی خریدم یه بار کارم به گارانتی کشید . اونم برای لپتاپم . که یکی از کلیدها مشکل داشت بردم گارانتی . ایراد رو فیزیکی اعلام کرد و گفت خارج از کارانتی هست و فشار زیاد باعث این ایراد شده . آخه لپتاپی که یه روز از خریدش میگذره من برای چی باید فشار بیش از حد بهش وارد کنم. مگه ممکن نیست یه لپتاپ هنگام تولید یه مشکل فیزیکی داشته باشه . دیگه از اون موقع زیاد دنبال گارانتی نیستم. اگه داشته باشه خوبه اما برام خیلی مهم نیست. یه مهلت تست باشه برای من کافی هست . البته شاید یه وقت نیاز به گارانتی پیدا کنم ولی شرایط رو که میسنجم بدون گارانتی برام به صرفه تره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

بنظر من اگه قطعه یک هفته مهلت تست داشته باشه اصلا دیگه گارانتی لازم نداره... (البته اگه بنجل نباشه جنس مثل این مارشال و غیره که هی تبلیق می کنند بگدریم)

این دوستانی هم که قطعاتشون خراب میشه میان مبتدیانه یکاری بکنن قطعه رو میسوزنند یا نیم سوز می کنند، یکی نیست بگه خب تو همه چیز نباید انگشت کنی بیا برو رد بازیت ...  :D

اصلا گارانتی تو ایران یچیزی نوینی هست به نوبه خودش... بدینگونه که کالا رو میسوزنی میری میگی خراب شد قیافتم عین گربه شرک می کنی بهت نو میدن اگه قیافت شبیه خود شرک باشه نمیدن (شوخی)... :laughing:

درکل من اگه قطعه آک رو تست کنم سالم باشه بدون گارانتی خرید می کنم همونجوری که یتومن دادم گوشی بدون گارانتی خریدم ... والا الان دو ساله بیشتر داره برام کار میکنه صبج تا شبم دارم کلش اف کلنز باهاش بازی می کنم...  :big hug:

 

...........

اقا این دوتا سوال متناقضه نوشتی یا من اینجوری تصور می کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟  :-? 

خرید کالای بدون گارانتی درست است؟

گارانتی در ایران ارزش دارد؟

الان جواب کدمو بدوم تو نظر سنجی!!!!!!!!  :D 

ویرایش شده توسط Nima Mazrouie
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

ولی این نظرشون هیچ ربطی به اون تایپک نداره 

ایشون توی این تایپک نظرشون رو اعلام کردن و گفتن گارانتی یک نوع دلگرمی هست و به نظرشون نباید جنس رو بدون گارانتی تهیه کرد. 

فرض کنید همین جمله رو آقای حسینی یا سایر اعضای دیگه می زدن یا حتی خود شما باز هم اینقدر منفی می گرفت؟ 

آدم یه جا یه خطایی می کنه دیگه قرار نیست که تا ابد واسه اون یه خطا هر جایی که رفت مجازات بشه 

 

بله شما درست میگید و من هم نگفتم دوستانی که در اینجا به ایشون منفی دادن کار درستی کردن. فقط دلیلش رو گفتم  @};- چون ایشون غیر ازاین مطلب چندین و چند بار هم وقت دوستان با تجربه همین فروم رو گرفتن و مثلا تاپیک مشاوره و ... زدن و بعد از صرف چندین و چند روز و ده ها پست که دوستان عزیز راهنماییشون کردن آخر سر کار خودشون رو کردن و به نوعی به همه اون دوستانی که براشون وقت گذاشتن و راهنماییشون کردن توهین کردن.

 

و متاسفانه یا خوشبختانه خیلی خیلی زود هم نتیجه فاجعه بار این کارشون رو دیدن!! حالا توقع دارید وقتی مجددا تاپیک مشاوره ایجاد میکنن اون دوستان که یکیشون هم بنده بودم همون برخورد خوب اول رو با ایشون داشته باشند؟

 

من به شخصه در اون تاپیک مشاوره آخری در مورد 970 به ایشون منفی دادم. دلیلش هم همین مطلبی بود که عنوان کردم. چون دیدم باز قراره وقت همه رو تلف بکنن و آخرش هم کار خودشون رو بکنن!

 

ولی در این تاپیک به ایشون منفی ندادم چون بحث چیز دیگری بود و دلیلی نداشت اینجا منفی بگیرن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله شما درست میگید و من هم نگفتم دوستانی که در اینجا به ایشون منفی دادن کار درستی کردن. فقط دلیلش رو گفتم  @};- چون ایشون غیر ازاین مطلب چندین و چند بار هم وقت دوستان با تجربه همین فروم رو گرفتن و مثلا تاپیک مشاوره و ... زدن و بعد از صرف چندین و چند روز و ده ها پست که دوستان عزیز راهنماییشون کردن آخر سر کار خودشون رو کردن و به نوعی به همه اون دوستانی که براشون وقت گذاشتن و راهنماییشون کردن توهین کردن.

 

و متاسفانه یا خوشبختانه خیلی خیلی زود هم نتیجه فاجعه بار این کارشون رو دیدن!! حالا توقع دارید وقتی مجددا تاپیک مشاوره ایجاد میکنن اون دوستان که یکیشون هم بنده بودم همون برخورد خوب اول رو با ایشون داشته باشند؟

 

من به شخصه در اون تاپیک مشاوره آخری در مورد 970 به ایشون منفی دادم. دلیلش هم همین مطلبی بود که عنوان کردم. چون دیدم باز قراره وقت همه رو تلف بکنن و آخرش هم کار خودشون رو بکنن!

 

ولی در این تاپیک به ایشون منفی ندادم چون بحث چیز دیگری بود و دلیلی نداشت اینجا منفی بگیرن.

:big hug: :big hug: :big hug: :big hug: :x

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله شما درست میگید و من هم نگفتم دوستانی که در اینجا به ایشون منفی دادن کار درستی کردن. فقط دلیلش رو گفتم  @};- چون ایشون غیر ازاین مطلب چندین و چند بار هم وقت دوستان با تجربه همین فروم رو گرفتن و مثلا تاپیک مشاوره و ... زدن و بعد از صرف چندین و چند روز و ده ها پست که دوستان عزیز راهنماییشون کردن آخر سر کار خودشون رو کردن و به نوعی به همه اون دوستانی که براشون وقت گذاشتن و راهنماییشون کردن توهین کردن.

 

و متاسفانه یا خوشبختانه خیلی خیلی زود هم نتیجه فاجعه بار این کارشون رو دیدن!! حالا توقع دارید وقتی مجددا تاپیک مشاوره ایجاد میکنن اون دوستان که یکیشون هم بنده بودم همون برخورد خوب اول رو با ایشون داشته باشند؟

 

من به شخصه در اون تاپیک مشاوره آخری در مورد 970 به ایشون منفی دادم. دلیلش هم همین مطلبی بود که عنوان کردم. چون دیدم باز قراره وقت همه رو تلف بکنن و آخرش هم کار خودشون رو بکنن!

 

ولی در این تاپیک به ایشون منفی ندادم چون بحث چیز دیگری بود و دلیلی نداشت اینجا منفی بگیرن.

من هم گفتم که این دلیل غیر منطقیه 

به علاوه تایپک های دیگه ایشون هیچ ربطی به پستشون به این تایپک نداره مثل این می مونه که من به این پست شما به خاطر اینکه از پست تعویض خمیر سیلیکون زیر IHS 3770k خوشم اومده مثبت بدم. 

به علاوه این تاپیک مشاوره رو ایشون ایجاد نکردن و صرفا به عنوان یک کاربر اینجا اعلام نظر کردند. در مورد برخورد هم کاری ندارم که باید برخورد مناسبی بعد از اون تایپک مشاوره بشه یا نه به هر حال کاری رو که نباید انجام دادن و تاوانش رو هم پس دادند. 

 ایشون  اینجا و در این پست از کسی مشاوره ای نخواستند .

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من ریسک 50 50 هستش ولی بستگی به فروشنده داره که به چه نحوی از قطعه کار کشیده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم گفتم که این دلیل غیر منطقیه 

به علاوه تایپک های دیگه ایشون هیچ ربطی به پستشون به این تایپک نداره مثل این می مونه که من به این پست شما به خاطر اینکه از پست تعویض خمیر سیلیکون زیر IHS 3770k خوشم اومده مثبت بدم. 

به علاوه این تاپیک مشاوره رو ایشون ایجاد نکردن و صرفا به عنوان یک کاربر اینجا اعلام نظر کردند. در مورد برخورد هم کاری ندارم که باید برخورد مناسبی بعد از اون تایپک مشاوره بشه یا نه به هر حال کاری رو که نباید انجام دادن و تاوانش رو هم پس دادند. 

 ایشون  اینجا و در این پست از کسی مشاوره ای نخواستند .

@};-

سلام

شما دقیقا حرفهای اقا بهمن رو به یه شکل دیگه زدید!

اشتباه که نمیکنم؟

یاعلی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

حالا اینجا بحث سر موضوع تاپیک هست یا اینکه چرا به اون کاربر منفی دادن  :-?

 

اون بنده خدا هم به اشتباه خودش پی برد 

هر چند خیلی سنگین واسش تموم شد 

ویرایش شده توسط WINNER
لینک به دیدگاه
Share on other sites

ریسکه و 50-50

من موردی قطعه ای رو تو Newegg نگاه میکنم و نظرات رو میخونم خیلی شده طرف قطعه ای رو خریده یک هفته بعد سوخته و از بین رفته. جالبه این سایت رصد میشه و از طرف شرکتهای OEM میان و دلجویی میکنن.

موندم ما چه ملتی هستیم ولی خب چاره ای هم نیست

مثلا چرا اینتل میخریم مثلا یک تومن بعد گارانتی کشک؟! بعد تو جهان های دیگه سه سال گارانتی داره ولی ما رو حساب کیفیت ساختش میگیم گارانتی نداره!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...