رفتن به مطلب

ایا خرید کالای بدون گارانتی بدون خطر است .نظر سنجی


Analyser
 اشتراک گذاری

خرید کالای بدون گارانتی درست است ؟نظر سنجی  

301 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. گارانتی در ایران ارزش دارد ؟

    • بله مشکلی پیش نمی اید
      18
    • خیر اصلا توصیه نمی شود
      29
    • بستگی به شرایط کالا و فروشنده دارد
      163
    • ریسک 50 /50 است
      63
    • با کالای با گارانتی فرقی نمیکند
      28


Recommended Posts

احتمال خیلی زیاد گارانتی لوکال خودشون دارن

Sent from my GT-S6312 using Tapatalk

خوب شما که براتون میارن پس حتما اگه خدای نکرده مشکلی براش پیش بیاد میتونین بفرستین گارانتی اونجا که فکر کنم خیلی بهتر از این گارانتی های داغونه ما باشه، قیمتشم که عالیه

کاش ما هم یکی را داشتیم برامون قطعه میفرستاد :daydreaming:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 10 ماه بعد...

درود

نظر شخصی بنده

واقعا اینکه بگیم بستگی به کالا داره خیلی حرف درستیه

چون واقعا در بعضی از محصولات ریسکی وجود نداره

مثل مانیتور که ریسکش کمه

و خود بنده گارانتی اتمام شده خریدم و راضیم

اما...

واقعا گارانتی به چه معناست؟!
برای بنده تنها به معنای عمر مفید قطعه میباشد

و حساب دیگه ای هم سعی میکنم روش نکنم

فقط به خودم این اطمینان رو میدم که قطعه نسبتا جنس خوب و با فلان قدر عمر قطعی هستش

شرمنده اگر حرفام زیاد شد

امیدوارم مفید بوده باشه @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

نظر شخصی بنده

واقعا اینکه بگیم بستگی به کالا داره خیلی حرف درستیه

چون واقعا در بعضی از محصولات ریسکی وجود نداره

مثل مانیتور که ریسکش کمه

و خود بنده گارانتی اتمام شده خریدم و راضیم

اما...

واقعا گارانتی به چه معناست؟!

برای بنده تنها به معنای عمر مفید قطعه میباشد

و حساب دیگه ای هم سعی میکنم روش نکنم

فقط به خودم این اطمینان رو میدم که قطعه نسبتا جنس خوب و با فلان قدر عمر قطعی هستش

شرمنده اگر حرفام زیاد شد

امیدوارم مفید بوده باشه @};-

جسارت نباشه اما مانیتور یکی از بالاترین ریسک ها رو داره ... و هرچی گارانتی نداشته باشه این یکی حتما باید داشته باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جسارت نباشه اما مانیتور یکی از بالاترین ریسک ها رو داره ... و هرچی گارانتی نداشته باشه این یکی حتما باید داشته باشه

خواهش میکنم

منظورم از این بدون گارانتی ها نبود

منظورم مثل یکی خودم بود

توی انبار مونده بود و گارانتی تموم کرده(یعنی آکبند بود)

گفتم نظر بنده درمورد گارانتی عمر مفید و خوب بودن جنس کالاست

بازم نظر شما محترم @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

صد در صد مهمه گارانتی برای اکثر قطعات. برای قطعه ای مثل CPU اهمیتی نداره چون معمولا عمرش بسیار طولانیه. اما قطعاتی که از کامپوننت های زیاد استفاده می کنن مثل مادربرد، کارت گرافیک و پاور یا قطعات حساس مثل رم و مانیتور، گارانتی اهمیت زیادی داره چون احتمال خرابیشون کم نیست. 

بعضی از گارانتی ها واقعا پاسخگو نیستن اما گارانتی های معتبر معمولا خدمات خوبی ارائه می دن. 

طبق تجربه شخصی، گارانتی GREEN واقعا خوب رسیدگی می کنن و راحت تعویض انجام می دن. 

آواژنگ هم تجربه داشتم کاملا راضی کننده بوده. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

من یه مانیتور گرفتم شرکتش توش گفت بود 5 سال گارانتی بعد تو اواخر سال پنجم خراب شد رفتم تحویل دادم با گارانتیش رو بعد گفتن نه این رو جعبش نوشته بوده دو سال گفتم پشت مانیتور نوشته 5 سال میگه نه خیلی بی انصاف هستن

ویرایش شده توسط Miladhelios
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سه تا کار هست که اگر انجام بدی نیازی به گارانتی نداری

 

1 . خرید قطعات آکبند و با کیفیت و اصل مثل رم جی اسکیل تایمینگ پایین یا اس اس دی ساسمونگ پرو یا مینبرد ایسوس سبرتوس یا گرافیک EVGA

 

2 . خرید یک پاور خیلی خیلی معروف با لایسنس حداقل گولد یا پلاتینیوم که بردشو سیسونیک یا سوپرفلاور زده باشه

 

3 . کیسی که هوا به خوبی داخلش جریان داشته باشه ( دمای پایین قطعات )

ویرایش شده توسط mostafajan
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

گذینه اخر در ایران چیزی به اسم گارانتی وجود نداره :| :)


من یه مانیتور از سامسرویس چیززاده خریدم مدل s19c3250n plus بد که بازش کردم دیدم یه مدل خیلی ضعیفتره مدلشو الان یادم نیست بردم گارانتی میگه ما بسته بندی نکردیم به ما مربوط نیست :clapping: :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر شخصی من گزینه سوم درست ترینش هست و من گزینه 3 رو انتخاب کردم . 

 

بستگی به فروشنده هم داره واقعا . 

 

من یه بنده خدا رو میشناختم فقط کم مونده بود نخ وصل کنه به قطعه و رو اسفالت بکشه قطعه رو ... 

 

قطعه واسش مثل اسباب بازی بود روزی 10 بار کارتو بازو بسته میکرد و جا میزد تو کیس ... داریم همچین آدمایی .. شاید خنده دار باشه ولی واقعا هستن  :laughing: چون به چشم دیدم ! 

 

ولی قطعه اگر در شرایط درست و منطقی استفاده شده باشه من ترجیه میدم دسته دو بخرم حتی اگر گارانتی نداشته باشه .. قطعه دسته دو هم زیاد گرفتم ( البته از آدم مطمئن ) و خدا رو شکر به مشکل هم نخوردم تا بحال  ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

الان‌ خرید قطعه با گارانتی خطرناک تره بنده بخاطر یه برد اینقدر مرخصی گرفتم که از کار اخراج شدم از بس تو راه شرکت گارانتی بودم

Sent from my D826 using Tapatalk

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

اگه شانس داشته باشی بله کاملاً بی خطر هس

 

180 تا سرعت رفتن با پراید هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

لبه ی پنجره راه رفتن هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

و...

حرف شما بی معنی هست. شانس معنایی نداره. احتمال خسارت باید حداقل سازی بشه و این ربطی به شانس نداره، به عقل و تجربه مربوطه. .

انتخاب قطعه گارانتی خوب هم یکی از این عوامله. rma پایین یکی دیگر از این عوامل...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 

 

180 تا سرعت رفتن با پراید هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

لبه ی پنجره راه رفتن هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

و...

حرف شما بی معنی هست. شانس معنایی نداره. احتمال خسارت باید حداقل سازی بشه و این ربطی به شانس نداره، به عقل و تجربه مربوطه. .

انتخاب قطعه گارانتی خوب هم یکی از این عوامله. rma پایین یکی دیگر از این عوامل...

 

من الان سیستمم 4 ساله هیچ قطعه‌اش خراب نشده حتی گرافیکم و..! به این فکر میکنم که چرا پول گارانتی را برای 1 یا دوسال دادم

ویرایش شده توسط LORD.SAJAD
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 

 

180 تا سرعت رفتن با پراید هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

لبه ی پنجره راه رفتن هم اگه شانس داشته باشی کاملا بی خطره  :D

و...

حرف شما بی معنی هست. شانس معنایی نداره. احتمال خسارت باید حداقل سازی بشه و این ربطی به شانس نداره، به عقل و تجربه مربوطه. .

انتخاب قطعه گارانتی خوب هم یکی از این عوامله. rma پایین یکی دیگر از این عوامل...

 

 

 

به نظر من هم اول rma دوم هم یه پاور درست حسابی با لایسنس حداقل گلد یا پلاتینیوم از یه برند درست درمون سوم هم کنترل دمای قطعات

 

این سه تا خیلی توی عمر قطعات تاثیر داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من خرید کالای با گارانتی خطرناک‌تر از کالای بی‌گارانتی است. 

تجربه:

من یک بار حضوری رفتم گارانتی هماهنگ شعبه مشهد. چند روز قبلش به هماهنگ ایمیل زدم گفتم شما پنج‌شنبه این هفته هستید گفتند آره. وقتی رسیدم مشهد دیدم تعطیله رفته بودن مسافرت! rolling%20on%20the%20floor.gif

همون جا به تهران زنگ زدم گفتم شعبه مشهدتون چرا بسته است میگفت این هفته تعطیلاً و فقط شعبه مرکزی (تهران) سرویس میده گفتم من چند روز پیش بهتون ایمیل زدم گفتید که هستید گفت منظورمون این بود شعبه تهران. و من دست از پا درازتر به شهرمون برگشتم

هفته بعدش باز رفتم مشهد لپ تاپو تحویل دادم.(باید بایوس ریکاوری می‌شد) بعد از گرفتن لپ تاپ متوجه شدم لوگوی بایوس 20 ثانیه طول میکشه همون‌جا به مسئول ارباب رجوع گفتم چرا این‌جوریه گفت چون هاردش پره!  :laughing:

بعدش برگشتم به شهرمون. بعد از یک هفته تصمیم گرفتم خمیرشو عوض کنم. هولوگرام گارانتی رو کندم یک سال از گارانتی مونده بود! به خودم گفتم من غلط کنم دوباره برم گارانتی با این هزینه‌های رفت‌وآمد.

چند هفته بعد متوجه شدم بایوسی که لپ تاپمو ریکاوری کردن اصلا مال لپ تاپ من نبوده و خودم افتادم دنبال ریکاوری. بعد از ریکاوری لپ تاپم مثل روز اولش شد. فکر کنید چه کسایی تو شرکت گارانتی کننده لپ تاپو تعمیر می‌کنن. فقط بلدن سر از کار وا کنن. 

ویرایش شده توسط EDK-TheONE
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

در هر قطعه الکترونیکی احتمال failure وجود داره و اگه از شرکت های معتبر قطعات تون رو تهیه کنید مطمئنا در چنین مواقعی واستون مشکلی پیش نمیاد.

شرکت هایی مثل مادیران، سام سرویس، آواژنگ، سازگار ارقام، گرین و ...

وقتی از این شرکت ها خرید می کنید خیالتون جمع هست که کالا با بهترین کیفیت به دستتون میرسه چون این شرکت ها به خاطر سابقه طولانی و نام درخشانشون حاضر نیستند اسم و رسم خودشون رو خراب کنند و در صورتی که مشکلی پیش بیاد خیالتون جمع خواهد بود که از زیر بار شرایط و مسئولیت هاشون شانه خالی نخواهند کرد...

اما خب حالاتی هست که در شرایط گارانتی  نمی گنجه مثل صدمات ناشی از استفاده نادرست کاربر یا حوادث غیر مترقبه در این شرایط کاری از دست گاراننتی ساخته نیست و باید قید قطعه رو زد یا به تعمیرگاهای متفرقه رجوع کرد اما به تازگی بحثی شروع شده درباره بیمه محصولات الکترونیکی که به نظرم میتونه این کاستی ها رو پوشش بده و مکمل گارانتی باشه ولی خب چون در ابتدای راه هست هنوز نمیشه در موردش نظر داد.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

سلام

به نظر من قطعات و سخت افزار های با کیفیت نیازی به گارانتی ندارن چون با کارکرد طبیعی هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد به جز موارد نادر

و سخت افزار و قطعه گارانتی دار که قبل از اتمام گارانتی به گارانتی نیاز پیدا کنه مطمئن باشین که کیفیت ساخت پائینی داره

بعدش در مورد قطعات با کیفیت هم شرکتهای گارانتی کننده مدت زمان گارانتی را مدت زمانی تعیین میکنن که با کارکرد طبیعی قطعه در اون مدت قطعه هیچ مشکلی پیدا نمیکنه و متاسفانه مشکلات از زمان اتمام گارانتی شروع میشه ...

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

البته همین صرفا گارانتی دار بودن هم دلیل بر بی خطر بودن نمیشه...

به همون میزان که احتمال پذیرفته شدن قطعه توسط گارانتی وجود داشته باشه امکان خارج از گارانتی تشخصی دادنش هم وجود داره با انواع اقسام دلایل درست و منطقی تا دلایل من درآوردی...

اون 50 درصد دوم به این شکله :

به این صورت که ساده باشی و مهربون برخورد کنی اول دلایل غیر منطقی رو برای پیچوندن روت امتحان میکنن! اگر پیچ خوردی که سرت کلاه رفته اگه پیچ نخوردی هم میری مرحله بعدی و دلایل شبیه به دلایل منطقی برات میارن تا باور کنی... باید همیشه شدیدا" پیگیر باشی و aggressive

 

این مسائل حتی در مورد گارانتی های به قول برخی کاربران "معتبر" هم پیش میاد بصورت رندوم...

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به نظر من بهنر از جنس با گارانتی شرکتیه 

خیلی از فروشنده ها هارد رو با گارانتی شرکتی میفروشن و حتی خودشون هم نمی دونن که هارد ریفر کارکرده به حساب میاد

خیلی از شرکت های متفرقه قطعات بی کیفیت رو گارانتی می کنن ( توضیح کوتاه برای دوستانی که خبر ندارن : اکثر شرکت های تولید قطعات چند خط تولید دارن و همیشه محصولات بهترین خط تولید رو به نمایندگان یا کشور های عربی و اوروپایی صادر می کنن و به کسانی که نماینده رسمی نیستن و کاربر عادی به حساب میان برای شرکت محصولات کم کیفیت تر خودشونو میفروشن ) 

مثلا شرکت زوبین ( گارانتی شرکتی محصولات ایسوس ) 

هربار مادربرد ایسوس با گارانتی زوبین گرفتم 

یا دماسنجش خراب بود 

یا سی پی یو بیش از حد داع می کرد و ...

ولی وقتی جنس بدون گارانتی می خری معمولا از راه قاچاق وارد میشه ( اکثرا از کشور های عربی میاد )و چیز درست حسابی معمولا وارد می کنن

گاها دیده شده بدون گارانتی خیلی بهتر از گارانتی دار کار کرده 

گارانتی نداشتن محصول دلیل بر بد بودن محصول نیست 

گارانتی بد داشتن محصول نشانه بد بودن کالاست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...