رفتن به مطلب

ممکن است که GlobalFoundries تولید پردازنده های AMD را بشدت گسترش دهد


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بر اساس شایعه ای جدید،GlobalFoundries ممکن است سال آینده تولید پردازنده های گرافیکی AMD را به طور چشمگیری گسترش دهد،اگر این اطلاعات غیر رسمی درست باشند GlobalFoundries در سال 2015 حداقل دو تراشه high-end از سری پردازنده های گرافیکی Radeon را برای AMD تولید خواهد کرد.

 

در حال حاضر GlobalFoundries بخش عمده ای از واحد های پردازشی شتاب یافته(APU)  و پردازنده های مرکزی (CPU) و برخی از پردازنده های گرافیکی را در کنار تراشه های کنسول های بازی را برای AMD تولید می کند.با این حال هنوز هم بخش اعظم پردازنده های گرافیکی AMD توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید می شود و از مدت ها قبل با ATI Technologies و AMD شراکت داشته است.اگر گزارش اخیر وب سایت Chiphell دست باشد،سال آینده میلادی AMD استراتژی خود در حوزه تولید پردازنده های گرافیکی را  به طور چشمگیری متحول خواهد کرد.

 

a2rcotlxku5nwydnfiwk.jpg

 

این وب سایت چینی در گزارش خود آورده که AMD درنظر دارد تا دو پردازنده گرافیکی خود را که با اسم رمز Bermuda and Fiji شناخته می شوند توسط GlobalFoundries و بر اساس فناوری ساخت 20 نانومتری تولید کند.پیشتر اعتقاد بر این بود که این دو پردازنده گرافیکی توسط  TSMC تولید می شوند.

 

هر دو پردازنده گرافیکی Bermuda و Fiji به خانوده "جزایر دزدان دریایی" AMD تعلق دارند.با اینکه جزئیات دقیق هیچ یک از این دو پردازنده مشخص نیست اما گفته می شود که Bermuda پرچمدار جدیدی در بخش پردازنده های گرافیکی حرفه ای است و 65% درصد از Radeon R9 290X سریعتر خواهد بود.این درحالی است که Fiji جایگزینی برای محصولات Radeon R9 280/285/280X خواهد بود.

 

لازم است به این نکته اشاره کنیم که خط تولید 20 نانومتری GlobalFoundries که به عنوان (20LPM) شناخته می شود در اصل برای پردازنده های موبایل و نه پردازنده های گرافیکی قدرتمند، طراحی شده و هنوز مشخص نیست که استفاده از فناوری ساخت 20 نانومتری GlobalFoundries برای بهبود محصولات  AMD تا چه حد مفید خواهد بود.      

 

AMD در نظر دارد تا محصولات سری "جزایر دزدان دریایی " خود را در نیمه نخست سال 2015 عرضه کند.

 

منبع خبر:kitguru

برگردان فارسی: خبات کریمی

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر

مرد خستگی ناپذیر @};-  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

AMD داره کم کم از خواب بیدار میشه . . .

 

فقط امیدوارم وقتی انویدیا رفت سراغ 16nm کم نیاره !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...