رفتن به مطلب

تجربه عملیات خیره کننده فصایی Apollo 11 به کمک مکسول


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

تجربه عملیات خیره کننده فضایی -Apollo 11 به کمک انویدیا

یا بهتر است بگویم این VXGI چه که نمیکند!

 

به رسم همیشگی  انویدیا در طول تاریخ عرضه گرافیک های خود مخصوصا آنهایی که جهش های بالایی داشته اند چه در قدرت چه در مصرف یا تعدد تکنولوژی های معرفی شده ،دمویی Real Time برای نشان دادن شاخص ها و وِیژگی های واحد پردازشی جدید  توسط این شرکت معرفی میشود که در نوع خود جالب بوده اند و از انجایی که همیشه مصرف کننده  کارتهای این شرکت بوده ام با تمام این دمو ها آشنایی دارم و  اکثرشان را تجربه کرده ام وهمگی جالب و زیبا بوده انداین لینک  شما را به  مرکز دانلود cool stuff انویدیا میبرد  البته با ف.ی.ل.ت.ر.ش.ک.ن!!

 

 

عکس زیر همان صفحه را نشان میدهد - من اکثر این دمو ها را تجربه کرده ام و همه  را در طول  سالهای گذشته دانلود کرده ام منتها  اکنون فقط سه دموی آخری انویدیا را نصب دارم- چون قبلی ها یا دیگر قدیمی شده اند یا مشکل شناسایی  با کارتهای جدید یا درایور های جدید یا سیستم عامل جدید رادارند.

 

 

dg0wonsifacy5gsiab75.jpg

 دموهای قبلی انویدیا مثل دموی معروف A new down که یک پری جنگلی زیبا را با جزییاتی خیره کننده به نمایش میگذارد یا دموی معروف کارتهای سری تایتان/- دموی سر انسان که با جزییاتی نفس گیر رندر میشود و اکنون هم آخرین دمو مختص مکسول با نام Apollo 11 که  تکنولوژی VXGI را به نمایش میگذارد- وکسال گلوبال الومینشین یک متد نور پردازی نسل بعدی Global Illumination است – که قادر به  خلق الگو های نور پردازی فوق واقع گرایانه – رفلکشن  های نسل بعدی و شیدینگ های خیره کننده بوده و قادر است تمام منابع نوری را در حالت ریل تایم ترکیب کرده و به  سطح باورناپذیری از واقع گرایی برسد .در این تاپیک که برای شما گذاشتم به معرفی کامل این ویژگی و دیگر تکنیک های جدید انویدیا در این سری 900 پرداخته ام.

 

2fmfuv6xi44f2gw428hz.jpg

 

Down جدید - عکس های زیر روی روی سیستم خودم گرفته شده اند -گزینه الترا مد روشن بوده است:

(عکس های تست ها بدون کاهش کیفیت گذاشته ام _ممکن است کمی برای سرعت اینترنت پایین کند باشند معذرت!)

 

qeclq0od4s5lxzwerjrb.jpg

 

 

 

 

خوب دموی Anew down  که یک دموی تکنیکی مختص کارت فوق قدرتمند دو هسته ایی GTX690 میباشد یکی از زیباترین گرافیک های بین همه دمو های انویدیا را با خود دارد .در سال 2002 انویدیا دمویی تکنیکی برای معرفی کارتهای سری fx خود به نمایش گذاشت به نام Down که  همین خانم پری جنگلی در ان حضور داشت  و جزییاتی خیلی بالا را در بافت ونور پردازی و پوست واقع گرایانه به نمایش میگذاشت.آن دمو یکی از خاطره انگیر ترین دموهای  انویدیا است.حتی امروزه خیلی از بازی ها به سطح جزییات  کارکتر داون نرسیده اند.

ده سال بعد انویدیا هیولایی زیبا تر را به نمایش گذاشت یک ویترین خارق العاده  تکنیکی که هنوز هم با گذشت  3 سال از عرضه  اش خیره کننده مینماید.همان داون قدیم این بار با گرافیکی به روز و با پشتیبانی کامل DX11 و افکت های انحصاری انویدیا .-بیش از 1700 تار مو برروی سر داون نصب شده بودند که هر کدام الگوی حرکتی و فیزیک منحصر به فرد خود را داشتند  و میشد این میزان مو را تا 40000 تار مو افزایش داد – نورپردازی خاص بالهای شیشه ایی داون جدید و فیزیک و سطح جزییات خارق العاده  پوستی و انیمیش چهره  داون را به یکی از زیباترین و چالش برانگیز ترین دموهای تکنیکی عرضه شده  تاکنون تبدیل کرده اند.

 

 

 

 

دموی بعدی دموی مخصوص تایتان بود و لی اینبار انویدیا شبیه سازی را در مرکز قرار داد .خلق چهره های لایف لایک ریل تایم با جزییاتی خیره کننده- نام دمو Lifelike Human Face Rendering  بود که چهره یک انسان را با جزییاتی هر چه تمام تر اجرا میکرد.انویدیا با کمک  تکنولوژی light stage  و موتور دموی خود faceworks  دست به  خلق یک شخصیت خیلی واقعی میزند  که  دره  مرگ دیجیتال را براحتی رد میکند  و تمام توان پردازشی تایتان را به کار گرفته شده است .سطح جزییات و نحوه حرکت پوست در هنگام بیان احساسات عالی و بینظیر بود و زمان میبرد تا این گونه چهر هایی را در بازی های رایانه ایی ببینیم.

 

 

u5ekqeh2lhnvoi4e7ax.jpg

 

 

oo03xmu2bhh38b2o9qga.jpg

 

 

3fc3gd5y2nm004lr1s5i.jpg

 

هر سه عکس بالا را از تست دموی خود گرفته ام - توانایی دموی خلق چهر انویدیا در ایجاد حالت ها ی مختلف خیلی جالب است مخصوصا وقتی داد میزند take my money!! پوست بدن هم که دیگر وحشتناک است-

 

 

اما برسیم به  دموی نهایی و جدید انودیا برای مکسول با نام Apollo 11 Lunar Landing  یا فرود برماه آپولو11 که مهمترین لحظه تاریخ فضایی بشر معاصر را توسط آنریل انجین 4 رندر شده و به نمایش میگذارد.

زمان ،زمان جنگ سرد بود و رئیس جمهور جان اف کندی به سیطره روس ها در فضا ایراد گرفت و گفت ما انسان را به ماه برده و برخواهیم گشت.

 

 

ljixztngsv4dwjvfq1.jpg

 

برای بررسی این روش من هم اقدام به دانلود دموی انویدیا به حجم حدود 470 مگابایت کرده  و آن را تست نمودم و به  نتایج جالبی رسیدم.این دمو مخصوص سری مکسول است.

 

tejv2uzi8z7c2nvp5cxk.jpg

 

 

 

 

متن معروف او بدین گونه بود:

"من اعتقاد دارم که ملت باید  قبل از پایان دهه  خودرا وقف  دستیابی به  این هدف کنند ،فرود انسان برروی ماه و بازگشتش به سلامتی به زمین"

 

John F. Kennedy

رئیس جمهور  ایالات متحده  آمریکا

May 25, 1961

 

"هیوستن ، این ایستگاه Tranquility است، عقاب  فرود آمد."

Neil Armstrong

خلبان ماژول لونار

July 20, 1969

 

آلن شپرد اولین شخصی بود که از آمریکا در عملیاتی با حضور انسان به  فضا پرتاب شد ولی به  مدار نرسید چند روز بعد  رئیس جمهور آمریکا برنامه  جدیدتری را اعلام نمود ،مهندسان، دانشمندان ، و خلبانان در سرتاسر کشور  جمع شدند تا به  جهان نشان دهند معنی سفر فضایی چیست.آنها هر کاری برای  سربلندی کشورشان انجام میداند!

 اما آیا واقعا انجام دادند؟!!ایا حاضر بودند یک نسخه جعلی از سفر را بسازند؟!

 

عکس واقعی ناسا  خروج باز آلدرین از پله های ماژول فرود  لونار:کمی کیفیت را کاهش داده ام حجم بالاست:

 

wtro7fai0djqr1e01s3w.jpg

 

بالا عکس واقعی -پایین عکس گرفته شده من از صحنه تست دمو!!خیلی شبیه اند نه؟؟

 

zxju90oiyf29flesxelw.jpg

 

 

 

نیل آرمسترانگ ،باز آلدرین  و مایکل کولینز  با راکت ساترن  5از زمین به سمت مدار ماه  حرکت کردند.آرمسترانگ و آلدرین  باید بر ماژول لونار از سفینه مادر جدا شده  وبعد از چرخش به دور ماه و جستن موقعیت مناسب فرود به سمت سطح ماه پایین بروند و فرود آیند.باید نمونه جمع آوری میشد و عکس وبرداری و تصویر برداری میشد و وبعد باز گشت به  سفینه مادر و فرود  در زمین انجام میشد.

 

تئوری توطئه ایی که در ان زمان مطرح شد این بود که این سکانس فورد برروی ماه جعلی است این ایراد ها بخاطر عدم تناسب در نورپردازی عکس ها و صحنه های ارائه شده توسط ناسا بر مشکل افزود.مثلا میگفتند چرا باز آلدرین اینقدر واضح دیده میشود در حالی که او در سایه کامل بوده است و یا چرا هیچ ستاره ایی نیست و آیا ما فقط نور استودیو را دیده ایم ؟؟البته اینها همه  اشتباه بودند و عقاب واقعا برروی سطح ماه فرود آمد.کامپیوتر هدایت کننده آپولو  همه اینها را کنترل میکرد که فقط 64 کیلوبایت مموری داشت و  تعداد  logic gate هایش از یک تستر مدرن هم کمتر بود!!!واقعا این پیروزی بسیار بزرگ و با ارزشی بود.

در سرتاسر جهان همه نظاره گر این اتفاق بودند و خیلی ها که  تصاویر را دیدند نظراتی عجیب داشتند:

 

تئوری توطئه از اینجا شکل گرفت که اشخاصی اعلام کردند ناسا این صحنه را یا دراستودیو یا در صحرا در شرایط خاص گرفته است و و حتی گفته شد که استنلی کوبریک کارگردان بزرگ هم با آنها همکاری داشته است !و حتی چشم ریزبین یک کارگردان خلاق هم ممکن است اشتباه کند:

1-باز آلدرین در سایه  پله ماژول لونار خیلی روشن تر به نظر میاید البته به  نسبت روشنی سطح ماه-این نورپردازی اشتباه  منبع الهامی شد برای اینکه این عکس ممکن است دستکاری شده باشد.

2-هیچ ستاره ایی در تصویر نیست !در مصاحبه ها هم فضانوردان گفتند هیچ ستاره ای ندیده اند.خلق ستاره مصنوعی و سیستم تابش نور آن بسیار کار سختی است –دور کردن آن از تصویر و بعد ایجاد سیستم نور دهی آن در بینهایت مسافت کاری تقریبا غیر ممکن است.

3-گویی باز آلدرین با  تعدادی زیادی منابع نوری  مستقیم و غیرمستقیم  نوردهی شده است.یک حباب شدیدا روشن نور در یکی از ویدوئو ها وجود دارد.گویی نور  مصنوعی صحنه به اشتباه توسط دوربین ها ضبط شده است.(کسی چه میداند شاید از تکنیک VXGI انویدیا استفاده کرده بودند!!!)

 

آیا این ایراد ها درست هستند ؛آیا فرود جعلی بوده است ؟انویدیا دموی فرود را بازسازی کرده است  و تکنیک جدید خود را با نام VXGI برای صحت عکس ها به  کار برده است.

Voxelized Global Illumination را در تاپیک بالا توضیح داده ایم،این تکنیک به طور ساده منابع نور غیر مستقیم را که  از منابع نوری مستقیم خیلی پیچیده تر هستند برای یک صحنه سه بعدی اماده میکند ،به این صورت که ابتدا الگوی نور پردازی صحنه را در یک  3D voxel GRID  محاسبه میکند و بعد با تابش نور به  مناطق مختلف  و سطوح مختلف اقدام به محاسبه بازتابش و شکست نور در اجسام و یا تغییر رنگ و ترکیب رنگ ها در صحنه میکند.این متد بر واقع گرایی به شکل خارق العاده ایی میافزاید.

 

عکس های تست من:

 تصاویر به  صورت ریل تایم برروی گرافیک رند رمیشوند-Gtx 970-i7 4770k- 8 GB ram

 

3gozgx90aeuwjgo3qb8.jpg

 

 

 

تصاویر زیر را به ترتیب گرفته ام تا میزان تاثیر VXGI را نشان دهم:

 

عکس یک زیر فقط محیط سه بعدی را بدون هیچ گونه نور پردازی نشان میدهد -فقط رنگ ها  و اجسام سه بعدی نمایش داده شده اند:

 

 

icjtx427gitm95w8jlb.jpg

 

 

 عکس بعدی  دایرکت لایت را نشان میدهد یعنی جاهایی که نور  بدون هیچ گونه مانع یا شکست برخورد کرده است:

 

2h6zkru8tu45rf9dt0yz.jpg

 

 

تصویر بعدی رنگ متریال ها و همچنین محل برخورد دایرکت لایتینگ و واکنش نور در سطح جسم را نشان  داده است :

 

cms8ynu1shm2sj6qnl.jpg

 

 

تصویر بعدی با VXGI گرفته شده است- نور مستقیم و غیرمستقیم ترکیب شده اند و رنگ ها نیز بر اثر بازتابش ترکیب شده اند -این آینده گرافیک بازیهای کامپیوتری خواهد بود و در باز یهای ساخته شده توسط آنریل 4 از آن زیاد خواهیم دید.

 

lv311g6ozzvefksurun.jpg

 

 

 چند تا عکس یادگاری با ارمسترانگ و آلدرین -

 

 عکس مورد علاقه من - کیفیت سایه ها راببنید:VXGI روشن است

 

3wrln1kvefu3nq3vzba.jpg

 

 

به ارمسترانگ کبیر سلام کن!

 

 

dt1dtcjpbp1x98bx6n.jpg

 

 

 

 نورپردازی خیره کننده منبع نور خورشید برروی صحنه و ترکیب رنگ ها و نورها توسط VXGI

 

 

x9lhpd0ef86wdxzewimf.jpg

 

 

 

 

g6vr2h4j9yxu9zsxk9k.jpg

 

 

انویدیا بعد از بررسی دمو ها و ساخت آن صحنه به نتایج دقیقی رسید ، اولا در بررسی نو رتابش شده از لباس الدرین مشخص شد که لباس او که  بسیار سفید بوده و نور خیلی زیادی را جذب و منعکس میکرده است کاملا طبیعی بوده و هیچ نقصی ندارد.انویدیا باشبیه سازی دقیق این صحنه هیچ ایرادی از این تصاویر نجست و در پایان از فضانوردان و مردان و زنان بزرگی که این  کار ناممکن را ممکن ساختند تشکر کرد و یادشان  را گرامی داشت.

 

 

ساخت این دمو با کمک موتور قدرتمند آنریل انجین چهار مجهز به  VXGI انجام شد و در این راه EPIC یار قدیمی انویدیا با آنها همکاری کرد.

 


 خود دمو حس و حالی عجیب دارد و وقتی روی حالت کنترل آزاد قرار میگیرد انگار برروی ماه قدم برمیدارید من روی تصویر بزرگ 55 اینچ در اتاقی تاریک آن را اجرا کردم و حسی عجیب به من دست داد -به رسم همه دمو های انویدیا در گوشه چپ تصویر پانل کنترل قرار دارد که میتواند گرافیک را دستکاری کرد و یا الگوی های نوری را  تغییر داد و بین VXGI خاموش و روشن سوییچ کرد و همچنین تعدادی دوربین جالب وجود دارند که یکی از آنها WASD نام دارد که اجازه حرکت آزاد درمحیط را میدهد و میتوان از زوایا مختلف اقدام به بررسی این   صحنه فرود نمود.در هنگام دمو صدای فضانورادان پخش میشود و از خاطرات خود میگوند  و بر توهم دمو اضافه میکنند.

 

سیستم مورد نیاز برای تست 

System Requirements

-------------------

 

NVIDIA GeForce 980 GTX/970 GTX

Microsoft Windows 7 or windows 8

Quad Core CPU

4 GB System memory

2 GB Hard drive space

"یک گام کوچک برای من، یک جهش بزرگ برای بشر"

 

موفق باشید

رضا

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

فوق العاده بود ... ممنون @};-

 

واقعاً تاپیک های شما سطح فروم رو بالا برده :clapping:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود و تشکر،مثل همیشه عالی بود.Laie_60A.gif

 

9hksvlr23fafbqcxxsfk.png

پای عالیجناب مکسول به خارج از جو هم باز شد!

 

دانلود Setup-Apollo11.exe با حجم 470.8 مگابایت و قابلیت توقف /ادامه (بدون نیاز به قند خردکن)

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود و تشکر،مثل همیشه عالی بود.Laie_60A.gif

 

9hksvlr23fafbqcxxsfk.png

پای عالیجناب مکسول به خارج از جو هم باز شد!

 

دانلود Setup-Apollo11.exe با حجم 470.8 مگابایت و قابلیت توقف /ادامه (بدون نیاز به قند خردکن)

خبات  جان دستت در نکنه میخواستم لینک دانلود بگذارم خوب کاری کردی ممنون از شما برای لینک -البته دوستان دقت کنند به  سخت ازفزار مورد نیاز

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این درسته:

گامی کوچک برای یک انسان( a man )، .

 

ممنون بابت مقاله.

ویرایش شده توسط Core_i6
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این درسته:

گامی کوچک برای یک انسان( a man )، .

 

ممنون بابت مقاله.

دوست گرامی من اون خط اخر رو اشاره برای خودم گفتم!!!! خیلی بامزه شد منظور من اون جمله معروف   آلدرین نبود - :D

یک گام برای من --من یعنی خودم رضا!!! یک جهش برای بشر -اینقدر دمو واقعی است روی تصویر بزرگ که آدم احساس میکنه فضانور د شده-

 

بله دوستان جمله فضا نورد به  این صورته  "یک گام کوچک برای انسان (یعنی خود فضا نورد-)یک جهش بزرگ برای کل بشر

ممنون از شما 

ویرایش شده توسط rezagtx
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

من که خیلی حال کردم

دمت گرم داداشی

ممنون از شما خشوحالم خوشتون اومد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...