رفتن به مطلب

معرفیه سی پی یو 980x از اینتل توسط تامز هارد وار


Recommended Posts

سی پی یوی core i7 980x توسط تامز هارد وار تست شد در این تست سی پی یو های 750 و920 .975 اکستریمی از اینتل وسی پی یویه فنوم ایکس چهار965 از ای ام دی حضور داشتند در تست نرم افزار این سی پی یو مقداری از 975x جلوتر هست اما نکته جالب اینکه سی پی یوی200 دلاریه amd در تست بنچمارک بازیها در برخی بازیها حتی این سی پی یویه 1000 دلاری رو پشت سر میذاره!! این هم لینک تستهاhttp://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-980x-gulftown,2573.html

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام

واقعا فنوم 965اينقدر قويه

متشكر من در حال خريدنش بودم

مطمين شدم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان ببخشيد اين تستها قابل اطمينان هستن ؟؟؟

آخه عجيب به نظر مياد !!!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان عنایت داشته باشند که 980X از سری Gulftown بوده و 6 هسته ای می باشد. علت جلو افتادن فنوم در بعضی بازی ها مستقیما با ناتوانی آن بازی ها از بهره بردن بیش از 4 هسته حکایت دارد. به طور کلی بازی ها هنوز بعد از این مدتی که از معرفی پردازنده های چند هسته ای می گذره، گرایش به کلاک بالاتر دارند تا هسته بیشتر . به عنوان مثال هنوز یک پردازنده 2 هسته ای با کلاک بالاتر از یک پردازنده 4 هسته ای با کلاک پایین در اجرای بازی ها جلوتر است. و تنها نمونه ای که الان به ذهنم می رسه بازی GTA4 هست که زا هر 4 هسته استفاده می کنه اما اونهم نه 100 در صد.

مشکل اصلی در اقزودن هسته به پردازنده در این مورد به خوبی خودش را نمایان میکنه. بنده با اینکه خودم شدیدا منتظر پردازنده های 6 هسته ای اینتل و ای ام دی هستم اما همیشه این سوال برام پیش می یاد که بالاخره کی این نرم افزار ها و بازی ها می خوان از هسته های بیشتر بهتر استفاده کنند.

یه جورایی شده حکایت مرغ و تحم مرغ، تا وقتی پردازنده چند هسته ای نباشه نرم افزار هایی هم که از چند هسته استفاده می کنند عمومیت پیدا نمی کنند و تا زمانیکه نرم افزار ها و بازی هایی که از چندین هسته به خوبی استفاده می کنند وجود نداشته باشند پردازنده های چند هسته ای هم کاربرد و عمومیت چندانی نخواهند داشت.:D

بنده فعلا از یک فنوم 940 استفاده می کنم و به جرات می تونم بگم تنها چیزی که به این پردازنده واقعا فشار میاره و از تمام قدرتش استفاده می کنه (حداقل کارکرد پردازنده به 100 در صد می رسه- اینکه تا چه حد این استفاده بهینه هست بماند) کدک x264 هست مخصوصا زمانیکه فیلم های HD باهاش کانورت می کنم.

در همین تست ها به نرخ فریم هنگام کانورت کردن تصاویر HD دقت کتید. 980X همه رو رسما له کرده.

موفق و موید باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...