رفتن به مطلب

بررسي مختصر روش هاي پياده سازي Sli


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

b3.jpgروش اول: استفاده از دو يا چند كارت گرافيكي

در اين روش مي توان با استفاده از دو يا چند كارت گرافيكي كه تكنولوژي SLI را پشتيباني مي كنند پردازشهاي

گرافيك را بصورت اشتراكي بين كارتها انجام داد . بدين ترتيب يكي از كارتها نقش Master يا اصلي و ديگري نقش

Slave يا كمكي را بازي مي كند. حال ارتباط بين اين دو كارت به شكلي معين مي شود كه هميشه كارت Master

(اصلي) به عنوان محور يا مدير پردازشها در نظر گرفته مي شود و خروجي تصوير هميشه در Buffer اين كارت

ذخيره شده و سپس به Monitor ارسال مي شود .

البته نكته قابل توجه در پياده سازي SLI از اين روش اين است كه Motherboard مي بايست حتما دو عدد PCI

Express Slot (شيار نصب كارت با تكنولوژي PCI Express) داشته باشد . چند حالت براي پياده سازي اين روش

وجود دارد :

1. تقسيم كردن تصوير بين كارتها : در اين روش تصوير بصورت 50/50 و افقي به دو قسمت جهت استفاده دو GPU

يا Graphic Processing Unitتقسيم مي شود . براي انجام اين كار ، frame بصورت افقي با نسبت وابستگي هندسي

به دو قسمت تقسيم مي شود . به عنوان مثال در يك صحنه كه در نيمه بالاي آن تصويري از آسمان خالي وجود داشته

باشد ، خط تقسيم پايين تر مي آيد تا عمل تقسيم كاملا متعادل هندسي براي دو GPU صورت پذيرد. اين متد معمولاٌ

خيلي صحيح تقسيم بندي هندسي را متعادل انجام نمي دهد.

2.متعادل كردن ارائه Frame AFR : در اين روش پردازشها به دو دسته زوج و فرد تقسيم مي شوند و پردازشهاي زوج

تحويل GPU اول شده و پردازشهاي فرد تحويل GPU دوم مي شود ، به همين

ترتيب يكي پس از ديگري پردازشها به GPU ها تحويل داده مي شوند. حال وقتي كارت دوم فعاليتش با frame يا

قسمتي از frame تمام شد، نتيجه را جهت تكميل خروجي از طريق SLI Bridge (پل SLI) به GPU كارت Master

ارسال مي كند. در حالت مطلوب اين كار تقريبا باعث نصف شدن زمان پردازشها و خلق يك شاهكار از نظر كيفيت

تصوير مي شود .NVIDIA صراحتا اعلام كرده اين روش بطور ميانگين سرعت پردازش را به 1.9 برابر افزايش مي

دهد .به هر حال اين روش در بازيهايي كه از متدهاي مختلف ساخت تصوير استفاده مي كنند زياد نتيجه بخش

نيست .

3.روش بكارگيري صافي (SLI Ant aliasing): در اين تكنيك قسمتهاي عملياتي

Render كردن يك تصوير بطور كاملا مستقل بين GPU ها تقسيم مي شود . بدين ترتيب كه قسمتهاي معمولي

تصوير به يك GPU و خميدگي ها و برشها و انحناهاي تصوير به GPU ديگر داده مي شود بدين ترتيب نتيجه اي فوق

العاده زيبا و دوست داشتني خلق مي شود كه البته اين تكنيك به دليل اينكه بيشتر به كيفيت و وضوح تصوير توجه

مي كند Frame Rate كمتري دارد ، در عوض اين حالت بهترين شرايط براي بازيهايي كه GPU-Bound نيستند مي

باشد . البته NVIDIA در بعضي از محصولات خود كه به سفارش شركتهاي توليد كننده بازي توليد كرده است ،

بطور خودكار براي بالا بردن عملكرد ، SLI را فعال مي كند .

b3.jpg روش دوم : استفاده از دو GPU در يك كارت گرافيك

b3.jpg روش سوم : استفاده از Quad SLI

article_img.jpg

منبع: دريا كامپيوتر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...