رفتن به مطلب

چند فریم کافیست؟؟؟


Recommended Posts

من کم نظر می دم ولی دیگه نتونستم ساکت بشینم. اینیکه می گن چشم انسان بیشتر از 30 فریم تشخیص نمی دهد فکر کنم کنسول بازها در آوردن که در اجرا کردن بیشتر بازی ها با 60 فریم عاجزند. شما برید تو بازی Metal Gear Solid V Ground Zeroes گزینه 30fps Lock رو بزارید و با 60 فریم مقایسه کنید واقعا تفاوت ها خیلی زیادند حتی خدا نصیب کنه یک مانیتور 144Hz بخریم که مطمعنا از 60Hz بهتره. ولی ما به 60 فریم راضیم فعلا ولی 30 کمه انصافا من که تفاوت 30 با 60 رو به راحتی احساس می کنم شما رو نمی دونم.

ویرایش شده توسط AMDR9
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز بنده گفتم بین 40 تا 60 فریم

بعد دوست عزیز شما مطمئنید موقه بازی حتما از 30 بیشتر نمیره یا کمتر نمیشه و حتما روی 30 فریم قفل میشه؟ بهتره شما ی نرم افزاری مثل ریوا نصب کیند تا بیشتر متوجه موضوع بشید وتعداد فریم ها رو متوجه بشید، نکته آخر بگم فریم توی تمام  رسانه تصویری یکیه چه بازی چه فیلم چه عکس و...

سلام دوستان دلیل منفی؟اگه قرار باشه ما طاقت حرف همو نداشته باشیم بهتر اصلا تو هیچ مسله ی شرکت نکنیم، توهین کردم؟ فقط اینو بگم که پیگیر این مسله خواهم بود وبی شک این حقمه که پیگیر باشم واقعا زشته که بخاطر ی مسله علمی و مخالفت با نظر یک نفر منفی دادن واقعا از ته دل متاسفم و بس

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوست عزیز با کمال ادب نیاز شد که توضیح بیشتری بدم

فریم به تعداد دفعات پاک سازی یا چاروکردن تصویر روی صفحه نمایش میگن!

چشم انسان بشتر از 30 فریم قدرت نداره تشخیص بده پس هر چی از 30 بالاتر بره نمی بینه چون بینای قدرت تفکیک پذیری نداره و اگه کمتر باشه متوجه این مسله میشه

پس فریم همون فریم توی فیلم توی بازیه توی ویندوز و... ی نکته بگم بهتر متوجشی دادشم ی فیلم که با گوشیت میگی در اصل از بهم چسپیدن تعدادی عکس کنار هم تشکیل شده که شما فکر میکنید ی حال و پشت سر همه چرا همش میگم مثلا 4k با سرعت 60 فریم یعنی تو این رزولوشن به الگوریتمی رسیده که میتونه تو هر هزارم ثانیه 60 عکس بگیر و در کنار هم بچینه، چرا دوربین های فوق سریع در کوتاه ترین زمان فیلم با جزئیات بیشتر میگیرن چون این نرخ رو به 100 تا 1000 فریم رسون، پس نتیجه گیری دادشم فریم تا جای که چشم انسان بتونه تشخیص بده خوبه و روانه از اون بیشتر نمی تونید متوجه بشی

 

دوست عزیز من مثال زدم که شما درک بشتری از الگوریتم راستری که توی CRT ها استفاده شده بکنید، وگر نه نمایشگیر Full HD و 2K و 4K و 8K چون تعداد پکسل ها کوچکتر میشن تصویر شارپ تر و با وضوع و رنگ متفاوتی دیده میشن

واقعا متاسفم برای این دوستان کاری میکنید هیچ موضوع رو کمک نکنیم و در یک توهم بمونیم، ما قرار کمک هم بکنیم نه .......از ته دل برای دوستانی که منفی دادن و میدونم کی هست متاسفم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما کی فرمودید 40 تا 60 ؟! تا جایی که من دیدم همش 30 بود.

باز رفتید سراغ خونه اول! بله من مطمئن هستم!

پیشنهاد میکنم یک بار دیگه پست های خودتون و جواب هایی که من دادم رو بخونید. شما دارید کلا 60 فریم رو زیاد سوال میبرید توی گیم! بازم میگم 60 فریم توی گیم موقع بازی کردن به راحتی قابل تشخیصه! مخصوصا توی بازی های اول شخص شوتر مثل Call Of Duty Advanced Warfare! این به همه ثابت شدس. حالا باز جبهه بگیرید...

دوست عزیز لطفا به جای منفی دادن بخاطر مخالف بودن با نظر سرکار عالی پست ها رو دقیق بخونید و با کمال ادب و احترام برای شما اینجا فیس بوک نیست تصویر بزاریم و شما منفی یا مثبت بدین اینجا بحث علمیه و لطفا بجای منفی دادن بحث علمی کنید

توی صفحه دوم این فرم توضیح دادم اینم متنش

 

واقعا متاسفم که مجبورم بگم مدرکم ارشده IT و از شریفم و جز یکی از درس های مالتی میدا و گرافیکه و حدود 70 تا دانشجو توی دانشکده تو شهرم دارم و دارم این مسائل رو تدریس میکنم واقعا از همه دوستان شرمندم که این مسائل رو گفتم نخواستم بگم

 

 

 

 

 

سلام و دورد به همگی

این سوال به چشم انسان بر میگرده و دقیقا شبیه تشخیص 6 میلیون رنگ صفحه نمایشه که در واقع در بهترین حال ممکنه شاید به 128 هزار رنگ نرسه و مابقی به خطای دید تبدیل میشه و غیر ممکنه یک انسان بگه من هر 6 میلیون رنگ رو تو صفحه نمایش رو تشخیص میدم. مثل در فتوشاب به جای استفاده از سه رنگ RGB که مادر تمام رنگ های استفاده میشه که البته در این سطح رنگ ها زنده نیستن به جاش از CMYK استفاده میشه دارای سطح وسیعی از رنگ ها با کیفت بسیار بالا میشه

 

به هر حال چشم انسان قدرت دیدین بیش از 29.030 فریم یا بهتر بگم 30 فریم که میزان رفرش راستری (جارو کشی موازی و عمودی ) تصویر نداره اما بخاطر نوع صفحه نمایش و رزولوشن های مختلف و حالت های تنظیم بهتر بین 40 تا 60 فرین در تمامی تنظیمات و رزولوشن ها باشه ( برای بهتر درک کردن این کاره از یک مانیتور CRT تصویر بگیری، می بیندی که چشم انسان قدرت دیدن تعداد دفعات رفرش تصوریر یا همون جارو کردن تصویر رو نداره اما در تصاویر معلومه چرا که سرعت فیلم برداری از تعداد فریم ها بیشتره)

 

ان شاالله مورد استفاده قرار بگیره

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان دلیل منفی؟اگه قرار باشه ما طاقت حرف همو نداشته باشیم بهتر اصلا تو هیچ مسله ی شرکت نکنیم، توهین کردم؟ فقط اینو بگم که پیگیر این مسله خواهم بود وبی شک این حقمه که پیگیر باشم واقعا زشته که بخاطر ی مسله علمی و مخالفت با نظر یک نفر منفی دادن واقعا از ته دل متاسفم و بس

 

 

واقعا متاسفم برای این دوستان کاری میکنید هیچ موضوع رو کمک نکنیم و در یک توهم بمونیم، ما قرار کمک هم بکنیم نه .......از ته دل برای دوستانی که منفی دادن و میدونم کی هست متاسفم

 

 

دوست عزیز لطفا به جای منفی دادن بخاطر مخالف بودن با نظر سرکار عالی پست ها رو دقیق بخونید و با کمال ادب و احترام برای شما اینجا فیس بوک نیست تصویر بزاریم و شما منفی یا مثبت بدین اینجا بحث علمیه و لطفا بجای منفی دادن بحث علمی کنید

توی صفحه دوم این فرم توضیح دادم اینم متنش

 

واقعا متاسفم که مجبورم بگم مدرکم ارشده IT و از شریفم و جز یکی از درس های مالتی میدا و گرافیکه و حدود 70 تا دانشجو توی دانشکده تو شهرم دارم و دارم این مسائل رو تدریس میکنم واقعا از همه دوستان شرمندم که این مسائل رو گفتم نخواستم بگم

 

 

 

 

 

سلام و دورد به همگی

این سوال به چشم انسان بر میگرده و دقیقا شبیه تشخیص 6 میلیون رنگ صفحه نمایشه که در واقع در بهترین حال ممکنه شاید به 128 هزار رنگ نرسه و مابقی به خطای دید تبدیل میشه و غیر ممکنه یک انسان بگه من هر 6 میلیون رنگ رو تو صفحه نمایش رو تشخیص میدم. مثل در فتوشاب به جای استفاده از سه رنگ RGB که مادر تمام رنگ های استفاده میشه که البته در این سطح رنگ ها زنده نیستن به جاش از CMYK استفاده میشه دارای سطح وسیعی از رنگ ها با کیفت بسیار بالا میشه

 

به هر حال چشم انسان قدرت دیدین بیش از 29.030 فریم یا بهتر بگم 30 فریم که میزان رفرش راستری (جارو کشی موازی و عمودی ) تصویر نداره اما بخاطر نوع صفحه نمایش و رزولوشن های مختلف و حالت های تنظیم بهتر بین 40 تا 60 فرین در تمامی تنظیمات و رزولوشن ها باشه ( برای بهتر درک کردن این کاره از یک مانیتور CRT تصویر بگیری، می بیندی که چشم انسان قدرت دیدن تعداد دفعات رفرش تصوریر یا همون جارو کردن تصویر رو نداره اما در تصاویر معلومه چرا که سرعت فیلم برداری از تعداد فریم ها بیشتره)

 

ان شاالله مورد استفاده قرار بگیره

 

اول اینکه بگم لحن من توی بحث کلا انتقادی و کمی تند هست. اگه فکر میکنید دارم توهین میکنم ببخشید! دوم اینکه اینجا فروم هست، یعنی جایی که بحث و تبادل اطلاعات میشه. گزینه مثبت و منفی هم داره برای هر پست. پستی که حرفش درست باشه یا مورد استفاده قرار بگیره + میگیره و پستی که حرفش غلط باشه یا مورد استفاده قرار نگیره - میگیره.

خب شما دارید کلا دارید گیمینگ 60 فریم رو زیر سوال میبرید! نمیدونم تاحالا با کارت گرافیک ضعیف کار کردید یا نه. با کارتی مثل HD6450 و بازی کردن MW3 روی 30 فریم میتونید راحت دلسرد از بازی کردن بشید. حتی 40 فریم. ولی وقتی فریم به 60 میرسه تصور روان تر و نرم تر حرکت میکنه و همچنین گیم پلی واقعا روان تر میشه! اگه حرفم اشتباهه همین الان منفی بدید به من! نمیدونم شما گیمر هستید یا نه، ولی حتما توی چند تا بازی فریم زیر 60 رو تست بکنید (نه 59 فریم) میفهمید من چی میگم. من اصلا به تئوری کاری ندارم فقط دارم از تجربه حرف میزنم. توی همین فروم هم گیمر زیاد داریم میتونید از اونا بپرسید بازی کردن توی 60 فریم لذت بخش تره یا 30 فریم!  اینم قبول داریم توی بعضی از بازی ها (مثل AC) فرق بین فریم 50 با 60 کم هست اما زیر 50 دیگه واقعا تابلو میشه!

راستی، به مدرک شما من کاری ندارم. توی شهر ما من با کسایی برخورد کردم که مهندسی سخت افزار داشتند (به گفته خودشون) اما حتی فرق بین HD5450 با HD7990 رو هم نمیدونستند چه برسه به بحث فریم ریت و رفرش ریت و ... (البته این توهین به شما نیست فقط محض اطلاع بود).

پ.ن: حرف های شما در مورد تعریف فریم ریت درست هست اما در مورد فرق بین فریم توی بازی اشتباه!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیزی که میگید چشم انسان 29.030 فریم رو بیشتر نمی بینه، این آمار رو از کجا آوردین؟ اگر منبع موثقی هم داشته باشین مطمئن باشین قدیمی هست! اگر سرعت نورون های حسی که بین 300 تا هزار بار در ثانیه هست رو هم نادیده بگیریم، تست عملی خلبان های نیروی هوایی آمریکا رو نمیتونیم نادیده بگیریم:

The USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.

 

1/220 ام ثانیه رو تونسته ن تشخیص بدن!!!  یعنی انسان میتونه 220 فریم رو در ثانیه ببینه و تحلیل کنه و تفاوتش رو با فریم های قبلی بفهمه! اما بحثی که هست و هیچ کدوم از دوستان بهش توجهی نمیکنن اینه که:

چه مقدار تفاوت تصویر با فریم قبلی قابل دیدن هست! هرچه تعداد فریم ها بیشتر بشه، اختلاف دو فریم با هم کمتر میشه، برای تشخیص تفاوتش بایستی تغییر زیادی در شکل فریم  به وجود بیاد. در واقع اگر اتوموبیلی رو در یک بازی تصور کنید که با سرعت زیادی در حال حرکته تفاوت تصویری بین فریم ها به دلیل جابجایی بیشتر ماشین بیشتر هست و خیلی راحتتر میشه پرش بین فاصله ها (تفاوت تصویری فریم ها) رو تشخیص داد،  تا اینکه ماشین حرکت کندی داشته باشه. پس اصولا تشخیص FPS یک عامل 100% مرتبط با تغییر تصویره. با عبارتی در مواردی که تصویر حرکت و سرعت زیادی داشته باشه تفاوت بین 30 فریم و بالاتر قابل تشخیصه!

 

به همین خاطر هست که باید ببینیم در فیلم یا بازی ما چه مقدار تغییر تصویر وجود داره، اگر فیلم یا بازی اکشن و پرسرعتی بود (شبیه مسابقات ورزشی و اتومببیل رانی) احتیاج به فریم بیشتری هست. درواقع با پیشرفت تکنولوژی این ایده آل هم تغییر میکنه نه با توانایی درک چشمی و مغزی ما، در حال حاضر 60 فریم هست، چند سال دیگه 120 و 240 هرتز رو شاهد خواهیم بود.

ویرایش شده توسط hemen47
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

به هر حال چشم انسان قدرت دیدین بیش از 29.030 فریم یا بهتر بگم 30 فریم که میزان رفرش راستری (جارو کشی موازی و عمودی ) تصویر نداره اما بخاطر نوع صفحه نمایش و رزولوشن های مختلف و حالت های تنظیم بهتر بین 40 تا 60 فرین در تمامی تنظیمات و رزولوشن ها باشه 

 

قصد توهین ندارما اما فک کنم چشم شما مشکلی داره که بیشتر از 30 رو متوجه نمیشه!چون حتی فرق 30 با 35 فریم هم برای من کاملا واضح هست چه برسه به فریم بالاتر.

به نظرتون اگه چشم انسان بیشتر از 30 رو متوجه نمیشد دلیل ساخت کارتهایی مثل 980و... چی بوده؟فقط تیلیغات؟!

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اول اینکه بگم لحن من توی بحث کلا انتقادی و کمی تند هست. اگه فکر میکنید دارم توهین میکنم ببخشید! دوم اینکه اینجا فروم هست، یعنی جایی که بحث و تبادل اطلاعات میشه. گزینه مثبت و منفی هم داره برای هر پست. پستی که حرفش درست باشه یا مورد استفاده قرار بگیره + میگیره و پستی که حرفش غلط باشه یا مورد استفاده قرار نگیره - میگیره.

خب شما دارید کلا دارید گیمینگ 60 فریم رو زیر سوال میبرید! نمیدونم تاحالا با کارت گرافیک ضعیف کار کردید یا نه. با کارتی مثل HD6450 و بازی کردن MW3 روی 30 فریم میتونید راحت دلسرد از بازی کردن بشید. حتی 40 فریم. ولی وقتی فریم به 60 میرسه تصور روان تر و نرم تر حرکت میکنه و همچنین گیم پلی واقعا روان تر میشه! اگه حرفم اشتباهه همین الان منفی بدید به من! نمیدونم شما گیمر هستید یا نه، ولی حتما توی چند تا بازی فریم زیر 60 رو تست بکنید (نه 59 فریم) میفهمید من چی میگم. من اصلا به تئوری کاری ندارم فقط دارم از تجربه حرف میزنم. توی همین فروم هم گیمر زیاد داریم میتونید از اونا بپرسید بازی کردن توی 60 فریم لذت بخش تره یا 30 فریم!  اینم قبول داریم توی بعضی از بازی ها (مثل AC) فرق بین فریم 50 با 60 کم هست اما زیر 50 دیگه واقعا تابلو میشه!

راستی، به مدرک شما من کاری ندارم. توی شهر ما من با کسایی برخورد کردم که مهندسی سخت افزار داشتند (به گفته خودشون) اما حتی فرق بین HD5450 با HD7990 رو هم نمیدونستند چه برسه به بحث فریم ریت و رفرش ریت و ... (البته این توهین به شما نیست فقط محض اطلاع بود).

پ.ن: حرف های شما در مورد تعریف فریم ریت درست هست اما در مورد فرق بین فریم توی بازی اشتباه!

با کمال ادب واحترام خدمت دوست عزیز

اول اینکه من مثل شما نیستم که بی خود به کسی منفی بدم - منفی برای دروغ گوی یا مزخرف گویه نه بحث علمی

دوما واقعا اینجارو با فیس بوک با این عکس سلفیتون اشتباه گرفتیم اینم جواب خط آخرتون!

سوما من با شما هیچ بحثی ندارم اگه قرار بشه علم برحسب تجربه هرکسی نوشته باشه پس هرکسی برا خودش انیشتنیه دادشم!

چهارم بنده بحث علمی کردم، نمیدونم مدرک شما چیه اما شک دارم بیشتر از 18 تا 20 سال سن داشته باشد پس لطفا اول معلوماتتون رو بیشتر کنید و بعد وارد مباحثه شید

پنجم ادبیات تند تا توهین شب و روز شما اصلا پایه ژنتیک چشم رو زیر سئوال بردین من اصلا بحث چند فریم روانی نکردم من بحث علمی و قدرت بینای انسان میکنم عزیزم

ششم (مهندس سخت افزار به جرعت میگم تو ایران به انگشت های دست هم دانشگاه نداره) شما درست مگید اون مدرک ها از آموزشکدهای غیر دولتی گرفتن بخاطر اینکه بی سوادن اگه ی جای خوب میگرفتن و کار میکردن حالا شما بهشون این حرف رو نمیزد - من نیاز نیست از خودم تعریف کنم خیلی از این بچه ها منو میشناسن کیم و از چه سالی سخت افزار کار کردم به جرعت میگم شاید 5 تا 6 سال سن داشتی بنده کار سخت افزار و نرم افزار کردم

هفتم...........

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیزی که میگید چشم انسان 29.030 فریم رو بیشتر نمی بینه، این آمار رو از کجا آوردین؟ اگر منبع موثقی هم داشته باشین مطمئن باشین قدیمی هست! اگر سرعت نورون های حسی که بین 300 تا هزار بار در ثانیه هست رو هم نادیده بگیریم، تست عملی خلبان های نیروی هوایی آمریکا رو نمیتونیم نادیده بگیریم:

The USAF, in testing their pilots for visual response time, used a simple test to see if the pilots could distinguish small changes in light. In their experiment a picture of an aircraft was flashed on a screen in a dark room at 1/220th of a second. Pilots were consistently able to "see" the afterimage as well as identify the aircraft. This simple and specific situation not only proves the ability to percieve 1 image within 1/220 of a second, but the ability to interpret higher FPS.

 

1/220 ام ثانیه رو تونسته ن تشخیص بدن!!!  یعنی انسان میتونه 220 فریم رو در ثانیه ببینه و تحلیل کنه و تفاوتش رو با فریم های قبلی بفهمه! اما بحثی که هست و هیچ کدوم از دوستان بهش توجهی نمیکنن اینه که:

چه مقدار تفاوت تصویر با فریم قبلی قابل دیدن هست! هرچه تعداد فریم ها بیشتر بشه، اختلاف دو فریم با هم کمتر میشه، برای تشخیص تفاوتش بایستی تغییر زیادی در شکل فریم  به وجود بیاد. در واقع اگر اتوموبیلی رو در یک بازی تصور کنید که با سرعت زیادی در حال حرکته تفاوت تصویری بین فریم ها به دلیل جابجایی بیشتر ماشین بیشتر هست و خیلی راحتتر میشه پرش بین فاصله ها (تفاوت تصویری فریم ها) رو تشخیص داد،  تا اینکه ماشین حرکت کندی داشته باشه. پس اصولا تشخیص FPS یک عامل 100% مرتبط با تغییر تصویره. 

 

به همین خاطر هست که باید ببینیم در فیلم یا بازی ما چه مقدار تغییر تصویر وجود داره، اگر فیلم یا بازی اکشن و پرسرعتی بود (شبیه مسابقات ورزشی و اتومببیل رانی) احتیاج به فریم بیشتری هست. درواقع با پیشرفت تکنولوژی این ایده آل هم تغییر میکنه نه با توانایی درک چشمی و مغزی ما، در حال حاضر 60 فریم هست، چند سال دیگه 120 و 240 هرتز رو شاهد خواهیم بود.

دوست عزیز انسان های ویژه وجود دارن

منبع لطفا اعلام کنید

شما میتونید کتاب گرافیک کارشناسی رو به هر ترجمه ی می تونید مطالعه کنید

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 

به هر حال چشم انسان قدرت دیدین بیش از 29.030 فریم یا بهتر بگم 30 فریم که میزان رفرش راستری (جارو کشی موازی و عمودی ) تصویر نداره اما بخاطر نوع صفحه نمایش و رزولوشن های مختلف و حالت های تنظیم بهتر بین 40 تا 60 فرین در تمامی تنظیمات و رزولوشن ها باشه 

 

قصد توهین ندارما اما فک کنم چشم شما مشکلی داره که بیشتر از 30 رو متوجه نمیشه!چون حتی فرق 30 با 35 فریم هم برای من کاملا واضح هست چه برسه به فریم بالاتر.

به نظرتون اگه چشم انسان بیشتر از 30 رو متوجه نمیشد دلیل ساخت کارتهایی مثل 980و... چی بوده؟فقط تیلیغات؟!

 

پویای عزیز این کارت ها دارن روی جزئیات تصویر کار مکنن نه روی فریم خواهشا بیشتر توجه کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نرخ فریم 30، 60 و یا بالاتر تشخیصش به دو مورد بستگی داره، اول بازیکن هست، خیلی ها تشخصی نمیدن، و دوم هم بازی هست . بهترین مثالی که میتونم بزنم این ویدئو هست، دقیقه 5:18 رو دقت کنید. شاتی که طرف میزنه کلاً تو تصویر ثبت نشده چون ویدئو 30 فریم هست، ولی تو گیم که 300 فریم هست، این صحنه کاملاً قابل تشخیص هست و در واقع بستته به بازیکن، همون پرش کوتاه چند فریمی رو مدت زمان زیادی میبینه، نه از نظر زمانی بلکه از نظر درک کردن. از طرف دیگه، بسته به رفرش مانیتور (که تو این مچ طرف 100% 144 هرتز داره)، وقتی یه پرش انجام میشه هر چه نرخ فریم در ثانیه بیشتر باشه، فریم های بیشتری واسه دیده شدن وجود داره، در هرحالی که مثلاً رو 30 فریم یا حتی 60، تعداد فیم ها کمتر خواهد بود ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=zbU9G0B7ExQ

 

مسلماً این موضوع دقیقاً به گیم و شخص بستگی داره همونطو که دیدید چنین صحنه هایی تو هر گیم ایی اتفاق نمیوفته. یا نمونه دیگش زمانی که از در یا فضای باریک عبور کنید، هر چه فریم بیشتر باشه حرکت طرف مقابل روون تر هست و خیلی راحتتر میشه زدش .

 

مهمتر از این مورد، فیکس بودن فریم ریت هست. فریم ریت 300 به هیچ وجه به درد نمیخوره مگه تا زمانی که تمام مدت دقیقاً فیکس باشه رو  300 . کافیه یه لحظه بیاد رو 200 تا بازیکن احساس لگ کنه . واسه همینه که اکثر پلیر های حرفه ایی فریم ریت فیکس 144 رو با مانیتور 144 هرتز ترجیح میدن ...

ویرایش شده توسط vandelin
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که 60 فریم متوجه میشم اگه رو 30 بازی کنم متوجه میشم بازی مشکل داره

 

 

حالا دوستان راهی هست بازی رو مثلا 30 فریم قفل کرد ؟ برنامه یا ترفندی وجود نداره؟ 

 

یک تست بزنم  :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه بازی فارکرای3 رو داری تست کن.تو تنضیمات یه قیمت داره که رو 30 قفم میکنه. من که 5 دیقه بازی کردم سر درد گرفتم.

ویرایش شده توسط **pouya**
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پویای عزیز این کارت ها دارن روی جزئیات تصویر کار مکنن نه روی فریم خواهشا بیشتر توجه کنید

من این قسمت حرفتون رو قبول ندارم.توی هر نسل قدرت فریم دهی داره میره بالا+یسری اپشن های جدید.مثل gmae work/ pysx و...

نمیدونم شما از کجا این رو مطالعه کردید که 30 فریم بالاتر رو چشم انسان نمیبیه؟!منبع رو میشه بزارید؟

شاید برای مانیتور های crt  اینطور بوده که بیشتر از 30 رو نمیتونستن به نمایش بزارن.و گفته شده گه 30 فریم بالاتربرای چشم  وجود نداره.

چون اگه اینطور بود هیچوقت مانیتور های 120 144 ,... ساخته نمیشدن.

همونطور که گفتم و خیلی از دوستان دیگه 60 فریم کاملا قابل لمس هست.

شما اگه دسترسی به مانیتور بالای 60 داری تست کن مطمعنم خودت هم متوجه این تفاوت میشی.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز انسان های ویژه وجود دارن

منبع لطفا اعلام کنید

شما میتونید کتاب گرافیک کارشناسی رو به هر ترجمه ی می تونید مطالعه کنید

 
گیریم اون افراد نخبه هستن تو 1/220 ام ثانیه تصویر هواپیما رو تشخیص میدن ولی به این معنی نیست که انسان های معمولی نتونن 1/60 ام رو تشخیص بدن :D همین که به تفاوت انسان ها اعتراف کردید خودش کلیه، پس نتیجه میگیریم اون عدد 29.030 با اون دقت یک هزارم یک عدد چرت و پرت بیشتر نیست. اگر میخواید بگید میانگین یک نمونه ی آماریه، بیاین همینجا آمار بگیریم از کاربران سایت:
 
یکی از دوستان تو همین تاپیک یه لینک از یه سایت رو گذاشتن...
دوستان لیونی لطفا همگی به اینجا برین و رای خودتون رو بدون هرگونه تعصب و در نهایت صداقت وارد کنید:  @};-  @};-  :) 
 
ویرایش شده توسط hemen47
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اگه بازی فارکرای3 رو داری تست کن.تو تنضیمات یه قیمت داره که رو 30 قفم میکنه. من که 5 دیقه بازی کردم سر درد گرفتم.

 

تشکر @};-

اتفاقا همین نصب دارم الان تست میکنم ببینم چه جوریی هست  :)

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام چه جنگ فریمی راه افتاده . :D

واقعا بین 60فریم و30 فریم زمین تا اسمون تفاوت داره بخصوص تو مانیتورهایی که زمان پاسخ دهی بالایی دارن

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من فارکرای تست کردم الان با فریم 35 اجرا شد قبلا با 65 تا 85 فریم بازی میکردم چون مانیتور 17 فعلا دم دست دارم رو همین تست زدم 

 

باید بگم من که نتوستم 35 فریم تحمل کنم یک جور اسیریی تو بازی هست ادم احساس میکنه فضای بازی با ادم تعامل خوبی نداره 

 

من که زیر 60 نمی تونم باز کنم  :D

ویرایش شده توسط naderblue
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 
گیریم اون افراد نخبه هستن تو 1/220 ام ثانیه تصویر هواپیما رو تشخیص میدن ولی به این معنی نیست که انسان های معمولی نتونن 1/60 ام رو تشخیص بدن :D همین که به تفاوت انسان ها اعتراف کردید خودش کلیه، پس نتیجه میگیریم اون عدد 29.030 با اون دقت یک هزارم یک عدد چرت و پرت بیشتر نیست. اگر میخواید بگید میانگین یک نمونه ی آماریه، بیاین همینجا آمار بگیریم از کاربران سایت:
 
یکی از دوستان تو همین تاپیک یه لینک از یه سایت رو گذاشتن...
دوستان لیونی لطفا همگی به اینجا برین و رای خودتون رو بدون هرگونه تعصب و در نهایت صداقت وارد کنید:  @};-  @};-  :) 
 

 

دادش گلم اول سپاس گذارم برای مرجعت

اما اینها درباره تکنولوژی بکار رفته در HDTV ها CRT و LCDها و.. و الگوریت های تصویری و فرمت های تصویری بود نه درباره چشم انسان، دوست عزیز بازم میگم بین 40 تا 60 فریم بهترین حالیته چشم انسان قادر به تفکیک تصویر نیست و نمیتونه نرخ فریم رو تشخیص بده پس ی حال و روان میبینه

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دادش گلم اول سپاس گذارم برای مرجعت

اما اینها درباره تکنولوژی بکار رفته در HDTV ها CRT و LCDها و.. و الگوریت های تصویری و فرمت های تصویری بود نه درباره چشم انسان، دوست عزیز بازم میگم بین 40 تا 60 فریم بهترین حالیته چشم انسان قادر به تفکیک تصویر نیست و نمیتونه نرخ فریم رو تشخیص بده پس ی حال میبینه

خواهش می کنم. عنوان مقاله ها (اولی) که چیز کاملا مرتبطی با بحث هست اون نقل قول از نیروی هوایی هم همونجا هست. کتابهای دانشگاهی و کلا چاپی ایران غالبا به روز نیستن، متاسفانه! علم هر روز در حال تغییره.

در هر صورت خوشحال میشم شما هم در نظر سنجی شرکت کنید قربان @};-  @};-

ویرایش شده توسط hemen47
لینک به دیدگاه
Share on other sites

خواهش می کنم. عنوان مقاله ها (اولی) که چیز کاملا مرتبطی با بحث هست اون نقل قول از نیروی هوایی هم همونجا هست. کتابهای دانشگاهی و کلا چاپی ایران غالبا به روز نیستن، متاسفانه! علم هر روز در حل تغییره.

در هر صورت خوشحال میشم شما هم در نظر سنجی شرکت کنید قربان @};-  @};-

بسیار از نوع حرف زدنتون و ادب و بحث علمتون سپاس گذارم

حتما

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با کمال ادب واحترام خدمت دوست عزیز

اول اینکه من مثل شما نیستم که بی خود به کسی منفی بدم - منفی برای دروغ گوی یا مزخرف گویه نه بحث علمی

دوما واقعا اینجارو با فیس بوک با این عکس سلفیتون اشتباه گرفتیم اینم جواب خط آخرتون!

سوما من با شما هیچ بحثی ندارم اگه قرار بشه علم برحسب تجربه هرکسی نوشته باشه پس هرکسی برا خودش انیشتنیه دادشم!

چهارم بنده بحث علمی کردم، نمیدونم مدرک شما چیه اما شک دارم بیشتر از 18 تا 20 سال سن داشته باشد پس لطفا اول معلوماتتون رو بیشتر کنید و بعد وارد مباحثه شید

پنجم ادبیات تند تا توهین شب و روز شما اصلا پایه ژنتیک چشم رو زیر سئوال بردین من اصلا بحث چند فریم روانی نکردم من بحث علمی و قدرت بینای انسان میکنم عزیزم

ششم (مهندس سخت افزار به جرعت میگم تو ایران به انگشت های دست هم دانشگاه نداره) شما درست مگید اون مدرک ها از آموزشکدهای غیر دولتی گرفتن بخاطر اینکه بی سوادن اگه ی جای خوب میگرفتن و کار میکردن حالا شما بهشون این حرف رو نمیزد - من نیاز نیست از خودم تعریف کنم خیلی از این بچه ها منو میشناسن کیم و از چه سالی سخت افزار کار کردم به جرعت میگم شاید 5 تا 6 سال سن داشتی بنده کار سخت افزار و نرم افزار کردم

هفتم...........

 

با کمال ادب!

منفی برای مخالفت هست که بنده اینطور میبینم که کسی که حرف غلطی میزنه باید منفی بگیره. عکس پروفایل هم یک چیزه شخصیه فکر نمیکنم ربط داشته باشه به کسی که چطور عکسی روی پروفایل باشه!

بحث ندارید ؟! عجب : )) لابد تا الان داشتیم گل میگفتیم گل میشنویدیم! : ))

دوست عزیز این حرفتون یعنی چی ؟! "سوما من با شما هیچ بحثی ندارم اگه قرار بشه علم برحسب تجربه هرکسی نوشته باشه پس هرکسی برا خودش انیشتنیه دادشم!" ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برام سوال شد، علم از کجا اومده؟! من نفهمیدم این جای حرفتون رو :| علم هم از تجربه و تست و امتحان و دیدار اومده. توسط افراد با سواد یا بهتره بگم دانشمند و نوشته شده توی کتاب ها و منتشر شده توی اینترنت... این اوکیه ؟!

سن و مدرک من به کسی ربطی نداره. مهم اطلاعات هست. اصل اینجا بحث در مورد تشخصی فریم بود که شما منکرش شدید!

قدرت بینایی انسال مطمئن باشید اونقدر هست که فرق بیت فریم 40 و 60 رو به خوبی تشخیص بده. منبع معتبر تا دلتون بخواد توی اینترنت هست. نه کتابای 10 سال پیش دانشگاه های ایران...

برام مهم نیست شما کی هستید و چند سال با سخت افزار کار کردید و مدرکتون چیه! مهم بحثیه که هست و شما اشتباه میکنید. خوشبختانه دوستان نظر سنجی گذاشتن و معلوم شد که یک انسان سالم راحت میتونه فرق بین فریم پایین و بالا رو بفهمه و تشخیص بده. شما هم لطفا از این به بعد به جای اینکه اسپم بدید و بحث رو به حاشیه بکشونید سعی کنید حرف درست و با مدرک بزنید.

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

بحثی که دو طرف بخوان نظر خودشون رو به همدیگه تحمیل کنن ، هیچ نتیجه ای نداره جز فرسایش اعصاب

اگه طرفی که اشتباه میکنه همون اول با دلایل طرف مقابل قانع شد که خیلی هم عالی ، ولی اگه نشد بزارید با همون عقیده زندگی رو ادامه بده ،  چرا  الکی خودمون رو خسته کنیم ؟!

در کل هر کسی نظرش محترمه حالا درست یا اشتباه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...