رفتن به مطلب

Directx 12 عملکرد کارتهای AMD را تا 600% افزایش می دهد!


AORUS
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

مدیر عامل کمپانی Stardock (توسعه دهنده نرم افزار)  آقای برد واردل گفته است:DirectX 12 که  با نسخه آتی سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 10 عرضه شود قادر به اجرای 600،000 دستور ترسیم است و میتواند عملکرد کارتهای AMD  را تا 600% افزایش دهد.

 

 

DX12.png

 

آقای واردل اظهار داشته که DX12 قادر به مدیریت تا 600،000 دستور ترسیم در آن واحد بر روی نمایشگر است،این درحالی است که DX9 تنها تا 6000 دستور ترسیم را میتواند مدیریت کند.

 

ادعای افزایش 600%ِی کارایی کارت های AMD از اجرای تست Oxide’s Swarm Tech توسط  Anandtech بر روی کارت AMD Radeon R9 290X ناشی می شود،در این تست با DX11 تنها 7 فریم اما با DX12 ا43 فریم اجرا شده که API اختصاصی خود AMD یعنی Mantle را با 41 فریم بر ثانیه پشت سر گذاشته است.    

 

-Anandtech AMD cards 7fps to 43fps running Nitrous engine DX12 engine.
-600% performance increase on AMD cards running full DX12 game engine.
-CPU cores n their performance more important in the future games .
-Directx 12 on Xbox Nov.
-Directx 12 runs better than Mantle on AMD cards.
-Dx9 uses max 6000 draw calls vs 600,000 on dx12.
-Naysayers are eating crow!
-“Marketing chose 40% increase slogan as real gains were too unbelievable for the masses to digest”
-limitless light sources in games.
-1000+ characters AI characters on screen.
-toy story/ lord of the rings graphics no deffered rendering.
-future Xbox cpu bound exclusives DX12 games to have these gains however dx12 games initially 30% gains as they transition from Dx11 to full new dx12 game engines using esram etc
-Not so much games for cross platform games.
-Fable Legends Dx12 game
-AMD/MS has mega DX12 news at GDC.
-Stardock developed Starswarm dx12 demo in 2 months. Starswarm would have similar performance gains on Xbox one i.e 600%. They have something major at GDC in the Microsoft booth.
-Stardock are developing DX12 game engine “Nitrous”. Star Control game will make sense console. They will license it to 3rd parties in future after they release 2 games on Nitrous engine.
-Phil Spencer managing expectations, as in November with DX12 on Xbox….. the games released then won’t look much different then until the new DX 12 game engines.

 

جزئیات بیشتر:eteknix

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته اون تست شرایط واقعی و In Game رو شبیه سازی نکرده. در اون تست اختلاف 260x و 290x در dx11 تقریبا هیچه که با واقعیت جور درنمیاد. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

البته اون تست شرایط واقعی و In Game رو شبیه سازی نکرده. در اون تست اختلاف 260x و 290x در dx11 تقریبا هیچه که با واقعیت جور درنمیاد. 

درود

بله منم متوجه این قضیه شدم اما از اونجایی که وب سایت anandtech شناخته شده و  حرفه ای است این احتمال ضعفیه ،این تست موتور بازی Nitrous با استفاده از هوش مصنوعی بجای پلیره و ممکنه ماهیت اون با  بنچمارک های معمولی فرق داشته باشه

 

در هر صورت بابت توجه تون سپاسگذارم

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

باسلام 

چه کارتهایی از DX12  پشتیبانی میکنن واینکه  قطعی مشخص شده؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

خیلی خوبه! اگر AMD بیاد بالا رقابت با nVidia شدید میشه. اونوقت تند تند نسل‌های جدید کارت گرافیک میان بازار

ویرایش شده توسط Marvelium
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

باسلام 

چه کارتهایی از DX12  پشتیبانی میکنن واینکه  قطعی مشخص شده؟

سلام

تا حالا اینا قطعیه:

کلیه کارت های مبتنی بر معماری های Fermi, Kepler, وMaxwell انویدیا

 

AMD  هم گفته کلیه کارت های مبتنی بر معماری GCN (Graphics Core Next)

 

Microsoft-DirectX-12-GDC-20141-635x478.p

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

یا مثلا در تست،  980 اختلاف وحشتناکی داره با 290x در dx12 و dx11 . در حالی که قدرتشون نزدیکه در عمل. شاید دلیلش آزمایشی بودن درایورهاست فعلا. 

 

71450.png

 

 

جالبه 750 ti خیلی کم فایده برده از dx12 که در عمل هم شاید کارت های متوسط و پایین تر بهره ی کمی ببرند از dx12. چون این کارت ها گلوگاه ایجاد نمیکنند در cpu و فایده ی اصلی dx12 هم از بین بردن گلوگاه در cpu هستش.

 

نکته ی جالب دیگه این بوده که در تست با وچود وحشتناک بودن رقم draw call ، پردازشگرهای دو هسته ای گلوگاه ایجاد نکردند ( در تمام کارت ها به جز 980 ) که نشون میده چقدر dx12 و منتل بهینه اند.

ویرایش شده توسط Core_i6
لینک به دیدگاه
Share on other sites

اينطوري بشه با ورود كارتهاي سري 300 در انويديا گل ميگيرن

R9 390X*600% = 8 GTX 980 OC

=)))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تشکر ازاقای کریمی به شخصه برام سوال بود که باوجود منتل در حال حاضر ایا کارت 290 من از افزایش دوبرابری فریم بهره میبره .

اگه این طوری باشه چه شود....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه سوال: انتشار دایرکت اکس 12 فقط بر روی بازی هایی که انحصاری برای این نسخه ساخته میشن تاثیر میذاره یا بر روی بازی های قبل از انتشارش هم (حداقل نسل 8) به همین صورت فریم رو بالا میبره؟؟

ویرایش شده توسط hemen47
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

یه سوال: انتشار دایرکت اکس 12 فقط بر روی بازی هایی که انحصاری برای این نسخه ساخته میشن تاثیر میذاره یا بر روی بازی های قبل از انتشارش هم (حداقل نسل 8) به همین صورت فریم رو بالا میبره؟؟

سلام

به فرض پشتیبانی توسط سیستم عامل، درایور و سخت افزار باید خود بازی هم پشتیبانی کنه که فعلا هیچ بازی نداریم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یه سوال: انتشار دایرکت اکس 12 فقط بر روی بازی هایی که انحصاری برای این نسخه ساخته میشن تاثیر میذاره یا بر روی بازی های قبل از انتشارش هم (حداقل نسل 8) به همین صورت فریم رو بالا میبره؟؟

 

خود بازی باید از امکانات dx12 بهره بگیره. پس تاثیرش محدوده به بازی های dx 12.

 

متاسفانه محدود بودنش به ویندوز 10 باعث میشه سال ها طول بکشه رایج شدن استفاده ازش.

 

منتل این محدودیت رو نداره. ولی از اون طرفذ محدوده به گرافیک های AMD.

ویرایش شده توسط Core_i6
لینک به دیدگاه
Share on other sites

تازه 1 و خرده ای ساله که dx11 بین بازی سازا جا افتاده ... ما تا قبل از سال 2013 کمتر بازی رو داشتیم که فقط dx11 بخواد ... حالا کو تا بازی سازان بخوان از dx12 بخوان ...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

با این عملکرد عالی احتمالا اکثر بازی سازن بازی های در حال ساخت خودشون اپدیت می کنن و اونایی که می خوان بسازن حتما بر این اساس موتور های گرافیکیشون رو بهبود میدن... 

پس از سال دیگه اکثر بازی ها تا حدودی ازش بهره خواد داشت و بمرور کاملا بهینه میشه تو بازی ها... 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

اينطوري بشه با ورود كارتهاي سري 300 در انويديا گل ميگيرن

R9 390X*600% = 8 GTX 980 OC

=)))

دوست عزیز داری زود قضاوت میکنی

GTX900 رقیب200 R9 بوده و می بینید که تو این رقابت گوی از رقیب دیرینش زدیده و حتی با مانتل نتونسته به این تضیه آرام بخش بده و بی شک پروژه مانتل شکست خوردس چرا که شرکت AMD/ATI اعلام کرده بود که مانتل بهتر از DX12 خواهد بود اما دیدم که اینطور نیست

رقابت R9 300 بنظر من شبیه جنگ هسته ی خواهد بود چرا که انویدیا داره رو Phsyx نسل 2 یا بهتر بگم 3 کار میکنه استفاده از حافظه 3D تا سرعت 1200GB رابط ارتباطی NVLink که سرعت داخلی پردازنده ها رو طبق گفته خود Nvidia تا 200 برابر افزایش میده و معماری و کد نویسی پاسکال - حافظه مشترک و...... بی شک AMD/ATI باید برای جنگ با رقیبش خودشو به سلاح هسته ی دسترسی پیدا کنه چرا که Nvidia با پیشرفته ترین سلاح های خودش آماده جنگ شده و می بینید که سال 2015 و 2016 همه کاربران جهان رو انگشت به دهن خواهد گذاشت چرا که خبرهاش به گوش میرسه و خبر از ی زلزله بزرگ میده

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

حدا قل  یک الی دوسال طول میبکشه dx 12 بین سازنده ها فراگیر بشه اما برخی ها بازی به محض ورود از ش تمامی بهره رو میبرن چون دیگه مثل نسل قبل نیست که کنسول از استفاده از dx عقب افتادن الان یکیشون به طور کامل از dx 12 پشتیبانی میکنه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

شاعر میگه اواز دهل شنیدن از دور خوش است این کل کلارو بزارین وقتی کارت ها اومدن توعمل  ببینیم چند چندن...  ^_^

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

لطفا تاپیک منحرف نشه،هرگونه کل کل و...حذف میشه،این تاپیک فقط یه خبر ساده است همین

 

شاعر میگه اواز دهل شنیدن از دور خوش است این کل کلارو بزارین وقتی کارت ها اومدن توعمل  ببینیم چند چندن...  ^_^

درود بر نیمای عزیز

متاسفانه یه عده از دوستان خواسته یا  ناخواسته تاپیک های خبری چه در مورد AMD چهnVidia و چه Intel  رو منحرف میکنن و آخر سر هیچ!!!

 

حدا قل  یک الی دوسال طول میبکشه dx 12 بین سازنده ها فراگیر بشه اما برخی ها بازی به محض ورود از ش تمامی بهره رو میبرن چون دیگه مثل نسل قبل نیست که کنسول از استفاده از dx عقب افتادن الان یکیشون به طور کامل از dx 12 پشتیبانی میکنه

 

درود دوست عزیز

برخی از سازندگان همین الان در حال توسعه موتورهای بازی شون به منظور استفاده از dx12  هستن . انتظار میره که از اوایل 2016 عرضه بشن.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لطفا تاپیک منحرف نشه،هرگونه کل کل و...حذف میشه،این تاپیک فقط یه خبر ساده است همین

 

درود بر نیمای عزیز

متاسفانه یه عده از دوستان خواسته یا  ناخواسته تاپیک های خبری چه در مورد AMD چهnVidia و چه Intel  رو منحرف میکنن و آخر سر هیچ!!!

 

 

درود دوست عزیز

برخی از سازندگان همین الان در حال توسعه موتورهای بازی شون به منظور استفاده از dx12  هستن . انتظار میره که از اوایل 2016 عرضه بشن.

واقعا دمت گرم گل گفتی داداش گلم موافقم

نظر علمی و سازنده باید باشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان این منتل چیه؟

اومده؟

با بازیا سازگاره؟؟؟؟؟

ما که ati داریم چه کنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان این منتل چیه؟

اومده؟

با بازیا سازگاره؟؟؟؟؟

ما که ati داریم چه کنیم

 

به سازندگان بازی اجازه ی دسترسی low-level میده به سخت افزار برای استفاده ی بهتر و بهینه تر. http://en.wikipedia.org/wiki/Mantle_%28API%29

 

بعضی بازی ها ازش پشتیبانی می کنند الان مثل thief و battlefield 4 و دراگون ایج جدید. 

 

ولی محدوده به گرافیک های amd.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان این منتل چیه؟

اومده؟

با بازیا سازگاره؟؟؟؟؟

ما که ati داریم چه کنیم

سلام داداش

مانتل در اصل همون زبان اسمبلی و نرم افزاری stream  هستش که توسعه یافته و اگه بهتر بگم رقیب cuda شرکت Nvidia و API شرکت ماکروسافت یعنی DX12 هستش - این کد نویسی حالا تو درایور و در نسل R9 300 هم در معماری هم در درایور و هم در قالب نرم افزار خواهد بود اما حالا بطور درایوره

با بعضی از بازی ها سازگاره و می تونید برای دیدن لیستش توی اینترنت سرچ بزنید

میتونید تو سایت AMD.COM دانلود کنید البته فکر کنم فعلا برای ردهای بالای این شرکت باشه

 

شرکت ATI در سال 2005  توسط شرکت AMD خریداری شده و حالا اسم دقیقش AMD/ATI هستش

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

شنیدن کی بود                  

                 مانند دیدن   

                                     حرف ها زیاده ولی .........       

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...