رفتن به مطلب

مشخصات رسمی کارت های سری 300 amd


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

بعد از انتشار اخبار مختلف در مورد کارایی کارت های خانواده 300 ای ام دی و بجث های فراوان این شرکت مشخصات و کد رمز محصولات خانواده 300 خود را منتشر کرد تا توانایی خود را برای مقابله با رقیب بود انویدیا به نمایش بگذارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت amd به طور کلی چند سری پردازنده گرافیکی در خانواده 300 به بازار ارائه می شود که هر کدام از این سری ها دارای کد رمز مخصوص به خود بوده و در هر کدام مدل های مختلفی از کارت های گرافیکی قرار می گیرد. بر همین اساس پردازنده گرافیکی سری Fiji که پیشرفته ترین عضو خانواده 300 ای ام دی است مشخصات و امکاناتی دارد که باعث می شود حسابی ای ام دی دوستان خوشحال شوند.

این پردازنده گرافیکی مجهز به 4096 واحد پردازش سایه زنی، 256 واحد TMU، صد و بیست و هشت واحد ROP، رابط حافظه پیشرفته 1024 بیتی (دقت کردید!) که پهنای باند حافظه 640 گیگابایت در ثانیه را فراهم می کند و نسل جدید معماری پیشرفته GCN بهره می برد. این پردازنده گرافیکی در محصولاتی مانند R9 390 و R9 390X به کار می رود. حال اگر دو پردازنده Fiji روی یک برد کارت گرافیکی قرار بگیرند کد رمز Bermuda به ان داده می شود که در محصولی مانند R9 390X2 دیده می شود (چه شود دو رابط حافظه 1024 بیتی). سری بعدی پردازنده های ای ام دی با کد رمز Grenada ارائه می شود. این پردازنده گرافیکی 28 نانومتری در اصل نسخه بهینه شده پردازنده Hawaii است. براساس اطلاعات این پردازنده از نظر مشخصات مانند برادر بزرگتر خود است (همان هاوایی). در این پردازنده از 2816 واحد پردازش جریانی، 176 واحد TMU، شصت و چهار واحد ROP و واحد حافظه 512 بیتی استفاده شده است و براساس اطلاعات فرکانس کاری آن به گونه ای است که رقیب خود GTX 980 را در تست ها پشت سر بگذارد. در این رده کارت های گرافیک R9 380 و R9 380X قرار میگیرد. سری دیگر از محصولات سری 300 با کدرمز Tonga ارائه می شود. در این رده کارت های 370 و 370X قرار میگیرد. در این محصول هم از 2048 واحد پردازش جریانی، 128 واحد TMU، سی و دو واحد ROP و واحد حافظه 384 بیتی استفاده شده است. آخرین سری از این خانواده Trinidad است که سری ارزان قیمت این خانواده چندین نفری است. در این رده کارت های گرافیک R7 360 و R7 360X قرار میگیرد. در مورد پردازنده گرافیکی این سری اطلاعات خاصی ارائه نشده است. این طور که به نظر میرسد باید منتظر یک نبرد باشیم. نظر شما چیست؟

 

 

 

منبع :www.sakhtafzarmag.com

ویرایش شده توسط hk1377
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 

دوست گرامی خبری از قیمت این کارت ها از سوی شرکت ای ام دی اعلام نشده @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نه دوست عزیز ولی چون amd تو قیمت اهل رقابت است  بعید با 980 تفاوت قیمت زیادی داشته باشه مگر اینکه کارایش خیلی بهتراز 980  باشه 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

گرچه کپي هست ولي چه خوب شد که تاپيکش زده شد .چون اين مطلب رو چند روز پيش خونده بودم ! فقط اينکه به نظرتون AMD چطور ميتونه 290X رو که اينجا ميشه 380X ؛ روي همون پروسه 28 نانومتري بنحوي بهينه مي کنه که هم از نظر مصرف و دما و عملکرد بهتر از 980 باشه !

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

همونجوری که انویدیا تراشه هاشو بهینه کرد داد بیرون اینم بهینه می کنه میده بیرون...  :D

کلا زدن تو کار بهینه سازی این دو شرکت... amd که کلا زده تو کار بهینه سازی ... مگه 280 همون 7970 نبود الان باز اومده 290 رو زده 380 کرده... هر دفعه یکارت جدیدم میده اسمشو میزاره 290 390 و علی اخر... بقیه رده ها هم کشکن زدن ترکیدن تو کارت رده بالا کارت رده پایین درست می کنن...بد اوضاعیه...  :-?

ویرایش شده توسط Nima Mazrouie
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...