رفتن به مطلب

25 راهنمایی طراحی وب به افتخار 25 سالگی وب


farshidgb
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

زمانی که اینترنت بیش از 25 سال قبل ظهور پیدا کرد، وب‌سایت‌های اولیه بیشتر شبیه به سرزمینی جادویی از کازینوها و موجودات افسانه‌ای بودند، با تلألویی از متن‌های متحرک، نورهای تابان و بارقه‌هایی درخشان. هر زمان که کاربر با سرعت کند 14 کیلوبیت بر ثانیه از طریق مودم به دنیای جدید اینترنت متصل می‌شد مانند این بود که به منطقه نورهای قرمز وارد شده است. شرکت‌ها متوجه نبودند که یک طراحی وب کارآمد چه دارایی تجاری بزرگی است. در عوض آنها برای به رسمیت شناخته شدن علائم تجاری خود ساختارهای سایتشان را در جهت بزرگنمایی صفحات درباره ما سازماندهی می‌کردند.

طی 25 سال گذشته اینترنت به طور قابل ملاحظه‌ای دچار تغییر شده است، و رفتار کاربران حتی بیشتر از آن تغییر نموده است. امروزه وب‌سایت‌ها شیوه‌ی برقراری ارتباط، نحوه‌ی خرید، و نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌های آنلاین و رو در رو در دنیای واقعی را نمایش می‌دهند. عمر وب‌سایت‌های با صفحات درباره ما باشکوه به سر آمده و با سایت‌های تجاری ایمن و قابل حمل که به عنوان ابزارهای قدرتمند نسل پیشرو برای هر کسی با کالا یا خدمت یا منبع دانشی برای فروش جایگزین شده است.

به مناسبت گرامیداشت 25 سالگی وب، من از Gabe Shaoolian، موسس و مدیرعامل شرکت طراحی وب و بازاریابی آنلاین Blue Fountain Media، دعوت کرده‌ام تا 25 راهنمایی برای هر چه بهتر شدن وب‌سایت‌های شما به طوری که بتواند به عنوان وسیله‌ای برای دریافت ورودی بیشتر و انجام تجارت بهتر مورد استفاده قرار گیرد در اختیارتان قرار دهد، که این راهنمایی‌ها در ادامه آمده است:

 

1. قانون 5 ثانیه

به یاد داشته باشید که شما فقط 5 ثانیه فرصت دارید تا از لحظه‌ی ورود کاربر به وب‌سایت ارزشمندترین خدمات خود را به او معرفی نمایید. دکمه‌ی بازگشت به عقب شایع‌ترین دستور مورد استفاده در وب می‌باشد. اگر شما به نیازهای یک کاربر بلافاصله پاسخ ندهید، وی با کلیک بر روی دکمه‌ی Back از سایت شما خارج خواهد شد. مطمئن شوید که سایت شما ویژگی‌هایی دارد که خوانندگان را ترغیب به ورود به آن نموده و دلایل کافی برای ماندن در سایت به آنها می‌دهد.

 

gabriel.jpg

Gabriel Shaoolian، موسس و مدیرعامل شرکت Blue Fountain Media

 

2. پیام‌رسانی مناسب

مهمترین جنبه‌ی یک وب‌سایت پیام‌رسانی آن می‌باشد. کارآمدترین سایت‌ها، دارای پیام‌رسانی واضح، مختصر، کوتاه در چند کلمه می‌باشند. پاراگراف‌های طولانی در صفحه اصلی سایت قرار ندهید. صفحه اصلی دروازه‌ی ورود به سایت شما است. از پیام‌های کوتاه که نکات اصلی را بیان می‌کند استفاده نمایید.

 

3. فراخوانی برای اقدام

به سایت‌های تجارت الکترونیکی یا فراهم کنندگان خدمات نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که همگی آنها شامل یک فراخوانی برای اقدام یا CTA هستند. معمول‌ترین فراخوانی‌ها برای اقدام شامل "درخواست مظنه"، "همین الان خرید کنید"، و "با ما همکاری کنید" می‌باشد. بهترین CTAها آنهایی هستند آنچه شما عرضه می‌کنید را به طور واضح بیان کرده و فرصت تفکر و تصمیم‌گیری را از مردم می‌گیرند. فراخوانی برای اقدام باید در منطقه سرصفحه بالا و بدنه وب‌سایت (یعنی کاربر برای دیدن آن نیازی به اسکرول کردن صفحه به پایین نداشته باشد) قرار داشته باشد. همچنین اگر صفحه‌ی شما به اندازه کافی طولانی و بلند باشد، قرار دادن یک فراخوانی در پایین صفحه نیز می‌تواند مفید باشد.

 

4. اعتمادسازی

در صورتی که شما در حال فروش کالا و خدمات به صورت آنلاین هستید اعتمادسازی بسیار حیاتی و مهم خواهد بود. شرکت Zappos با ارائه‌ی حمل و نقل رایگان و یک سیاست بازگشت کالای عالی توانست به موفقیت برسد. این شرکت با استفاده از تجارب مثبت مخاطبان خود از طریق توصیفات مشتری که دریافت می‌نمود، توانست مشتریانی وفادار به دست آورده و کسب و کار خود را رشد دهد. به طور مشابه، سایر سایت‌ها سیاست‌های گارانتی محصولات خود را پررنگ کردند و گواهینامه‌ها و مجوزهای خود را نشان دادند و یا یک شماره تلفن که مشتریان بالقوه بتوانند برای مسائل خود با یک شخص حقیقی تماس بگیرند را ارائه‌ نمودند. داشتن این ویژگی‌ها تمایز زیادی ایجاد می‌کند بین اینکه یک شخص دکمه‌ی مخوف برگشت را بزند یا یک خرید انجام دهد.

 

5. سایت‌تان را بروز نگه دارید

محتوا هنوز هم پادشاهی می‌کند. شما نمی‌خواهید که بازدیدکنندگان با ورود به سایت شما با مطالبی قدیمی مواجه شده و فکر کنند که کسب و کار آنلاین شما دیگر فعال نیست، که این موضوع می‌تواند خط قرمز شما را تحت تأثیر قرار دهد. سایت شما ویترین شرکت شما به جهان بیرون است. مطمئن شوید که سایت شما نشان می‌دهد که شرکت در روند صنعت بروز بوده و با تولید محتوای جدید به طور منظم فعالانه مشغول می‌باشد.

 

6. ترکیب با رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد وفاداری و تحکیم نام تجاری می‌باشد. از طریق یکپارچه‌سازی طراحی وب‌سایت خود با رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاری مطالب را برای مخاطبین خود آسان کنید. این گام ساده فرصت بزرگی ایجاد می‌کند تا طرفداران برند شما مشتریان جدید را به سمت وب‌سایت هدایت نموده و فروش بیشتری برای کسب و کار شما به ارمغان آورند.

social%20networks.jpg

 

7. روی من فکر نکن

تجربه کاربر ، کلیدی برای هر طراحی خوب است. افراد بایستی قادر به حرکت در سراسر سایت‌تان بدون مقابله با بن‌بست‌هایی که باعث می‌شود آن‌ها از سایت شما دور شوند. طرح وب‌سایت شما بایستی سرراست باشد به طوریکه کاربران بتوانند به راحتی از صفحه‌ای به صفحه دیگر جابجا شوند.

  

8. وب2  آن درباره نیازهای کاربر میباشد، نه درباره شما

در روزهای اول اینترنت، بسیاری از وب‌سایت‌های کسب و کار بر روی خودشان متمرکز شدند. آن‌ها سخت تلاش کردند تا آنچه آن‌ها انجام می‌دادند و دلیل اینکه آن‌ها یک شرکت بزرگ بودند را، نشان دهند. درحالیکه این امر دقیقا تغییر نکرده است، این روزها بهترین سایت‌های اینترنت بیشتر بر روی آنچه یک کسب و کار می‌تواند برای یک کاربر انجام شود، متمرکز می‌شوند. تمرکز بر آنچه شما می‌توانی برای کاربر انجام دهی به جای آنچه می‌خواهی کاربر درباره شما بداند، به سایت شما کمک خواهد کرد تا به یک ابزار فروش موثر تبدیل شود.

 

9. ویدئو

اینترنت امروز برای کاربران در سرعت‌های بسیار بالا فراتر از وحشی‌ترین رویاهای وب 25 سال قبل در دسترس است. یکی از بهترین راه‌ها برای بهره برداری از این سرعت جدید، قرار دادن چندرسانه‌ای و ویدئوها برای کار در کسب و کارتان می‌باشد. ویدئو به مشتریان اجازه می‌دهد که از یک راه خیلی خوب ، ببینند کسب و کارتان در چه رابطه است .

 

10. زمان خود را برای ایجاد چیزی که قبلا ایجاد شده، تلف نکن

درحایکه ساخت وب‌سایت‌تان از ابتدا با CMS خود می‌تواند وسوسه‌انگیزباشد، استفاده از پلت‌فرم‌های منبع باز(متن باز)‌ موجود بهتر است. WordPress، Drupal، Joomla، و Magento(برای تجارت الکترونیک) جایگزین‌های بسیارخوبی هستند که راه‌اندازی آن‌ها نسبتا بدون درد و می‌تواند به تمام قابلیت‌هایی که شما نیاز دارید اجازه بدهد. این گزینه‌های CMS همراه با پاداش‌های اضافه شده از پلاگین‌ها می‌آیند که تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما را ساده و از همه مسائلی که ممکن است شما با آن روبرو شوید، حمایت می‌کنند.

 

11. عقب نمان(کارها را سریع و به موقع انجام بده)  رقبایتان شمارا شکست خواهند داد

درحالیکه رسیدن به موقعیت درجه 1 برای یک کلمه کلیدی آلی یا ایجاد یک رسانه عظیم و اجتماعی درگیر می‌تواند باعث این شود که احساس کنید کسب و کارتان در بالای جهان است، مهم است که انجام نشود. یکی از بهترین راه‌ها برای عقب افتادن از رقبا، اجازه به رتبه‌بندی‌ها یا پیروان برجسته شماست تا به عنوان نشانه‌ای در ذهن شما باعث می‌شود تا فکر کنید آن‌ها بسیار مهم هستند، و کار شما کامل است. همیشه بالای حضور خود بمان و به طور مداوم کار کنید تا مطئن شوید وب‌سایت‌تان تا حد ممکن برای کسب و کار بهینه شده است درحالیکه ردیابی آنچه رقبای شما در حال انجام هستند را حفظ می‌کنید.

 

12. امنیت

این ممکن است گهگاه خود توضیحی به نظر برسد، اما امنیت وب‌سایت یکی از مهمترین بخش‌های یک سایت خوب طراحی شده است. هرگز داده‌ها را بر روی سایت خود ذخیره نکنید که می‌تواند کسب و کارتان از حریم خصوصی مشتریان‌تان از قبیل شماره‌های تامین اجتماعی، شماره‌های کارت اعتباری، و آدرس‌های شخصی را در معرض خطر قرار دهند.

 

13. با بهینه‌سازی موتور جستجو(SEO) در ذهن خود شروع کن

وقتی شما یک وب‌سایت را از ابتدا طراحی می‌کنید، تا حد ممکن وب‌سایت خود را برای نگرانی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، بهینه کنید. از اصطلاحاتی که می‌خواهید برای استفاده آن‌ها در تگ‌های عنوان، زنجیرهای URL، تگ‌های H2 مناسب رتبه‌بندی کنید، یادداشت برداری کنید، تا به وب‌سایت‌تان کمک کند که رتبه بالاتری در صفحات نتیجه جستجو بگیرد و به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا ترافیک غیرمارک اصلی تولید کنید که منجر به فروش جدید می‌شود.

 

14. اجتناب از فرم‌های صفحه طولانی

موقع ایجاد فرم‌های صفحه از قبیل درخواست فرم تماس یا صفحات پرداخت، اجتناب از فرم‌های صفحه طولانی امری مهم است. بسیاری از افراد زمان نمی‌گذارند تا اسکرول را به طرفی بکشند و محتوای اضافی را ببینند. اگر پرداخت شما یا دکمه CTA تنها در پایین یک صفحه طولانی موجود باشد، شما این موقعیت را برای خودتان از بین می‌برید. بسیاری از بازدیدکنندگان از صفحات طولانی فرار میکنند قبل از اینکه آفر شما را ببینند.

 

15. من را چپ نگاه نکن

یکی از بزرگترین کینه(غرض)‌های شائولین، وب‌سایتی است که نیاز دارد تا شما این کپی را نگاه کنید. هیچ دلیلی برای انتشار کپی وب‌سایت در فونت کوچک وجود ندارد. اگر یک وب‌سایت به راحتی قابل خواندن نیست، هیچ دلیلی برای مخاطبان شما وجود ندارد تا اطراف را برای تلاش اضافی تحمل کنند.

 

16. یک رهبر صنعت باش

بودن یک رهبر صنعت ، دیگر فقط درباره داشتن یک موقعیت خوب در یک کسب و کار شناخته شده نیست. این روزها، این اصطلاح بدان معناست که شما به طور فعال تجربه عملی‌تان با دیگران را به اشتراک می‌گذارید. چه آن بر روی وب‌سایت‌تان باشد یا از طریق یک پلت‌فرم رسانه اجتماعی مثل LinkedIn، اشتراک دانش و توصیه‌های عملی با دیگران نشان می‌دهد که شما و کسب و کارتان می‌دانید آنچه را که درباره آن صحبت می‌کنید. این رهبری اندیشهروش خوبی برای ایجاد به رسمیت شناختن نام تجاری و فروش می‌باشد.

 

17. این دیگر تنها درباره دسکتاپ نیست

وقتی اینترنت در مراحل ابتدایی بود، تنها یک انتخاب برای کاربرانی که سعی در برقراری ارتباط داشتند، وجود داشت. آن دسکتاپ یا bust(مجسمه نیم تنه) بود اگر شما می‌خواستید اینترنت را تجربه کنید. این دیگر موردی نبود، با کاربران که در دسکتاپ‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند و 17.4 درصد از ترافیک جهانی وب‌سایت از دستگاه‌های موبایل تا پایان سال گذشته نشات گرفته است. شائولین می‌گوید، توسعه موبایل را در ذهن حفظ کن همان‌طور که سایت خود را توسعه می‌دهید، به طوریکه همه مشتریان‌تان بتوانند تعامل مطلوبی با وب‌سایت‌تان از هر دستگاهی که استفاده می‌کنند، داشته باشند.

 

18. سعی نکن همه را هدف بگیری

موقع ساخت یک وب‌سایت، یادآوری اینکه مخاطب هدف شما چه کسی است، انری مهم است. درحالیکه ساخت برای هرکسی در تلاش برای گرفتن ترافیک عظیم می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، به یاد داشته باشید که هدف در ذهن منجر به تبدیلات بیشتر و نرخ تبدیل بهتر برای شرکت‌تان خواهد شد.

 

19. نظارت بر کارایی سایت

حفظ زبانه‌ها درباره اینکه وب‌سایت شما چگونه کار می‌کند، بسیار مهم است، به خصوص وقتی شما در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای بروزرسانی سایت خود هستید. دانستن دقیق اینکه وب‌سایت شما کجا موفق به کسب استاندارد مورد انتظار نشده، تنها راه برای ایجاد تغییرات درست است که مخاطبان شما را خوشحال‌تر می‌سازد و آن‌ها را تهییج می‌کند تا به مشتریان تبدیل در بالاترین نرخ ممکن تبدیل کنند.

بر رتبه‌بندی کلمات کلیدی، نرخ تبدیل، و نرخ گزاف‌گویی نظارت کنید، همان‌طور که برای طراحی آینده وب‌سایت خود برنامه‌ریزی می‌کنید.

 

20. این صفحه است که رتبه‌بندی می‌شود نه وب سایت

وقتی شما در حال ساخت وب‎‌سایت خود هستید، فراموش کردن این واقعیت ساده SEO می‌تواند کار آسانی باشد. در پایان روز، دامنه شما  در یک صفحه نتیجه موتور جستجو رتبه نمی‌گیرد- این صفحات شخصی شماست که رتبه خواهند گرفت.  برای اجتناب از خورده شدن نتایج موتور جستجوی کسب و کارتان، زمانی برای ایجاد هر صفحه از وب‌سایت خود برای اینکه هم آموزنده و هم به طور بصری خیره کننده سازید، صرف کنید. برای مثال، اگر شما یک صفحه فرود برای یک خدمت دارید که شما آن را ارائه می‌دهید و می‌خواهید تا برای آن کلمه کلیدی خدمت خاص رتبه‌بندی کنید، مطمئن شوید که صفحه فرود برای جذب پیوندهای ورودی و رتبه‌بندی کافی است تا امکان جذب پیوندها برای تنها صفحه خانگی‌تان را کاهش دهد.

 

21. وب‌سایت شما بخشی از بازاریابی است

وب‌سایت شما نقطه اصلی تماس برای تلاش‌های بازاریابی دیجیتال ما می‌باشد. در نتیجه، هر چیزی که شما به صورت آنلاین انجام می‌دهید که به تنهایی برای تشخیص نام تجاری قصد نشده، محرک ترافیک برای وب‌سایت شما در تلاش برای گرفتن مردم برای تکمیل یک هدف از پیش تعریف شده می‌باشد. مطمئن شوید که شما به وب‌سایت خود زمان و مراقبتی که از یک چشم‌انداز طراحی نیاز دارد که تا حد ممکن موثر باشد، را ارائه می‌دهید. این امر تضمین خواهد کرد که تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما بزرگترین سود سهام ممکن را برای کسب و کارتان پرداخت می‌کند.

 

22. وب‌سایت‌های خوب کسب و کارها را رونق می‌دهند

فراموش کردن هدف وب‌سایت‌تان وقتی که شما در حال ساخت آن هستید، امری آسان است. بهترین وب‌سایت‌ها لزوما نباید از نظر بصری جذاب‌ترین باشند. بهترین سایت‌ها در تولید تبدیلات و در کمک به کسب و کار شما برای تولید تقدم‌های بیشتر به صورت آنلاین، موثر هستند.

 

23. وب‌سایت‌های فلاش مرده هستند

تا همین چندی پیش اکثر وب‌سایت‌های بصری خیره کننده با Flash ایجاد می‌شدند. اما دیگر این مورد وجود ندارد. وب‌سایت‌های Flash یک کسب و کار را از جذب پایه روبه رشد مشتریان در دستگاه‌های موبایل iOS که Flash را پشتیبانی نمی‌کنند، محروم می کند این برای کسب و کار شما هزینه دارد.

 

24. احترام به تضاد متن   

چیزی که در 25 سال اخیر خیلی تغییر نکرده است، اهمیت تضاد متن می‌باشد. درحالیکه درست است که اینترنت اولیه با آگهی‌های رایانه‌ای غیرمنتظره بود، آنچه بسیاری از کسب و کارها در روزهای اول به درستی انجام دادند، تقابل موثر بود. متن سیاه در یک پس زمینه سفید بود و هنوز موثرترین راه برای ارائه متن می‌باشد. تقابل درست می‌تواند تفاوت‌هایی بین کلیک کردن کاربران جایی که شما آن‌ها را برای رفتن یا حرکت کردن از وب‌سایت‌تان می‌خواهید، ایجاد کند.

 

25. آینده نیاز به یکپارچه‌سازی کامل با فناوری پوشیدنی دارد     

به آینده بنگرید؛ بهینه‌سازی طراحی سایت شما برای دستگاه‌های پوشیدنی می‌تواند سود سهام برای کسب و کار شما پرداخت کند. ابزارهایی مانند گوگل Glass و Pebble شاخص‌هایی اولیه هستند که آینده اینترنت در فناوری پوشیدنی نهفته است. اگر می‌خواهید جلوتر از منحنی باشید، زمانی برای اینکه مطمئن شوید وب‌سایت‌تان کاملا یکپارچه می‌باشد، صرف کنید تا آداپتورهای اولیه تا حد امکان تجربه کاملی موقعی که آن‌ها وب‌سایت شما را بازدید می‌کنند، ارائه دهند.

با تشکر از Gabe Shaoolian، مدیرعامل شرکت Blue Fountain Media در شهر نیویورک، برای مشارکت‌های او برای این پست.     

برگرفته از نشریه فوربس

ویرایش شده توسط farshidgb
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...