رفتن به مطلب

Mantle مُـــــــــــــــــــــرد


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

  • کاربر ویژه

بنظر می رسد فناوری AMD Mantle که جنب و جوش زیادی در صنعت گیمینگ به وجود آورده بود دست کم در قالب فعلی به پایان خود نزدیک می شود.AMD به حمایت از کمپانی هایی که در این فناوری سرمایه گذاری کرده و یا با آن بازی ساخته اند ادامه خواهد داد اما سودمندی آن دست کم به شکل فعلی رو به افول است.DirectX 12 جانشینی است برای کاری که هم اکنون Mantle انجام میدهد و  AMD در عوض راه را برای توسعه نسل آتی OpenGL که GLnext خوانده می شود هموار می کند.

 

AMD_Mantle_Logo.png

 

این خبر از آنجایی ناشی می شود که آقای Raja Koduri در بلاگ خود گفته که راهنمایی 450 صفحه ای به عنوان مرجع برنامه نویسی با Mantle طی ماه جاری منتشر می شود.سر انجام میتوانم نگاهی نزدیکتر به API بندازیم و بفهمیم که چگونه کار می کند.

 

در ادامه AMD قول داده که به همکاری با شرکای خود از جمله در پروژه Battlefield ادامه میدهد اما به توسعه دهندگان توصیه کرده که بر روی DirectX 12 و GLnext تمرکز کنند.

 

منبع خبر:amd

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

از اولش هم کارایی نداشت 

 

سافایر یکی از برندهای وفادار AMD هست 

 

من توی فرومش سوال کردم چرا روی کارت 8 گیگتون حمایت از منتل نیست 

جواب درستی نداد شما اگر توی وب سایت سافایر دقت کنی اخرین کارتشو.زده OPENGL4.4. -DIRECTX 12 ساپورت و حمایت از منتل رو برداشته 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود 

 خبات کریمی گرامی 

 

لتفا اگر براتون امکان داره اخبار GDC رو هم پوشش بدید .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

حیف شد

کاش میشد با نو اوری که خودش بنیانشو نهاد به موفقیتای خوبی برسه

ولی مایکرو سافت کاسه کوزهاشو خراب کرد

با اینکه از محصلات شرکت های رغیبش استفاده میکنم ولی همیشه دلم میخاسته AMDرشد کنه و متحول بشه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

ممنون از خبات جان

خدای تا سیستم عاملی نباشه یا همکاری پیوسته نباشه این فاید نداره و اگه API دیگه نباشه هیچ وقت API ارتقاع پیدا نمیکنن این رقابته که علمرو روبه جلو میبره و تازه ها به وجود می یان

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

واقعا حیف شد...  :(

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من خیلی طرف دار amd نیستم ولی بعضی از مواقع کار هایی میکنه که خیلی خوش می اد این منتل شاید خیلی در دنیای گیم پراکنده نشد ولی کاری کرد که این ماکروسافت dx 12 رو زود تر روانه ی بازار کنه و یه تکانی به خودش بده 

 

به همین دلیل از AMD متشکر هست 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مطمئن باشید هیچ  کمپانی در این گونه موارد توان رقابت با غولی چون مایکروسافت رو ندارند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نابود شد ؟؟؟؟؟؟ نسخه 2 در راه هست !!!

 

تازه منتل از حالت بتا در اومده :|

 

انویدیا تکنیک های خاص خودش رو خواهد داشت در dx12 منتل هم همین گونه عمل خواهد کرد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

نابود شد ؟؟؟؟؟؟ نسخه 2 در راه هست !!!

 

تازه منتل از حالت بتا در اومده :|

 

انویدیا تکنیک های خاص خودش رو خواهد داشت در dx12 منتل هم همین گونه عمل خواهد کرد

درود

یه تحلیل سطحی واقع بینانه  بر این پروژه داشته باشیم:

 

این API خیلی کم مورد توجه قرار گرفته و با ظهور DirectX 12 عملا شانسی برای بقا (حداقل در فرم فعلی) نداره چرا که استفاده از DirectX 12 مایکروسافت آسانتره ،یعنی نیازی به توسعه اختصاصی توسط بازی سازان نداره.در طرف مقابل میشه روی کارت های انویدیا هم ازش استفاده کرد که بخش اعظم بازار رو تشکیل میده.

 

AMD این API رو از حالت نیمه مستقل فعلی خارج میکنه و بجای عرضه جداگانه اون رو در قالب OpenGL  عرضه می کنه،این یعنی فراگیری بیشتر و امکان بکار گیری ساده تر،در واقع یک استراتژی ظاهرا زیرکانه چرا که در فرم فعلی خیلی استقبال نشده ازش اما با گنجاندن اون در قالب OpenGL  رواج بیشتری پیدا میکنه.

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

یه تحلیل سطحی واقع بینانه  بر این پروژه داشته باشیم:

 

این API خیلی کم مورد توجه قرار گرفته و با ظهور DirectX 12 عملا شانسی برای بقا (حداقل در فرم فعلی) نداره چرا که استفاده از DirectX 12 مایکروسافت آسانتره ،یعنی نیازی به توسعه اختصاصی توسط بازی سازان نداره.در طرف مقابل میشه روی کارت های انویدیا هم ازش استفاده کرد که بخش اعظم بازار رو تشکیل میده.

 

AMD این API رو از حالت نیمه مستقل فعلی خارج میکنه و بجای عرضه جداگانه اون رو در قالب OpenGL  عرضه می کنه،این یعنی فراگیری بیشتر و امکان بکار گیری ساده تر،در واقع یک استراتژی ظاهرا زیرکانه چرا که در فرم فعلی خیلی استقبال نشده ازش اما با گنجاندن اون در قالب OpenGL  رواج بیشتری پیدا میکنه.

درود

خبات جان احسنت 

سیاست AMD درسته . نمیشه با بعضی از واقعیت ها جنگید بلکه باید با روشهای جایگزین همسو با جریان  سیاست حاکم بر بازار اهداف خود را اعمال کرد

شاید الان زیر سایه open gl کار منتل رو ادامه بده و موقع تکمیل پروژه دوباره اونو علم کنه 

در هر صورت برای کاربرا و گیمیر ها این سیاست خیلی بهتره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

نسخه جدید منتل چیزی خواهد داشت مثل nvidia gameworks و همون طور که گفتم چند تا تکنیک اختصاصی انویدیا در نسخه جدیدتر dx12 خواهیم داشت amd تکنیک های خاص خودش رو در منتل استفاده میکنه . . .

 

خود amd گفته اگر فقط به فکر کاهش بار روی cpu هستین بی خیال mantle بشین . . . یعنی خبر هایی در راه هست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...
  • کاربر ویژه

امروز رسماً : http://www.techpowerup.com/214167/amd-halts-optimizations-for-mantle-api.html

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

:D

ویرایش شده توسط Vikings
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...