رفتن به مطلب

نکاتی که پیش از خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید


hiden93
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

تبلت‌های زیادی با مشخصات مختلف در بازار حضور دارند و همانطور که می‌دانید در محدوه قیمت زیر یک میلیون تومان با توجه به تبلیغات وسیع شرکت‌ها و امکانات بی‌شماری که ممکن است هر برند، منحصرا ارائه کند، ممکن است سردرگم شوید و یا نتوانید به خواسته‌های مورد نیاز خود دست یابید. 

تبلت‌ها با آن ابعاد بزرگ صفحه نمایش خود قصد دارند برخی نیاز‌های مشخص و مبتنی بر اپلیکیشن و برنامه‌ها را برطرف کنند. بسیاری از ما دلیل انتخاب و خرید یک تبلت را خواندن کتاب، تماشای فیلم، وب‌گردی و امثال این موارد می‌دانیم. اما انتخاب اینکه کدام تبلت می‌تواند نیاز مشخص ما از اینگونه وسایل را به شکل کامل برطرف کند، این روز‌ها بسیار سخت شده است.

در محدوده زیر یک میلیون، تبلت‌هایی با برند‌های بسیار متفاوت حضور دارند که هر کدام با نصب نسخه‌ای از اندروید فروش بیشتر محصول خود را هدف گرفته‌اند. از سامسونگ تا D-Link به حوزه تبلت‌های ارزان قیمت وارد شده‌اند و هر کدام با رابط کاربری مخصوصی که طراحی کرده‌اند تبلت‌هایی با مشخصات فنی متفاوت به بازار رسانده‌اند. اما چگونه باید بهترین را برای نیاز‌های خودمان پیدا کنیم. به نکات زیر توجه کنید:

نکاتی که پیش از خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید:

۱. پیش از انتخاب و خرید یک تبلت حتما باید نیاز‌های خود را از این نوع محصولات مشخص کنید. برای شناسایی بهتر نیاز‌های خود توصیه می‌کنم به این مطلب راهنمای خرید تبلت مراجعه کنید.

۲. یکی از عمده‌ترین دلایل خرید تبلت‌ها اندازه بزرگ صفحه نمایش این محصولات است. بنابراین در این زمینه باید توجه بسیار شود. در رنج محصولات کمتر از یک میلیون تومان بیشتر تبلت‌ها اندازه‌ای کمتر از ۸ اینچ دارند. مهمترین دلایل خریدی که شما ممکن است در بین این چند نمونه تبلت انتخاب خود را انجام دهید عبارتند از: سهولت حمل و نقل و قیمت ارزان‌تر. اگر تبلت را برای تماشای فیلم و وب‌گردی با رزولوشن بالای تصاویر در نظر دارید، قطعا تبلت‌های ۱۰ اینچی و بزرگتر تجربه بسیار لذت‌بخش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهند.

۳. وضوح تصاویر یا همان رزولوشن نمایشگر از دیگر بخش‌های مهم در انتخاب یک تبلت است. رزولوشن و تراکم پیکسل بالاتر در تبلت برابر است با لذت بیشتر از کار با این وسیله. بنابراین در بین تبلت‌های لیست سعی کنید بالا بودن رزولوشن و تراکم پیکسلی نمایشگر را مد نظر داشته باشید. برای تبلت‌های ۷ و ۸ اینچ رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ می‌تواند انتخاب بهتری به حساب آید.

۴. بسیاری از افراد به دنبال تبلت‌هایی هستند که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. تبلت‌ها در این موضوع به سه دسته تقسیم می‌شوند: گروهی از آن‌ها کامل از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و قابلیت مکالمه نیز به شما ارائه می‌دهند. گروم دوم از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند اما قابلیت مکالمه را در اختیار شما نمی‌گذارند و بالاخره گروه آخر که به کلی نمی‌توانند از سیم کارت و مکالمه پشتیبانی کنند. در بخش مشخصات فنی حتما به این موضوع درباره تبلت منتخب خود توجه داشته باشید.

۵. از دیگر مسائل مطرح در حوزه انتخاب بهتر تبلت‌ها، شرکت سازنده آن‌ها یا همان برند محصول است. در این قسمت توصیه می‌شود انتخاب خود را از بین تبلت‌های کمتر شناخته شده یا اصلا شناخته نشده انجام ندهید چرا که بعدا پشیمان خواهید شد. در ادامه لیستی خواهید دید که اکثرا توسط شرکت‌های سازنده چینی و غیر چینی معروف و شناخته شده تولید شده‌اند که البته همگی توانسته‌اند اعتماد بسیاری از کاربران را تاکنون به خود جلب کنند. بنابراین لازم نیست در این مورد زیاد هم سخت گیر باشید و یا تعصبی باشید.

۶. طراحی دستگاه از دیگر چالش‌های زمان انتخاب یک تبلت مناسب است. به دلایل مختلف ممکن است بخواهید برای کار کردن با تبلت خود این وسیله را برای مدتی در دست‌‌های خود نگه دارید. در اینجا سبکی و نازکی یک تبلت بسیار اهمیت پیدا می‌کند. اگر تبلت شما سنگین باشد و پس از مدتی دست شما را خسته کند، از انتخاب خود بعدا ناراضی خواهید شد. در این زمینه تبلت Yoga 2 از شرکت لنوو ایده‌ای بسیار جالب دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

۷. توجه به نوع پردازنده و مقدار رم تبلت برای اجرای صحیح، سریع و قدرتمند فرامین سیستم عامل بسیار ضروری است. در بین تبلت‌های این لیست بیشتر پردازنه‌ها ساخت کوالکام و اینتل هستند. این دو شرکت در زمینه ساخت پردازنده سابقه طولانی دارند اما باید به نوع این پردازنده در تبلت‌های متفاوت نیز توجه داشته باشید. مسلما مقدار رم ۲ گیگابایت نیز فضای بیشتری برای اجرای بدون تاخیر و لگ تبلت‌ها نسبت به حافظه رم یک یا یک و نیم گیگابایت فراهم می‌کند.

۸.سعی کنید پیش از انتخاب هر کدام از این تبلت‌ها یک‌بار آن‌ها را از نزدیک دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که به سلیقه‌ی شما بیشتر نزدیک است.

در مطلب پیش‌رو قصد داریم ۹ تبلت مهم و ارزشمند که در بازار ایران کمتر از یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند را به شما معرفی کنیم. تقریبا تمام تبلت‌هایی که معرفی خواهند شد از سیستم عامل اندروید بهره می‌برند و این موضوع نشانه تسلط بی چون چرای پلتفرم گوگل بر بازار تبلت‌های ارزان است. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ممنون دوست عزیز @};-

خیلی وقت بود دنبال همچین مطلبی بودم مخصوصا قسمت سیمکارت

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...