رفتن به مطلب

مشکل بسیار عجیب نویز با انواع هارد دیسک !


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

سلام دوستان گرامی 
من  مشکل صدای هارد  دارم و بشکلی ناامیدانه دنبال راه حل میگردم ، امیدوارم بتونید کمکم کنید .
پاور سیستم من  گرین 785 هست و بی مشکل خاصی تا امروز کار کرده . حدودا سه سال ، در این مدت من یک هارد هیتاچی  ، یک هیتاچی دیگه ( تعویض کردم اولی رو!) یک سامسونگ 1.5  گرین و دیروز هم یک وسترن بلک 2 ترابایت ، همگی نو و گارانتی رسمی (هارد تقلبی که تو بازار زیاد شده استفاده نکردم) خریدم و رو سیستم نصب کردم . مادربرد گیگابایت  با چیپست اچ 55 و سی پی یو core i7 870    هشت گیگ رم  کینگ استون و گرافیک 970 دارم (که گرافیک رو هم دو روزه  خریدم از آقای حسینی عزیز دستشون درد نکنه ) . تمامی هارد ها از روز اول ، بشدت صدا میدادن . از غیژ غیژ گرفته تا جیر جیر و غررررررر (نمیدونم چجوری باید صدای هارد رو تایپ کنم :D  )  هارد اول که هیتاچی بود رو تعویض کردم (چون همکارم مشکل رو حل کردن دوستان تامین کننده ) هارد دوم هیتاچی هم به همون شکل بود و فروخته شد به دوست دیگری و بی مشکل کار کرد و بیصدا !!!! سامسونگ هم وقتی بیرون از کیس بود خیلی بی صدا بود اما وارد اسلات کیس که شد ... وحشتناک شد . یک سال و نیم با این خر خر و غیژ غیژ و غرررر زدن کار کرد بی مشکل خاصی و بدون هیچ نوع اروری ، سرعتش هم برای یک هارد گرین خوب بود . وسترن رو هم که با گارانتی ویستا ، گرفتم  ، تازه روی سیستم نصب کردم ، سرعتش خوبه ، با نرم افزار شرکت وسترن چک کردم ، مشکل نداشت ، با اچ دی تیون هم مشکل نداشت ، حتی دفرگ و سیستم چک ، کابل هارو عوض کردم ، کابل کانکتور برق رو هم همینطور ، پورت برق رو هم عوض کردم که مبادا مشکل از یکی از خروجیهای برق روی پاور باشه ، اما باز همچنان وحشتناک صدا میده . همه هارد ها هم دقیقا یک مدل صدای بدی میدن  ادم حس میکنه درحال آتیش گرفتنن  :/  اما کار میکنن بدون ارور سیستمی ، ارور هارد یا هنگ و کم شدن سرعت ، بهیچ وجه مشکلی متوجه نشدم .فروم های زیادی رو هم چک کردم ، اما به نتیجه ایی نرسیدم و اکثرا میگفتن که ممکنه پاور این مشکل رو درست کرده باشه . اما خب بقیه قطعات در سلامت کامل کار میکنن و قبل ازین کارت هم کارت 570 روی سیستم بود و در عرض سه سال حتی یکبار هم ارور تجربه نکردم یا هنگ یا مشکلات معمول پاور ایراد دار ... 
کیس هم اکس 3 گیمینگ گرین هست ، کمی محفظه هارد برای قرار دادن گرافیک مزاحمت ایجاد میکرد که کجش کردم تا گرافیک جا بشه ( الان یک زاویه 3-4 درجه هارد کجه ) اما قبل از این جریان کج کردن محفظه هارد ، باز هم مشکل سر و صدای غیر عادی روی دو هارد هیتاچی و همچنین سامسونگ بود . 
 کنترولر ساتا هم روی  AHCI  قرار داره تو بایوس ، و همچنین IDE  رو هم قرار دادم و چک کردم ، مدت طولانی ... اما باز هم همین شکل ، در هر دو حالت این سر و صدای عجیب وجود داره . این رو هم بگم که هر روز با چند مدل هارد و سیستم و ... کار میکنم به خاطر شغلم ، بنابرین صدای معمول جیر جیر هارد رو میشناسم . این صدا بشدت بلند تر و به غررغررر کردن شبیه ، یجورایی انگار دارن هارد بی نوا رو خفه میکنن . 
اگر از پاور باشه مشکل نباید روی قطعات پر مصرف دیگه ایی که دارم مشکل ایجاد کنه ؟ 
اون 4-5 درجه  انحراف موقعیت قرار گیری هارد ممکنه دلیلش باشه ؟ (باز هم عرض کنم که قبل از این کیس و گرافیک 570 ، باز این صدای شدید رو داشتم )
قبل از هیتاچی ها و سامسونگ و وسترن ، یه 500 گیگ سیگیت داشتم که روی همین مادربرد بسیار عالی و بیصدا بود اما وقتی هیتاچی رو پارتیشن کرده و گذاشتم رو سیستم صدا شروع شد. انگار گیر میکنه و با زور فعالیت میکنه.. تا به امروز و با مدلای مختلف هارد ، این مشکل از دقیقه یک نصب هارد و پارتیشن بندی وجود داره . برای خودم عجیبه ، امیدوارم دوستان بتونن کمک کرده و راهنمایی کنن . اگر فک میکنید تنظیمات خاصی در بایوس باید اعمال بشه هم بفرمائید ممنون میشم . 
مشخصات سیستم : 
CPU: Core i7 870 - 2.93
MOBO :Gigabyte p55-UD3l
HDD: WD BLACK _2TB _WD2003FZEX
MEMORY : KINGSTONE_FURY 2X8 GB 1600
PSU: GREEN 785
VGA: ASUS STRIX 970
DVDRW: PIONEER SATA
CASE : GREEN X3 GAMING
 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام.هارد رو بیرون از کیس تست کنید اگه صدا نداشته باشه ، باید یه فکری برای کیس بکنید

ویرایش شده توسط Yosef Faraji
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بیرون از کیس کمی صدا کمتر میشه . مطمئنا به کیس و محفظه نگه داری هارد هم مربوط میشه اما نویز کماکان غیر عادی  هست . ممنونم از راهنمائیتون آقای فرجی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...