رفتن به مطلب

TN Vs. IPS Vs. VA


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

در مقابل TN در مقابل IPS VA

 

در هنگام انتخاب یک مانیتور کامپیوتر، همیشه به حساب نوع نمایشگر پنل با استفاده علاوه بر این به دیگر مشخصات فنی. صفحه نمایش ال سی دی مانیتور تخت در درجه اول استفاده از سه نوع پانل های مختلف: TN، IPS یا VA (در اشکال مختلف آن). انتخاب پانل بسیار مهم است، آن را به عنوان تعیین اینکه آیا به اندازه کافی مانیتور پاسخگو برای بورس های اول شخص شما است، خوب در بازتولید رنگ اگر شما با طراحی و یا عکاسی، یا در برخی موارد هر دو کار می کنند.

 

 

Different Monitor Panel Types:انواع مانیتور پنل

 

 

شایع ترین نوع از نوع پانل نماتیک TN-پیچ خورده است. دیگران ترازبندی عمودی (VA) و درهواپیما (سوئیچینگ) تعویض (IPS). علاوه بر این در نسخه های مختلف از دو نوع صفحه نمایش دوم وجود دارد. طرح ترازبندی عمودی (PVA) و چند دامنه عمودی ترازبندی (MVA): مانیتور کامپیوتر VA در درجه اول در دو نسخه آمده است. هر فن آوری جوانب مثبت و منفی آن بستگی دارد به آنچه شما در مورد استفاده ازmonitor خود را برای برنامه ریزی کنید.

 

TN

 
 
TN (پیچ خورده نماتیک) رایج ترین فن آوری و همچنین قدیمی ترین است. مزیت اصلی این است که آن را فراهم کوتاه ترین زمان پاسخ، آنها را خوب برای بازی. در ترکیب با LED پشت نور، TN نظارت همچنین ارائه روشنایی بالا و قرعه کشی برق کمتر از فناوری های رقیب. عامل مهم دیگر این است که آنها ارزان برای تولید هستند، و در نتیجه قیمت های پایین برای کاربران نهایی.

اشکالاتی به فن آوری شیفت رنگ که در زاویه دید گسترده تر رخ می دهد است. تفاوت های بزرگ در کیفیت بین محصولات مختلف وجود دارد، اما آنهایی که پایین تر پایان خواهد SHIFT رنگ حتی در تغییرات زاویه متوسط نشان می دهند.صفحه نمایش مبتنی بر TN معمولا می توانید از طریق این تحریف رنگ هنگام مشاهده تصویر از بالا و یا از دو طرف مشخص شود.
 
 
IPS

 
 
مزایای اصلی با مانیتور IPS است که تولید مثل رنگ ارائه فن آوری قابل توجهی بهتر و همچنین زاویه دید بسیار بهتر است. در حرکت نزولی استفاده می شود به سختی به تاکید سیاه پوستان، که به نوبه خود به معنای مشکلات با کنتراست. پانل های IPS نیز بسیار گران قیمت و آهسته در آغاز بودند.

در حال حاضر تولید کنندگان را شروع کرده اند تولید به اصطلاح سوپر-IPS (S-IPS) پانل های و قیمت مناسب. زمان پاسخ، بطور قابل توجهی رخنه اند و در مقابل خیلی بهتر است. علاوه بر این، صفحه نمایش رنگی و گزینه های برای کالیبره کردن رنگ نسبت به انواع پانل های دیگر می باشد. پانل های IPS ثابت نگه داشتن رنگ، حتی در زاویه های تیز.
 
 

VA – MVA and PVA

 

پیشرفت های بیشتر به MVA و PVA، که در آن تولید کنندگان در حال تلاش برای پیدا کردن یک روش است که از مزایای هر دو TN و IPS ترکیب شده است. پانل های MVA ارائه زاویه دید خوب و سیاه پوستان به طور کلی بهتر و کنتراست نسبت به TN و یا پانل های IPS. زمان پاسخ خود را نیز نگاه خوب بر روی کاغذ، اما متاسفانه نه در دنیای واقعی

حتی اگر زمان پاسخ برای سفید به سیاه و سفید کم است، آن است که اغلب بین دو تن تیره، بطور قابل توجهی بالاتر، منجر به اثرات ایجاد شبح. ضعف دیگر تولید مثل رنگ، که به خودی خود بهتر از TN اما نه به خوبی به عنوان IPS است. پانل های PVA در بسیاری جهات شبیه به MVA هستند، اما سیاه پوستان و حتی بهتر و کنتراست بزرگ است. مشکل با سایه اندازی باقی مانده است، با این حال.

 

 

Conclusion : نتیجه

 

همانطور که احتمالا در حال حاضر جمع آوری، هیچ نوع تک LCD است که به خوبی در همه چیز وجود دارد. چه نوع پانل شما انتخاب می کنید باید یک مصالحه بر اساس نحوه استفاده شما از مانیتور. پارسه به طور کلی خوشحال با پانل های TN و زمان پاسخ استثنایی خود را خواهد بود. عکاسان و طراحان گرافیک باید یک مانیتور IPS به جای خرید.

اگر شما یک نویسنده یا کار در هر رشته دیگر هستند که در آن مقابل یک عامل مهم است که شما باید یک نگاهی به یک مانیتور با MVA یا پانل PVA داشته باشد. در صورت استفاده از صفحه نمایش به کمی از همه چیز، شما ممکن است یک مانیتور مبتنی بر TN را انتخاب کنید برای ذخیره پول و یا بالا پایان IPS با زمان پاسخ کم اگر شما نمی خواهد فقط برای صرف اصول حل و فصل.

 

منبع:  http://www.tnpanel.com/tn-vs-ips-va/

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

یکی از رقیب های سرسخت مانیتورهای IPS و TN مانیتورهایی با پنل VA PANEL میباشد.که نمونش و مشاهده میکنید.

 

 

samsung_s34e790c_34_led_curved_monitor_1
لینک به دیدگاه
Share on other sites

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=0JC-0007-00D81 

 

این مانیتور و هم اکنون از فروشگاه های آنلاین آمازون و نیواگ میتونید خریداری کنید.

 

 

http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/monitors/design/LS34E790CNS/EN

ویرایش شده توسط mrezaee
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مهمان
This topic is now closed to further replies.
 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...