رفتن به مطلب

خرید اینترنتی و شعاری به اسم تست تعویض


sdx123
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

دوستان خوبم سلام

این اولین پستم در این انجمن هست و متاسفانه همونطور که از اسمش مشخص هست میخوام حقیقتی تلخ در رابطه با یکی از سایتهای فروش اینترنتی بیان کنم

 

موضوع برمیگرده به دوهفته پیش. بعد از اینکه کلی گشت و گذار در بازار برای خرید لپ تاپ مورد نظر جواب نداد ، تصمیم گرفتم درسایت های اینترنتی دنبال کالای مورد نظرم بگردم و ازاین طریق خرید کنم( که کاش نمیکردم). لپ تاپ مورد نظر ایسوس g551 بود که بعد از جستجو در سایت ها به یکی از سایت ها که این مدل رو با قیمت خوبی ارائه میداد برخوردم. تصمیم به خرید گرفتم  و به شرکتشون زنگ زدم ، وقتی با شرکت صحبت کردم بهشون گفتم که من که غیر حضوری خرید میکنم اگر مشکلی در دستگاه باشه حق تعویض دارم یا خیر، چون اینترنتی دارم خرید میکنم و مهلت تست میخوام، که چیزی که به بنده گفتن این بود که "اگر جنستون کوچکترین مشکلی داشت تعویض میشه" عین این عبارت در سایتشون هست . (تنها چیزی که باعث میشد اطمینان داشته باشم جنس معیوب به دستم نمیرسه و سالم و صحیح خواهد بود ، علاوه بر گارانتی یک ساله همین فرصت تست تعویض یک هفته بود) . نگرانی دومم این بود که لپ تاپ قبلا استفاده نشده باشه، با شرکت در این رابطه صحبت کردم و گفتن بسته رو باز نمیکنیم و پلمب میفرستیم (که درست بود).

بعد از یک روز که لپ تاپ به دستم رسید متاسفانه بعد از روشن کردن صفحه دیدم پیکسل معیوب داره، به علاوه برق بدنه هم بسیار غیر عادی بود( از تمام لپ تاپ های فلزی که تا حالا داشتم بالاتر بود). با شرکت تماس گرفتم و جنس رو مرجوع کردم. بعد از یک روز جوابی که به من دادن این بود که ، "برق بدنه بسیار عادی هست و یک پیکسل معیوب در تست یک هفته ما مورد قبول نیست! و امکان تعویض نیست! چون شرکت گارانتی کننده از ما اینجوری خواسته!" بنده بهشون گفتم شما روز اول به من گفتید هر مشکلی باشه تعویض میشه در سایتتون هم نوشتید ، که گفتن "منظور از مشکل مشکل فیزیکی بود، هاردش کار نکنه، دیسک درایوش خراب باشه و ..." گفتم این شرایط رو چرا روز خرید به من نه کتبی نه شفاهی اعلام نکردید که گفت ما حتما گفتیم و من به اعضای شرکتم اطمینان دارم و از این حرفا...!! و اینکه خودتون خواستین جنس پلمب بفرستیم . گفتم شما به من گفتید اگه پلمب باشه ، دیگه تست هفت روزه معنایی نداره؟! پس اصن این تست برای چی هست؟که جوابی نداشت. گفتم منه خریدار که اون سر کشورم از سایت شما خرید میکنم با اونی که حضوری خرید میکنه باید حقوق یکسانی داشته باشه، اونی که میاد حضوری از شما خرید میکنه لپ تاپ و باز میکنه صفحه ش مشکل داشته باشه میگه نمیخوام، زوری که نیست! گفت بله. گفتم من اومدم از شما جنس خریدم مشکل داره، شما تو سایتتون مهلت تست دادید 7 روز. پس هر مشکلی باشه باید تعویض بشه. شما که موقع خرید به من نگفتید میفرستیم ولی اگه فلان تعداد پیسکل داشت پس نمیگیریم و حتما باید این تعداد پیکسل مورد دار داشته باشه!! یا فلان عیب داشته باشه تعویض نمیکنیم. مشکل پیکسل داره و به علاوه بدنه ش هم از هر لپ تاپی که تا حالا داشتم برق بیشتری داره. گفت بله ولی شرکت گارانتی از ما اینجور خواسته ، گفتم من شمای فروشنده و تست هفت روزه تون رو میشناسم چکار گارانتی دارم... که در نهایت راضی به پس گرفتن نشد ...

 

خلاصه سرتون رو درد نیارم به دو نهاد ، یکی دادگستری یکی هم سایت نماد شکایت کردم تا بیبنم چه میشه کرد

 

همه مدارک هم دارم. فاکتور ، رسید ارسال کالا( از پست )به دفترشون( مرجوعی) و دریافت اونا که قبل از یک هفته ست، و بقیه موارد... 

 

در نهایت یه نصیحت به دوستان میخوام بکنم، ببینید تو این کشور جنس رو حضوری که میخری هزار تا دنگ و فنگ داره چه برسه به اینترنتی.. تا جایی که ممکنه سعی کنید حضوری خرید کنید و سعی کنید از جای معتبر خرید کنید. از تجربه دیگران هم استفاده کنید

 

دوستان که تجربه مشابه دارن ، جای دیگه ای هم هست که شکایت کنم سریعتر جواب بگیرم؟ نظام صنفی؟ ممنون

ویرایش شده توسط sdx123
لینک به دیدگاه
Share on other sites

لعنت بر همه شون فقط می خوان سود ببرن اصلا نمیشه به هیچ کی تو این دوره زمونه اعتماد کرد :crying:  :crying:  *dry#  *dry#  ~x(  ~x(  :angry:  :excl:  :-S  :-S

لینک به دیدگاه
Share on other sites

الان رفتم تو سایتش. خنده دار اینه نماد اعتماد الکترونیک هم داره.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز شما که اینترنتی خرید می کنید باید اهل این باشید که در اینترنت تحقیق هم بکنید.

یک پیکسل سوخته برای ال سی دی یک چیز کاملا عادی هستش و جواب اونها کاملا منطقی بوده. متاسفانه شما زیادی مته به خشخاش گذاشتید. شما راجع به پیکس سوخته تو اینترنت تحقیق کن. در اکثر ال سی دی ها احتمال اینکه یک پیکسل سوخته باشه بسیار بالاست. ضمنا تمامی گارانتی ها یک پیکسل رو مشکلی در نظر نمی گیرن.

ضمنا من دو ماهه که n550jk به قیمت 3900 گرفتم. برق پشت بدنش بسیار بالاست. تو همه فروم ها دیدم که بقیه هم از این قضیه شکایت می کنن. پس فهمیدم که مشکل از خود برنده. قبل از خرید هم این مسایل رو می دونستم و با علم به این مسایل لپتاپو خریدم.

الان هم به شما می گم لپتاپ شما مثل ساعت کار خواهد کرد و کوچکترین ایرادی نخواهد داد.

چون همه چی عادیه پس مطمین باش از دادگستری چیزی دستتو نمی گیره. پس خودتو اذیت نکن.

با احترام

لینک به دیدگاه
Share on other sites

لعنت بر همه شون فقط می خوان سود ببرن اصلا نمیشه به هیچ کی تو این دوره زمونه اعتماد کرد :crying:  :crying:  *dry#  *dry#  ~x(  ~x(  :angry:  :excl:  :-S  :-S

بله متاسفانه فقط دنبال سودن

 

الان رفتم تو سایتش. خنده دار اینه نماد اعتماد الکترونیک هم داره.

 

بله متاسفانه

دوست عزیز شما که اینترنتی خرید می کنید باید اهل این باشید که در اینترنت تحقیق هم بکنید.

یک پیکسل سوخته برای ال سی دی یک چیز کاملا عادی هستش و جواب اونها کاملا منطقی بوده. متاسفانه شما زیادی مته به خشخاش گذاشتید. شما راجع به پیکس سوخته تو اینترنت تحقیق کن. در اکثر ال سی دی ها احتمال اینکه یک پیکسل سوخته باشه بسیار بالاست. ضمنا تمامی گارانتی ها یک پیکسل رو مشکلی در نظر نمی گیرن.

ضمنا من دو ماهه که n550jk به قیمت 3900 گرفتم. برق پشت بدنش بسیار بالاست. تو همه فروم ها دیدم که بقیه هم از این قضیه شکایت می کنن. پس فهمیدم که مشکل از خود برنده. قبل از خرید هم این مسایل رو می دونستم و با علم به این مسایل لپتاپو خریدم.

الان هم به شما می گم لپتاپ شما مثل ساعت کار خواهد کرد و کوچکترین ایرادی نخواهد داد.

چون همه چی عادیه پس مطمین باش از دادگستری چیزی دستتو نمی گیره. پس خودتو اذیت نکن.

با احترام

دوست عزیز منشی این فروشگاه به من گفتن اگه حضوری میخریدی باز میکردی تست میزدی صفحهش یک پیکسل معیوب داشت عوض میکردم، پس من که غیرحضوری خریدم با اونی که میره حضوری خرید میکنه اگه حقوق برابری داشته باشه( که مسلما داره) حق داره مرجوع کنه، به علاوه اونا به من گفتن هرمشکلی داشته باشه عوض میکنیم. دیگه شرایط به من نگفتن ..اگه به من کتبی یا شفاهی اعلام میکردن شرایط رو میگفتن حق با اونها بود ولی الان نه..در ثانی بحث ما فرصت تست یک هفته ای هست که فروشگاه داده ، نه گارانتی یک ساله

ویرایش شده توسط sdx123
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بله متاسفانه فقط دنبال سودن

 

 

دو ستاره هم داره!

دوست عزیز منشی این فروشگاه به من گفتن اگه حضوری میخریدی باز میکردی تست میزدی صفحهش یک پیکسل معیوب داشت عوض میکردم، پس من که غیرحضوری خریدم با اونی که میره حضوری خرید میکنه اگه حقوق برابری داشته باشه( که مسلما داره) حق داره مرجوع کنه، به علاوه اونا یه من گفتن هرمشکلی داشته باشه عوض میکنیم. دیگه شرایط به من نگفتن ..اگه به من کتبی یا شفاهی اعلام میکردن شرایط رو میگفتن حق با اونها بود ولی الان نه..

منشی فروشگاه خیلی ساده بگم به شما دروغ گفته. اونا الان که دبه کردن اون موقع هم دبه می کردن. ضمن اینکه اکثریت فروشنده ها اگر باز کنن مشکل داشته باش می فرستن گارانتی و شما بعد از اون باید با گارانتی طرف باشی. البته اگر گارانتی دستگاه توپ باشه فروشنده مطمینه که دستگاه در صورت ایراد تعویض خواهد شد و خودش دستگاه رو می فرسته به گارانتی و همونطور که به شما هم گفتن به شما یک دستگاه تازه می دن. اینها در شرایطی هست که دستگاه واقعا ایراد داشته باشه که دستگاه شما هیچ ایرادی نداره و شما جز خریدارهای دردسر ساز برای فروشنده بودید و دارید واقعا هم خودتونو اذیت می کنید و هم فروشنده را.

در علم حقوق چیزی شفاهی پذیرفته نیست جز اینکه دو شاهد عادل داشته باشید. شما که ندارید پس تنها آن چیزی که روی کاغذ هست ملاکه. روی کاغذ هم گارانتی دستگاه مشکل رو تعریف می کنه و بد نیست یک سری مثلا به سایت گارانتی آواژنگ که بهترین گارانتی هست در این مورد بزنید.

ضمنا یک مثال به شما بزنم. فرض کن در کلام به شما گفته باشن هر مشکل و شما شاهد هم داشته باشید. آنوقت شما دستگاه رو بازکردید و روی اون یک لک دست بود. بعد شما ممکنه ادعا بکنید این مشکله و من نمی خوام واونها بگن لک دست معلومه که مشکل نیست. اصلا لک هم نه یه چیز کوچیک دیگه. شما به قانون رجوع می کنی. قانون باید چیزی رو برای تعریف مشکل ملاک قرار بده چون ممکنه شما از خرید منصرف شده باشید و این بهانتون باشه. بنابراین برای تعریف مشکل رجوع می کنن به اسناد که در اینجا شرکت گارانتی شماست. اگر اسناد هم وجود نداشت رجوع می کنن به عرف که در اینجا لک دست در عرف الکترونیک مشکل محسوب نمی شه. در مورد شما هم یک پیکسل سوخته مشکل نیست.

من وقت زیادی برای نوشتن این کامنت گذاشتم. تنها خواستم به شما بگم قبل از هر اقدامی حتما لااقل در اینترنت برای خودت یه تحقیق بکن. الان هم بازم تکرار می کنم تمرین کن که با مشکلات منطقی برخورد کنی نه اینکه برای خودت از کاه کوه بسازی. به فرض هم اونا گفته باشن هر مشکلی. شما مطمین باش اگر راضی بشن یه دستگاه دیگه هم بدن تو اون یکی هم یک پیکسل سوخته به احتمال زیاد هست چون این یک مساله ای در ساخت ال سی دی هاست. بهترین برند هم بگیری بازم این پیکسل هست.

ممنون و خداحافظ

لینک به دیدگاه
Share on other sites

واقعا lcd و led که پیکسل سوخته (حتی اگر یک پیکسل سوخته) داشته باشه باید قیمتش با lcd سالم فرق داشته باشه و باید lcd هایی که حتی یک پیکسل سوخته دارن جدا گانه و با قیمت ارزونتر بفروشند. بنظرم اینکه یک پیکسل سوخته عوض نمیشه مشتری مداری نیست و باید گارانتی ها تجدید نظر کنند

لینک به دیدگاه
Share on other sites

شما از چه سایتی خرید کردی؟

من تاحالا تو خرید اینترنتی هیچ مشکلی نداشتم اگرهم مشکلی پیش اومده باشه پس گرفته بودند

Ps4رو حضوری خریدم اما کد 10دلار و پلاسش کار نمیکنه خود فروشنده استفاده کرده بوده و گندش درومده بود با کد های داخل کارتون دستگاه ,بازی های اورجینال دیجیتالی میخرید و شیر میکرد رو بقیه دستگاها و 80هزارتومان پول میگرفتم200هزارتومان هم پول حق اشتراک بی خود!

الانPs4رو اینترنتی بخرید تمام مزایا 10دلاری و پلاس رو داره اما حضوری از اون آقا بخرید 10دلار و پلاس پریده!

من چند روز دیگه مودم4Gوگیم پدX360می خوام بگیرم که صد در صد اینترنتی خواهد بود !

عمرا پول تو شکم تو نوشهری ها حروم خور بریزیم

گیم پد از الکتریکی برادران سلیمانی نوشهر خریدم خونه تست کردم خراب بود بردم تحویل دادم تست کردیم خراب بود ولی پس نگرفت!!!‌lol

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته یه مساله ای هم هست که مدتهاست من باهاش درگیرم. به احتمال زیاد تنها کالاهایی وارد ایران می شن که تست سلامت کامل کارخونرو پاس نکردن و کارخانه اونها را می فرستده برای کشورهای بدبختی مثل ما. به همین خاطره که اکثریت قریب به اتفاق ال سی دی ها پیکسل سوخته دارن تو ایران. البته تو فروم های خارجی هم گزارش می شه ولی نه برای همه.

تا تو این شرایط تحریمی هستیم و تا با این حکوم..... طرفیم هیچ کی تو دنیا آدم حسابمون نخواهد کرد.

نمونه بگم برند دل یک برند کاملا معتبر تو آمریکاست (از رو معده این حرفو نمی زنم) ولی تو ایران چی. همه لپ تاپ های دل خرابن. پس یک جای کار می لنگه. من حدسم همونیه که بالا نوشتم.

جالبه بدونید که 90 درصد لپتاپ های ایسوس مدل n550jk مشکل کابل ال سی دی دارن تو ایران. مال خودم هم داشت (قیمت دستگاه 3900). حالا کی رو مقصر بدونیم؟ مشکل خیلی بزرگتر از این حرفاست

لینک به دیدگاه
Share on other sites

البته یه مساله ای هم هست که مدتهاست من باهاش درگیرم. به احتمال زیاد تنها کالاهایی وارد ایران می شن که تست سلامت کامل کارخونرو پاس نکردن و کارخانه اونها را می فرستده برای کشورهای بدبختی مثل ما. به همین خاطره که اکثریت قریب به اتفاق ال سی دی ها پیکسل سوخته دارن تو ایران. البته تو فروم های خارجی هم گزارش می شه ولی نه برای همه.

تا تو این شرایط تحریمی هستیم و تا با این حکوم..... طرفیم هیچ کی تو دنیا آدم حسابمون نخواهد کرد.

نمونه بگم برند دل یک برند کاملا معتبر تو آمریکاست (از رو معده این حرفو نمی زنم) ولی تو ایران چی. همه لپ تاپ های دل خرابن. پس یک جای کار می لنگه. من حدسم همونیه که بالا نوشتم.

جالبه بدونید که 90 درصد لپتاپ های ایسوس مدل n550jk مشکل کابل ال سی دی دارن تو ایران. مال خودم هم داشت (قیمت دستگاه 3900). حالا کی رو مقصر بدونیم؟ مشکل خیلی بزرگتر از این حرفاست

تا حالا تحقیق کردی ببینی اینطور مشکلات تو اروپا هست یا نه؟؛

من تبلت نوت 10.1 2014 خریدم صحفه اش مشکل پرش تصویر داشت وقتی کامل تحقیق کردم دیدم تو فروم های خارجی هم خیلی ها تبلتشون این مشکل رو داره و از هر 10تا نوت 10.1دقیقا8تاش مشکل پرش تصویر داره

لینک به دیدگاه
Share on other sites

تا حالا تحقیق کردی ببینی اینطور مشکلات تو اروپا هست یا نه؟؛

من تبلت نوت 10.1 2014 خریدم صحفه اش مشکل پرش تصویر داشت وقتی کامل تحقیق کردم دیدم تو فروم های خارجی هم خیلی ها تبلتشون این مشکل رو داره و از هر 10تا نوت 10.1دقیقا8تاش مشکل پرش تصویر داره

آره تحقیق کردم. تو فروم خود nvdia هم همین مشکل درب ال سی دی زیاد گزارش شده بود. ولی شما یه سر به سایت دی جی کالا راجع به n550jk بزن تقریبا همه این مشکلو دارن. اونم از آبان ماه یهوهی همه این مشکلو دارن.

به هرحال حرف شما کاملا درسته. گاهی وقتها ما مسایل رو برا خودمون بزرگ می کنیم. تو خارج هم از این مسایل اتفاق می افته. ولی تو شرایط حال حاضر ایران یک پیکسل سوخته اصلا مشکلی نیست.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

آره تحقیق کردم. تو فروم خود nvdia هم همین مشکل درب ال سی دی زیاد گزارش شده بود. ولی شما یه سر به سایت دی جی کالا راجع به n550jk بزن تقریبا همه این مشکلو دارن. اونم از آبان ماه یهوهی همه این مشکلو دارن.

به هرحال حرف شما کاملا درسته. گاهی وقتها ما مسایل رو برا خودمون بزرگ می کنیم. تو خارج هم از این مسایل اتفاق می افته. ولی تو شرایط حال حاضر ایران یک پیکسل سوخته اصلا مشکلی نیست.

پس فکر نمیکنم مشکل استارتر تاپیک مشکل جدی باشه من تبلت رو فرستادم گارانتی 3ماه طول کشید تا بیاد اما وقتی اومد کاملا درست شده بود واقعا ازش راضیم

این یه مشکل جدی بود که کل صفحه مشخص نبود اما یه پیکسل مشکل جدی نیست و چیزی نیست که آدمو بخواد اذیت کنه لپ تاپG551 JwیااJMلپ تاپ خوب و قدرتمندیه و از سری گیم هست به نظر تا وقت داره ازش استفاده کنه :D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منشی فروشگاه خیلی ساده بگم به شما دروغ گفته. اونا الان که دبه کردن اون موقع هم دبه می کردن. ضمن اینکه اکثریت فروشنده ها اگر باز کنن مشکل داشته باش می فرستن گارانتی و شما بعد از اون باید با گارانتی طرف باشی. البته اگر گارانتی دستگاه توپ باشه فروشنده مطمینه که دستگاه در صورت ایراد تعویض خواهد شد و خودش دستگاه رو می فرسته به گارانتی و همونطور که به شما هم گفتن به شما یک دستگاه تازه می دن. اینها در شرایطی هست که دستگاه واقعا ایراد داشته باشه که دستگاه شما هیچ ایرادی نداره و شما جز خریدارهای دردسر ساز برای فروشنده بودید و دارید واقعا هم خودتونو اذیت می کنید و هم فروشنده را.

در علم حقوق چیزی شفاهی پذیرفته نیست جز اینکه دو شاهد عادل داشته باشید. شما که ندارید پس تنها آن چیزی که روی کاغذ هست ملاکه. روی کاغذ هم گارانتی دستگاه مشکل رو تعریف می کنه و بد نیست یک سری مثلا به سایت گارانتی آواژنگ که بهترین گارانتی هست در این مورد بزنید.

ضمنا یک مثال به شما بزنم. فرض کن در کلام به شما گفته باشن هر مشکل و شما شاهد هم داشته باشید. آنوقت شما دستگاه رو بازکردید و روی اون یک لک دست بود. بعد شما ممکنه ادعا بکنید این مشکله و من نمی خوام واونها بگن لک دست معلومه که مشکل نیست. اصلا لک هم نه یه چیز کوچیک دیگه. شما به قانون رجوع می کنی. قانون باید چیزی رو برای تعریف مشکل ملاک قرار بده چون ممکنه شما از خرید منصرف شده باشید و این بهانتون باشه. بنابراین برای تعریف مشکل رجوع می کنن به اسناد که در اینجا شرکت گارانتی شماست. اگر اسناد هم وجود نداشت رجوع می کنن به عرف که در اینجا لک دست در عرف الکترونیک مشکل محسوب نمی شه. در مورد شما هم یک پیکسل سوخته مشکل نیست.

من وقت زیادی برای نوشتن این کامنت گذاشتم. تنها خواستم به شما بگم قبل از هر اقدامی حتما لااقل در اینترنت برای خودت یه تحقیق بکن. الان هم بازم تکرار می کنم تمرین کن که با مشکلات منطقی برخورد کنی نه اینکه برای خودت از کاه کوه بسازی. به فرض هم اونا گفته باشن هر مشکلی. شما مطمین باش اگر راضی بشن یه دستگاه دیگه هم بدن تو اون یکی هم یک پیکسل سوخته به احتمال زیاد هست چون این یک مساله ای در ساخت ال سی دی هاست. بهترین برند هم بگیری بازم این پیکسل هست.

ممنون و خداحافظ

خب دوست عزیز با این لحن شما سمت و سوی خودت  رو مشخص کردی، لطفا دیگه کامنتی در این مورد نزارید 

حرف از قانون زدی متاسفانه خودت قانون رو نمیدونی.. به قول خودت یه تمرین و تحقیق بکن ..ماده 33 و 34 قانون تجارت الکترونیک در بحث خرید اینترنتی میگه فروشنده باید شرایط ارجاع رو ابلاغ کنه. باز هم به قول خودت کتبی ملاکه، ایشون هیچ چیزی ابلاغ نکرده به من، امضا هم نگرفته که با اطلاع از این شرایط تست خرید کردم( بحث تست تعویض 7 روزه رو دارم میکنم و نه گارانتی یک ساله) . سایت نماد هم که تشریف ببرید مورد سومش ارجاع میده به همین قانونی که من گفتم. پس وقتی سایت نوشته " تست تعویض 7 روزه تضمین تعویض قطعی" و هیچ برگه ی کتبی( به قول شما) پیوست نکرده و همچنین از اطلاع مشتری از شرایطش هم برگه ای نداره ، در این صورت حق با من هست.

من کاری به اکثریت فروشگاه ها ندارم، من صحبت از این فروشنده و این تست فروشگاه رو دارم ، کاری به روابط اونا ندارم چون ارتباطی با من نداره

اگر بر فرض محال شما این مشکلات رو داشتی: شما نمیتونی حق خودت رو بگیری به بقیه چه ربطی داره؟! اگر اینطور باشه تمام مشکلات و باید بشینی هیچی نگی و تزت هم این باشه که داری منطقی برخورد میکنی. این منطقی برخورد کردن نیست ، ناتوانی جنابعالی هست که نمیتونی مسائلت رو پیگیری کنی. از نظر من وجود یک نقطه کاملا مشخص تقریبا وسط صفحه نمایشگر لپ تاپی که تازه خریدم و کلی هم پول دادم مساله مهمی هست.

دوباره میگم دوست عزیز لطفا پستی توی این تاپیک نزار چون سمت و سوش رو به ناکجا میبری

ممنون

ویرایش شده توسط sdx123
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز نوشته تست تعویض 7 روزه تضمین تعویض قطعی. تضمین تعویض قطعی در صورت ایراد. کدوم ایراد؟ شما می گی پیکسل سوخته؟ اونا می گن گارانتی ما اینو ایراد نمی دونه. پس تعریف ایراد مشخصه در اسناد. در مورد شما مساله بسیار واضحه.

دوست عزیز لپتاپ شما اگه هلوگرام گارانتی داشته باشه که تکلیف مشخصه. ایراد رو قوانین حاکم بر اون گارانتی مشخص می کنه. اگر هم نداشته باشه لپتاپ شما در گارانتی مزبور شماره سریالش ثبت شده و بازهم اونا تعیین می کنن.

حالا چی رو باید به شما ابلاغ می کردن. ابلاغ نکردن خوب. چی می شه؟ می ری دادگاه. دادگاه اول باید صحت ادعای شما رو تایید کنه. قاضی که از لپتاپ سر در نمی اره. می فرسته کارشناس رسمی دادگستری. کارشناس رسمی هم باید تو این مساله خبره باشه. ضمنا همه اسناد رو تو تعیین مساله ایراد و اینکه ملاک مرجوعی چی هست بررسی می کنه. کافی فروشنده یا گارانتی تنها در یک جا به مساله پیکسل سوخته اشاره کرده باشه که ایراد محسوب نمی شه.

گارانتی ها هم مطمین باش مشاوره حقوقی دارن وکاری نمی کنن که به راحتی گیر شما بیفتند.

دوست عزیر حقوق یه تخصصه برا خودش. نه من می تونم ادعا داشته باشم نه شما. من تو 3 مورد بسیار بزرگتر از اینها با همین سن کمم چند ماه پیگیری حقوقی کردم. کار به جاهای باریک برسه تمامی بندها و مستندات به صورت علمی بررسی می شه نه گفته من و شما.

ال سی دی لپتاپ من هم که 4 میلیون پولش هست پیکسل سوخته داره. اتفاقا به همه جا سر زدم. گارانتی ها اینو ایراد نمی دونن. دست منو و شما نیست.

لینک شرایط گارانتی من:

http://www.vistaitd.com/page-810

بند مربوط به پیکسل سوخته:

تعداد محدودي پيکسل هميشه خاموش يا هميشه روشن يا روشن بصورت ناقص در صفحه نمايشگر، به عنوان «نقص مجاز توليد» تلقي شده و خرابي مشمول گارانتي محسوب نمي‌شود.

 

با همین جمله بالا حجت تموم شد. شما در این مساله حقی ندارید که بخواهید پیگیری کنید. قصد ما خیر هست. هم برای شما هم برای بقیه. شما قبل از پیگیری حق احتیاج هست بررسی کنید ببینید آیا حقی دارید یا نه.

این وبسایت شخصی منه:

mo-zarrin.ir

ممنون می شم اگر پیگیری کردی. نتیجش رو به من اطلاع بدی. می خوام بدونم در مساله ای به این واضحی قانون چگونه با شما برخورد می کنه. لطفا همینجا هم به اطلاع عموم برسون تا نتیجه هرچی شد درسی باشه برای همه.

سپاسگذار

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من هم یه همچین بندی رو قبلا زیاد شنیده بودم. عرف بازار هم همین هست که یکی دو پیکسل سوخته رو تعویض نمیکنند و شامل شرایط گارانتی نمیدونند.  یه موقع از یه آدم کاردرست و خداترس خرید میکنید اون ممکنه براتون تعویض کنه یا اگر آشنا باشه که بحث جدائیه. ولی خوب شرایط گارانتی همینه دیگه توی ایران.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم شرایط تعویض در گارانتی من:

http://www.vistaitd.com/page-810

شرایط تعویض و تعمیر قطعات :

  • شرکت ویستا  بر اساس تشخيص کارشناسي خود، قطعه يا قطعات معيوب دستگاه تحت پوشش را  تعمیرو یا تعويض خواهد کرد.
  • در صورتیکه قطعه تعویضی به علت قدیمی بودن موجود نباشد شرکت ویستا می تواند قطعه مورد نظر را با دریافت ما به التفاوت Upgrade   نماید
  • در صورت عدم امکان تعمیر و یا طولانی شدن فرایند تهیه لوازم یدکی بیشتر از یک ماه، قطعه مذکور تعویض خواهد شد.

شرایط تعویض با این مساله از نظر اونها مشخص شده.

ویرایش شده توسط mo_zarrin
لینک به دیدگاه
Share on other sites

برادر sdx123 شما نوت بوکت گارانتی چه شرکت بود؟

ویرایش شده توسط indianboy
لینک به دیدگاه
Share on other sites

این هم شرایط تعویض در گارانتی من:

http://www.vistaitd.com/page-810

شرایط تعویض و تعمیر قطعات :

  • شرکت ویستا  بر اساس تشخيص کارشناسي خود، قطعه يا قطعات معيوب دستگاه تحت پوشش را  تعمیرو یا تعويض خواهد کرد.
  • در صورتیکه قطعه تعویضی به علت قدیمی بودن موجود نباشد شرکت ویستا می تواند قطعه مورد نظر را با دریافت ما به التفاوت Upgrade   نماید
  • در صورت عدم امکان تعمیر و یا طولانی شدن فرایند تهیه لوازم یدکی بیشتر از یک ماه، قطعه مذکور تعویض خواهد شد.

شرایط تعویض با این مساله از نظر اونها مشخص شده.

مطمین باش اونها که از تایید نماد الکترونیکی صحبت کردن حتما با یه جمله تو سایت خودشون (فروشنده رو می گم) حواسشون بوده که به این راحتی ها گیر شما نیفتن.

می شه لطفا سایت فروشگاه رو بدی؟ من حاضرم وقت بزارم و سایتشون رو بررسی کنم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

کاری به این مورد خاص که شما دارید ندارم ممکنه گارانتی طور دیگه ای باشه و براتون تعویض کنه ولی خوب من یه مقدار کنجکاو شدم که ببینم بقیه شرکتا در خارج چه شرایطی دارند برای صفحه های ال سی دی. داشتم میگشتم که این جمله رو توی شرایط گارانتی نوت بوک های لنوو دیدم.

If your LCD has 2 or less visible defective pixels, it should not be considered faulty. However, if your LCD has 3 or more visible defective pixels, it will be deemed as defective by Lenovo and is replaceable upon request, if within the warranty period.

2 پیکسل یا کمتر ایراد محسوب نمیشه و 3 پیکسل به بالا معیوب به حساب میاد.
شرایط بقیه شرکت ها در مورد پیکسل معیوب
ویرایش شده توسط indianboy
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز نوشته تست تعویض 7 روزه تضمین تعویض قطعی. تضمین تعویض قطعی در صورت ایراد. کدوم ایراد؟ شما می گی پیکسل سوخته؟ اونا می گن گارانتی ما اینو ایراد نمی دونه. پس تعریف ایراد مشخصه در اسناد. در مورد شما مساله بسیار واضحه.

دوست عزیز لپتاپ شما اگه هلوگرام گارانتی داشته باشه که تکلیف مشخصه. ایراد رو قوانین حاکم بر اون گارانتی مشخص می کنه. اگر هم نداشته باشه لپتاپ شما در گارانتی مزبور شماره سریالش ثبت شده و بازهم اونا تعیین می کنن.

حالا چی رو باید به شما ابلاغ می کردن. ابلاغ نکردن خوب. چی می شه؟ می ری دادگاه. دادگاه اول باید صحت ادعای شما رو تایید کنه. قاضی که از لپتاپ سر در نمی اره. می فرسته کارشناس رسمی دادگستری. کارشناس رسمی هم باید تو این مساله خبره باشه. ضمنا همه اسناد رو تو تعیین مساله ایراد و اینکه ملاک مرجوعی چی هست بررسی می کنه. کافی فروشنده یا گارانتی تنها در یک جا به مساله پیکسل سوخته اشاره کرده باشه که ایراد محسوب نمی شه.

گارانتی ها هم مطمین باش مشاوره حقوقی دارن وکاری نمی کنن که به راحتی گیر شما بیفتند.

دوست عزیر حقوق یه تخصصه برا خودش. نه من می تونم ادعا داشته باشم نه شما. من تو 3 مورد بسیار بزرگتر از اینها با همین سن کمم چند ماه پیگیری حقوقی کردم. کار به جاهای باریک برسه تمامی بندها و مستندات به صورت علمی بررسی می شه نه گفته من و شما.

ال سی دی لپتاپ من هم که 4 میلیون پولش هست پیکسل سوخته داره. اتفاقا به همه جا سر زدم. گارانتی ها اینو ایراد نمی دونن. دست منو و شما نیست.

لینک شرایط گارانتی من:

http://www.vistaitd.com/page-810

بند مربوط به پیکسل سوخته:

تعداد محدودي پيکسل هميشه خاموش يا هميشه روشن يا روشن بصورت ناقص در صفحه نمايشگر، به عنوان «نقص مجاز توليد» تلقي شده و خرابي مشمول گارانتي محسوب نمي‌شود.

 

با همین جمله بالا حجت تموم شد. شما در این مساله حقی ندارید که بخواهید پیگیری کنید. قصد ما خیر هست. هم برای شما هم برای بقیه. شما قبل از پیگیری حق احتیاج هست بررسی کنید ببینید آیا حقی دارید یا نه.

این وبسایت شخصی منه:

mo-zarrin.ir

ممنون می شم اگر پیگیری کردی. نتیجش رو به من اطلاع بدی. می خوام بدونم در مساله ای به این واضحی قانون چگونه با شما برخورد می کنه. لطفا همینجا هم به اطلاع عموم برسون تا نتیجه هرچی شد درسی باشه برای همه.

سپاسگذار

 

دوست عزیز امان از دست شما....بازم تو خط اخر با این جمله " قانون چگونه با شما برخورد میکنه" داری اتهام رو به من میدی درحالیکه من شاکی هستم ! نمیدونم چی بگم واقعا.. اوکی پیگیری کردم حتما به شما اطلاع میدم

چند دفعه س دارم میگم// چه ربطی به گارانتی داره.. اون تست تعویض یک هفته خاص فروشگاه برای خرید غیرحضوری هست که شرایطش رو نگفته.. من حضورا دفتر فروشگاه هم رفتم خود مدیرش اولش گفت چرا شرایطش هست بعد که نگاه کرد دید نیست و بعد ارجاع داد به منشی و صحبت های شفاهی من و ایشون هنگام خرید! 

ویرایش شده توسط sdx123
لینک به دیدگاه
Share on other sites

استارتر گرامی من هم بعید میدونم دادگاه حق رو به شما بده !

پیکسل سوخته ( فکرکنم تا 3 عدد ) مشکل به حساب نمیاد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست عزیز امان از دست شما....بازم تو خط اخر با این جمله " قانون چگونه با شما برخورد میکنه" داری اتهام رو به من میدی درحالیکه من شاکی هستم ! نمیدونم چی بگم واقعا.. اوکی پیگیری کردم حتما به شما اطلاع میدم

چند دفعه س دارم میگم// چه ربطی به گارانتی داره.. اون تست تعویض یک هفته خاص فروشگاه برای خرید غیرحضوری هست که شرایطش رو نگفته.. من حضورا دفتر فروشگاه هم رفتم خود مدیرش اولش گفت چرا شرایطش هست بعد که نگاه کرد دید نیست و بعد ارجاع داد به منشی و صحبت های شفاهی من و ایشون هنگام خرید! 

درسته شما الان شاکی هستید و اون شرکت متشاکی. ولی بدونید که حق اعاده دادرسی (املاش رو مطمین نیستم) هم در قانون وجود دارد. یعنی اگر نتوانید ادعاتون رو ثابت کنید اونها می تونن اتهام بهتان به شما بزنن. البته این هم بازم شرایط خاص خودش رو داره. بازم من این مسایل حقوقی رو با اطمینان نمی گم چون متخصص نیستم.

من متوجه شدم منظور شما چی هست. بازم می گم تمام حرف های من از روی کنجکاوی بود که وقتمو گذاشتم. قصد این هست که این مسایل کمی به فرهنگ خرید و فروش ما کمک کنه. بازم تا سایت فروشگاه رو نبینم من نمی تونم مطمین بگم. ولی تا به اینجای کار شرایط به نظر نمی رسه به نفع شما باشه. بازم شما پیگیری کنید تا همگی از این مساله تجربه کسب کنیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

منظور از برخورد نحوه مواجه قانون با مشکل شماست. بد برداشت نکنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه تا 3 عدد پیکسل سوختگی ایراد محسوب نمیشه.

این از این.

در مورد برق دستگاه نمیدونم جریان چجوریه. اونو پیگیر باشین.

در مورد تماس تلفنی هم بگم که حرف باد هواست.

سند و مدرک کتبی مهمه. اونم اون چیزی رو مد نظر قرار میدن که شرکت گارانتی کننده میگه نه شما.

در مورد خرید حضوری هم الان چندین ساله که دیگه برا من جنس رو تو مغازه تست نمیکنن.

جنس اکبند تحویل مشتری میشه.

بعد از اون هم مغازه دیگه مسئول نیست.

شما با شرکت گارانتی کننده طرف هستین.

مهلت تست 1 هفته ای هم باز شامل باد هوا بودن هستش.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

متاسفانه تا 3 عدد پیکسل سوختگی ایراد محسوب نمیشه.

این از این.

در مورد برق دستگاه نمیدونم جریان چجوریه. اونو پیگیر باشین.

در مورد تماس تلفنی هم بگم که حرف باد هواست.

سند و مدرک کتبی مهمه. اونم اون چیزی رو مد نظر قرار میدن که شرکت گارانتی کننده میگه نه شما.

در مورد خرید حضوری هم الان چندین ساله که دیگه برا من جنس رو تو مغازه تست نمیکنن.

جنس اکبند تحویل مشتری میشه.

بعد از اون هم مغازه دیگه مسئول نیست.

شما با شرکت گارانتی کننده طرف هستین.

مهلت تست 1 هفته ای هم باز شامل باد هوا بودن هستش.

فرمایش دوستمون تایید میشه.ضمنا دوست عزیز خودت رو اذیت نکن اینجا هیچکی صدات رو نمیشنوه.در مورد شکایت هم متاسفانه سیستم قضایی ایران جلو اون نامرد کلاه برداری رو که مال ۱۰۰۰ تا آدم بیگناه رو میبره نمیگیره بعد به نظرت میاد پیگیر چندتا پیکسل سوخته لپ تاپ شما میشه؟؟؟

از کالایی که خریدی لذت ببر و بیخیال شکایت شو ضمنا مجددا حرف دوستان رو تایید میکنم بر طبق استانداذد جهانی تا ۳ پیکسل سوخته کاملا طبیعیه و حتی مسئولیتی رو متوجه شرکت گارانتی کننده هم نمیکنه و زیادم تو چشم نیست[emoji6]

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...