رفتن به مطلب

خیزش گرگ سفید-نقد و بررسی بازی برتر سال 2015


rezagtx
 اشتراک گذاری

Recommended Posts

تنها باسی که مبارزه باهاش برام چالش برانگیز بود مبارزه با Olgierd بوده. از شخصیتش هم خوشم اومد. 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • ارسال 399
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

برترین ارسال کننده‌های این تاپیک

دوستان یه ماد دیگه می خواستم براتون معرفی کنم که مدتی هست در حال ساخت بود به دست skacikpl ولی بنظرم الان به خوبی پیشترفت داشته به همین دلیل براتون به اشتراک می گذارم 

 

این ماد دنیایه اول شخص رو به ویچر اضافه می کند خیلی شبیه skyrim شده البته با گرافیک بی نظیر 

http://forums.cdprojektred.com/threads/65705-First-person-mode?s=86791bf20c9108a05cbd2bfaf2129d71

 

مثل همیشه به قند شکن نیاز هست 

https://www.youtube.com/watch?v=zjVW01hdNZ4

ویرایش شده توسط alidadashnejad
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان یه ماد دیگه می خواستم براتون معرفی کنم که مدتی هست در حال ساخت بود به دست skacikpl ولی بنظرم الان به خوبی پیشترفت داشته به همین دلیل براتون به اشتراک می گذارم 

 

این ماد دنیایه اول شخص رو به ویچر اضافه می کند خیلی شبیه skyrim شده البته با گرافیک بی نظیر 

http://forums.cdprojektred.com/threads/65705-First-person-mode?s=86791bf20c9108a05cbd2bfaf2129d71

 

مثل همیشه به قند شکن نیاز هست 

https://www.youtube.com/watch?v=zjVW01hdNZ4

 

ممنون علی جان بسیار عالی .  @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

 

بخش دوم:

 

64ki_witcher_3_wild_hunt,_the_-_soundtra

 

 

اما برسیم به اصل ماجرا یا اصل مطلب یا داستان راستان!قسمت سوم هم توسط CD توسعه داده شده و با توجه به فروش خوب قسمت های قبلی امکان توسعه هر چه با کیفیت تر قسمت سوم فراهم شد. نسخه سوم بلافاصله بعد از معرفی شدن بشدت مورد توجه قرار گرفت چون این تیم در هر نسخه توانسته بود اعتبار بالایی برای خود کسب کند و هر نسخه را بهتر از نسخه قبل ارائه کند –حالا برای نسخه سوم  قصد بلند پروازی هایی تازه را داشت و صحبت از ساخت بازی نسخه جهان کاملا باز بود .نسخه های قبلی تا حدودی Open world بودند ولی نسخه سوم راباید سرآغاز ترکیب سری ویچر با المان های غول های RPG چون سری الدر اسکرول نامید.

 تغییرات اساسی در ساختار گیم پلی همیشه یکی از بخش های سری ویچر بوده است و نسخه 3 هم کاملا با نسخه های قبلی متفاوت است.سیستم مبارزاتی با جادو ها ترکیب شده و عملا جزئی از یکدیگر هستند.شنا ،دویدن و اسب وسواری و پرش و ووئکلی حرکت جدید دیگر برای ویچر طراحی شده است.دید ویچر یا ویژن بتمن مانند آن هم جدید است.نبرد روی اسب هم کاملا عنصر جدید ی است.گرالت خیلی چابک تر شده و میتوان پارکور باز از روی دیوار ها و موانع بپیرد و به سرعت برق در محیط جابجا شود.سیستم ارتقا و خلق کیمیا گری کاملا عوض شده و آنقد رگستره است که شاید ساعتها فقط خلق سموم وقت بگیرد .بیش از 10 جادو در بازی وجود دارند که 5 تای آن از سری های قبلی هستند و هر کدام یک شکل دوم اجرا هم دارند.

هر عملی در جهان بازی ،ساختار جهان بازی را شکل خواهد داد. برای مثال شما یک شخص را در یک مکان دیگری از دنیای بازی میکشید و ممکن است  دوستان یا اعضا خانواده اش در جای دیگر از جهان شما را بجورند و قصد انتقام از شما را داشته باشند وشما میتوانید با کشتن آنها هم چرخه انتقام را ادامه  یا پایان دهید یا به سیستم محاوره ای پیچیده  ویچربا هوش مصنوعی بالا  انسان ها را از جنگیدن منصرف کنید.خلاصه جهان بازی بشدت ملموس است.کارگردان میگوید بازی حدود 100 ساعت برای اتمام زمان میبرد و 50 ساعت برای کارهای جانبی و50 ساعت هم برای خط اصلی که اخیرا نیز لو رفته بازی می تواند 200 ساعت گیم پلی داشته باشد !طبق گفته Damien Monnier طراح ارشد بازی اگر بخواهید هرچه جهان بازی ارائه میدهد را درک کنید و کشف کنید بالای 200 ساعت در جهان بازی خواهید بود.

 

 سیستم چرخه آب و هوای دینامیک دربازی حاکم شده و و هوش مصنوعی به این چرخه واکنش های خوبی نشان میدهد .برای مثال دروانر ها که به آب علاقه دارند با ریزش باران در نزدیکی مرداب ها و دریاچه ها فعالتر میشوند ویا شکار گرگنما ها در شب کامل  زیر نور ماه وقتی در نهایت امادگی هستند و زخم هایشان ترمیم میشود کار خطرناکی خواهد بود.قلمروهای این مخلوقا ت به شکلی حیرت انگیز با قلمرو زندگی انسان ها در هم تنیده شده و شما اصلا این احساس را نخواهید داشت که این جا مثلا تکراری است یا غیر طبیعی یا ...چون همه محیط ها توسط طراحان آرت ورک با قلم کشیده شده است و خبری از کپی و چسباندن نیست.سیستم رشد موی صورت گرلت هم خیلی جالب است اگر صورت گرالت را اصلاح نکنیدو یا در حین سفر های طولانی  صورت او کم کم  ریش و سبیل در میاورد! البته این قابلیت با DLCرایگان مدل مو ارائه خواهد شد.بخش های از بازی هم در نقش سیری دختر مو نقره ای و جنگجو باز ی خواهید کرد اینکه او کیست را جلوتر توضیح خواهم داد.

محیط های نسخه 3:

به گفته تیم توسعه جهان بازی 30 برابر بزرگ تر از بازی های قبلی ویچر است که خود بازی هایی از لحاظ ابعاد تقریبا بزرگ بودند مخصوصا نسخه دوم ،چون نسخه اول خوب با موتوری محدود ایجاد شده بود و مشکلات نرم افزاری سخت افزاری زیادی داشت.بعضی مناطق بازی فقط با قایق و سفربرروی آب ممکن هستند و برخی  که بشدت طولانی هستند باید از اسب برای سفر استفاده کرد.میگویند ویچر 3  حدود 20%از اسکایرم بزرگ تر است و این دیگر جای تعجب داردکه البته درست هم است زیرا تایید شده است!

داستان:

در این قسمت ما شاهد پایان سه گانه خواهیم بود –داستان گرالت اهل روییا  به پایان خواهد رسید(هر چند آنها گفتند شما باور نکنید که قول میدهم با این نمرات و فروش یک میلیون نسخه ای فقط برای  پیش فروش بازی قسمت 4 هم بزوردی معرفی خواهد شد!)در پایان ویچر 2 دیدیم که گرالت به سمت امپراطوری نفلگارد در جنوب راه افتاد تا حافظه خود را باز بیابد و بفهمد چرا بخشی از زندگی اش را فراموش کرده است.در این قسمت گرالت ماجرای تقریبا شخصی دارد زیرا ارتشی  از مخلوقاتی تاریک به اسم وایلد هانت که  اسم این قسمت بازی هم میباشد به پادشاهی شمالی حمله ور میشوند و پشت سر فقط دریای خون و کشتار را باقی میگذارند و گویی فقط این ویچر است که می تواند همانند فرمانده شپرد که چرخه  نابودی را متوقف کرد ،این نسل کشی وحشتناک انسان ها را متوقف کند.

 

 

مجله Game informer  در سال  2013 این بازی را معرفی کرد  و تاریخ عرضه سال 2014 بود که بخاطر افزایش کیفیت تولید به سال 2015 موکل شد.فقط کنسول های نسل جدید و PC های نسل حاضر پذیرای گرگ سفید هستند واین نشان میدهد با یک بازی نسل جدید کامل روبرو هستیم.بازی روی Xone در رزولوشن 900p با 30 فریم و در PS4 با رزلوشنی به مراتب بهتر فول HD 1080 اجرا

میشود و در Pc هم شما بسته به توان سخت افزارتان میتوانید نرخ فریم بگیرید-ولی تا4k هم قابل افزایش است و اخیار اسکرین شات های در 4k گرفته شده اند که بشدت بازی را متفاوت نشان میدهد .

 

 

کارگردان بازی نسخه سوم کنراد توماسکویچ میگوید :

 

"شما باید در این نسخه یک تجربه سینمایی داشته باشید –در  هر بخشی از جهان بازی کلی داستان را تجربه میکنید بعد باید به نقطه ای دیگر از جهان بازی بروید و در طول سفر خود ما نقاطی را به نام  point of interest ایجاد کرده ایم –برای مثال یک خانه خراب شده –درب ورودی یک سیاهچال- یک جنگل بزرگ –یک قله کوه- یک قلعه خرابه باستانی  و طوری اینها را در جهان بازی قرار داده ایم که سر راه شما خواهند بود و شما قطعا از اسب خود پیاده میشوید ومیگویید بگذار اینجا بروم ببنیم جه خبراست ؟چه لوتی اینجا پیدا خواهم کرد و اینکه کلا جهان بازی برای من چه دارد .همین گشت و گذارهاست که ویچر 3 را از رقیبان متمایز کرده است و در همین گشت و گذار هاست که شما کلی اسرار کشف میکنید و با مخلوقاتی از بعد طراحی بی نظیر روبرو میشوید."

 

 

fs93_http-3a-2f-2fdownload.gamespotcdn.c

 

 دو بسته مکمل با نام های Hearts of Stone که در اکتبر 2015 عرضه میشود و Blood and Wine که انتظار میرود درسال 2016 عرضه شود  حدود 30 تا 40 ساعت به بازی زمان اضافه خواهند کرد که با توجه به بزرگی خود بازی ارزش را دو چندان میکنند.موتور بازی که RED engine 3 نام دارد موتور خانه ای این تیم است و برای توسعه ویچر 2 نسخه 2 این موتور ایجاد شد ولی کنون نسخه 3 آن برای نسل جدید آماده شده است- استفاده از بافت ها و افکت های سنگین و نورپردازی پیشرفته و مدل های فوق العاده با جزییات بالا  و سیستم حرکت در محیط بدون بارگذاری  و انیمیشن های پیشرفته از شاخص های این نسخه جدید هستند که در عکس های بازی کاملا مشخص میباشند.

 

تا کنون کلی  دمو برای ویچر 3 بیرون امده و من از آنها چه فهمیدم ؟با توجه به اینکه یک ویچر باز سرسخت هستم:

 

"من فکر میکنم بهترین  ماجراجویی ها در عالم باز یهای نقش آفرینی آنهایی نیستند که بازی نسخه شان را برای شما میپیچد بلکه آنهایی هستند که خود تان به  دنبال کشف حقایق شان میروید.هفته پیش داشتم به دمو هایی که در آن   تیمی از نویسندگان ومنتقدان مشتاق در حال تجربه بازی ویچر 3 را نگاه میکردم .تیم توسعه میخواست که منتقدان حرفه ای  بخش آغازین بازی و یک سری از ماجراجویی های درون بازی کمی جلوتر را تجربه کنند. خوب من بادقت نگاه میکردم و با شما تجربه ای که داشتم را به اشتراک خواهم گذاشت .اما جالبترین بخش تجربه ام زمانی بود که هیچ کس نگاه تصویر نمایشگر یکی از منتقدان  نمیکرد  و او با ترس وحشت به اعماق محیط زیبای بازی چشم دوخته بود و وزش باد محیط را براستی رعب آور کرده بود. احساس میکردم که او در ذهن خود میگفت در آن بیشه چه چیزی در انتظار من خواهد بود؟

همین برگ برنده سری ویچر است جهانی کاملا ناشناخته و تیره و تار پر از مکان ها و چیز ها و شخصیت های برای کشف شدن.اگر بازی خود را د رابتدا لو دهد و نقشه بازی را پر کند از تمام چیز هایی که شما میتوانید کشف کنید دیگر ارزش مکانیزم جستجو کجا میرود؟پس دلیل خلق یک جهان باز چیست؟ یکبار در بررسی بازی واچ داگز گفتم:

 

"جهانهایی مثل لوس سانتوس –اسکایرم –ویست لند در فال اوت – تمریا در سری ویچر و صحرا های Red dead اینها جهان هایی هستند که نسبت به  حضور ما بی تفاوت هستند  چون وقتی که  کنسول یا Pc خود را خاموش میکنیم  و به خواب میرویم  انگا رکه جهان بازی به حیات و چرخش خود ادامه میدهد.درست است که د رپایان بازی ما تاثیر خود را بر جهان بازی میگذاریم اما اینها مکان هایی نیستند که به اراده شما تسلیم شوند ،گویی از قبلا  هم وجود داشته اند  و با آمدن شما تغییری نمیکنند و بعد ازرفتن شما هم همین طور –المان مهم  ژانر گردش آزاد جستجو کردن است –ایده  کشف نادانسته ها ، یکی از  قویترین و تاثیر گذارترین حس هاست –زیر مه جنگ چیست؟در کوهپایه کوه بلند چه چیزی مخفی شده؟رودخانه تا کجا میرود؟مرزهای  مجازی جهان Open world  کجا هستند؟فردا چه چیزی را خواهم فهمید که امروز نمی دانستم؟آن مجسمه غول پیکر دایناسور در بازی Fallout new vegas  برای مدتی ذهنم را مشغول کرد تا به آنجا رسیدم و داستان های زیاد را فهمیدم!همین دلیل بیدار شدن مان و روشن کردن سیستم ها و ادامه گشت وگذار است ."

 

 "کشف کردن حقایق یک جهان راز آلود احساسی به انسان میدهد که گویی آن جهان خانه   خود انسان بوده و رابطه ایی عجیب بین گیمر و جهان ایجاد میشود و این همان چیزی است که  جهان های  خلاق open world بخوبی میفهمند و ما را به جستجو در خود دعوت میکنند،بازی های گردش آزاد با جهان های واقع گرایانه  مارا دائما  غافلگیر میکنند ."

 

در یکی  از دمو ها دیدم که جزیره ای در دوردست نقشه قرار دارد و باید به انجا میرفتیم-عقل سلیم میگفت که خوب یک قایق پیدا کن ولی منتقد در حال بازی قایقی نجست –ویچر  یک ابر انسان قوی است و برای همین همان کاری را کرد که من میکردم بدرون آب پرید شورع کرد به شنا.هرچی میرفت اب بود و جالب بود زیر این آبها هم گهگاهی نگاهی میانداخت و آدم را یاد سری های کلاسیک تامب رایدر می انداخت زیرا پر بود از گنج و خرابه ها و غارها و مخلوقات مرگبار وپری هایی دریایی!بالاخره گرالت به جزیره رسید و ان نقطه کوچک اکنون یک محیط عظیم روبروی گرالت بود.

 

 

0cak_16704369950_9a1e2cac6d_o.jpg

 

طراحی هنری بازی خیره کننده است

 

 کمی بعد در دمو منتقد از سفر با پای پیاده در اب پشیمان  شد زیرا به محض رسیدن به ساحل سرو کله سیرن ها پیدا شد و ویچر هم نفس بریده باید با این مخلوقات میجنگید و خلاصه سکانس ساحل خیلی واقع گرایانه بود.استفاده از سلاح کراسبو کمک کرد تا سیرن های پرنده را متوقف کند و بعد از سقوط شان روی زمین میشود کارشان را یکسره کرد. کلا در جهان ویچر هیچ امنیتی نیست .سوییچ بین شمشیر نقره  وفولاد اولین کاری است که مخاطب موقع رویایی با دشمنان انجام میدهد و منتقد هم چون سطح Level گرالتی که در اختیارش بود بالا بود توانست اجنه های دریایی را شکست دهد.سرعت حرکات گرالت در دمو جاخالی دادن های او تماشایی و عالی بود و واقعا مبارزات را بی نظیر کرده بود. دوربین بین نمای روی شانه برای استفاده از جادو و استفاده از کراسبو سوییچ میکرد و جادو ها خیلی کاربردی تر شده بودند. ضربات احساس دقیق بریده شدن گوشت مخلوقات را داشت و واقعا فیشنر های گرالت وقتی کارشان را تمام میکرد نفس گیر بود .دریکی از ضربات ناگهان یک تیکه از بدن مخلوق از تنش کنده شد و خون و بافت های لزج برروی زمین ریخت و مخلوق بیجان برروی زمین افتاد دیگر از یک بازی RPG چه میخواهیم؟

 باز هم از ویدئوها چیز های زیادی را متوجه شدم- مصاحبه ها ی خیلی جالبی با تیم سازنده انجام شده بود و اکثرا در آن ها تیم سازنده با دموهایی سینمایی و موزیک چنان کوبنده سر صحنه ها حاضر میشدند که اعتماد به نفسشان برای من که خود طرفدارشان هستم کمی عجیب بود .از خودم میپرسیدم آیا واقع این تیم حتی کارمندان خانم آن که اکثرا سن کمی دارند اینقدر از نتیجه کار خود مطمئن هستند ؟باعرضه بازی و نمره10 جواب خود را گرفتم .بله آنها میدانستند که چه ساخته اند.حالا چه چیز هایی را از دمو ها یاد گرفتم؟

 

"شکار هیولا ها به خیلی المان ها بستگی دارد –شما باید اول بدانید که هیولای مورد نظر مجا پیدا میشود و چه میخوردوچه موقع از روز فعال است و از چه می ترسد و رفتارش در مقابل انسان ها و دیگر مخلوقا چگونه است- خواندن کتابها و نامه ها و مقالات موجود در جهان بازی در این رابطه خیلی کمک خواهد کرد –پس کتابها فقط یک محتوی بیخود نیستند که برای خواندن شان حوصله نداشته باشید و بخواهید فقط پیداشان کنید  خواندنشان راه موفقیت و شناخت هر چه بیشتر جهان باز یو مخلوقاتش و پیروزی برآنهاست.

 

باور نمیکنید اگر بگویم چقدر کتاب در ویچر 2 خواندم و از متون موجود درآنها هنوز متحیر هستم !

 

 تیم توسعه توانسته یک الگوی پیشرفته هوش مصنوعی خلق کند که مخلوق در آن بیخود ظاهر نمیشود تا شما آن را بکشید بلکه در جهان بازی وجود دارد و زندگی میکند و با دیگر مخلوقات و با NPC ها اینتراکت میکند.ساختار های جهانی بازی آنقدر طبیعی ایجاد شده اند که که بر آنها اصلا خللی وارد نیست –چون این مکان ها یا همان Point of interest ها  میتوانند یک ساختار صخره طبیعی با شکلی خاص باشد یا یک قلعه بزرگ خرابه در دل کوه فرقی ندارد زیرا این جهان ها کاملا یکپارچه با سیستم هوش مصنوعی هیولا ها ترکیب شده اند و ممکن است یک هیولا در یک خرابه جا خوش کرده باشد یا یک هارپی غول پیکر بر بالای درختی یا صخره ای لانه ساخته باشد . تیم تمام سعی اش را کرده تا از terrain یا سطح محیط  اطراف بازیباز نهایت استفاده را ببرد و به همه  terrain های بازی  مزیت های خاص خود را ببخشد.مرداب ها و  رودخانه ها و بیابان ها و دشت ها هر کدام  حتی  داستان مربوط به خود را دارند.شما هر بنا یا ساختاری که ببنید پیش زمینه خاص خود را دارد و  شخصیت های خاص خود و از همه مهم تر جایزه های خاص خود. جهان های ویچر با دست کشیده شده اند و بنابراین شبیه به هم نیستند. میدان های نبرد ،قلعه ها ورستاها هرکدام در بهترین و ازنقطه  نظر واقع گرایانه بودن در طبیعی ترین مکان ها و به طبیعی ترین اشکال  ایجاد شده اند و داستانی برای خود دارندو جالب اینجاست بعضی از این مکان ها از کیلومترها دور تر دیده خواهند شد.در هنگام توسعه ویچر تمام تلاش تیم این بوده که جهان بازی واقعی جلوه کند و زندگی در آن جریان داشته باشد –مقایسه جهان دوبازی برای مثال just cause با GTA براحتی منظور من را برایتان روشن میکند.زندگی فقط در حیات وحش  جریان ندارد و تیم توسعه موفق به  خلق یک سیستم  خیلی پیچیده اجتماعی شده که زندگی در شهرهای بازی را بشدت جذاب میکند-شما دوراف ها را میبینید که بادیدن یا از کنار انسان ها گذر کردن برروی زمین آب دهان میاندازند یا الف ها به زبان خودشان ناسزا میگویند و یا حتی کودکان از دور گرالت را دست میاندازندو با نگاه کردن سمتشان آنها پا به فرار میگذارند.بزرگترین شهر بازی که نمی خواهم وارد جزییات اسپویل کننده شوم فقط حدود 2000 سکنه دارد که هرکدام زندگی و راه رسم و عقیده خود را دارند.در شهر گرالت با بیرون کشیدن شمشیر همه را می ترساند و خیلی ها فرار میکنند و یا درباره آب و هوا صحبت میکنند و یا حتی درباره هیولاهایی که گرالت کشته باهم  تبادل نظر میکنند.شما در هر جای بازی که باشید میتوانید اسب خود را فرا بخوانید و یا برای گذر از دریاچه ها قایق یا کشتی کرایه کنید.اما حواستان باشد که هیولاهایی دریایی هستند که میتوانند با یک ضربه کشتی ها را نابود کنند.گرلت هم می تواند شنا کند و هم می تواند  زیر اب دایو کند ویا کمک سموم خاصی به اعماق ابها برود هرچند در  اعماق مکان های تاریک این جهان پهناور چیز هایی وحشت آفرین تر از اورکها و گابلین ها وجود دارند....!سفر سریع هم وجود دارد و شما با آزاد کردن نقاظی میتوانید دسترسی سریعی به بخش های مختلف بازی داشته باشید.چرا مرتب میگویم جهان ها چون جهان بازی از دو بخش خیلی بزرگ ایجاد شده د:در بخش شمالی شهرها هستند و در بخش جنوبی جنگل ها و مراتع و مناطق کم تر شناخته شده و د راطراف نقشه ها هم جزایر و ...نمیخواهم از نقشه چیزی نشان دهم یا خودم ببینم چون اصلا دوست ندارم چیزی برایم تکراری شود.

 

 

fv3_the-witcher-3-wild-hunt-screenshot.j

 

همین که شب فرا میرسد هیولاهایی خاص و مخلوقات  شب  بپا میخیزند- آیا  خود ویچر نیز یک شبگرد نیست؟

 

جهان بازی یک چرخه پیچیده آب و هوایی و شب وروز دینامیک دارد که محیط اطراف شما را تغییر خواهد داد.انتخاب با شما است که تا سحر منتظر بمانید و یا ریسک رویایی با مخلوقات ترسناک را پذیرفته به دل وحش بزنید .همین که در حال گردش در جهان وسیع و غنی ویچر هستید برخوردهای گوناگونی را تجربه خواهید کرد.محیط ،هوا و اینکه در چه ساعتی از شبانه روز هستید به شما نوع تجربه ای را که خواهید داشت دیکته خواهند کرد.شاید یک گرگینه را در صورت خوش شانسی یا بدشانسی !ببنید که در جنگل پرسه میزندویا صبحگاه گله سگهای وحشی را ببنید که در حال  شکاریک آهو هستند.کار اصلی گرالت خیلی برای تیم مهم بوده  برای همین تمرکز زیادی روی آن گذاشته شده وضمنا بشدت حرفه ای توسعه داده شده – شما باید حس کنید که بودن یک گرالت چه حسی دارد و اینکه شکارچی هیولا بودن چگونه تجربه ای خواهد بود.ویچر باید در ابتدا رد هیولا را بزند و این کار را یا بابررسی صحنه جرم هیولا !که مثلا لاشه یک حیوان یا تعدادی  کاروان انسان  نابود شده است آغاز میکند  و برای این کار از ویچر سنس یا همان دید خاص ویچر استفاده میکند یا میتواند به حرف های بومی ها گوش فرا دهد ، آنها از گم شدن انسان ها یا گله دام هاشان در مکان های خاصی صحبت میکنند.هیولا ها ممکن است به سختی پیدا شوند یا بتوانید آنها را به تله بکشید یا اینکه در صورت گرسنه بودن  با دیدن گرالت به سمت او حمله کنند.گرالت از سلاح های زیادی استفاده میکند از بمب های دود زا و گیج کننده و آتشین و اسیدی و .. تا دارو های نیرو زا که به برتری در میدان نبرد را هدیه میدهند و اجازه می یابد بر برخی از برزخی ترین مخلوقات  فائق آید. درجه سختی در بازی وجود دارد که به آن Insanity mod میگویند و شما با هرمرگ Save خودرا پاک شده می بینید!البته هنوز نمیدانیم این حالت چقدر صحت دارد زیرا تیم سازنده از توضیح بیشتر طفره می رود واعلام میکند ایده در حال بررسی است ولی شایعه شده اگر از اول در بازی نباشد کمی بعد تر به بازی اضافه خواهد شد.

 

 

زندگی در دنیای بازی   همانند یک خط صاف یا فقط رسیدن به مقصد نیست،بازی به گونه ایی طراحی شده است که مرتب شما را از مسیر اصلی منحرف کند  و مسیرهای تازه ،چشم اندازهای تازه و عملیات های جدیدرا پیش روی شما میرساند.برخورد های چالش برانگیز با هیولا های  خیره کننده بازی در طول سفر شما را قطعا شگفت زده خواهد کرد.برای مثال شما احتیاج ندارید که حتما یک عملیات شکار هیولا را از مقامات یا دیگر NPC ها  دریافت کنید زیرا قبل از اینکه  هیولای خاصی  را بکشید ،ممکن است او خود شما را پیدا کند ،جهانی بزرگ تر از اسکایرم اصلا شوخی نیست و حس گم شدن  کم نظیری  در هنگام کاووش به  بازیباز دست خواهد داد .هنگامی که کله هیولای شکار شده را برای مسئولان میبرید شاید بعضی از مقامات در طول بازی بگویند این دیگر چه هیولایی ایست ؟؟و از وجود داشتن آن هیولا ابراز بی اطلاعی کنند و شاید از اینکه شما روستایشان و یا خانوادشان را نجات دادید تشکر کنند!

 

dhke_the_witcher_3_wild_hunt-johny_the_g

 

 

شما به این طراحی چه میگویید؟از آن مخلوقات ویچری که هیچ وقت یادتان نمیرود.

 

 

 

این ویژگی ها نوع خاصی از جهان open world هستند که cd projekt red قصد دارد خلق کند.چیزی که بیشتر به سمت داستان پردازی تمایل دارد و  جهانش  تحت تاثیر وقایع داستانی  تغییر میکند تا اینکه یک تا سند باکس  کامل باشد . وقتی صحبت از ترکیب داستان با open world میشود همیشه مشکلاتی وجود دارد .از دید داستانی بازی کاملا منطقی به نظر میرسد ،شما نمیتوانید هر کاری که دلتان میخواهد انجام دهید، مخصوصا کارهایی که جالب بودن داستان و بازی را از بین ببرند.

به همین دلیل از آزادی در سطح بازی های مثل اسکایرم یا GTA V خبری نیست برای مثال شما نمیتوانید به گوشه و کنار شهر بدوید و مردم بی گناه یا NPC های مهم وغیر مهم را بکشید.برای سازندگان این شخصیت پردازیها قابل قبول نیست!و باعث از بین رفتن جذابیت بازی میشود.ما در نقش گرالت اهل ریویا بازی میکنیم و این کاراکتر از قبل تعریف شده است و ما میدانیم او یک قاتل سریالی نیست که ناگهان دیوانه شود و وسط یک روستای با صلح وصفا مردمان را تکه تکه کند!!علیرغم محدودیت های سازنده،سیستم پلیس هم برای مقابله با بازیبازانی که قصد دارند گرلت را از کنترل خارج کنند به کار گرفته شده است.

اگر گرالت بی ادبانه رفتار کند یا شلوغ کند ،نگهبان ها از او میخواهند که آرام باشد واگر خیلی ازکنترل خارج شود ممکن است خود را وسط درگیری با نگهبانان پیدا کند.سیستم واکنش NPC هم د رنوع خود جالب است اگر گرالت نوشیدنی زیاد بنوشد و از تعادل خارج شود مردم نسبت به رفتار عجیب او واکنش نشان میدهد و شاید بعضی ها بخندند و بعضی ها هم از اینکه یکشکارچی بزرگ به این رو زافتاده  گله کنند!!.این نوع open world  سند باکس کامل ارائه  نمیدهد بلکه آزادی را در محتوای روایی خاص و سازگار با جهانش عرضه میکند.

این طور که نمایش ها نشان میدهند  ممکن است با سیستم ایجاد مخلوقات تصادفی نیز  طرف باشیم.در طول بازی، شکار هیولا ها بخش مهمی از سیستم اقتصادی بازی را تشکیل میدهند و کشتنشان برای بدست آوردن پول و خرید تجهیزات گران قیمت حیاتی است.ضمنا استودیو از مکانیزم quick-time event که در آن بازیباز فقط ناظر بر صحنه بوده و باید در زمان خاصی و موقیعت خاصی دکمه خاصی را فشار دهد،زیاد خوشش نمیاید بنابراین تا حد ممکن از این مکانیزم در ساختار بازی اجتناب شده است.

 

 

nb16_emhyr_var_emries.png

 

امپراطور  خطرناک این قسمت emhyr var emries

 

صدا  پیشگی این امپراطور را چه کسی بهتر از چالز دنس معروف انجام میدهد با ان صدای وحشتناکش

 

q6s_the_witcher_3-_wild_hunt_-_behind_th

 

بزرگ خاندان لنستر ها در سریال بازی تاج و تخت!

 

 

سیستم جالب کیمیاگری بازی نیز بهیود اساسی یافته است یادتان نرود همین سیستم مبتکرانه در ویچرنسخه یک بود که سرآغاز استفاده از مکانیزم هایی اینچنانی در بازی های مثلred dead و far cry 3 شد.در نسخه دو بازی کیمیا گری کمتر پاداش دهنده و بیشتر پیچیده بود و بعضی از بازیبازان بدلیل پیچیدگی ها ازان دوری میکردند،زیرا شما نمیدانستید با پیشروی در محیط با چه مخلوقاتی روبرو میشوید که  از ماده نیروزا یا سم یا پادزهر مناسب با آن روردرویی را ایجاد کنید.اکنون میتوانید از افکت های خاص محلول های مشخص از سم خاصی در زمان مورد نیاز به دفعات بهره ببرید.سیستم skill tree بازی نیز بیشتر در دسترس شده وهمانند گذشته شامل مهارت های شمشیر زنی وکیمیاگری و جادو است. این لیست در این نسخه بیشتر با مهارت های کنش و واکنشی پر شده است تا مهارت های خنثی که احتیاج به استفاده توسط کاربر ندارند و بعد از ارتقا در پس زمینه فعال میشوند.

 

Ciri  کیست؟

او دختر خوانده گرالت و معشوقه اش ینیفر جادو گر است و چون از خون جادوگر و ویچر در بدنش جاری است برای انجام یک سری طلسم ها و ....نیمتوانم بیشتر از این اسپویل کنم شرمنده!وجود الف گونه او با قدرت های وحشتناکی همراه است وقادر است همانند یک سلاح زنده هم جهان را نجات دهد هم نابود کند.دربخش هایی از بازی شما کنترل این دختر را بدست میگیرید و ciri در واقع یک Playable character است ولی مراحل همانند ویچر گرالت کامل جهان باز نیستند و در واقعی کمی خطی ترند.جنگجویان وایلد هانت بدنبال سیری هستند و این وظیفه شماست که قبل از آنها او را بجورید.

 

 

wms_ciri1jpg-886c20.jpg

 

Ciri دختر ویچر و ینیفر!

 

dzwe_yennefer_2.jpg

 

ینیفر معشوقه ویچر و جادوگر قدرتمند

 

 تیم سازنده همیشه میگفته اند که میخواستند ویچری همانند این نسخه بسازند ولی چون محدودیت های زیادی روبروشان بود و آنها هم ایده های بلند پروازانه ای داشتند قادر به اجرای ایده نبودند.اکنون آنها توانسته اند این ایده را اجرا کنندو همین هم دلیل عرضه نشدن بازی روی پلتفرم های نسل قدیم یعنی 360/PS3 است زیرا به گفته تیم برنامه نویسی این کنسول ها توانایی اجرای این بازی را نداشته اند و با توجه به گستردگی محیط وکیفیت و سطح بالای گرافیک و میزان حافظه بالا تصمیم گرفتند که بازی را  کاهش کیفیت ندهند و فقط نسخه های نسل جدید را ایجاد کنندواین تصمیم هم صد درصد صحیح بود زیرا هر استودیویی نمیتواند  کاری که راک استار باGTA V انجام داد را عملی کند.

 

چیزی که برای من به عنوان یک مخاطب جالب است  هویت خاص بازی است .عناونی برجسته این ژانر را میتوان به سختی با دیگر بازی ها اشتباه گرفت-هویت دیابلو- فال اوت- الدر اسکرول اسکایرم یا اوبلیوین یا استالکر ،همین ویچر یا سری دراگون ایج یا سری سولز –کلا هر عنوان برجسته ژانر RPG  برای خود پرستیژ و هویت ممتاز و خاص  دارد.جهان ویچر آنقدر خطرناک و تیره و تار و پر از دوز کلک و نامردی و دزدی و آدمکشی و هیولا ها و جنگ و بیماری است که وقتی به  این دنیا از بیرون نگاه میکنیم همیشه با خود میگویم چطور ممکن است کسی از این جهان سربلند و پیروز بیرون آید؟

 

 

تمام نوشتار بالا چیز هایی بود که من از بررسی های خودم و مطالعات و گوش کردن به  صحبت کارگردانان و بحث های آنان در شبکه های اجتماعی متوجه شدم –همانطور که میبنید سعی کرده ام تمام جنبه های نسخه جدید را پوشش بدهم  .

 

نسخه PC بازی خوب باید حتما چیز خاصی باشد زیرا اصلا ویچر و کلا این سری بازی PC بوده است و من دوست داشتم در انحصار بماند منتها از نظر اقتصادی برای سازندگان تولید بازی های تک پلتفرمه خیلی به صرفه نیست  همانطور که میبینید از اول نسل جدید نیز تعداد عنوان های انحصاری کنسولی هم نسبت به نسل های پیشین بشدت کم شده است  این نشان  میدهد که هزینه های تولید برای باز یهای رایانه ای با کیفیت خیلی بالا رفته و  بازیهای مولتی پلتفرم جایگزین مناسبتری هستند زیرا هر چه باشد در مقابل سازندگان طیف گسترده تری از مخاطبان را قرار می دهند.هنوز درباره کارایی سیستم ها در این بازی چیزی دقیق نمی دانیم ولی سیستم مورد نیاز نشان از نیاز به سخت افزاری تقریبا قوی دارد.

 

حداقل سیستم مورد نیاز:

CPU: Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz or AMD CPU Phenom II X4 940

GPU: Nvidia GPU GeForce GTX 660 or AMD GPU Radeon HD 7870

RAM: 6GB

OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 8.1

DirectX: DirectX 11

HDD Space: 40 GB

 

سیستم پیشنهادی:

CPU: Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz or AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz

GPU: Nvidia GPU GeForce GTX 770 or AMD GPU Radeon R9 290

RAM: 8GB

OS: 64-bit Windows 7 or 64-bit Windows 8 (8.1

DirectX: DirectX 11

HDD Space: 40 GB

 

 به سبک همیشه و مشابه کاری که با نقد و بررسی بازی دراگون ایج inquisition انجام دادیم بعد از اشاره به تاریخچه سری وداستان های قسمت قبل و بعد جمع آوری اطلاعات درباره نسخه جدید ،نقد و بررسی معتبری را نیز برای شما دوستان خوب ترجمه خواهم کرد تا ببینیم ایا این همه بحث هایی که در بالا ایجاد کردیم ارزشش را داشته ؟از آنجایی که من هم هنوز مثل شما بازی را تجربه نکرده ام بهترین راه درک ارزشش های واقعی بازی گوش کردن به سخنان یک اهل قلم و یک منتقد همه فن حریف از یک سایت بررسی بازی های معتبر است و چه کسی بهتر از کوین ونورد و چه سایتی بهتر از Gamespot که بهترین سایت بررسی بازیهای رایانه ای است.

 

 

 

هر داستان خوب ،به پایانی نیز نیاز دارد.

بررسی ویچر 3 و دلیل  بدست آوری نمره کامل 10 از Gamespot

مکان های تاریک در این جهان پیدا میشوند  که پر شده اند از ساکنین خشونت

 

در عالم بازی ویچر 3 Wild Hunt ،تقدس همیشه در حال رویایی با کفرو شر است و زیبایی در مقابل زشتی .این سری باز یها همیشه به تباین  افسونگری ملموس خود با  خشونت ذاتی جهان بازی پرداخته است.،ولی هرگز این تضاد اینقدرمتشنج و تکان دهنده نبوده است.اینکه بازی بی درنگ وحشیگری نهفته در دل جنگ را با جزییاتی خیره کننده به تصویر میکشد اصلا چیز تعجب آوری نیست ،بازی های زیادی هستند که تصویر را با خون ،اعضای بدن قع شده پر میکنند.اما اینکه چنین  تراژدی های انسانی و این همه تزویر و ریا در ذات بشر را که نتیجه چنین جنگ هایی هستند  در این ماجراجویی خارق العاده به این استادی به تصویر بکشیم است که این بازی را چنین شگفت آور مینماید.البته بحث فراتر از فقط این اغتشاش و گردنکشی ریشه ای است که این جهان بازی را چنان خارق العاده میکند.در سر هر پیچ جهان بازی  شگفتی و برتری و عالی نگری به وفور یافت میشود:کاووشگری بینقص و عالی،طراحی مخلوقات خیره کننده ،مکانیزم های بینظیر مبارزاتی ،حس پیشرفت وطراحی نمودار درختی توسعه شخصیت  بسیار عالی که از ملزومات اصلی و کلیدی یک بازی RPG است  و..گویی همه چیز در اوج است.اما لحظاتی که  عکس خود را برای همیشه در ذهن شما ثبت خواهند کرد مواقعی خواهند بود که درد و و غم عمیق  و درونی روح ساکنین این جهان را به سطح آورده و پرده از جلوی چشمان شما برافکنده و دید شما را به حقایق این جهان تیره روشن خواهند کرد .در یک ماجراجویی شما باید دو عاشق را به هم برسانید ،یکی از آنان حالا یک عجوزه در حال زوال و پوسیدن است که زبانش از دهان آویزان شده و بوی مرگ میدهد و زوجش مردی جوان که در زندگی سرگشته شده است.در داستانی دیگر باید  ارواح گمشده خانواده ای را گرد هم آورید و..نگران نباشید که این توضیحات  سر بسته ذره ای از عظمت داستان روایی بازی کم نخواهند کرد و ذره ای از جزییات گفتگوی رد و بدل شده بین آن عجوزه و آن مرد جوان و حس  درون آن صحنه را فاش نخواهند کرد.تنها اینان گوشه ای از موانعی هستند که ساکن این جهان پرمحنت هرروز با آنها  روبرو است:مردگان سر بلند کرده اند و زندگان را تعقیب میکنند و گناهان انسانیت شکلی فیزیکی بخود گرفته به شکلی ترسناک  فرزندان آدم را تعقیب میکنند ،جهان بازی برزخی بیش نیست . بدون حضور مصیبت برابر هیچ خوشی  وزن نخواهد داشت و هر پیروزی لازمه اش فداکاری و قربانی کردن بخشی از زندگی است.

 

 

e99o_2863627-witcher+-+beautiful+sunsets

 

هر اسبی که گرالت تصاحب میکند اسمش Roach است ،راستی صحبت از بحران هویتی  شد !

 

هسته اصلی داستانی که شما را بدنبال Ciri دختر تحت قیومت شما نشان میدهد ،در کنار حضور نیروهای ماورایی ملقب به وایلد هانت باعث ایجا نگرانی و اضطراب در شما میشوند و این کاری است که خیلی از بازی های امروزی قادر به انجامش نیستند.(از مترجم:در سری سولز شما شاهد حضور اضطراب بی وقفه در تک تک صحنه های بازی هستید و ویچر 3 نیز موفق شده در  جهان بینی شما نسبت به دنیای بازی همان حس و حال دلهره و غم جانکاه را تزریق کند.)اما این  کاووش های عادی من در  پهنه عظیم جهان بازی بود که بسیار تاثیر گذار از اب درآمد.در گوشه ای از عالم بازی شاهد محکوم شدن زنی به مرگ بودم که به سنگی زنجیر شده بود بود و بایداز گرسنگی میمرد ، البته جمله ،جمله تاثیر گاری است ولی باید بدانید که وقتس من مجددا و از روی  تصادف به جزیره کوچکی که او در آن محکوم شده بود بادبان کشیدم و وقتی چششم به جنازه در حال زوالش در کنار سنگ افتاد  ،وحشت مجازاتش همچون تیری بر قلبم نشت.

داستان ویچر 3 این صحنه غم انگیز را اسکریپت نکرد،این فقط  یک تفصیل گذرا بود که میتوانست در امواج آبهای تیره گم شود و یا خوراکی باشد برای  هارپی های وحشی که همچون کرکس ها بر بلندای آبراه گشت میزدند،اما نه او انجا بود ،ملموس و مرده ،یک تذکر یک یاد آوری از اعمال من ،اعمالی که من در زمان  تصمیم گیری برای انجامشان احساس  درستکاری و معقول بودن داشتم.-بگذار این زن در ان مکان دور افتاده بپوسد.......

 

 این را روایتی درجه یک از عنصر انتخاب در یک سرگرمی تعاملی مینامند یک سکانس شاهکار روایی که با موسیقی غمناک چون پتکی بر وجودم میخورد.

 

The Witcher 2: Assassins of Kings هم به لمس چنین انعکاساتی از جهان درون و برون میرسید اما ویچر 3 باعث میشود  که بازی قسمت دوم  کمی شخصی تر نشان دهد.تنش های سیاسی مثل همه قسمت های سری  داغ داغند ،و تصمیمات و انتخاب های شما مسیر  حکومتی بارون ها و پادشاهان جهان بازی را به اشکالی غیر منتظره و شگفت انگیز تغییر میدهد.درحالی که در بازی قسمت دوم تمرکز سنگین روی پلات داستان به قیمت تمرکز کمترروی توسعه شخصیتی گرالت تمام شد در قسمت سوم کشش های زمان جنگ و داستانهای دیگر بزرگی خاصی به شخصیت گرالت بخشیده اند.رابطه اوو دخترش سیری  خود را به عنوان نیروی اصلی محرکه پیش برنده داستانی معرفی میکند.اما سیری هم یک دوشیزه ترسو نیست که نیاز به نجات دادن داشته باشد،هرچند در این جهان تیره و تار و خشن در ابتدای داستان اینگونه به نظر میرسد.جهان بازی مکانی است که بانوان برای اینکه بتوانند یک سیاستمدار باشند یا یک استاد آهنگری یا حتی  عضو فعال از فرهنگ و جامعه ،با چالش ها و سختی های زیادی روبروهستند.

 

e8jh_2863630-witcher+-+awesome+dungeon90

 

کباب کردن دسته ای از شکارچیان جادوگر نه تنها کاملا راضی کننده است بلکه حس عدالت محور محشری دارد!:اولین ورود شما به شهر  نویگراد شما را به یک مراسم سوزاندن جادوگران هدایت میکند.

همیشه هنگامی که در میانه کارزاردر حال معلق زدن و جا خالی دادن هستید میتوانید روی جادوگر برای تکمیل کار حساب کنید!

 

 

زن ها در داستان ویچر همیشه نقش اساسی دارند از پرنسس قسمت اول که تبدیل به هیولایی مرگبار شده و قدرت پدرش رابرای خدمت به سالمندارا به کار گرفته تا تریس مریگلد دوست صمیمی ویچر یا زنان اشرافی تشنه قدرت که حتی حاضرند برای رسیدن به قدرت و تاج و تخت فرزندان خود را قربانی کنند.انجمن جادوگران هم که همیشه در سری حضور دارند .در بخشهایی از داستان شما کنترل Ciri را بدست بگیرید و همانطور که ویچر از پس کنترل شمشیر برِآید او هم شمشیرزن قهاری است .ابعاد جهان ویچر براستی عظیم است اگرچه بزرگ کلمه بزرگ فقط یک توصیف گر است ،نه توضیف دقیق ارائه میدهد نه در توصیف کوتاهی میکند..جهان ویچر 3 یک محیط را پر از علائم عجیب و غریب نیمکند تا شما فقط آنجا برسید  شاهد چیزی باشید یا چیزی را جمع کنید یا کاری را به سرانجام برسانید برعکس توازنی عالی را بین چیز هایی که به شما میدهد تا کامل کنید و فضایی که در اختیارتان میگذارد تا خودتان به المان کاووش آزاد بپردازید و نفسی تازه کنید ،برقرار میکند.

پاگرد های تنفسی دقیق بازی بسیار به جا طراحی شده اند.شما مسیری را دنبال میکنید نه بخاطراینکه  درانتهای آن کویئست مارک قرار دارد ، بلکه بخاطر اینکه مسیربه اعماق محیطی بکر ختم میشود و چیزی تازه ر انتظار شماست ،المان برجسته ژانر گردش آزاد جستجو کردن است و بازیهایی که تونسته اند این عنصر اساسی رابا مکانیزم های دقیق پیاده کنند قطعا موفق خواهند بود و ویچر 3 یکی ازبهترین هاست.

زمینه سازی های داستانی به شکلی کاملا طبیعی شکل میگیرند:هر ماجراجویی، داستانی از غم  و یا پیروزی با جذابیت های بسیار هستند،و از شما میخواهند تصمیماتی بگیرید که دورنمای جهان بازی را برای همیشه تغییر میدهند. همانند زندگی عادی شماهمیشه نمیتوانید  بفهمید  که عواقب  چه هستند:بعضی از تصمیمات نتایجی شگرف بر جهان بازی دارند  و درحالی که بعضی به سختی تغییراتی ایجاد میکنند.اما هرچه باشد عواقب و نتایج اعمال در همین جهان جلوی چشمتان خواهد بود و هر لحظه اشتباهات شما را همچون سیلی محکم به صورت شما خواهد نواخت.

 

 

och_2863640-witcher+-+great+clip+-+werew

 

بارون خونخوار  پیشرفت شخصیتی ملموسی در طی داستانش دارد -چهره ها بی نظیر طراحی شده اندواحساسات را براحتی منتقل میکنند.

 

البته،عملیات های اصلی و جانبی و قرارداد های شکار هیولا شامل یک سری فرایند های تکرار شونده هستند.کشتن ،صحبت کردن ،و فعال سازی دید ویچرکه ردپای هیولاها و دشمنان را درصحنه نمایش میدهد.جزییات در هر صحنه جنایت هیولاها کاملا متفاوت است و همین این کاوش ها و تحقیقا ت را به بخش هایی جذاب تبدیل میکند.تغییر صحنه ها کاملا به چشم می آیند:شما با کراسبو به ویرن در حال جیغ کشیدن تیر شلیک میکنید و به محض فرود آمدن با شمشیر نقره  به سمتش میروید تا کار را تمام کنید.در پس زمینه در دل تاریکی آتش جنگ  شعله ور است و تیرهای آتشین آسمان را روشن کرده اند.این عنصر ترس است که ذهن شما را مغشوش میکند:به دنبال ارواح در اعماق مرداب نمناک و تاریک گام میزنید و با نورسبز منعکس شده از فانوس جادویی تان  بر این دنیای تیره که از شدت تاریکی خفقان آور است کمی روشنایی می افکنید. ویچر 3 شما رابه کارهای کوچک و بزرگ وادار میکند :شما شاید با گرگینه بجنگید یا با عقل و ذکاوت پادشاهان دربی افتید اما شنیدن صدای  فرشته گونه مخلوقی به نام trobairitz است که شما در سر جایتان خشک خواهد کرد!نویسندگی درسطح بسیار خوبی است .بسیاری از بومی های سرزمین  برای خودشان خدای خود میپرستند اما به ظاهر خداههای این جهان جز نابودی و کشتار  نفرین و بیماری چیزی برای مردم این سرزمین همراه ندارند.

 

 

 

n4j_the_witcher_3_wild_hunt_sometimes_yo

 

 

 

اسکرین شات pc در 4K- گرافیک بازی در pc میدرخشد- عکس کاهش کیفیت داشته ااست ولی رزولوشن بدون تغییر مانده است - حجم اصلی 12 مگابایت بوده است.

 

88rr_witcher_3_wild_hunt,_the_-_wallpape

 

یک عکس پس زمینه زیبا هدیه GOG به شما

 

سیستم مبارزاتی بازی بی نظیر و بی نقص است ،در ویچر 2 مبارزات کمی سنگین تر و بسیار سخت تر بودند  در حالیکه ویچر 3 مبارزات روانی دارد و البته کمی آسان تر است –سعی کنید درجه سختی را کمی بالاتر از حدی بگذارید که معمولا بازی میکنید چون مبارزات در صورت قوی شدن بسیار کمی آسان میشوند.هر چند حتی اگر مبارزات اسان باشند باز هم بسیار هیجان انگیز و راضی کننده هستند.هر ضربه صدایی دارد و نعره انسان ها در حالی که اتش گرفته اند ترسناک است ،تکه های بریده شده گوشت از تن  دشمنان چنان بریده میشوند گویی تکه های پنیر هستند ! ضربات مهلک و مرگبارند و بسیار لذت بخش-رقص مرگ گرالت در میان دشمنان تماشایی است:چنان با مهارت درمیان دشمنان جاخالی میدهد و ضربات مرگبار وارد میکند که از شدت زیبایی انیمیشن های مختلفش شما را  متعجب خواهد کرد.

در مبارزه با هیولا ها باید مراقب باشید :بعضی مواقع سطح گرالت همپای آنها نیست و ممکن است اشتباها وارد قلمروشان شده باشید :دراونر ها در گله حمله میکنند،هیولا های پرنده از بالا یورش میبرند و باید با جادوی هوای فشرده تان آنها را از اسمان به زمین سقوط داده و بعد کارشان را تمام کنید.جادو های معروف به Sign دوباره برگشته اند:با پیشرفت در بازی تمام عناصر و تجهیزات گرالت پیشرفت خواهند داشت و نه فقط توانایی های پسیو بلکه ماهیت کلی از جادو ها  عملکردشان عوض شده است. Igni آتش میزند که همیشه یک جادوی قوی سری بوده است.با کمی ارتقا میتوان آن را تبدیل به باران آتش کرد که بر دشمنان میبارد.کباب کردن هیولاها همیشه جذاب است.

 

r4hp_2863643-witcher+-+trolls+are+dumb71

 

بسوز راهزن بسوز!!

 

برقراری توازن عالی بین المان های گردش آزاد و  کارهایی که مشا باید تکمیل کنید از شاخصه های جهان ویچر 3 است .

 

 

لوت ها نقش عمد ه ای در سیستم بازی دارند  و تعداد بیشماری سلاح و زره آماده هستند تا با لوت بدست آمده و تبدیل به پول شده ارتقا یابند.ست ها ی مختلف زره ای هستند که کشف کردنشان کاری است هیجان انگیز و جذاب و هم ظاهر گرالت را زیباتر میکنند و هم بر دفاع فیزیکی او می افزایند.در خیلی از بازیهای نقش آفرینی  جستن لوت ها بیشتر یک الگوی تکرار ی"باید انجام دهید "است ،شما مجبورید این صندوق یا  آن گنج را بیابید –(از مترجم:نمونه اش در بازیهای سری AC زیاد است-صندوقهایی که  گذاشته شده اند و شما باید فقط آنهارا باز کنید  حتی اگر حوصله هم نداشتید نقشهای محل اختفایشان در بازی برای خریدن موجود است!)اما ویچر 3 کشف کردن حسی عالی دارد و پس از جستن یک سلاح قوی یا یک زره خاص احساس پیروزی به شما دست میدهد.مدلهای مختلف مو و ریش هم برای سلایق مختلف در بازی گنجانده شده است.

با هر ست لباس گرالت کاملا متفاوت به نظر میاید و هر زره هویتی خاص به او میبخشد و از دیگر شخصیت های جهان بازی متمایزش میکند.سیستم کیمیاگری  بسیار گسترده شده و اجازه میدهد در حین نبرد  داروی مورد نظر را بنوشید ،البته مثل همیشه گرلت میتواند مقداری مشخص بنوشد زیرا میزان الکل موجود د رخونش افزایش یافته و اورا مسموم خواهد کرد.

آیتم ها و موارد موردنیازی که در کیسه گرالت جمع میشوند اصلا  فقط ایتم نیستند –هرکدام دقیقا برای کار خاصی ایجاد شده اند.برگ گیاهان ،پوست حیوانات،مواد جادویی ،تجهیزات جنگی ...همه همه کاملا کاربردی هستند و اصلا اینطو رنیست که مقداری از انها فقط برای پرکردن صفحه Inventory ایجاد شده باشند.

 

 

w5r3_2863658-witcher+-+underground+fight

 

در سرزمین Velen باد بشدت  میوزد –

 

با گذر زمان در جهان بازی تاکید بازی بر بررسی سرزمین  افزایش میابد ،شما باید این جهان را کاووش کنید زیرا حقیقاتا بی نظیراست.شما سوار براسب به سمت تپه ها میتازید تا غروب زیبا را ببنید که اسمان نارنجی و قرمزش دیدن دارد.قایقی پیدا میکنید و به جزایز Skllige میروید و بدنه پاره پاره شده کشتی های غرق شده در صخره ها را برای گنج جستجو میکنید.زیبایی موسیقی وصف ناپذیر است و به شما ارامش ارزانی خواهد کرد.البته این ارامش در این جهان اصلا پایدار نخواهد بود زیرا در کمی جلوتر در ورودی یک سیاهچال قرار دارد و صدای خرناس و ناله هیولا های ترسناک که اماده اندشما راببلعند  به گوش میرسد .در زمان نگارش این تاپیک من فقط نسخه PS4  ان را بازی کرده ام ،زیرا تنها نسخه ای که برای تست در دسترس بود همین بود اما بدون شک زیباست  البته کمی باگ و گهگاهی مشکلاتی حضور دارند که با توجه به ابعاد جهان بازی و اینکه سبک بازی RPG است قابل اغماض هستند.

 

 

50n_the-witcher-3-gets-three-pure-gamepl

 

 

The Witcher 3: Wild Hunt خیره کننده و افسانه ای است،این بازی با این سطح داستان قطعا یکی از بهترین بازی های RPG ساخته شده در تاریخ است.یک تایتان در سبک خود در مقایسه با غول های این ژانر.هرجا دو نسخه قبلی  در گل فرو رفتند ویچر 3 می درخشد .نبرد پشت نبرد و داستان پشت داستان عظمت در هر سکانس بازی موج میزند. مبارزات با مخلوقاتی فراموش نشدنی که روی شکارچی هیولای نینتندو را سفید میکند،مسیر پیشرفتی که از بهترین های ژانر هم سر تر است و داستانی که بهترین های فانتزی سینما پهلو میزند. همه چیز خیره کننده است منتها .قتی درکافه با دوستانتان نشسته اید صحبت میکنید یا هنگامی که وارد قلمرو  trobairitz شده و به نجوای موسیقی سحر انگیزش گوش فرا میدهید این لحظات هستند که الهام بخش ما برای ادامه این بازی عالی هستند.

 

 خوب نقد عالی کوین هم تمام شد !

 

نکات مثبت بررسی:

 

-جهان-باز زیبا،خیره کننده و یک پدیده در عالم بازی  که تضاد ی بی همتا از زیبایی و خشونت را به نمایش میگذارد.

-داستانی جذاب که به شکلی عالی بین گرفتاری های سیاسی و مشکلات شخصی توازن برقرار میکند.

-نمایش خیره کننده عواقب تصمیات شما

-سیستم های طراحی زره،کیمیاگری و ارتقا جادو ها حس پیشرفت عالی دارند.

-کارهایی زیاد برای انجام دادن

 

 بررسی به پایان رسیده میخواهم بگویم که بله ویچر 3 حقیقا بزرگ است ،جهانش فراموش نشدنی است و اسکایرم و حتی بزرگترین بازیهای ژانر براحتی پشت سر میگذارد –استودیو زحمت کش CD Project RED ثابت کرد تیم قهاری است و  دو باز ی قبلی شان بی دلیل به این سطوح از اعتبار نرسیده اند .من تجربه هردو بازی قبلی را به طور کامل دارم و بالای 200 ساعت بازیشان کرده ام –با این سطح توصیفات کوین متقاعد شدم که نسخه یک و دو دربرابر عظمت نسخه 3 بسیار کوچک هستند. شخصیت گرالت را خیلی دوست دارم-یک قهرمان قلدر و نترس و کلاسیک – کم حرف میزند ولی طنین صدایش فراموش نشدنی است .شما قبل از رودررویی نهایی با wild hunt به ترکیب هر سه درخت مهارت د رحالت کامل شده نیاز دارید .این نیروی شیطانی و کشنده همیشه در جهان بازی ویچر مخفی بوده است و در این نسخه نقش پر رنگی در داستان و گیم پلی بازی ایفا میکند.در نهایت باید شما با این دشمن دیرینه رودرو شده و در یکی از حماسی ترین مبارزات سری شکستش دهید.این نسخه آخرین داستان از سه گانه را روایت خواهد کردو سازندگان قصد ندارند داستان گرالت را در اینجا به صطلاح cliff hanger باقی گذارند در نسخه دو پایان خوب بود ولی شما برای پایان  سه گانه بازیی که به داستان سرایی و شخصیت پردازی معروف است به  چیزی قویتر نیاز دارید.

زندگی د رجهان بازی نسخه 3 خطرناک پیچیده وسیاه و پر ازدسیسه است ،شخصیت داستان نه یک خوب مطلق نه بد مطلق است و سایه هیولاهایی که در بیرون از شهر ها و روستا ها بین درختان و خرابه ها و غارها مخفی شده اند بر سراسر زندگی در جهان بازی تاریکی انداخته است.

 

به نظر من در سری بازی های ویچر شما در غالب مردی قرار میگرید که تمام عمرش کارش رودرویی با هیولا ها بوده ولی سعی کرده  در کشمکش درونی با هیولای درون خودش ،انسان باقی بماند.

 

 

"چند عدد از عکس ها را بسیار با کیفیت انتخاب کرده ام از نسخه  کلکتور ادیشن GOG- برای پس زمینه بسیار مناسب هستند"

رضا قاسمی

 

چه خوبه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

انصافا اگر بگم یکی از بهترین بازی های تاریخ هستش بیراه نگفتم .

اینم دو تا عکس بسیار زیبا از این گیم بی نظیر .

cint_gtcecze1sjuefvdlmg0l.png

 

co2m_rbr74pa.jpg

 

@};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

فووووووووووووووقالعادست این بازی :x

 

از فوق العاده یه پله بالاتره ! کدوم بازی چنین داستان بی نظیری داره ؟ بدون شک سری ویتچر دارای یکی از بهترین سناریو ها در بین تمامی بازی های رایانه ای در تاریخ هستش .

@};-

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوستان کسی قبل از پیدا کردن سیری ، DLC هارت اف استون رو تموم کرده؟ شاید قدیمی باشه اما یه ویدئو دیدم که اگه اولگیرد رو به اون دوست عزیزمون تحویل بدی و بذاری روحشو بگیره میتونی ازش در مورد سیری بپرسی و دقیقا به گرالت میگه که پیدا کردنش مهم نیست و باید در مورد بعدش نگران باشی... دقیقا دستور العمل زنده نگه داشتن سیری رو به گرالت میده :| که میگه راهی پیدا کن بخندونیش ، اگه خواست از کسی انتقام بگیره جلوش رو نگیری، اگه خواست برای دوستی که از دست داده ناراحتی کنه و... باش همراه باشید ، کاری نکنید که فکر کنه فروختیدش ، وقتی در مورد انجام کاری دو دل شده بود جلوش وای نسی و تشویقش کنی

ویرایش شده توسط Farjam
لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوستان کسی قبل از پیدا کردن سیری ، DLC هارت اف استون رو تموم کرده؟ شاید قدیمی باشه اما یه ویدئو دیدم که اگه اولگیرد رو به اون دوست عزیزمون تحویل بدی و بذاری روحشو بگیره میتونی ازش در مورد سیری بپرسی و دقیقا به گرالت میگه که پیدا کردنش مهم نیست و باید در مورد بعدش نگران باشی... دقیقا دستور العمل زنده نگه داشتن سیری رو به گرالت میده :| که میگه راهی پیدا کن بخندونیش ، اگه خواست از کسی انتقام بگیره جلوش رو نگیری، اگه خواست برای دوستی که از دست داده ناراحتی کنه و... باش همراه باشید ، کاری نکنید که فکر کنه فروختیدش ، وقتی در مورد انجام کاری دو دل شده بود جلوش وای نسی و تشویقش کنی

+1

درود 

آره امتحان کرده بودم فرجام عزیز اما حس جالبی بهم دست نداد هنوزم ترجیح میدم دهن گانتر اودیم را آسفالت کنم ! :D  ، ببین موتور  این بازی چقدر پیچیده طراحی شده که چندین احتمال برای هر مرحله و موقعیت وجود داره واقعاً در بین تمامی بازی های  تولید شده تا به امروز شاهکاره . برای خون و شراب امتحان نکردم امکان داره راهنمایی برای پیدا کردن سیری در اون هم وجود داشته باشه ؟ البته فکر نکنم این فرض صحیح باشه چون در پایان دی ال سی خون و شراب گرالت بازنشسته میشه و در تاکستان کروو برانکو سکونت میکنه و داستان باز یبه پایان میرسه . راستی میدونی صورت سیری را از روی چه مدلی طراحی کردن ؟ یا دیگر شخصیت های بازی ؟ تو اینترنت مدل هایی زیادی را مشاهده کردم اما هیچکدومشون مدل اصلی سیری نبودن . صورتش واقعاً زیبا و بدون نقص طراحی شده .  

راستی نسخه GOTY تا فردا لانچ میشه یه آپدیت بزرگ هم ظاهراً قرار براش بیاد یا به طور پیش فرض روش نصبه به نام پچ 1.3 . این پچ بسیاری از مشکلات و باگ های قبلی بازی را حل میکنه.

لیست تغیرات را میتونی در فایل زیر مشاهده کنی :

 

Changelog-1.30-ENG.pdf

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود دوستان .  @};-

سرانجام نسخه کامل یا به اصطلاح GOTY این بازی عرضه شد !

این نسخه شامل تمامی دی ال سی ها و آپدیت هایی هست که تا به امروز برای این بازی منتشر شده است .

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 هفته بعد...

سلام

محمدعلی جان  در این قسمت از مپ که پیوست کردم یک صدای خروپوف میاد که دقیقا نمیدونم باید چیکار کنم !

پایینش همون غاری هست که نیاز بود به یک نفر کمک کنم برای به دست آوردن اون شمشیر نقره ای که پشتم بستم ، البته کلا زیر و رو شده اونجا.

تشکر.

 

 

Untitled.jpg

Untitled 2.jpg

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 10 ساعت قبل، AJOR گفته است :

سلام

محمدعلی جان  در این قسمت از مپ که پیوست کردم یک صدای خروپوف میاد که دقیقا نمیدونم باید چیکار کنم !

پایینش همون غاری هست که نیاز بود به یک نفر کمک کنم برای به دست آوردن اون شمشیر نقره ای که پشتم بستم ، البته کلا زیر و رو شده اونجا.

تشکر.

 

 

Untitled.jpg

Untitled 2.jpg

درود معراج عزیز .

اگر قبلاً غار را گشتی احتمال اینکه یه quest جدید باشه کمه ، حدس میزنم یه هیولا یا موجودی در غار پنهان شده ، دوباره غار را گشتی ؟ غار را دوباره بگرد ببین چیزی درش وجود داره یا نه .

ویرایش شده توسط Mohammad Ali X
لینک به دیدگاه
Share on other sites

در 2 ساعت قبل، Mohammad Ali X گفته است :

درود معراج عزیز .

اگر قبلاً غار را گشتی احتمال اینکه یه quest جدید باشه کمه ، حدس میزنم یه هیولا یا موجودی در غار پنهان شده ، دوباره غار را گشتی ؟ غار را دوباره بگرد ببین چیزی درش وجود داره یا نه .

زیر و روش کردم چیزی نیست  خالیه کلا.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در هم اکنون، AJOR گفته است :

زیر و روش کردم چیزی نیست  خالیه کلا.

همونطور که حدس میزدم احتمالاً باگ بازی باید  باشه ، اگر چیزی نباشه قطعاً باگ بازیه و کاریش نمیشه کرد . با توجه به وسعت این بازی به وجود آمدن چنین باگ هایی کاملاً عادیه . برای بنده هم قبلاً باگ به وجود اومده بود در مرحله missing son که موجود اون مرحله غیر قابل کشتن شده بود و هیچ کاری نمیشد کرد .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 ماه بعد...

اصلا این بازی بربای من زندگی بود... واقعا با ویچر از اولین قسمت تا به امروز حال کردم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 10 ماه بعد...
  • کاربر ویژه

 برای ویچر 3  من  واقعا کتاب نوشته بوده ام! امروز نشستم  خوندمش!    یادش بخیر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

در در 1395/06/28, 18:20:34، mohammad_alex_hurt گفته است :

همونطور که حدس میزدم احتمالاً باگ بازی باید  باشه ، اگر چیزی نباشه قطعاً باگ بازیه و کاریش نمیشه کرد . با توجه به وسعت این بازی به وجود آمدن چنین باگ هایی کاملاً عادیه . برای بنده هم قبلاً باگ به وجود اومده بود در مرحله missing son که موجود اون مرحله غیر قابل کشتن شده بود و هیچ کاری نمیشد کرد .

من از صفحه 1 تا 16 این تاپیکو خوندم با تمام کامنتا. حدود 200 ساعت روی این بازی وقت گذاشتم لولم 68 عه. بدون هیچ مادی. این کامل ترین بازیه از نظر من. تا حالا هیچ بازی ای مثل این ساخته نشده. 

سال 95 یه سوال کردین که این دیالوگ مال کیه:

You humans have unusual tastes

مال avallac عه:14_relaxed: موقعی که گرالت یه سر به نقاشی های اوالاخ نگاه میکنه. یارو زنه دم داشت:4_joy:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 3 سال بعد...
  • کاربر ویژه

15.3k ....!

بعد از چند وقت دوستان فرصت شد سری بزنیم به فروم دوست داشتنی lionهمچنان دوستان پرچم رو بالا نگاه داشتن خیلی خوشحالم که نوشته های من این همه خواننده داشته تو این سالها  فرصت بشه حتما خدمت دوستان قدیمی  و جدید خواهم بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

15.3k ....!

بعد از چند وقت دوستان فرصت شد سری بزنیم به فروم دوست داشتنی lionهمچنان دوستان پرچم رو بالا نگاه داشتن خیلی خوشحالم که نوشته های من این همه خواننده داشته تو این سالها  فرصت بشه حتما خدمت دوستان قدیمی  و جدید خواهم بود.

سلام رضا جان، مشتاق مطالبت هستیم همچنان، امیدوارم حال خودت و عزیزانت حسابی خوب باشه و سلامت.

 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 1 ساعت قبل، rezagtx گفته است :

15.3k ....!

بعد از چند وقت دوستان فرصت شد سری بزنیم به فروم دوست داشتنی lionهمچنان دوستان پرچم رو بالا نگاه داشتن خیلی خوشحالم که نوشته های من این همه خواننده داشته تو این سالها  فرصت بشه حتما خدمت دوستان قدیمی  و جدید خواهم بود.

سلام راض جان

ما که خیلی وقته دلتنگتیم

ایدی تلگرام اون موقع گرفتم اما آنلاین نبودی ((اونم الان گم کردم))

شماره تلفن و  هر چیزی که بیشتر با اون آنلاین هستی در ارتباط باشیم

یه گروه کوچیک هم مختص دوستان نزدیک لیون داریم اگه قابل دونستی اد کنیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در در 14 اسفند 1399 در 04:28، rezagtx گفته است :

15.3k ....!

بعد از چند وقت دوستان فرصت شد سری بزنیم به فروم دوست داشتنی lionهمچنان دوستان پرچم رو بالا نگاه داشتن خیلی خوشحالم که نوشته های من این همه خواننده داشته تو این سالها  فرصت بشه حتما خدمت دوستان قدیمی  و جدید خواهم بود.

و بالاخره آقا رضای گل و دوسداشتنی وارد میشود....

 به والله اگر اطلاع میدادین فروم رو یه لحظه ایست میدادم تا شما وارد بشین.

بابا خدایی مارو تنها نذارین این رسمش نیست. بخاطر ماهم که شده هردم سری بزنین تا از بودنتون استفاده کنیم.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

سلام دوستان

چند جایی این مطلب رو گفتم اکثرا با جواب های خیلی زشت و بی فایده مواجه شدم. گفتم اینجا هم بپرسم شاید اینجا به خاطر فضای مودبانه ترش بهتر جوابمو بگیرم...

من دو سه بار این بازی رو نصب کردم و بازی کردم و هر بار فقط تا 5 10 دقیقه تونستم تحملش کنم. یعنی از گیم پلی و شیوه کمبتش خوشم نیومد خیلی حالت خشکی داشت. همش هم توی فیلم میگذشت و کلی دیالوگ. البته نه اینکه دیالوگ خوندن خوشم نیاد یا انگلیسی متوجه نشم ولی حس کنم بیشتر شبیه فیلم و سریاله تا بازی ...

به نظرتون مشکل چیه؟ 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
در 41 دقیقه قبل، indianboy گفته است :

سلام دوستان

چند جایی این مطلب رو گفتم اکثرا با جواب های خیلی زشت و بی فایده مواجه شدم. گفتم اینجا هم بپرسم شاید اینجا به خاطر فضای مودبانه ترش بهتر جوابمو بگیرم...

من دو سه بار این بازی رو نصب کردم و بازی کردم و هر بار فقط تا 5 10 دقیقه تونستم تحملش کنم. یعنی از گیم پلی و شیوه کمبتش خوشم نیومد خیلی حالت خشکی داشت. همش هم توی فیلم میگذشت و کلی دیالوگ. البته نه اینکه دیالوگ خوندن خوشم نیاد یا انگلیسی متوجه نشم ولی حس کنم بیشتر شبیه فیلم و سریاله تا بازی ...

به نظرتون مشکل چیه؟ 

به نظرم چون با بازی ارتباط برقرار نکردید مشکل اینجاست و البته حداقل چند ساعتی وقت بزارید ، زبانتون در چه حده ؟ من خودم زبان ضعیفی دارم اما رفته رفته یکمی بهتر شده

زیرنویس فارسی هم هست حدود 30 تومن پولی نیست بگیرید و استفاده کنید 

وقت کنم دوباره احتمالا بازی کنم

این بازی بخوای کامل بری صبح تا شب یک ماه وقت میخواد

لینک به دیدگاه
Share on other sites

زبانم بد نیست خوبه فیلم با زیرنویس انگلیسی میبینم و خبرهای انگلیسی رو روزانه نگاه میکنم. ولی توی این بازی کلا با گیم پلیش و کمبت سیستمش نتونستم ارتباط برقرار کنم.

هفته قبل هم رد دد ردمشن2 رو بازی کردم اون هم اوایل همینجوری بود البته یه مقدار زور زدم 10 20 ساعت اول که تموم شد یه مقدار بهتر شد ولی اون هم راه رفتنش حالت سنگینی داشت و اکثر زمانش روی اسب در حال اینور اونور رفتن و حرف زدن میگذشت...

یادمه همون چند دقیقه اول یه تمرین شمشیرزنی داشت که یاد میداد چطور باید درگیری با شمشیر رو انجام بدیم یادمه همونجاها دیگه خوشم نیومد. دفعه بعدی هم دیدم رفت با چند تا سرباز کلی حرف زد دیگه حوصلم سررفت...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...