رفتن به مطلب

افزایش 40 درصدی قدرت کارتهای گرافیک با معماری 16 نانومتری +FinFET


Recommended Posts

شرکت تایوانی TSMC از تولید کنندگان نیمه هادی ها، از افزایش 40 درصدی قدرت پردازشی کارت های گرافیک در معماری 16 نانومتری FinFET+ خود خبر داد. این شرکت که اخیرا" با تاخیر در ارائه ی تولیدات جدید خود باعث شد تا مشتریانش NVIDIA و AMD همچنان در سال 2015 محصولات 28 نانومتری ارائه کنند، حال با تبلیغات فراوان انتظارات را از فن آوری 16 نانومتری FinFET+ بالا برده است.


 


qsrv1ny2nf2wfwo2hrpu.jpg


 


به گفته ی TSMC این 40 درصد افزایش Performance با ثابت نگه داشتن مصرف فعلی میسر خواهد بود، و این خبر بی شک از حالا باعث برپایی جشن و پایکوبی در دو شرکت AMD و NVIDIA، شده است.


 


برای مقایسه اگر قرار باشد GTX TITAN X را با این فن آوری تولید کنیم، مصرف آن نصف می شود. و یا اگر همان مصرف را داشته باشد، قدرت آن 40%  بیشتر از TITAN X فعلی خواهد شد. این افزایش قدرت تمام چارت ها و معادلات را به نفع کارتهای گرافیک تولید شده با این فن آوری برخواهد گرداند.


 


TSMC محصولات خود را بر پایه فن آوری 16 نانومتری در سه ماهه ی سوم 2015 شروع خواهد کرد و این بدین معناست که در زمستان اولین محصولات نهایی آن توسط AMD و NVIDIA عرضه خواهند شد، بنابراین می توان پیش بینی کرد کارتهای گرافیکی که در بهار سال آینده عرضه می شوند، در قیاس با کارت های گرافیک فعلی بازار، با مصرف مشابه 200 تا 250 وات، حداقل بین 30 تا 40 درصد سریعتر و قدرتمند خواهند بود.


 


این موضوع در کنار استفاده از فن آوری HBM، قطعا" منجر به افزایش 80 تا 100 درصدی Performance کارتهای پرچم دار هر دو برند AMD و NVIDIA در قیاس با پرچمداران فعلی آنها خواهد شد.


 


برای درک بهتر افزایش کارایی که در بهار سال آینده در کارتهای گرافیک شاهد خواهیم بود، به فن آوری HBM2 اشاره باید کرد که قرار است NVIDIA آن را در سال آینده به کار گیرد؛ HBM2 تا 1.2TB/s پهنای باند حافظه را افزایش خواهد داد. این میزان افزایش قدرت را مقایسه کنید با پهنای باند 640GB/s که در کارتهای AMD Radeon R9 390X شاهد آن خواهیم بود، و یا پهنای باند کارت هزار دلاری فعلی TITAN X که برابر 336GB/s است.


 


منبع: Techpowerup


مترجم: آرمین ابیشی


ویرایش شده توسط ARMIN
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بسیارعالی و ممنون از خبر

TSMC داره تبلیغ میکنه چرا که این دو شرکت داشتن از این شرکت دل میبریدن!!!!! تا این 14n و 3D Memory و HBM بیاد ما دیگه پیر شدیم!!!!

ویرایش شده توسط Abolfazl-like
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با این وضعیت هر کارت گرافیکی الان بخریم، ظرف کمتر از یک سال، نسبت به کارتهایی که خواهند آمد خیلی عقب می افتیم. دیگه اینطوری نیست که فاصله ی سری 6 و 7 و 9 انویدیا کم باشه، یه دفعه یک پله ی بزرگ ارتقا بین سری 9 و سری بعدی خواهد بود.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با این وضعیت هر کارت گرافیکی الان بخریم، ظرف کمتر از یک سال، نسبت به کارتهایی که خواهند آمد خیلی عقب می افتیم. دیگه اینطوری نیست که فاصله ی سری 6 و 7 و 9 انویدیا کم باشه، یه دفعه یک پله ی بزرگ ارتقا بین سری 9 و سری بعدی خواهد بود.

آره البته باید این در نظر بگیرم که هر نسل یک ارتقای هسته ی و عملیاتی میدن یعنی یک معماری جدید که اگه اونم اضافه کنی میشه یک تفاوت عظیم

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ما تازه میخواییم 970 بگیریم این اینتل از یکجا هی سوکت جدید میده بیرون اینا هم هر سال چندین کارت جدید میسازن حداقل 2 سالی تحمل نمیارن. ~x(

:crying:مگه چقدر سیستم باید قوی باشه همین 4690 فعلا جوابگو هست با دوتا 970 اونم با دایرکس 12 :crying:

ویرایش شده توسط omide1648
لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

تا بیاد وارد کارخانه های این دو شرکت بشه و بعد تا بیاد بره خط تولید و وارد بازار عمده بشه و تا بیاد وارد بازار تحریم شده ی ایران بشه 2تا ویژگی بارز پیدا میکنه

اول اینکه خیلی دیر تر از بهار سال اینده ظهور میکنه تو ایران مطمئنا و دوم اینکه قیمتش هم میشه خدا تومن . و مطمئنا انقدر سری 7 و 9 وارد کردن که نمیتونن ضرر اینا رو بدن پس قیمت اون جدیده رو میبرن خیلی بالاتر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه
ارسال شده در (ویرایش شده)

درود

حالا از کجا معلوم این دو شرکت بیان از همین مساحت استفاده کنند، مطمعنا از چیپ های کوچکتری استفاده خواهند کرد که بگن مصرفو کم کردیم برید حالشو ببرید سال بعدش میان چیپ رو بزرگتر می کنن و میگن قدرت زیاد شده و بعنوان کارت جدید قالب می کنن... اینا نمیان یهو تو یک نسل همه ی چیز رو نهایت در نظر بگیرند... پس هر وقت سیستم نیاز داشتید خرید کنید و نگران اینده چی میشه نباشید...!  ^_^

الان 5-6 ماه 970-980 تو بازار بودن همه خریدن و کسی منتظر نموند تا کارتهای جدید تر بیان... همینطور وقتی 300 ای ام دی هم بیاد حداقل تا 6 ماه بعدش کارت جدیدی رو نمی کنه مگه یک دو هسته ای چیزی بده بیرون... پس اگه بخواین همینجور منتظر بمونید باید بشینید و فقط به تکنولوژی هایی که میان و میرن نگاه کنید و حسرت بخورید!  *dry#

ویرایش شده توسط Nima2007
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 2 هفته بعد...

من فکر نمیکنم انویدیا روی مکسول دیگه 16 نانومتری تولید کنه باید تا پاسکال صبر کرد که میشه حدود تابستان سال دیگه

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...