رفتن به مطلب

آیا BIOS تا سه سال آینده خواهد مرد؟


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

آیا پایان کار BIOS به دست خود ما رقم خواهد خورد؟

گمانه زنی ها در این خصوص بیانگر نزدیکی این رخداد است. طبق سخنان فردی از مسئولان MSI که نام آن برده نشده است ، سازندگان مین بردها در حال تغییر مسیر به سوی firmware (برنامه اى که در حافظه فقط خواندنى ROM قرار داده شده است) جهانی با نام UEFI هستند که تا پایان ربع آخر سال 2010 و ربع اول سال 2011 ارائه خواهد شد. انتظار می رود این تغییر تا سه سال آینده همه گیر و جهانی شود. سخنگوی MSI ذکر کرد که اولین محصول بر پایه چیپ Intel ساخته خواهد شد و در رده بندی بین محصولات متوسط و های اند قرار خواهد گرفت.این مطلب نشان خواهد داد که UEFI ادامه راه Intel برای پروژه EFI و جایگزین کردن BIOS مسن و حل مشکلاتی که سال هاست گریبان گیر PC ها است از جمله شناساندن بیش از 2 ترابایت برای BIOS ، خواهد بود.

اما ارتقاء به UEFI به راحتی فلش کردن BIOS نیست. سخنگوی MSI این را گفته که " UEFI ها عموما بزرگتر و سنگین تر از BIOS سنتی هستند " و اشاره کرده که "بیشتر ROM های موجود حتی در مینهای های اند توانایی و گنجایش این حجم را ندارند " .

در حال حاضر کارخانه های سازنده این تکنولوژِی را برای تغییر منابع و فروش کالاهای خود بروز نداده اند. نگرانی دیگر عدم ساپرت مینها از این سیستم است. بعضی از کارخانه ها که محصولات خاصی تولید می کنند (که فقط با BIOS در ارتباط است) از این مطلب ناراضیند.

لینک مطلب

ترجمه و برگردان : پوریا شعبانی

دوستان نظرات خودشون رو در مورد مطلب بالا ارسال کنند.

من که دلم خیلی برای BIOS تنگ می شه ، ولی همین جوری هستش که علم پیشرفت می کنه و در ضمن یه سری مشکلات هم مثل حافظه بیش از 2 ترابایت دیگه دردسرهای قبلی رو نداره.

post-1711-127841188448_thumb.jpg

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

پوریا جان ممنون مطلب و خبر بسیار خوبی بود و واقعا از خرابیهای بیش از حد این بایوس خود سازنده ها و مردم خسته شدن و همیشه برای گارانتی مادربورد رو میفرستیم و بیشترین خرابی به دلیل مشکل بایوس هستش .

لینک به دیدگاه
Share on other sites

EFI آينده بهتري داره . البته بايد ديد چگونه و توسط چه شركتي نوشته ميشه .

300px-Efi-simple.svg.png

360px-Efi_flowchart_extended.jpg

لینک شما

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...