رفتن به مطلب

◄راهنمای جامع خرید کارت گرافیک+مقرون به صرفه ترین ها-تیر 94►


Recommended Posts

  • کاربر ویژه

SSA-Exclusive-Graphics.jpg

برخی افراد بهترین کارت گرافیک را جدیدترین و غالباً گران قیمت ترین آنها می دانند اما این اشتباه است. خوشبختانه این روزها تنوع بسیار زیادی در بازارهای جهانی و تا حدودی داخلی وجود دارد و گزینه های مختلفی را پیش روی خود داریم. یک کارت گرافیک سریعتر و قدرتمندتر؛ سرعت اجرای بازی هایمان را بیشتر می کند و می توانیم تنظیمات گرافیکی بالاتری را اعمال کنیم و لذت بیشتری از گیمینگ ببریم. به عنوان یک قانون کلی در هنگام خرید سیستم گیمینگ؛ باید تا سر حد ممکن هزینه بیشتری را صرف کارت گرافیک کرد، مگر اینکه به نقطه "کاهش بازده" برسیم، اینجاست که توصیه می شود پول اضافی را صرف سایر قطعات کنید.

قانون کاهش بازده(بازدهی نزولی)

بر اساس این قانون در یک سیستم که عوامل مختلفی تاثیر گذار است، افزایش این عامل‌ها پس از میزان معینی، موجب افزایش کمتر و بازده کمتر می‌شود. به عبارت ساده تر نقطه کاهش بازدهی یا بازده نزولی، نقطه ای است که در آن با افزایش عواملی از جمله قیمت ،افزایش کارایی چشمگیری را شاهد نباشیم.

این نقطه همواره ثابت نیست و بطور متناوب و همراه با صنعت پردازنده های گرافیکی و با معرفی محصولات جدید و کاهش قیمت ها ،تغییر می کند. اگر در هنگام خریده کمی زرنگ باشید در هر زمانی میتوانید این نقطه را بیابید.با این حال برای یک گیمر دنبال کردن بازار میتواند دشوار باشد و از همین رو لیست بهترین کارت گرافیک هایی که خریدشان به صرفه است را در اختیار شما میگذاریم.

در زمان نگارش این مطلب،نقطه بازدهی نزولی کارت گرافیک ها حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است و با پرداخت فراتر از آن؛ پول خود را صرف افزایش عملکرد ناچیزی می کنید. البته در نظر داشته باشید که این نقطه به ازای هر یک کارت می باشد و شما می توانید دو کارت 1 میلیون و 500 تومانی (نظیر GTX 970) و یا یک کارت 2 میلیون و 500 هزار تومانی (نظیر GTX 980 ) تهیه کنید، اما در طرف مقابل هم نقطه کاهش بازدهی وجود دارد و اگر کمتر از 300 هزار تومان صرف خرید کارت گرافیک کنید؛ کارایی متناسب با ارزش پولتان را به دست نخواهید آورد. بنابراین بودجه یک کارت گرافیک گیمینگ مقرون به صرفه بین 350 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان است و به شما خواهیم گفت که چگونه پول خود را سر خرید کارت گرافیک به هدر ندهید.

 

مشخصات اصلی یک کارت گرافیک

یک کارت گرافیک از اجزای مختلفی تشکلی شده است اما پیش از معرفی اصلی ترین و مهترین آنها، نخست نگاهی داشته باشیم بر مدل گذاری کارت های گرافیک. سازندگان کارت گرافیک معمولاً محصولات خود را بر اساس قالب استانداردی مدل گذاری می کنند که به بدین صورت است:

Manufacturer+Family+GPU+Series+Memory Capacity

سازنده، برند، مدل پردازنده گرافیکی، سری، حجم حافظه ویدئویی

برای نمونه : Gigabyte GeForce GTX 980 G1 Gaming 4GB GDDR5

البته ممکن است محصولات سازنده های مختلف دارای پیشوند و یا پسوندهای دیگری هم باشد و یا فاقد برخی بخشها باشد اما فرم استاندارد؛ معمولاً به همین شکل است.

پردازنده گرافیکی (GPU): قلب تپنده هر کارت گرافیکی پردازنده آن است. انجام کلیه محاسبات گرافیکی و ترسیمات بر عهده پردازنده گرافیکی است و مهمترین شاخصه هر کارتی است که بخوبی در مدل آن به چشم می خورد. پردازنده گرافیکی بسیاری از خصوصیات کارت را تعیین می کند از این رو یک کارت بر اساس مدل پردازنده گرافیکی آن شناخته می شود.(برای نمونه GTX 970، R9 280 و...)

 

asus_geforce_gtx_980_20an.jpg

حافظه ویدئویی: از نظر اهمیت و تاثیر در عملکرد؛ حافظه ویدئوی در جایگاه دوم و پس از پردازنده گرافیکی جای می گیرد. حجم حافظه ویدئویی بر اساس گیگابایت است و اشتباهاً از سوی برخی افراد معیار اثرگذاری آن را همین قرار می دهند. اما ظرفیت اسمی نمی تواند نشان دهنده کارایی واقعی باشد و برای نمونه یک کارت 1 گیگابایتی می تواند از یک کارت 4 گیگابایتی حافظه ویدئویی مفید تری داشته باشد. این عامل تاثیر گذار "پهنای باند حافظه" است.

پهنای باند حافظه: مقدار حافظه ای است که در یک ثانیه، پردازنده گرافیکی به آن دسترسی دارد و هرچه که مقدار آن بیشتر باشد معمولاً بهتر است (مگر اینکه پردازنده گرافیکی از بکارگیری آن ناتوان باشد). اما این عامل کلیدی مستقیماً از ظرفیت اسمی ناشی نمی شود و نسل حافظه بکار رفته، رابط پهنای حافظه و فرکانس حافظه، عواملی هستند که پهنای باند حافظه را تعیین می کنند.

gddr3vsgddr5.png

یکی از عوامل تاثیر گذار بر پهنای باند نهایی؛ نسل تراشه حافظه بکار رفته است که در دو نوع DDR3 و GDDR5 موجود هستند. تراشه های GDDR5 معمولاً برتری کامل دارند. ممکن است که یک کارت گرافیک با هر دو نوع حافظه ویدئویی عرضه شود، برای نمونه GT 730 1GB GDDR5 پهنای باند بیشتری نسبت به GT 730 4GB DDR3 دارد و از این رو همواره مدلهای GDDR5 برتر هستند. البته در کارت های رده بالا تراشه های DDR3 به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی گیرد و این مسئله صرفاً به کارت های میان رده و پایین رده مربوط می شود.

پهنای باند حافظه از عامل دیگری نیز مستقیماً تاثیر می گیرد که پهنای رابط حافظه (BUS) نامیده می شود. این عامل مستقیماً به خود پردازنده گرافیکی بر میگردد و ممکن است که یک پردازنده گرافیکی با رابط های مختلفی عرضه شود. واحد پهنای رابط حافظه بیت (Bit) است و هرچه که بیشتر باشد؛ پهنای باند حافظه نیز بیشتر خواهد بود. پهنای رابط حافظه را می توان به تعداد لین های یک اتوبان تشبیه کرد که هرچه تعداد ان بیشتر باشد عبور و مرور در حجم بیشتر و با سرعت بیشتری صورت می گیرد (برای نمونه 128 بیت،256 بیت، 384 و 512 بیت).

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب کارت گرافیک

حتی اگر کارت گرافیک هرچقدر هم جدید و گران قیمتی تهیه کنیم اما کاربری و نیازهای خود را نشانسیم، نمی توانیم انتخاب درستی داشته باشیم. اما بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

کاربری

کارت های گرافیک را می توان بر اساس کاربری که برای آن طراحی شده اند؛ دسته بندی کرد. کاربری را می توان اصلی ترین عامل در انتخاب یک کارت گرافیک دانست، چرا که بسیاری از عوامل نسخت از کاربری که کارت برای آن طراحی شده است ناشی می شود. در ادامه به معرفی کاربری های اصلی می پردازیم.

خروجی گرفتن تصویر: بله درست خواندید، صرفا برای خروجی گرفتن تصویر! زمانی یکی از اصلی ترین هدف کارت های گرافیک خروجی گرفتن تصویر بود و اغلب محاسبات پردازشی را پردازنده مرکزی (CPU) انجام می داد. اما امروزه این مسئله بکلی منتفی شده است و با ورود پردازنده گرافیکی تعبیه شده یا مجتمع که بعضاً از آن به عنوان آنبورد یاد می کنند، دیگر برای خروجی گرفتن تصویر و انجام امور پردازشی مربوط به آن، نیازی به کارت گرافیک مستقل نیست و می توان از پردازنده گرافیکی تعبیه شده برای این کار بهره گرفت.

البته خروجی گرفتن تصویر لزوماً به همین جا ختم نمی شود و برای کاربری های ساده نظیر وب گردی، تماشای ویدئو و امور اداری می توان از پردازنده گرافیکی مجتمع بهره برد و دیگر نیازی به تهیه کارت گرافیک مستقل نیست. از آنجایی که روز به روز پردازنده های گرافیکی مجتمع قدرت پردازشی بیشتری می یابند، تهیه کارت گرافیک هایی نظیر GT 610، HD 5450،HD 6450 و دیگر کارت های رده پایین عملاً به هدر دادن پول است، چرا که برتری آن چنانی نسبت به پردازنده گرافیکی مجتمع ندارند. از این رو داشتن یک پردازنده مرکزی نظیر i3 ،i5 ،i7 و مشابه، شما را از خرید چنین کارت های مستقل ضعیف و قدیمی بی نیاز می کند. برای این کاربری APU های AMD بسیار مناسب و خوش قیمت هستند اما متاسفانه قیمت آنها در داخل کشور به هیچ عنوان منطقی نیست و خرید کارت گرافیک مجزا توجیه بیشتری دارد.

چند رسانه ای: این کاربری را می توان به نمایش محتواهای ویدئویی با کیفیت تفسیر کرد، برای نمونه تماشای ویدئو ها و فیلم های Full HD یا سه بعدی. برای چنین کاربری باز هم پردازنده های گرافیکی مجتمع پاسخگو خواهند بود اما اگر کارایی بهتری می خواهید کارت هایی نظیر R7 240،GT 610,GT 630،GT 730 کارایی بهتری ارائه می کنند. البته کارت های ذکر شده را می توان برای کارهای دیگری نظیر گیمینگ با وضوح پایین و یا اجرای بازی های قدیمی به خدمت گرفت اما خرید آنها توجیه زیادی ندارد و بهتر است که هزینه آن را صرف خرید یک CPU قدرتمندتر و دارای پردازنده گرافیکی مجتمع بهتری شود.

گیمینگ: اصلی ترین کاربرد کارت گرافیک های امروزی گیمینگ است. برای این کاربری سازندگان پردازنده های گرافیکی محصولات خود را با سری های خاصی مشخص کرده اند. انویدیا پردازنده های گرافیکی خود را با GTX و AMD آن را با R9 و HD مشخص کرده است. البته AMD این مسئله را خیلی دقیق رعایت نکرده است و باید سراغ زیر مجموعه های آن رفت.

اکنون که کاربری کارت گرافیک مشخص شد، به معرفی عوامل تاثیر گذار بر کارایی کارت های گرافیک می پردازیم.

وضوح تصویر: پس از آنکه کاربری کارت گرافیک مشخص شد، یکی از اصلی ترین عامل تعیین کننده در انتخاب کارت گرافیک برای گیمینگ، وضوح تصویری است که در آن بازی های خود را اجرا می کنید.

4kresolution_comparison.png

وضوح تصویر بالاتر معمولاً بار پردازشی بیشتری را بر پردازنده گرافیکی وارد می کند و هم زمان حافظه ویدئویی بیشتری نیز می طلبد. از این رو با بالا رفتن وضوح تصویر، به کارت قدرتمندتر و با حجم حافظه ویدئویی بیشتری نیاز دارید.

HD_vs_SD_resolutions.jpg

نرخ فریم دهی: برای اجرای روان بازی ها، کارت گرافیک می بایست در هر ثانیه تعداد مناسبی فریم را رندر و به نمایش بگذارد. بر سر مقدار قبول آن اختلاف نظر های زیادی وجود دارد اما می توان گفت که زیر 30 فریم بر ثانیه، روان و طبیعی نخواهد بود. هم زمان بسیاری از گیمرها 60 فریم را یک استاندارد می دانند.

framert.gif

نرخ فریم دهی از قدرت پردازشی و حافظه ویدئویی ناشی می شود اما وضوح تصویر، کیفیت محتوای بازی، بهینه بودن موتور بازی،اعمال فیلترها و سطح جزئیات مستقیماً بر روی آن تاثیر می گذارد. از این رو با بالاتر رفتن وضوح تصویر و جزئیات، بار پردازشی بیشتری متوجه پردازنده گرافیکی می شود و حافظه ویدئویی بیشتری نیز نیاز خواهد بود.

اعمال فیلتر های نرم افزاری: با اعمال فیلترهای گرافیکی مختلف؛ لذت بازی ها بیشتر می شود، کیفیت بافت ها بالا می رود، سایه پردازی طبیعی تر می شود، نور، مو و خز جلوه طبیعی تری می یابند. اما اعمال این فیلترها بار پردازشی بیشتری را بر پردازنده گرافیکی وارد می کند. از این رو اگر قصد اعمال فیلترهای مختلف و یا استفاده از فناوری های نرم افزاری نظیر HairWorks را دارید، باید کارت گرافیک قدرتمندی انتخاب کنید.

فناوری های مورد پشتیبانی: سازندگان پردازنده های گرافیکی معمولاً فناوری های نرم افزاری را نیز ارائه می کنند که از دست می توان به FreeSync ،G-SYNC، و TressFXاشاره کرد.

apollo-100442270-orig.jpg

سازندگان پردازنده های گرافیکی در ارائه این فناوری ها برای محصولات مختلف، همواره سیاست گذاری های خاصی را اعمال کنند. از این رو ممکن است که برخی فناوری ها صرفاً به نسل ها و محصولات خاصی و بدون لحاظ قیمت محدود شود. از این رو تهیه محصولات جدیدتر می تواند با شانس بیشتری برای برخورداری از فناوری های آتی همراه باشد. در زیر لیست فناوری های ارائه شده از سوی هر دو انویدیا و AMD آمده است.

nvamdtech.png

رابط های برنامه نویسی(API): برای ترسیمات گرافیکی؛ پردازنده گرافیکی از کتاب خانه های برنامه نویسی استفاده می کند که از آشنا ترین آنها می توان به DirectX اشاره کرد. پشتیبانی از رابط های برنامه نویسی متعدد یک مزیت محسوب می شود اما از آنجایی که این کتابخانه های برنامه نویسی همواره به روز و نسخه های جدیدی از آنها عرضه می شود، ممکن است که پردازنده گرافیکی از همه آنها و یا جدیدترین ها پشتیبانی نکند. از این رو باز هم توصیه می شود که به سراغ پردازنده های گرافیکی بروید که حداکثر یک سال از زمان معرفی آنها می گذرد.

میزان مصرف انرژی و حرارت تولیدی: یکی دیگر ازمشخصات مهم و تاثیر گذار پردازنده های گرافیکی توان حرارتی یا TDP است. این مقدار بر اساس وات بیان می شود و افزون بر نشان دادن حداکثر توان مصرفی پردزانده گرافیکی، میزان حرارت تولید شده را نیز نشان می دهد. TDP از لیتوگرافیکی، فناوری ساخت، تعداد ترانزیستورهای بکار رفته در تراشه و معماری آن بر می گردد. از این رو TDP پایین تر به معنای خنک تر بودن و مصرف کمتر انرژی است. نسل های جدید معمولاً نسبت به نسل های پیشین توان حرارتی کمتری دارند و از این رو پردازنده های گرافیکی جدید، بهره وری بالاتری از انرژی دارند و خنک تر و کم مصرف تر هستند. با توجه به TDP کارت و مصرفی دیگر اجزای سیستم، می بایست از کافی بودن توان منبع تغذیه مطمئن شد.

بازی ها تعیین کننده هستند

بازی هایی که به آنها علاقه دارید تفاوتی اساسی را در انتخاب کارت گرافیک ایجاد می کند. اگر به دنبال اجرای بازی ها با گرافیک قابل قبولی هستید و یا سری یا سبک خاصی را دنبال می کنید؛ به نیازمندی های آن بازی توجه کنید. همه بازی ها حداقل سیستم مورد نیاز پیشنهادی و توصیه شده (مناسب) دارند. باید در نظر داشت که برخی بازی ها با حداقل کارت گرافیک مورد نیاز پیشنهادی به خوبی اجرا نمی شوند، پس بهتر است که در صورت امکان پا را فراتر از حداقل نیازمندی ها بگذارید.

آینده نگری

بدون شک نه دنیای گیمینگ متوقف می شود و نه شما، پس آینده نگر باشید. با این حال همه ما میدانیم که تهیه برترین سخت افزارهای روز همیشه هزینه های بالایی می طلبد و توصیه هم نمی شود اما تا جای ممکن کارت های جدید و بروزی تهیه کنید. برخی گیمرها به محض ورود هر سخت افزار جدیدی سیستم خود را ارتقا و یا حتی بکلی تغییر می دهند، اما این کار اشتباه است مگر اینکه وضع مالی خوبی داشته باشید و یا در فروش قطعات ضرر نکنید. توصیه می شود که از ارتقای زود به زود و با ورود هر محصول جدیدی اجتناب کنید، در عوض در همان ابتدا کارت برتری انتخاب کنید.

 

تفاوت میان مدل های مختلف از همان پردازنده گرافیکی

کارت های گرافیک از نظر طراحی، در دو گونه مرجع (Reference) و سفارشی (Custom) عرضه می شوند. مدل های مرجع همان مشخصات، طراحی، برد PCB و خنک کننده معرفی شده از سوی انویدیا یا AMD را دارا هستند. اما مدل های سفارشی معمولاً خنک کننده بهتر، مدار تغذیه قوی تر و بطور کلی برتری هایی نسبت به مدل مرجع دارند. هم زمان مدل های سفارشی قیمت بالاتری نسبت به مدل مرجع دارند. در ادامه به برخی از تفاوت های میان این دو می پردازیم.

refvscost.jpg

خنک کننده: یکی از عوامل مهم در انتخاب کارت گرافیک از میان برند های مختلف مبتنی بر همان پردازنده گرافیکی؛ خنک کننده سفارشی است. خنک کننده های سفارشی افزون بر زیبایی بیشتر، توانایی خنک سازی بیشتری نیز دارند و پردازنده گرافیکی، ماژول های رگولاتور ولتاژ و تراشه های حافظه را خنک تر از مدل مرجع نگه می دارند و معمولاً از تعداد بیشتری لوله ناقل حرارت و فن های با کیفیت تر و کم صداتری نیز برخوردارند. برخی از این خنک کننده ها تا زمانی که دمای پردازنده گرافیکی به آستانه مشخصی نرسد، تمامی فن ها و یا تعدادی از آنها را غیر فعال نگه می دارند تا از صدای تولید شده کاسته شود.

wfx3.jpg

خنک تر بودن کارت گرافیک، راه را برای اورکلاکینگ هموار می کند و مدل های دارای خنک کننده قوی معمولاً برای اورکلاکینگ انتخاب می شوند. با این حال برخی از پردازنده های گرافیکی و بویژه AMD، حرارت بیشتری تولید می کنند و از این رو اگر پردازنده گرافیکی توان حراراتی بالایی دارد، ترجیحاً سراغ مدل مرجع نروید و آنهایی را انتخاب کنید که خنک کننده قدرتمندتری دارند. باز هم تاکید می شود که برای پردازنده های گرافیکی AMD این مسئله اهمیت بیشتری دارد.

اورکلاکینگ: بسیاری از پردازنده های گرافیکی در قالب کارت هایی با قابلیت های ویژه ای به منظور اورکلاکینگ عرضه می شوند. با اینکه همه کارت ها را می توان اورکلاک کرد، اما این قابلیت خود به عوامل متعددی وابسته است و امکان پذیر بودن آن لزوماً به معنای مناسب بودن آن نیست. برای اورکلاکینگ به خنک کننده و مدار تغذیه قوی تری نسبت به مدل مرجع نیاز است و از این رو همه کارت ها برای اورکلاکینگ مناسب نیستند. البته این مسئله به میزان اورکلاکینیگی که اعمال می کنید بستگی دارد و برای تغییرات ناچیز، مدار تغذیه و خنک کننده قوی لازم نیست و می توان مدل مرجع را نیز اورکلاک کرد اما ممکن است که پایداری کافی نداشته باشد و دمای آن بالاتر از مقدار مجاز برود.

overr.jpg

همچنین با وجود مدار تغذیه و خنک کننده قوی تر، می توان به میزان بیشتری کارت را اورکلاک کرد. از این رو اگر قصد اورکلاکینگ دارید؛ مدل های سفارشی و دارای مدار تغذیه و خنک کننده قوی را انتخاب کنید. البته وجود خنک کننده سفارشی لزوماً به معنای مناسب بودن برای اورکلاکینگ نیست و مدل های مخصوص اورکلاکینگ، تحت سری های خاص و با پسوندهای مشخصی ارائه می شوند.

شکاف توسعه و اندازه: از دیگر نکات قابل توجه در رابطه با مدل های سفارشی، اشغال شکاف توسعه و فضای بیشتر است که باید از جای گرفتن در کیس (از نظر طولی) و عدم تداخل با دیگر کارت های توسعه مطمئن شد.

img_9725.jpg

فناوری های انحصاری: برخی از سازندگان قابلیت های نرم افزاری انحصاری را با کارت های خود عرضه می کنند. از این دست میتوان به نرم افزارهای اورکلاکینگ، نظارت بر ولتاژ، دما و سرعت فن ها و فیلم برداری از صفحه اشاره کرد.

کانکتور تغذیه: برخی از کارت های سفارشی و مخصوص اورکلاکینگ، به دلیل بر خورداری از مدار تغذیه قوی تر نسبت به مدل مرجع، از کانکتور تغذیه بیشتری بهره می گیرند. برای نمونه ممکن است که مدل مرجع یک کارت گرافیک، تنها به یک کانکتور 6 پینی برای تامین توان مورد نیاز خود وابسته باشد اما یک کارت سفارشی با همان پردازنده گرافیکی، از دو کانکتور 6 پینی و یا 8 پینی استفاده کند.

img_9732.jpg

از این رو به سازگاری منبع تغذیه با کارت های سفارشی دقت کنید چرا که سازندگان مختلف، ترکیب بندی متفاوتی را بکار می گیرند و یا ممکن است که برخی مدلها به کانکتور تغذیه جداگانه نیازی نداشته باشند اما مدل دیگری به کانکتور تغذیه جداگانه نیاز داشته باشد.

 

تحلیل بازار کارت گرافیک در یک ماه گذشته

در این ماه شاهد عرضه کارت های سری Radeon 300 و همچنین Radeon R9 Fury X کمپانی AMD بودیم. با این حال هیچ یک از پردازنده های گرافیکی سری 300 واقعاً جدید نیستند و همان هایی هستند که با سری 200 شاهد آن بودیم. البته نسبت به سری 200 به میزان کمی بهبود یافته اند و کم مصرف تر و خنک تر شده اند. در حالی که سری 300 را به سری 200 ترجیح می دهیم، از آنجایی که فعلاً قیمت گذاری قابل قبولی در بازار داخلی ما ندارند، نمی توانند در لیست ما جای گیرند. از طرف دیگر این پردازنده های گرافیکی معماری جدید و بروزی نیز با خود ندارند و می تواند دلیل دیگری برای تردید در خرید آنها باشد.

AMD هم زمان دست به عرضه Radeon R9 Fury X، پرچمدار خود زده است که برای اولین بار در صنعت کارت گرافیک از تراشه های حافظه HBM بهره می گیرد. در حالی که همگان را به جهش کارایی عظیم امیدوار کرده بود، عملاً برتری چشمگیری با خود نداشت. در این میان انویدیا نیز بیکار ننشسته بود و راهکار بسیار خیره کننده GTX 980 Ti را با 6 گیگابایت حافظه ویدئویی ارائه کرده است. هر دو AMD و انویدیا با Radeon R9 Fury X و GTX 980 Ti گیمینگ در وضوح 4K با کارت یگانه را هدف گرفته اند. در حالی که این دو قیمت جهانی یکسانی دارند، اما در عمل انویدیا به رغم بکارگیری تراشه های حافظه رایج GDDR5 برتری دارد. GTX 980 Ti بسیار بهینه و کم مصرف است و هم زمان قدرت فوق العاده ای دارد. پشتیبانی از فناوری های متعدد نرم افزاری انحصاری انویدیا را نیز نمی توان نادیده گرفت. از آنجایی که هیچ یک از این دو هنوز در بازار داخلی ما یافت نمی شوند، بهتر است که قضاوت را به آینده و در زمان مشخص شدن قیمت ها واگذار کنیم.

به کارت های فعلی یا به عبارتی پیشین می رسیم، در یک ماه گذشته قیمت کارت های سری 900 انویدیا و بویژه GTX 960 بسیار به قیمت واقعی خود نزدیک شده اند و با در نظر گرفتن کارایی بالا، به انتخاب شماره یک بسیاری از گیمرها هستند. البته بخشی از این مسئله به عرضه نکردن محصولات جدید از سوی رقیب نیز بر می گردد.

20-terms-video-cards.jpg

 

بهترین کارت گرافیک های پیشنهادی

ورود به دنیای گیمینگ

در ادامه به معرفی بهترین کارت گرافیک هایی می پردازیم که افزون بر مقرون به صرفه بودن، کارایی مناسبی را نسبت به قیمت خود ارائه می کنند.

proud_to_be_a_gamer_v_2_by_multigold99-d

 

بودجه: زیر 300،000 تومان - کاربری: چند رسانه ای و گیمینگ با وضوح پایین

با این بودجه شما می توانید یک کارت گرافیک مناسب برای چندرسانه ای نظیر تماشای فیلم های با وضوح بالا و گیمینگ در وضوح متوسط داشته باشید. در حالی که کارت های ارزانتری هم وجود دارند اما با در نظر گرفتن کارایی بسیار نزدیک به پردازنده گرافیکی مجتمع، تهیه آنها توجیه زیادی ندارد.

در این بازه دو انتخاب از انویدیا و AMD وجود دارد. GT 730 از انویدیا می تواند بخوبی از پس فایل های ویدئویی با وضوح بالا بر آید. این پردازنده گرافیکی مصرف بسیار پایینی دارد و از این رو برای سیستم های با منبع تغذیه ضعیف مناسب است. همچنین با GT 730 می توان بسیاری از بازی ها را با وضوح پایین تا متوسط و با جزئیات پایین اجرا کرد. از آن جایی که کارت های مبتنی بر این پردازنده گرافیکی حرارت زیادی تولید نمی کنند؛ مدلهای بدون فن نیز موجود هستند که عملاً هیچگونه صدایی ایجاد نمی کنند.

GeForce%20GT%20730%2025GB%20DDR3.jpg

AMD R7 240 عملکرد و قیمت مشابهی دارد و می تواند گزینه دومی باشد اما از آنجایی که مصرف انرژی آن بالاتر است، GT 730 پیشنهاد می شود. اگر می توانید کمی بیشتر هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما GT 740 است که که عملکرد بهتری ارائه می کند.

مدل پیشنهادی: GALAXY GT 730 2GB DDR3 - قیمت حدود 205,000 تومان

 

بودجه: 300،000 تا 400،000 تومان - کاربری: گیمینگ با وضوح متوسط

با این بودجه، پردازنده های گرافیکی انویدیا نسبت به AMD جدیدتر، کم مصرف تر و خنک تر هستند. به همین دلیل سراغ GeForce GT 740 می رویم. این پردازنده گرافیکی تعداد 384 واحد سایه زنی یا هسته CUDA دارد و در دو نوع با حافظه های DDR3 و GDDR5 عرضه شده است که فقط نوع GDDR5 هدف ما است.

galaxy-gt-740-2gd5-oc-slim-video-card-2.

قدرت پردازشی و پهنای باند حافظه GT 740 برای اجرای اغلب بازی ها با وضوح تصویر متوسط کافی است که در برخی بازی ها، می توان وضوح تصویر بالاتری را هم انتظار داشت. کارت های مبتنی بر این پردازنده گرافیکی مصرفی حداکثر 75 واتی دارند که در برخی از آنها به کانکتور تغذیه جداگانه نیازی نیست اما برخی دیگر به یک کانکتور 6 پینی نیاز دارند. با این حال یک کارت خنک و کوچک است و کارایی قابل قبولی ارائه می کند.

مدل پیشنهادی: GALAXY GT 740 GC Slim 2GB GDDR5 - قیمت حدود 359,000 تومان

 

بودجه: 400،000 تا 500،000 تومان - کاربری: گیمینگ با وضوح Full HD

با صرف بودجه ای در این بازه، گیمرها انتخاب های خوبی از هر دو تیم سرخ و سبز در مقابل خود دارند. GeForce GTX 750 مبتنی بر نسل اول از معماری ماکسول انویدیا می باشد و بسیار خنک و کم مصرفا است و می توان آن را حداقلی برای گیمینگ حرفه ای و اجرای بازی های روز دانست.

Zotac%20GTX%20750%20Ti%202GB%20GDDR5.jpg

با وجود 2 گیگابایت حافظه ویدئویی و قدرت پردازشی قابل توجه، GTX 750 تقریباً قادر به اجرای تمامی بازی ها در وضوح 1080p است. GTX 750 نیازی به کانکتور تغذیه جداگانه ندارد و توان مورد نیاز خود را از مادربرد می گیرد.

مدل پیشنهادی: Zotac GTX 750 2GB GDDR5 - قیمت حدود 485,000 تومان

 

بودجه: 500،000 تا 600،000 تومان - کاربری: گیمینگ با وضوح Full HD

اگر حداقل 65 هزار تومان بودجه بیشتری نسبت به GTX 750 دارید، انویدیا یک محصول بسیار مناسب تر دارد. با GTX 750 Ti می توان تقریباً تمامی بازی ها را در وضوح Full HD و حتی 1680x1050 اجرا کرد. از این رو یک گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی است که با بودجه 500,000 تومان یک کارت گرافیک گیمینگ برای اجرای جدیدترین بازی ها می خواهند. با مصرف انرژی حداکثر 60 وات، بسیاری از کارت های مبتی بر GTX 750 Ti نیازی به کانکتور تغذیه جداگانه ندارند.

Zotac%20GTX%20750%20Ti%202GB%20GDDR5.jpg

قیمت برخی از کارت های سفارشی و اورکلاکینگ GTX 750 Ti، به 650,000 تومان هم می رسد که خرید آنها توصیه نمی شود.

مدل پیشنهادی: Zotac GTX 750 Ti 2GB GDDR5 - قیمت حدود 549,000 تومان

 

بودجه: 750،000 تا 950،000 تومان - کاربری: گیمینگ با وضوح Full HD و بالاتر

با این بودجه به سراغ پردازنده گرافیکی از نسل دوم معماری ماکسول می رویم که در کنار خنک بودن و مصرف پایین انرژی؛ کارایی بسیار خوبی ارائه می کند و از جدیدترین فناوری های انویدیا از جمله MFAA ،ShadowPlay و G-Sync نیز پشتیبانی می کند. با GeForce GTX 960 می توان تمامی بازی های روز را حداقل در وضوح Full HD اجرا کرد. البته بسته به بازی های مختلف، می توان تا وضوح بالاتری هم فراتر رفت اما پهنای رابط حافظه 128 بیتی GTX 960 به گلوگاهی برای وضوح تصویر های بالاتر و کیفیت بافت بالاتر مبدل شده است و ممکن است که در صحنه های شلوغ برخی بازی ها، با افت محسوس نرخ فریم دهی مواجه شوید. GTX 960 در وضوح Full HD عملکرد کاملاً قابل قبولی ارائه می کند و از این رو بهترین انتخاب برای گیمینگ Full HD است. با این حال اگر با وضوح بالاتری به گیمینگ می پردازید، حافظه 2 گیگابایتی این کارت می تواند بازدارنده باشید و از آنجایی که گونه 4 گیگابایتی آن نیز به دلیل رابط حافظه 128 بیتی عملاً بهبود چشمگیری ندارد؛ خرید گونه 4 گیگابایتی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

2469994-1o.jpg

کارت های قدیمی تر سری 700 نظیر GTX 770 و GTX 760 دیگر تولید نمی شوند و از نظر قیمت گذاری قدیمی شان انتخاب خوبی نخواهند بود. همچنین قیمت برخی مدل های سفارشی GTX 960 به بالای یک میلیون تومان هم می رسد و در این حالت بشدت پیشنهاد می شود که به سراغ GTX 970 بروید.

مدل پیشنهادی: GALAX GTX 960 OC 2GB GDDR5 - قیمت حدود 750,000 تومان

 

بودجه: 1،200،000 تا 1،500،000 تومان - کاربری: گیمینگ حرفه ای

می توان گفت که برای گیمینگ حرفه ای و اعمال فیلترهای نرم افزاری و در وضوح تصویر بالا و با جزئیات زیاد، حداقل به بودجه ای معادل 1،250,000 تومان نیاز دارید. در این بازه انویدیا راهکار بسیار درخشان GeForce GTX 970 را ارائه کرده است که مبتی بر نسل دوم معماری پرآوازه Maxwell می باشد. GTX 970 عملاً عملکردی مشابه R9 290X را با مصرف کمتر انرژی و تولید حرارت کمتر ارائه می کند. با در نظر گرفتن کارایی بالا، مصرف پایین، خنک بودن و فناوری های نرم افزاری متعدد می توان گفت که GTX 970 مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک گیمینگ حرفه ای است. در گذشته برای دست یابی به چنین سطحی از کارایی می بایست چندین میلیون تومان هزینه می کرد.

Zotac%20GTX%20970%204GB%20GDDR5.jpg

در همین بازه Radeon R9 290X، با اینکه مدت زیادی از معرفی آن می گذرد و انرژی بیشتری هم مصرف می کند؛ اما عملکرد نزدیکی به GTX 970 را ارائه می کند و بصورت نسبی در وضوح تصویر بالای 1080p، عملکرد بهتری دارد. طبق آنچه که گفته شد ما در وضوح 1080p کارت GTX 970 را پیشنهاد می کنیم. در وضوح 1440x2560 به صورت نسبی R9 290X عملکرد بهتری دارد که گستره آن تا وضوح 3840×2160 هم فرا می رود، افزون بر این؛ حافظه ویدئویی R9 290X همانند GTX 970 دو بخشی نیست که در استفاده بیشتر از 3.5 گیگابایت و بویژه 4K عملکرد با افت همراه شود.

البته آنچه که گفتیم لزوماً در استفاده از GTX 970 به صورت یگانه مشکل ساز نخواهد بود چرا که با همین 3.5 گیگابایت اول می توان به نرخ فریم دهی مناسبی دست یافت و اصولاً در سناریو های دیگر؛ پردازنده گرافیکی خود قبل از حافظه ویدئویی گلوگاه می شود. اما این مشکل حافظه در پیکربندی های چندگانه SLI که شما توان پردازشی لازم برای فراتر رفتن از 3.5 گیگابایت را دارید، به وضوح خود را نشان می دهد.

مدل پیشنهادی: Zotac GTX 970 4GB GDDR5 - قیمت حدود 1,245,000 تومان

 

بودجه: 2،000،000 تا 2،500،000 تومان - کاربری: گیمینگ حرفه ای در وضوح بالاتر از Full HD

سرانجام اگر تصمیم گرفته اید تا یک کارت گرافیک یگانه با کارایی بالاتر از GTX 970 تهیه کنید؛ GTX 980 همانی است که به دنبال آن هستید. از آنجایی که حافظه ویدئویی GTX 980 یکپارچه است و همانند GTX 970 در 0.5 گیگابایت پایانی دچار افت کارایی نمی شود، در وضوح تصویر بالاتر از Full HD عملکرد بهتری از خود نشان می هد. با توجه به اینکه GTX 970 از همان تراشه بکار رفته در GTX 980 برخوردار است اما عمداً بخش های از آن غیر فعال شده است، می توان گفت که GTX 980 نمونه کاملتر GTX 970 است.

1172319.jpg

GTX 980 حدود 45% از GTX 970 و حدود 25% از R9 290X گرانتر است اما تنها 15% از GTX 970 در وضوح 1080p و 10% از R9 290X در وضوح 2560×1440 کارایی بهتری ارائه می کند. با تفسیر اگر به دنبال کارایی بالایی هستید، می توانید با بودجه GTX 980، دو کارت GTX 970 تهیه و آن را SLI کنید.

مدل پیشنهادی: Zotac GTX 980 AMP! Omega Edition 4GB GDDR5 - قیمت حدود 2,060,000 تومان

 

پیکربندی چند گانه(CrossFire یا SLI)

تقریباً هیچ یک از کارت گرافیک های فعلی، نمی تواند بصورت یگانه و در حالت تکی از عهده اجرای بازی ها در وضوح 4k با نرخ فریم دهی مناسبی بر آید. البته هستند کارت های دو هسته ای نظیر R9 295X که تا حد قابل قبولی از پس چنین وضوح بالایی بر می آیند و یا کارت قدرتمندی نظیر Titan X، اما با توجه به قیمت بسیار بالایشان، مقرون به صرفه نیستند و توصیه ما بر این است که دو کارت از آنهایی که پیشتر معرفی شدند را در حالت SLI و یا CorssFireX به خدمت بگیرید.

slicorss.jpg

استفاده از دو یا چند کارت گرافیک در حالت SLI و یا CorssFireX به مادربرد سازگار با آن نیاز دارد و باید کیس نیز فضای کافی به منظور نصب و تهویه مناسب داشته باشد. در همین حال چنین پیکربندی توان مصرفی بیشتری را می طلبد و به منبع تغذیه قدرتمندی نیاز است. در پیکربندی های چندگانه حرارت بیشتری نیز تولید می شود و به راهکارهای خنک سازی مناسبی نیاز است. از این رو در انتخاب پیکربندی چندگانه کارت گرافیک می بایست این عامل ها را در نظر گرفت و نمی توان بسادگی و به عنوان گزینه نخست سراغ CrossFire یا SLI رفت و بهتر است که کارت های یگانه قدرتمندتر را در اولویت قرار دهید مگر اینکه واقعاً چنین کارایی بالایی را لازم داشته باشید. اگر تصمیم به CrossFire یا SLI دو یا چند کارت گرفته اید؛ ترجیحاً سراغ مدلهای مرجع نروید و آنهایی را انتخاب کنید که خنک کننده بهتری دارند.

GTX 970 یا R9 290X به صورت دو یا چندگانه می توانند عملکردی متناسب با بودجه ای که صرف می کنید را ارائه کنند. البته گزینه های گرانتری از جمله R9 295X و Titan X هم وجود دارند که با در نظر گرفتن قیمت بسیار بالایشان، بجز در کاربری های خاص، خریدشان توجهی ندارد.

سه کارت برتر این ماه

هر ماه ما بر اساس نسبت کارایی به قیمت؛ سه کارت گرافیک از سه رده مختلف را به عنوان بهترین ها انتخاب می کنیم . در این انتخاب نخست پردازنده گرافیکی با کارایی بالا نسبت قیمت را انتخاب می کنیم و سپس خوش قیمت ترین کارت مبتنی بر همان پردازنده گرافیکی را از میان برندهای موجود در بازار انتخاب می کنیم. این ماه در میان سه پردازنده گرافیکی GTX 750 Ti ،GTX 960 و GTX 970، کارت های Zotac و Galax بهترین قیمت را داشته اند و با توجه به شناختی که از کیفیت و شرکت گارانتی کننده آن داریم، بدون هیچی شکی در لیست بهترین های این ماه جای می گیرند.

  • Zotac GTX 750 Ti 2GB GDDR5 با قیمت حدود 550,000 تومان
  • GALAX GTX 960 OC 2GB GDDR5 با قیمت حدود 750,000 تومان
  • Zotac GTX 970 4GB GDDR5 با قیمت حدود 1245,000 تومان

مدل های معرفی شده بر اساس قیمت گذاری مناسب نسبت به دیگر برندها انتخاب شده اند و مطمئناً مدلهای قدرتمندتر و بهتری از جمله سری G1 گیگابایت با خنک کننده شناخته شده Windforce 3X نیز در بازار موجود هستند که هر گیمری را به چالش فرا می خوانند.

 

منبع: شهرسخت افزار

http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/buyer-guide/4504-best-graphic-cards-to-buy-with-price-buyer-guide

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی خبات جان استفاده کردیم

یه چیز هست که باید بگم راجب کارتr7 260xدوستانی که میخوان این کارت رو تهیه کنن بدونن که این کارت مشکل بایوس داره

روی تمامی برند ها حتی و مشکل از خود amd هست

این مشکل اینجوریه که فرکانس رم و gpuتا اخر پره و این باعث میشه دما یچیزی حدود۱۰الی۱۵درجه افزایش داشته باشه و برای حل این مشکل باید بایوس رو فلش زد به ورژنی دیگه

که فقط یک ورژن هست که این مشکل رو برطرف میکنه با برطرف کردن این مشکل یک مشکل دیگه بوجود میاد و اون بلک اسکرین هست.

حالا چرا فرکانس ها تا ته پر بودن چون وقتی کارت در حالت بیکاری قرار داره بلک اسکرین میده و فقط باید ریست بشه سیستم

برای حل این مشکل شرکت سازنده یه بایوس زده که فرکانس ها روی بالاترین حد ممکن باشن تا بلک اسکرین نده

اینرو گفتم برای اونایی که قصد خرید این کارت رو دارن

اشتباه نکنید بودجرو افزایش بدید و همون کارت 750tiتهیه کنید.r7 260xبعضی جاها حتی از 750tiهم بهتر عمل کرده ولی این مشکلش شاید برای بعضی ها قابل تحمل نباشه.

یه سوال دیگه داشتم

من تو نت سرچ کردم متوجه شدم که r9 270xهم مشکلی این چنینی داره ولی اون وقتیه که درایور کارت رو نصب میکنی بلک اسکرین میده

اونایی که این کارت رو دارن بگن که ایا این مشکل هست یا نه؟

ممنون میشم پاسخ بدید

ویرایش شده توسط MasoudMO
لینک به دیدگاه
Share on other sites

بین 500 تا 600 میتونه r7 265 باشه .

بین 700 تا 800 میتونه R9 280X POWERCOLOR باشه.

دوست گرامی خبات جان برند های معتبر تر رو در نظر گرفتن تا برندی مثل پاورکالر

حتما با این تفاوت قیمت تفاوتی وجود داره که ارزونتره نسبت به برند های دیگه

برند سافایر هم کیفیتش از ایسوس و evgaو گیگا پایین تره و قیمتش مناسبتره حداقل میشه به سافایر اطمینان کرد چون هم معتبر تره نسبت به پاور کالر و هم بهتر ولی سخت تر میشه اعتماد کرد به پاورکالر

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

دوست گرامی خبات جان برند های معتبر تر رو در نظر گرفتن تا برندی مثل پاورکالر

حتما با این تفاوت قیمت تفاوتی وجود داره که ارزونتره نسبت به برند های دیگه

برند سافایر هم کیفیتش از ایسوس و evgaو گیگا پایین تره و قیمتش مناسبتره حداقل میشه به سافایر اطمینان کرد چون هم معتبر تره نسبت به پاور کالر و هم بهتر ولی سخت تر میشه اعتماد کرد به پاورکالر

درود بر مسعود عزیز

در واقع در انتخاب لیست ترکیبی از چند پارامتر رو در نظر گرفتم، قیمت، کارایی، مصرف، حرارت، گارانتی و ....

 

یه توضیح هم بدم این لیست و مقاله از هیچ سایتی اقتباس گرفته نشده و تقریباً نوشته خودم هست. البته یکی از با سابقه ترین متخصصای کشور در حوزه ریویو سخت افزار اونو تایید کرده

اینها بر اساس قیمت و وضعیت بازار کشور هست والی برای یک کشور دیگه که مشکلات مارو نداره میتونست لیست کاملاً متفاوتی باشه

 

شخصاً پاورکالر رو به ایسوس هم ترجیح میدم اما چنین برندهای کمترشناخته شده که توبازار براحتی و به قیمت خوبی در دسترس نیست نمیتونه گزینه پیشنهادی باشه. @};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر مسعود عزیز

در واقع در انتخاب لیست ترکیبی از چند پارامتر رو در نظر گرفتم، قیمت، کارایی، مصرف، حرارت، گارانتی و ....

 

یه توضیح هم بدم این لیست و مقاله از هیچ سایتی اقتباس گرفته نشده و تقریباً نوشته خودم هست. البته یکی از با سابقه ترین متخصصای کشور در حوزه ریویو سخت افزار اونو تایید کرده

 

شخصاً پاورکالر رو به ایسوس هم ترجیح میدم اما چنین برندهای کمترشناخته شده که توبازار براحتی و به قیمت خوبی در دسترس نیست نمیتونه گزینه پیشنهادی باشه. @};-

بله خبات جان یکی از دلایش که نمیشه اعتماد کرد گارانتی هست(فک کنم پاورکالر تو ایران گارانتی نداشته باشه)یکی دیگه هم اینه که شناخته نشده و افراد زیادی ازون استفاده نکردن که تجربیات رو بگن ببینیم خوبه یا بد(میزان خرابی و...مشخص بشه)

بعد من تو یه سایت هم بیشتر ندیدم که اونم زده بود سه تا موجود.

تشکر خبات جان

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست گرامی خبات جان برند های معتبر تر رو در نظر گرفتن تا برندی مثل پاورکالر

حتما با این تفاوت قیمت تفاوتی وجود داره که ارزونتره نسبت به برند های دیگه

برند سافایر هم کیفیتش از ایسوس و evgaو گیگا پایین تره و قیمتش مناسبتره حداقل میشه به سافایر اطمینان کرد چون هم معتبر تره نسبت به پاور کالر و هم بهتر ولی سخت تر میشه اعتماد کرد به پاورکالر

 

توی کارتهای AMD من سافایر رو بیشتر از بقیه قبول دارم .بر چه اساسی میگید کارتهای ASUS سری AMD بهتر از سافایر است 

ASUS بیشتر روی کارتهای NVIDIA تمرکز داره ولی سافایر تنها روی AMD و بروزترین کارتهای AMD برای این شرکته 

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

توی کارتهای AMD من سافایر رو بیشتر از بقیه قبول دارم .بر چه اساسی میگید کارتهای ASUS سری AMD بهتر از سافایر است 

ASUS بیشتر روی کارتهای NVIDIA تمرکز داره ولی سافایر تنها روی AMD و بروزترین کارتهای AMD برای این شرکته 

کاملاً درسته سافایر خیلی بهتر از ایسوس با AMD ظاهر شده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

توی کارتهای AMD من سافایر رو بیشتر از بقیه قبول دارم .بر چه اساسی میگید کارتهای ASUS سری AMD بهتر از سافایر است 

ASUS بیشتر روی کارتهای NVIDIA تمرکز داره ولی سافایر تنها روی AMD و بروزترین کارتهای AMD برای این شرکته 

بحث کیفیت و دما و...هست نه بحث AMD وNVIDIA

سافایر اختصاصی کارتهایAMDروتولید میکنه ولی ایسوس برای هر دو شرکت

EVGAهم اختصاصی کارتهای انویدیا میزنه فقط

بازم در هرشرایط کیفیت کارتهای ایسوس حتی در تولید ای ام دی از سافایر بیشتره 

چون م دماشون پایینتره و هم بیشترین اورکلالک توسط ایسوس انجام میشه درصد خرابیش هم کمتر از سافایره

اگه درصد خرابی سافایر زیاد نبود یه شرکت معتبر تو ایران گارانتیش میکرد

برای اینها هست که ایسوس سر تر از سافایره 

وکاملا با نظر شما مخالفم

خوش باشی گرامی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

مقایسه r7 260 و zotac 750 ti...

 

http://gpuboss.com/gpus/ZOTAC-GeForce-GTX-750-Ti-vs-Sapphire-Radeon-R7-260X

 

درضمن عکس zotac هم برا ورژن ti نیست...

ویرایش شده توسط Aho0orA
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام

و خسته نباشید

بیشتر تبلیغات محصولات آواژنگ در ایران هست تا راهنمای خرید

:laughing: :laughing: :laughing:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام

و خسته نباشید

بیشتر تبلیغات محصولات آواژنگ در ایران هست تا راهنمای خرید

:laughing: :laughing: :laughing:

=))  =))

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

با سلام

و خسته نباشید

بیشتر تبلیغات محصولات آواژنگ در ایران هست تا راهنمای خرید

:laughing: :laughing: :laughing:

درود

صرفاً گفته شده برند زوتک خوش قیمت و گارانتی معتبر آواژنگ رو داره همین، تمرکز اصلی بر روی GPU بوده تا اینکه یه کارت معرفی بشه اونم به عنوان پیشنهادی و عملا هیچ کارتی معرفی نشده

بر خلاف چیزی که خودم قبلاً فکر میکردم، هیچ گونه تاکیدی بر برندخاصی اونجا حاکم نیست واقعاً جدی میگم، هیچ صفر مطلق .تا حالا کسی به من یکی نگفته که روی محصول خاصی مانور داده بشه.

همه ما میدونیم گیگا محشره زوتاک خوش قیمت و با کیفیته آواژنگ هم گارانتی خوبیه، غیر اینه؟

@};-

ویرایش شده توسط خبات کریمی
لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

صرفاً گفته شده برند زوتک خوش قیمت و گارانتی معتبر آواژنگ رو داره همین، تمرکز اصلی بر روی GPU بوده تا اینکه یه کارت معرفی بشه اونم به عنوان پیشنهادی و عملا هیچ کارتی معرفی نشده

بر خلاف چیزی که خودم قبلاً فکر میکردم، هیچ گونه تاکیدی بر برندخاصی اونجا حاکم نیست واقعاً جدی میگم، هیچ صفر مطلق .تا حالا کسی به من یکی نگفته که روی محصول خاصی مانور داده بشه.

همه ما میدونیم گیگا محشره زوتاک خوش قیمت و با کیفیته آواژنگ هم گارانتی خوبیه، غیر اینه؟

@};-

 

بله آقا خبات غیر اینه

مخصوصا وقتی تبلیغات باعث بشه، کسی که اطلاعات کمی داره گمراه بشه

مخالفت من هم بجایی نمیرسه

شما هم موفق باشید در کارتون @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

بله آقا خبات غیر اینه

مخصوصا وقتی تبلیغات باعث بشه، کسی که اطلاعات کمی داره گمراه بشه

مخالفت من هم بجایی نمیرسه

شما هم موفق باشید در کارتون @};-

این چیزی هست که من میدونم و واقعاً اینطوریه. دیگه در مورد بقیه مسائل از جمله قیمت بماند. من با در نظر گرفتن تجربیات و بررسی های زوتک این برند رو پیشنهاد دادم.

ممنون از شما، البته مشکلی نیست سر همین مسئله هم بحثی صورت بگیره @};- @};- @};- @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست گرامی خبات جان برند های معتبر تر رو در نظر گرفتن تا برندی مثل پاورکالر

حتما با این تفاوت قیمت تفاوتی وجود داره که ارزونتره نسبت به برند های دیگه

برند سافایر هم کیفیتش از ایسوس و evgaو گیگا پایین تره و قیمتش مناسبتره حداقل میشه به سافایر اطمینان کرد چون هم معتبر تره نسبت به پاور کالر و هم بهتر ولی سخت تر میشه اعتماد کرد به پاورکالر

یعنی برند Galaxy خیلی معتبره که معرفی شده !

قیمت بالا دلیل بر خوب بودن نیست خیلی از کالا ها پول مارک وگارانتی رو میگیرن!

اقای خبات جواب کاملی دادن...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 4 هفته بعد...

خیلی ممنون مقاله ی کاملی بود. 

ویرایش شده توسط ho3einsa
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...