رفتن به مطلب

ریویو ASUS P7P55D-E Premium توسط لیون کامپیوتر


 اشتراک گذاری

Recommended Posts

درود دوستان اولین ریویو محصولات اسوس توسط لیون کامپیوتر به اتمام رسیده و ما تمام سعیمون رو کردیم که مقاله کاملا کوتاه و مفید باشه و زیاده گویی در مقاله پرهیز کردیم . جا داره از پوریای شعبانی عزیز تشکر کنم بابت زحمتی که کشیدن . این داستان ادامه داره و منتظر مقالات دیگه از محصولات اسوس باشید و حتما ما رو از پیشنهادات و انتقاداتون بی نصیب نکنید .

مقدمه :

در این مقاله به بررسی بردی ازکمپانی ASUS خواهیم پرداخت که چندی است وارد کشور عزیزمان ایران شده است. سیاست های چند سال اخیر سازندگان چیپ ها و بردها از جمله ASUS باعث شده تا افرادی که توانایی خرید پلت های X58 را ندارند از تکنولوژی روز بی بهره نمانند . تحولات از آنجایی شروع شد که کمپانی Intel سری Nehalem Family خود را با اسم رمز Lynnfield ارائه کرد(سری اول پردازنده های Core i7 اسم رمز Bloomfield را با خود یدک می کشیدند) تغییرات اعمال شده شامل تغییر سوکت از LGA 1366 به LGA 1156 و جایگزین شدن چیپ P55 به جای چیپ X58 ، بازگشت به حالت Dual channel حافظه اصلی ، مولتی پلیرهای قفل شده و ... هستند.

Memory Controller که برای این سری پردازنده ها درنظر گرفته شده شبیه به پردازنده های قبلی Core i7 طراحی شده است و با وجود انشعاب 16 تایی برای PCI-E ها دیگر احتیاجی به چیپ دوم نیست(SouthBridge).

همان طور که اشاره شد سری P55 از یک چیپ به جای NB و SB استفاده می کند و این چیپ به طور مستقیم با (DMI (Direct Media Interface و پردازنده در ارتباط است.

حال نگاهی دقیق تر به این برد می اندازیم.

1.JPG

2.1.JPG

3.JPG

برای مشاهده مطالب کامل مقاله اینجا کلیک کنید

متن انگلیسی مقاله ترجمه و برگردان توسط پوریا شعبانی اینجا کلیک کنید

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود

جناب حسینی مقاله خوبی هستش به نظر بنده و دست آقای شعبانی عزیز درد نکنه.نکاتی که به نظر م میرسه رو خدمتتون عرض میکنم

کیفیت عکسها یک مقدار پایین هستش مخصوصا عکسهای اولیه ، به نظرم اگر قراره روند تهیه رویو ادامه داشته باشه بهتره به فکر یک دوربین با کیفیت هم برای تهیه عکسهای با رزولیشن مناسب از برد و قسمتهای مختلفش باشید

یک مقدار در مورد قطعات به کار گرفته شده روی برد هم بیشتر صحبت میشد مثل خارنها و چوک ها و مدارات تغذیه پردازنده و رم ... بهتر بودش

تست گیمها شاید یک مقدار بیشتر بود بهتر بود مخصوصا توی رزولیشن فول اچ دی هم شامل میشد بهتر بود

به نظر میرسه این محدودیت که استفاده همزمان از sata 6gb /s / usb 3 موجب \پایین اومدن نرخ تبادل دیتا در شکاف های pci ex به صورت 8x/8x باشه هم از ضعف مینبود باشه

بقیه قسمتها خوب کار شده و مخصوصا اون تست تفاوت اینتر فیس USB 2 / usb 3 و تاثیرش بر نرخ تبادل اطلاعات جالب بودش.

ویرایش شده توسط MR PC
لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود .

ابتدا از استاد خودم آقای خسروی تشکر می کنم که همیشه انتقادات سازنده (و نه تخریب کننده) دارند. در مورد اولین مطلب بایستی بگم که آقای حسینی با تمام وجود و امکانات من رو در این تست ساپرت کردند.ایشون یک دوربین 12 مگاپیکسلی Canon هم برای این تست تهیه کردند که به طور متوسط حجم عکس هایی که می ندازه 2.5 مگابایت هست. در این تست 45 عکس گلچین شد و آپلود شد که اگه بنده خدایی در منطقه محرومی می خواست با دایل آپ وصل بشه دیگه ... . من شخصا روز شنبه به کیفیت عکسها مجددا رسیدگی می کنم.

در مورد مطلب دوم و سومی که بهش اشاره کردید بایستی بگم که review بردها درسایت های معتبر خارجی زیر 15 صفحه نیست و در بعضی موارد به 25 یا 30 صفحه هم می رسه.اگه بخواهیم به تمام موارد اشاره کنیم مقاله به حداقل 15 صفحه می رسه که از حوصله و صبر خواننده ایرانی خارج هست و طی صحبت هایی که با آقای حسینی کردیم تصمیم بر این شد که تا جایی که ممکن خلاصه و مفید باشه.

درمورد مطلب آخر بایستی ذکر کنم چون این برد از 16 lane یا انشعاب برای PCI-E استفاده می کنه در حالت طبیعی و بدون استفاده از هیچ ورودی خروجی دیگری حداکثر 8x/8x در اختیار کارتها میزاره.(در حالت سینگل و تک کارته 16x) وجود و استفاده USB3 و Sata 6gb در تعدادی از بردهای هم رده که نام برندشون رو نمی برم ، و استفاده همزمان باعث می شه تا در مواردی کارتها در حالتی کمتر از 8x8x کار کنند (1x/1x یا 4x/4x یا 8x/1x یا ...). این مسئله در این برد با وجود lane و چیپ جداگانه حل شده و یک مزیت به حساب میاد.

در پایان عرایضم بایستی به دلیل پیشرفت روز افزون کمپانی آینده سیما اشاره کنم و اون هم وجود نازنینی مثل مهندس عمرانی هست. ایشون یک پاور GP1000B Gold و یک OC Station در اختیار ما گذاشتند در حالی که ما فقط یک 885 برای تست درخواست کردیم.

و جا داره از دوست خوبم آقای Maziar که اطلاعات خوبشون رو در فروم Toms در اختیار بنده گذاشتند تشکر ویژه ای بکنم.

دوستان انتقادات و پیشنهادات شما باعث ارتقاء سطح فنی مقالات می شه ، اونها رو از ما دریغ نکنید.

با تشکر پوریا شعبانی

ویرایش شده توسط Poorya_Lion
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با سلام...

بررسی جالبی بود، برای پیشرفت سخت افزار در ایران به چنین بررسی هایی نیاز هست @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

دوست دارم قبل از هر چیزی فقط و فقط خسته نباشید بگم شاید این مقاله حجمش کم باشه ولی میدونم همین هم خیلی سخت و وقت گیره@};-@};-:D

به نظر من که برای شروع خوبه و امیدوار کننده البته هنوز هم خیلی جای بهتر شدن رو داره:D

لینک به دیدگاه
Share on other sites

درود بر دوستان گلم که همیشه با انتقادهای خوبشون در پیشرفت اینجور کارها سهیم هستن .

1 - چند تا نکته رو باید اینجا عنوان کنم . ما و تمام مردم دنیا کمبود وقت یکی از مشکلات بارزشون هستش . که با کوتاه کردن و خلاصه کردن مطالب سعی کردیم که در حل این مسئله کاری کرده باشیم . بیشتر سعی کردیم که مقاله طوری تهیه بشه که از حوصله خواننده خارج نشه هر چند کوتاه به مسائل مهمی در قطعه اشاره بشه . در کل خود بنده ( شماره رو نمیدونم ) از دیدن مقالات بلند وحشت دارم و بیشتر از خواندن تیتر جلو نمیرم . در کل چون این اولین ریویو در مورد محصولات اسوس هستش سعی کردیم کارمون رو انجام بدیم و بعد نظر شما دوستان رو بدونیم تا مسئله رو بهتر پیش ببریم .

2 - یک مسئله تاسف بار : وقتی ما با کمک دفتر تبلیغات اسوس در ایران خواستیم بررسی محصولات اسوس رو شروع کنیم با اقا پوریا مشورت کردیم که از سایر شرکتهایی که در ایران هستن و قطعات وارد میکنن در زمینه سایر قطعات مثل رم , پاور از محصولات اونها بهره ببریم ( با اینکه تهیه این نوع قطعات چه در ایران و چه در خارج از ایران برای ما مثل آب خوردنه ) که کاربران بیشتر با محصولات اونها اشنا بشن که این مسئله خیلی به نفع این شرکتها بود . ما با اکثرشون با اینکه ارتباط بازاری نزدیک داریم تماس گرفتم ولی متاسفانه ..... اکثر این شرکتها از دید من از درک این قضیه کاملا عجز هستن و واقعا حتی نمیتونن بفهمن که این مسئله به نفع اونهاست . نمیخوام اسم این شرکتها رو ببرم ولی واقعا براشون متاسفم برای اینکه یا اینکه به کالاهای خودشون شک دارن و از اگاهی کاربران میترسن در مورد کالاهاشون و یا اینکه سواد کافی در این زمینه رو ندارن .

و در اینجا میگم که ( این یه تبلیغ نیست یه واقعیته که خودتون قضاوت کنید ) شرکت سیاره سبز و یا همون گرین لیاقت اینو داره که محصولشو ادم ازش بخره و اینرو هم میدونم که انتقاداتی در بعضی از محصولاتش وجود داره ولی درک این شرکت اینقدر بالاست که از نظرات کاربران و مصرف کننده های خودش بهره میبره و شما به من یه همچین شرکتی رو بجز گرین معرفی کنید !!!!!!! من تماس گرفتم با جناب عمرانی ( خوب درسته نمایندشون هستیم) و درخواست پاور 885 کردیم ایشون بدون خواستن توضیحی یه پاور گولد 1000 و یه کیس اوسی استیشن فرستادن که در تستها این کیس واقعذ به ما در زیباتر کردن عکسها کمک کرد .

در کل ببخشید حرافی کردم ولی دلم پر بود همین .

در کل از همتون ممنونم و امیدوارم که با کمک شرکت اسوس و ساپورتشون بتونیم مقالات بیشتری رو در مورد قطعاتشون در اختیار شما عزیزان بگذاریم @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • 1 ماه بعد...

وقتی من از رم بالای دو گیگ در این مادر برد p7p55d pro استفاده میکنم کام÷یوتر بعد از 10 تا 20 دقیقه ری استارت میکند در حالی که با رم 2 گیگ هیچ مشکلی ندارد رمها سالمند جای ماژولها نیز تاثیری در این ماجرا ندارد

سوال من در مورد مادر برد است من از 4 گیگ رم استفاده کردم و ویندوز 7 روی سیستم نصب است همانطور که می دانی سیستم عامل 32 بیتی از رم 3 گیگ بالاتر را پشتیبانی نمیکند ولی فکر نمیکنم مشکل از سیستم عامل یا رمها باشد؟؟؟!!!

مارک رمها ا÷وجی است ولی فکر نکنم با کینگ مکس نیز مشکل حل شود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

وقتی من از رم بالای دو گیگ در این مادر برد p7p55d pro استفاده میکنم کام÷یوتر بعد از 10 تا 20 دقیقه ری استارت میکند در حالی که با رم 2 گیگ هیچ مشکلی ندارد رمها سالمند جای ماژولها نیز تاثیری در این ماجرا ندارد

سوال من در مورد مادر برد است من از 4 گیگ رم استفاده کردم و ویندوز 7 روی سیستم نصب است همانطور که می دانی سیستم عامل 32 بیتی از رم 3 گیگ بالاتر را پشتیبانی نمیکند ولی فکر نمیکنم مشکل از سیستم عامل یا رمها باشد؟؟؟!!!

مارک رمها ا÷وجی است ولی فکر نکنم با کینگ مکس نیز مشکل حل شود

درود

جای سوال شما در این تاپیک نیستش لطفا به لینک زیر مراجعه نمایید :

http://lioncomputer.ir/forum/index.php?/forum/13-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85/

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...