رفتن به مطلب

معرفی 3 مادربرد جدید با چیپست Z170 از سوی شرکت Asus


Recommended Posts

mux63sycu6srtug3k82.jpg

 

 

 

در مراسم کامپیوتکس امسال، ما شاهد معرفی چندین مادربرد از سوی شرکت های MSI، Gigabyte، EVGA ، Biostar، Colorful و ASrock بودیم. Asus هم تنها مادربرد Z170 Pro را در دید بازدید کنندگان قرار داد. اما امروز، شرکت Asus طی مراسمی،از سه مادربرد جدید از چیپ Z170 مخصوص پردازنده های ضریب باز Skylake اینتل; یعنی Core i7 6700K و Core i5 6600K رونمایی کرد. نام  این 3 مادربرد عبارتند از: ASUS ROG Maximus VIII Hero ، ASUS Z170 Deluxe و ASUS Z170 Pro Gamer.

البته در آینده به احتمال زیاد مادربرد سری ROG Maximus VIII Formula/Impact/Gene-Z/Ranger و Sabertooth Z170 هم جزء این مجموعه خواهند شد.

 

حال در ادامه خبر به معرفی این سه پرچمدار چیپست Z170 می پردازیم (تنها تصویر منتشر شده این سه مادربرد مذکور، عکس بالا است. برای تصاویر و اطلاعات بیشتر باید تا روز معرفی کامل آنها صبر کرد.) :

 

 

 

ASUS Z170 Deluxe

 

 

این پرچمدار قرار است با لباسی سیاه و سفید دیده شود، درست همان لباسی که مادربردهای سری X99 ایسوس به تن کردند. در طراحی این مادربرد، ضمن حفظ ظاهر برد، بر روی درگاه های ورودی/خروجی، یک پوشش حرارتگیر نصب شده شده است. سوکت این مادربرد LGA1151 است و پردازنده های سری Skylake را پشتیبانی میکند. مادربرد مذکور توسط برق 8 پین تغذیه می شود و دارای 4 اسلات رم DDR4 DIMM می باشد که می تواند تا حدکثر 64 گیگابایت رم و با حداکثر سرعت 3400Mhz را ساپورت کند.

 

اسلات های کارت توسعه عبارتند از: سه اسلات PCI-e 3.0 x16 ، چهار اسلات PCI-e 3.0 x1 و یک اسلات M.2 Ultra. برای ذخبره سازی اطلاعات، ایسوس هشت پورت SATA III 6 GB/s و یک پورت SATA Express 16 GB/s را تعویه کرده است. بر روی برد چند دکمه و سوییچ وجود دارد که ما دقیقا نمیدونیم کار آنها چیست اما به احتمال زیاد از آنها برای اورکلاک و قطع و وصل کردن تبادل اطلاعات اسلات ها و سوییت بین دو بایوس استفاده می شوند.

 

یک هِدِر USB 3.0 و دو هِدِر USB 2.0 نیز بر روی برد نصب شده تا امکان اضافه کردن تعداد درگاه USB نیز برای کاربر فراهم شود. یک هیتسینک بزرگ و سفید در بالای فاز برق برد قرار دارد تا ضمن خنک کردن برد در این ناحیه، باعث پخش کردن گرما در سرتاسر برد با استفاده لوله های نصب شده شود که نتیجه ی آن، خنک ماندن چیپ Z170 می باشد.

 

 

 

ASUS ROG Maximus VIII Hero و Z170 PRO Gamer

 

 

با توجه به تصاویر موجود، نمی توان اطلاعات زیادی از دو مادربرد ROG Maximus VIII Hero و Z170 Pro Gamer بدست آورد، اما می توان از روی تصاویر، جزئیاتی را دریافت. مادربرد Z170 Pro Gamer دارای تم سیاه و قرمز است و بر روی رگولاتور (تنظیم کننده) ولتاژ، دو هیتسینک بزرگ نصب شده است. سوکت این مادربرد LGA1151 اینتل می باشد. برای راه اندازی مادربرد مذکور نیازمند برق 8 پین خواهید بود. برای نصب ماژول های رم، چهار اسلات DDR4 DIMM تعبیه شده که تا حداکثر 64 گیگابایت رم را پشتیبانی میکند.

اسلات های کارت توسعه عبارتند از سه عدد اسلات PCI-e 3.0 x16 ، سه عدد اسلات PCI-e 3.0 x1 و یک اسلات M.2 Ultra .

 

مادربرد Asus ROG Maximus VIII Hero ویژگی های جدّ خود را به ارث برده است و تنها وجه فرق آن با پدران خود،کمی تفاوت در طراحی و سوکت جدید LGA1151 است.

 

 

 

منبع: wcctech

مترجم: مجتبی حیدرزاده

 

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی از خبرتون دوست عزیز و گرامی واقعا دم ایسوس جیز که داره کولاک میکنه.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود ممنون از استارتر محترم بخاطر ارایه خبر. @};- باید بردهای خوبی باشن البته مسلمه قیمتاشونم گرونتر.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

چه عجب بالاخره معرفی کرد...

لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که یه مدت دیگه میخوام سیستم عوض کنم برم سمت Z170 یا x99 ؟؟؟ زیاد هم اهل گیم نیستم و Performance سیستم برام مهمه ! کارم طراحی گرافیک و برنامه نویسی هست ...این z170 یه سر و گردن از x99 بالاتره ؟!

ممنون بابت خبر !

ویرایش شده توسط Moien
لینک به دیدگاه
Share on other sites

من که یه مدت دیگه میخوام سیستم عوض کنم برم سمت Z170 یا x99 ؟؟؟ زیاد هم اهل گیم نیستم و Performance سیستم برام مهمه ! کارم طراحی گرافیک و برنامه نویسی هست ...این z170 یه سر و گردن از x99 بالاتره ؟!

ممنون بابت خبر !

 

بنظر من X99 بگیر و حالشو ببر، الان قیمت قطعات x99 جا افتاده و دیگه نگرانی در رابطه با نوسان شدید قیمت نیست.

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...