رفتن به مطلب

امروز مایکروسافت بعد از 12 سال به پشتیبانی از سیستم عامل Windows Server 2003 خاتمه می دهد


Recommended Posts

kwcd8zy99clb3kkuxteg.jpg

 

 

 

بزودی بلایی که بر سر ویندوز XP آمد، به سر ویندوز سرور 2003 هم خواهد آمد! شرکت مایکروسافت قرار است از فردا به پشتیبانی از این سیستم عامل 12 ساله خاتمه بدهد. حدود 9 ماه پیش و در تاریخ 8 آپریل سال 2014، ویندوز XP از چشم مایکروسافت به کلی افتاد و بسیاری از کاربران این سیستم عامل (حرف مترجم: البته بغیر از شرکت های ایرانی!) مجبور به مهاجرت به ویندوز 7 ، 8.1 یا Vista شدند. حال نوبت ویندوز سرور 2003 هست و بسیاری از شرکت ها، چه کوچک و چه بزرگ، مجبور به تغییر سیستم عامل سرور خود هستند.

 

اما این بدان معنا نیست که این سیستم عامل به کلّی بلااستفاده می شود، بلکه دیگر برای این OS هیچگونه آپدیت امنیتی ساخته نمی شود. هیچ کس نمیخواهد سرور خود را مملو از ویروس و حمله هکرها ببیند یا اطلاعاتش را از دست بدهد. بدین ترتیب جمع زیادی از کاربران به نسخه های بالاتر از ویندوز سرور مهاجرت می کنند. مایکروسافت اعلام کرد که حدود 24 میلیون سرور از این OS استفاده میکردند.

 

طبق گفته ی آقای Mike Schutz ، مدیرکل پلتفرم Cloud ، خبر خوب این است که بسیاری از افرادی/شرکت هایی که سیستم عامل سرورشان ویندوز سرور 2003 است،اعلام کرده اند که قصد کوچ به سیستم عامل های بروزتر را دارند. اما با این حال، بازهم کسانی/شرکت هایی هستند که قصد تعویض OS سرور های خود را ندارند.

 

 

dubv4i4g642gy4kpggf.png

 

 

شرکت فرانسوی Sanofi یکی از همین شرکت هاست و حوضه فعالیت آنها در زمینه داروسازی است. این شرکت دارای منطقه نظامی در New Jersey نیز می باشد که در این منطقه هنوز از ویندوز سرور 2003 استفاده میکنند. آقای Mike Stager که سِمَتِ مدیر بخش سرور، ذخیره اطلاعات و بازگردانی اطلاعات این شرکت را دارد، در یک مصاحبه گفت: " بخش سرورهای ناوگان ما برای درامان ماندن اطلاعاتش از ویندوز سرور 2003 استفاده میکند. ما برای انتقال سیستم عامل سرورهایمان به چندین سال وقت نیاز داریم. ما این راه را خیلی دیر شروع کردیم که همین دلیل، اجازه تعویض سیستم عامل را نمی دهد. "

 

او همچنین ادامه داد: " شرکت ما، شرکت بسیار بزرگی است که حدود 12,000 سرور 32 بیتی دارد. و من با دانسته های خود می گویم، شرکت ما هیچ فرقی با شرکت های دیگری ندارد که حتی چرخه ی زندگی جلودارشان نیست. اما تعویض کردن سیستم عامل کار آسوده ای نیست، بنابراین ما میخواهیم همچنان در سرورهای خود از بهترین سیستم عامل سرور; یعنی ویندوز سرور 2003 استفاده کنیم. " به گفته ی Mike Stager ، این دلیل باعث شده که درصد زیادی از سرورهای ما، دارای سیستم عامل مذکور باشند.

 

 

ozxfr46iqifj16ouwwe.png

 

 

به گفته ی یکی از تحلیلگران IT ، آقای Stager بیان کرد: " تعویض سیستم عامل تنها زمانی امکان پذیر است که در کار شرکت ما اختلال ایجاد نکند و یا با صدر کمی ضرر، کار تعویض به پایان برسد. "

 

مایکروسافت درحال آسان کردن این انتقال سیستم عامل، با استفاده از ارائه راه حل هایی به مدیران IT است تا آنها هم به فکر کوچ شوند. همچنین آقای Stager درباره ی این کار مایکروسافت می گوید: " شرکت مایکروسافت از شرکت هایی است که در انتقال سیستم عامل تخصص دارد و سایر شرکت ها میتوانند به خوبی با مایکروسافت همکاری کنند. "

 

او همچنین درباره ی انتقال سیستم عامل سایر شرکت ها گفت: " شرکت هایی که برنامه ای برای تعویض سیستم عامل ندارند، اول باید به این فکر کنند که چگونه میخواهند از اطلاعاتشان دفاع کنند. فقط در این صورت است که آنها می توانند روی تغییر سیستم عامل قدیمی تمرکز کنند. "

 

یکی از راه های باقی مانده برای شرکت ها در ایجاد عدم زور در تعویض سیستم عامل سرورها، پرداخت پول به مایکروسافت است و در عوض مایکروسافت هم با ارائه آپدیت های امنیتی، سلامتی سرور های آنها را تضمین کند. البته این کار همیشگی نخواهد بود و بلکه هدف از این کار، ایجاد فرصتی برای تعویض سیستم عامل ایجاد می باشد. در حال حاظر نیروی دریایی آمریکا، هر سال مبلغ 9,1 دلار را به مایکروسافت می دهد و در عوض مایکروسافت هم برای Windows Server 2003 Windows XP, Office 2003 و Exchange 2003 آپدیت ارائه میکند. این پیمان تا سال 2017 اعتبار دارد.

 

یک راهکار برای اینکه مدیران IT با یک تیر دو نشانه بزنند، این است که مقصد کوچ سیستم عامل خود را به سیستم عامل بروزتر از سیستم عامل SQL Server 2005 تنظیم کنند، چونکه همین سیستم عامل در 12 آپریل سال 2016 ، پشتیبانی خود را از دست می دهد. آقای Stager درباره ی وضعیت تعویض سیستم عامل سرورهایشان در آینده گوش زد کرد: " ما مطمعناََ اشتباه قبلی خود را تکرار نمی کنیم و دوباره در این نوع موقعیت قرار نمی گیریم. "

 

و در اخر منِ مترجم آرزوی موفقیت برای این شرکت را دارم!

 

 

 

4h5sx5b3i4ih7a7af17w.jpg

 

 

 

منبع: pcworld

مترجم: مجتبی حیدرزاده

ویرایش شده توسط Zotac_ MHz
لینک به دیدگاه
Share on other sites

مرسی بابت خبر خیلی ناراحت شدم :( :( :crying: :crying:

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...