رفتن به مطلب

شرکت nVIDIA درحال کار بر روی دو کارت گرافیک دارای حافظه HBM2 است


Recommended Posts

gtjgnpddgz8m7119qp3n.jpg

 

 

تقریبا یک ماه پیش بود که nVIDIA اعلام کرد پروسه ی ساخت تراشه ی 16 نانومتری GP100 توسط شرکت TSMC آغاز شده. طبق این خبر، قرار بود فقط در این تراشه از حافظه های HBM2 بکار برده شود، اما حالا شایعاتی مبنی بر اینکه nVIDIA می خواهد از حافظه ی HBM2 در دو GPU استفاده کند.

 

 

اولین GPU از 8 عدد DRAM از نوع HBM2 استفاده می کند، درحالی که GPU دیگر از 4 عدد DRAM نوع HBM2 بهره می برد، معماری ساخت هردو، از نوع 16 نانومتر پاسکال (Pascal) است، دارای باس 4096 بیتی هستند. GPU اول بدلیل استفاده از 8 عدد DRAM ، دارای 4 حافظه ی HBM2 با کلاک 1GHz است (به احتمال زیاد، این نام این کارت گرافیک، از سری Quadro یا Tesla گرفته شود. )، درحالی که GPU دوم (اسم این GTX 1080، GPU خواهد بود، اگر شرکت nVIDIA از الگوی نامگذاری همیشگی اش تبعیت تبعیت کند.) تنها دارای یک کلاک به میزان 1GHz است.

 

 

GPU های دارای 8 عدد DRAM از نوع HBM2 ، که به حافظه های Hi-8 HBM2 stacks  نیز معروف اند، بازار کارت گرافیک های حرفه ای (برای workshop و رندرینگ) را هدف قرار خواهند داد، در حالی که GPU های دارای 4 عدد DRAM از نوع HBM2 که به حافظه های Hi-4 HBM2 stacks معروف اند، بازار کارت گرافیک های گیمینگ، هدف آنها خواهد بود.

 

کارت گرافیک های مبنی بر معماری Pascal ، سال بعد معرفی می شوند.

 

 

منبع: tweaktown

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ای کاش اول معماری پاسکال رو با مموری های GDDR روی یه کارت گرافیک معمولی(مثل همون 750Ti که مکسول بود بین Keplerـها) بزنن تا بعدش که HBM اومد تفاوت مشخص باشه. اگر هر دو با هم بیان دقیقا مشخص نمیشه که افزایش کارایی بیشتر به خاطر HBM بوده یا معماری جدید....

لینک به دیدگاه
Share on other sites

جالب و مفید بود :clapping:

تشکر داداش @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...