رفتن به مطلب

مشخصات کارت گرافیک AMD R9 Fury Nano معلوم شد + بنچمارک و آزمایش این کارت


Recommended Posts

ea87w1mp9xsdglrws6qn.jpg

 

 

تقریبا دو ماه پیش بود که برای اولین بار، اسم کارت گرافیک R9 Fury Nano به گوشمان خود. از آن موقع تا چندوقت پیش تنها نام آنرا میدانستیم، ولی امروز مشخصات و ویژگی های این کارت در فضای اینترنت پخش شده است. در ادامه به بررسی مشخصات کارت R9 Fury Nano می پردازیم.

 

 

معماری GPU این کارت، معماری نچندان موفق Fiji است، همراه با حافظه پرسرعت HBM و طول 15 سانتی متر! بله، 15 سانتی متر، تا قبل از معرفی این کارت،  لقب کوچکترین کارت گرافیک متعلق به R9 Fury X با طول 19 سانتی متر بود ولی حالا ورق برگشته و این لقب کاملا مناسب کارت R9 Fury Nano است. اندازه ی این کارت در خانواده ی کارت های mini-iTX جای می گیرد و در حال حاظر قویترین کارت گرافیک در اندازه ی خودش است! چونکه 4096 هسته ی پردازشگر، 4GB حافظه ی HBM و باس 4096 bit می باشد. شرکت AMD وعده داده که این کارت قدرت کارت R9 290X را دارا و در عین حال مصرف برق کمتری نیز داشته باشد. برای وقوع این وعده، فرکانس GPU از 1000MHz استاندارد به 890MHz کاهش یافته. این DownClocking کاملا قابل پیش بینی بود، چونکه بالاخره مصرف باید از جایی کم می شد و چه چیزی بهتر از فرکانس هسته!

 

 

jdmohqqfyucad8lrsix.jpg

 

 

سیستم خنک کننده این کارت گرافیک تنها شامل یک فن و یک هیتسینک است! گویا اعتماد به نفس AMD به اعتماد به سقف تبدیل شده! درست است که مصرف این کارت نسبت به هم رده های خود کاهش پیدا کرده، اما از نظر من (نویسنده) این کارت در عملیات فول لود یا کم می آورد یا نویز زیادی از خود ایجاد می کند. البته اگر AMD به شرکای خود اجازه ی ساخت سیستم کولینگ و مدار PCB جدید و انحصاری خودشان را بدهد، اوضاع بهتر می شود.

به احتمال زیاد، AMD از چیپ های cherry picked در کارت R9 Fury Nano استفاده کرده، که به موجب آن شاهد قیمت بالای کارت (در حد R9 Fury X) می شویم.

 

 

نوبتی باشد نوبت قیمت جذاب خبر، یعنی آزمایش و گرفتن بنچمارک از این کارت است! البته این کارت فعلا در دسترس ما قرار نگرفته، ولی خودِ شرکت AMD اعداد و ارقامی از کارایی این کارت منتشر کرده. در این تست ها و بنچمارک ها، از پردازنده Intel Core i7 5960X ، مادربرد چیپست X99 ، 16GB رم DDR4 فرکانس 2666MHz ، ویندوز 8.1 64 بیت و درایو AMD Catalyst 15.15 استفاده شده است.

 

 

a5cx3be81znpvsswbwc2.jpg

 

 

میزان راندمان کارت R9 Fury Nano در هر fps/watt در بنچمارک Unigine Heaven در رزولوشن 4K یا همان 3840x2180 برابر 0.152 است، درحالی که نتیجه ی همین آزمایش با کارت گرافیک R9 290X برابر 0.076 شده. همچنین میزان fps در هر اینچ با کارت گرافیک R9 Fury Nano برابر 4.0 و با کارت گرافیک R9 290X برابر 1.6 شده است. در یک بنچمارک دیگر در رزولوشن 4K ، میزان fps دهی کارت R9 Fury Nano برابر 26.6 شده. در هر صورت نتایج بد نیست. 

 

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که کارت گرافیک R9 290X دارای حافظه با پهنای باند 320GB/s و 2816 هسته ی پردازشی است که نسبت پهنای باند بر هر هسته ی پردازشی، برابر 0.1136GB/s است. در طرف دیگر کارت گرافیک R9 Fury Nano با پهانای باند 512GB/s و 4096 هسته ی پردازشی قرار گرفته و نسبت پهنای باند بر هر هسته ی پردازشی برابر 0.1250GB/s می باشد. در اولین نگاه به این نتایج، فرق زیادی دیده نمی شود، ولی باید تا زمان معرفی رسمی صبر کرد و بعدا نتیجه گیری کرد.

 

 

a3fta5m4l88vgp11ssft.jpg

 

 

 

البته باید اقرار کرد معماری Fiji طوری است که هسته های پردازشی از قدرت حافظه HBM بهره کافی را نمی برند، و اگر در حال حاظر عکس این قضیه اتفاق می افتاد، شاید وضع الان AMD این نبود و کارت گرافیک های Fury حرف های زیادی برای گفتن داشتند.

 

 

 

منبع: wccftech

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

چیش خنده دار بود عزیز

مرسی از استاتر عزیزمون بابت این خبر خوب مرسی خسته نباشی

لینک به دیدگاه
Share on other sites

 

 

درود دوست عزیز 

 

مگه این تاپیک؛؛؛ تاپیک خندست. اخطار براتون ثبت میشه بار دیگه تکرار کنید دسترسی شما به فروم محدود میشه؛

 

لطفا رعایت کنید.

ویرایش شده توسط mrezaee
لینک به دیدگاه
Share on other sites

با تشکر از استارترعزیزو مطالب عالی تون؛

 

امیدوارم گرافیک خوبی از کار دربیاد (تا ببینیم با تست های اصلی چی از آب در میاد)  البته با قیمت خوب؛

 

واقعا برای تلاشهای شبانه روزی تون خسته نباشید میگم.

 

موفق باشید.

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

درود

تو مایه های همونی که انتظار میرفت ازش بود، میمونه قیمتش که معلوم میکنه این کارت چند مرد حلاجه...  :-?

لینک به دیدگاه
Share on other sites

این عکس دومیه قضیش چیه؟؟؟ 

 

سره ناهار طرفو خبرنگارا خف کردن گفتن کارت به ما نشون بده ؟؟؟ بعد طرفم کارت گرافیک تو جیبش بوده در اورده داره نشون میده؟؟؟

لینک به دیدگاه
Share on other sites

  • کاربر ویژه

این عکس دومیه قضیش چیه؟؟؟ 

 

سره ناهار طرفو خبرنگارا خف کردن گفتن کارت به ما نشون بده ؟؟؟ بعد طرفم کارت گرافیک تو جیبش بوده در اورده داره نشون میده؟؟؟

=))  =))  =))

خیلی خوب بود

لینک به دیدگاه
Share on other sites

ایشا.. که کارت خوب با قیمت عالی میشه

تشکر داداش @};-

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...