رفتن به مطلب

خبر مهم: کلاهبرداری در آپگرید به ویندوز 10


Recommended Posts

212hgn4myh770nmc93m.jpg

 

خواننده ی عزیز، لطفا این خبر را تا آخر بخوانید

 

اگر شما جزء کاربرانی هستید که ویندوز 10 را رزرو کده، اما هنوز نوبت شما برای آپگرید نرسیده، ما شما را بخاطر این اشتیاقتان سرزنش نمی کنیم، اما اگر ایمیلی مبنی بر آپگرید به ویندوز 10 به دستتان رسید، در واقع شما در معرض خطر کلاهبرداران اینترنتی هستید.

 

یک پست در وبسایت Cisco منتشر شده که در آن به چگونگی فرصت غنیت شمردن کلاهبرداران در آپگرید به ویندوز 10 اشاره می کند. در نگاه اول، این ایمیل اصل است، اما Cisco گفته کلاهبرداران از حقه هایی استفاده کردند که بنظر برسد این ایمیل از طرف شرکت Microsoft است. آنها همچنین از دو رنگ آبی و سفید در ایمیل خود استفاده کرده اند تا واقعی تر بنظر برسد، چونکه این دو رنگ، از رنگ های مورد استفاده شرکت Microsoft در اقلب کارهای خود می باشد. اما اگر کمی دقت به خرج دهید، مطمئناََ نسبت به فرستنده این ایمیل شکّ می کنید. 

 

در داخل این ایمیل، یک فایل Zip بنام Windows 10 installer یا اسمی شبیه به آن پیوست یا Attach شده که بنا به گفته ی Cisco، در داخل این فایل Zip، یک بدافزار به اسم CTB-Locker وجود دارد که این بدافزار، بر روی تمامی فایل ها و اطلاعات سیستم شما رمزگذاری کرده و اگر قبل از 96 ساعت مبلغی که کلاهبرداران از شما درخواست کرده اند پرداخت نوشد، فایل ها و اطلاعات شما برای همیشه قفل و بی استفاده خواهد ماند.

 

Cisco پیشنهاد داده که همیشه اطلاعات خود، یک بکاپ داشته باشید. نتنها برای الان، بلکه همیشه این کار را انجام دهید، چونکه ممکن است گرفتار بدافزار هایی شبیه مورد ذکر شده شوید که این مطمئنا چیز ناگواری است.

 

اولین و مهمترین مورد این است که به هیچ وجه روی هیچ فایل پیوست شده در این جور ایمیل ها کلیک نکنید. شرکت Microsoft اصلا چنین ایمیل هایی مبنی بر آپگرید به ویندوز 10 و پیوست کردن فایل دانلودی ویندوز 10 را نمی فرستد، چونکه با رزرو ویندوز 10، خودش به صورت خودکار در سیستم دانلود می شود. ممکن است این مجوز دانلود بعد از روزها، هفته ها و یا حتی ماه ها طول بکشد تا به دست شما برسد، چونکه شرکت مذکور، می خواهد مرحله به مرحله دستگاه ها را به ویندوز 10 آپگرید کند. 

 

دومین مورد، نشانه هایی است که Cisco برای کاربران مشخص کرده تا بکمک آن، ایمیل های تقلبی با موضوع ویندوز 10 را شناسایی کنند، مثل حروف عجیب و غریب، حروف درشت و ایمیل هایی که گفته اند آنها توسط آنتی ویروس ها اسکن شده و پاکِ پاک هستند. خلاف کاران سایبری در تغییر شیوه حمله شان بسیار ماهر هستند و از هر طریقی می توانند به شما ضربه بزنند، فرستادن ایمیل تنها یکی از هزاران روش های کلاهبرداری آنهاست...

 

نمونه زیر یکی از این ایمیل های جعلی و تقلبی است:

 

 

o48c1aes0ai3vvs3vgqw.jpg

 

 

 

6672l1g0bofzyxc58tz2.jpg

 

 

 

منبع: pcworld

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...