رفتن به مطلب

ویندوز 10 و قابلیت Backward Compatibility در ماه آبان به Xbox 1 می آیند


Recommended Posts

gew0n1zpxic0n82m7v4s.jpg

 

 

شرکت Microsoft طی کنفرانس خود در مراسم Gamescom ، گفت که در ماه November (مصادف با آبان ماه) ویندوز 10 برای کنسول Xbox one عرضه خواهد شد. اما دارنگدان کنسول Xbox one نگران نباشند، چونکه رابط کاربری ویندوز 10 در این کنسول مثل نسخه دسکتاپی آن نخواهد بود. رئیس بخش Xbox ، آقای Phil Spencer در این باره گفته بود: " مطمئنا ما کاربرانی را که از نرم افزار Excel بر روی کسولشان استفاده می کنند، نخواهیم دید. پورت ویندوز 10 در Xbox بقدری خوب خواهد بود که انگار در حال استفاده از PC هستید تا یک کنسول.

 

داشبرد جدید Xbox one برای اولین بار در مراسم E3 2015 دیده شد. این داشبرد مانند نسخه ی قبل خود کاملا ساده ، قابل فهم و در آن از همان کاشی های معروف Windows 8 بکار گرفته شده بود. شاید از دید کنسول داران، داشبرد و رابط کاربری فعلی Xbox one چندان خوب نباشد، ولی شرکت Microsoft در نظر دارد رابط کاربری در ویندوز 10 را بسیار ساده تر کند تا کاربران احساس راحتی بیشتر کنند و سرعت انجام کارهایشان نیز بیشتر شود.

 

برای اینکه ویندوز 10 در کنسول Xbox one شخصی تر شود، در آن از دستیار صوتی و معروف Cortana نیز استفاده خواهد شد، که متأسفانه برای استفاده از این دستیار صوتی، باید دستگاه Kinect نسخه 2 را داشته باشید. هوز معلوم نشده که آیا از هدست Xbox one میشود برای کنترل Cortana استفاده کرد یا نه.

 

همراه با ویژگی های جذاب ویندوز 10 برای کنسول Xbox one ، قابلیت Backward Compatibility نیز به این کنسول اضافه خواهد شد. بویسله ی این قابلیت، می توان بازی های منتشر شده برای کنسول Xbox 360 را بر روی کنسول Xbox one اجرا کرد. در حال حاظر این قابلیت در فاز Beta به سر می برد و بازی های Gears of War ، hadow Complex، Mass Effect Perfect Dark و چند بازی دیگر را پشتیبانی می کند.

 

 

 

منبع: pcworld

مترجم: مجتبی حیدرزاده

لینک به دیدگاه
Share on other sites

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
توجه: مطلب ارسالی شما پس از تایید مدیریت برای همه قابل رویت خواهد بود.

مهمان
ارسال پست در این تاپیک...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
  • اضافه کردن...